Debattens mødregruppe

primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf primle » 26. sep 2016, 19:13

Bertil har skreget meget her til aften. Stortset uafbrudt fra 17-20.30. Fandme hårdt altså. Vi skal til kiropraktor på onsdag. Håber virkelig det kan gøre en forskel.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9464

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 26. sep 2016, 19:37

Åh, Primle :ae:. Det er jo slet ikke til at holde ud.

Håber, kiropraktoren kan hjælpe.

Hvad siger storesøster til skrigeriet? Min dreng klarer det egentlig ret flot, men vi forsøger også at gøre hans aften så god som muligt. Men det er lidt svært med gråd som baggrundsstøj, og vi bliver også lidt anderledes, selvom vi forsøger ikke at blive påvirkede.

Kom fx til at skælde ham lidt ud her til aften, og bagefter kunne jeg godt se, at det skyldtes, at jeg var presset, så jeg var inde og sige undskyld og kysse ham.
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf primle » 26. sep 2016, 19:51

Sorenspige skrev:Åh, Primle :ae:. Det er jo slet ikke til at holde ud.

Håber, kiropraktoren kan hjælpe.

Hvad siger storesøster til skrigeriet? Min dreng klarer det egentlig ret flot, men vi forsøger også at gøre hans aften så god som muligt. Men det er lidt svært med gråd som baggrundsstøj, og vi bliver også lidt anderledes, selvom vi forsøger ikke at blive påvirkede.

Kom fx til at skælde ham lidt ud her til aften, og bagefter kunne jeg godt se, at det skyldtes, at jeg var presset, så jeg var inde og sige undskyld og kysse ham.


Hvis det er rigtig slemt holder hun sig for ørene og siger hun ikke vil høre på det larm :blush:

Men hun vil også rigtig gerne være med til at trøste.

I aften var hun med sin far ude at slå græs, så meget af skrigeriet 'gik hun glip af'.

Lige nu vinder vi vist heller ingen priser for årets mest overskudsagtige forældre. Og det er også ok.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9464

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 27. sep 2016, 05:37

Nuser, spændende med barnevognstræning. Håber, det går godt.

DP, hvordan går det med Knud i dag?

Mittemis, hvordan går det hos jer?
0
Lisen82
Indlæg: 79
Tilmeldt: 27. jun 2016, 14:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 38

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lisen82 » 27. sep 2016, 07:31

primle skrev:Sangius - jeg håber Thea har taget fint på på onsdag.

Lisen - i trænger vist også til at det vender hjemme hos jer. Håber lille L snart finder mere ro.

DP - 8 timer :banan: Simpelthen så lækkert.


Tak! Og i lige måde,i trænger da også til mere ro :ae:
Det gik bedre i søndags,og i et øjeblik troede jeg at nu ville det vende Men nej.. Natten til i går og i dag har han og været meget urolig igen :(
Indtil videre sover han nu,men det er jo klart når han har brugt det meste af natten på at græde og være urolig
0
Lisen82
Indlæg: 79
Tilmeldt: 27. jun 2016, 14:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 38

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lisen82 » 27. sep 2016, 07:40

Primle: Jeg var den eneste sidste gang i min mødregruppe der gav flaske ,til at starte med. 3 uger efter var vi 3 der gav flaske. Men jeg havde det også skidt med det. Men har det egentlig bedre denne gang,da jeg ved det var den rigtige beslutning :)

Håber at kiropraktoren hjælper Bertil!

Sorenspige : Det er rigtig godt at der er sådan et tilbud,pg at det hjælper dig!

Alba tager det egentlig ret fint når han skriger og græder meget,men hun er dog begyndt at sig han skal være stille og at han larmer meget .
Vores manglende overskud har også gjort vi har skældt hende ud,og efterfølgende måtte sige undskyld og kysse og kramme hende.
Men hun vil ofte gerne trøste ham,og prøver at hjælper med at få ham rolig igen.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9464

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 27. sep 2016, 07:58

Liesen, er du ikke helt udmattet, hvis du nærmest ikke får sovet om natten?

Her har vi haft en rolig nat med kun mad en gang (hun vil heldigvis spise igen), og så har hun fået sutten et par gange.
0
Lisen82
Indlæg: 79
Tilmeldt: 27. jun 2016, 14:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 38

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lisen82 » 27. sep 2016, 10:52

Sorenspige -Jo jeg er meget træt det meste af tiden. Men tror lidt jeg har vænnet mig til den smule søvn lige nu. Må lære at sove lur når han sover lidt i løbet af dagen. Det er jeg ret dårlig til :genert:

I morgen får jeg mødregruppen på besøg. Det er første gang vi skal mødes. Det bliver spændende.
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Snowdrop » 27. sep 2016, 11:23

Er det mig der er forkert på den her?

Normalt får man jo sundhedsplejerske på besøg i løbet af de første dage, men Freya blev født tirsdag d. 13. og da jordemoderen kom på besøg både onsdag og torsdag, så ville SP (vi kalder hende S) vente med at komme til mandag formiddag kl 10. Helt fint.

Vi bliver indlagt torsdag til lørdag pga. vægttab.

Mandag d. 19 (6 dage gammel) kl. kvart over 10 ringer der så en anden SP (vi kalder hende P) og siger at vores er forhindret pga. sygt barn. Men P ville gerne komme om eftermiddagen. Rimelig upraktisk når man sidder og venter på hende... Vi fik hende overtalt til at komme med det samme så vi kunne komme videre med de andre planer vi havde for dagen. Hun vejer Freya som kun har taget 14 gram på siden vi kom hjem fra sygehuset, men hun synes det var fint nok. P lover at S kommer sidst på ugen til en grundigere undersøgelse med vægt, mål osv.

Da SP er gået ringer vi til barselsklinikken som gerne vil have os ind til vejning dagen efter.

Sidst på ugen ringer P og tilbyder at komme forbi Fredag d. 23. om formiddagen fordi S har for travlt. For det første så synes vi faktisk begge at P var træls da det føltes som om hun ikke lyttede til vores bekymringer og for det andet havde manden en tandlægeaftale som allerede var blevet udsat én gang ifb med første SP besøg. Så vi takker nej og vælger i stedet at tage imod endnu en kontrolvejning fredag på barselsklinikken som de havde tilbudt ved første kontrolvejning.

P lover at S kommer i starten af denne uge. Idag ringer jeg så til S for at finde ud af om hun har glemt os. Nej det havde hun ikke,men hun havde simpelthen for travlt i denne uge også, men vil komme i næste uge. Jeg siger at jeg troede man skulle have første besøg af SP i de første par dage, svaret er: "Ja, men det har I jo også fået". Det medgav jeg, men jo ikke af "vores" SP. "Nej, men sådan gør vi altså nogle gange".
Jeg spørger om de ikke har en anden SP vi kan blive tilknyttet fast hvis S har for travlt og beder også om at det gerne må være en anden end P fordi vi begge synes vi havde svært ved at tale med P.
Så bliver S spids. Man kan ikke både forlange besøg på en bestemt tid OG besøg af en bestemt SP. Må indrømme jeg bliver noget overrumplet her. Vi har ikke på noget tidspunkt stillet krav om en bestemt tid - udover at vi meget gerne ville have at den tid SP havde aftalt med os faktisk blev overholdt... Hun spørger om vi i øvrigt ikke havde fået Freya vejet på sygehuset? Jeg bekræfter dette og understreger at det gjorde vi fordi S ikke havde tid til os i sidste uge. Hendes svar er at det er jo lidt svært for dem at køre et forløb med os når vi kører et sideløbende med sygehuset. Endnu engang understreger jeg at den sidste vejning kun blev lavet fordi S ikke havde tid. Hun ender med at spørge om det er meget vigtigt at der kommer en SP i denne uge, hvortil jeg selvfølgelig svarede ja og forklarede at amningen stadig driller. Summasumarum blev at S ikke havde tid til os. Hun ville så se om hun kunne finde en anden der havde tid i denne uge og ville så ringe tilbage.

Så nu sidder jeg tilbage og føler mig tilsidesat/nedprioriteret. Jeg ved godt de har travlt og det kan de jo ikke holde for, men jeg har gjort hvad jeg kunne for at række ud og bede om hjælp fordi jeg kan mærke at det her tærer for meget på kræfterne og at jeg får lyst til at opgive amningen hvis det skal være sådan her. Og det skal siges at jeg er MEGET opsat på at få amningen til at køre og gerne i minimum et halvt år. Jeg forstår ikke at man vælger at udsætte besøget hos en førstegangsmor som har været indlagt med sit barn fordi barnet tabte sig for meget, og som giver udtryk for at amningen stadig ikke fungerer ordentligt? Jeg er et meget tålmodigt menneske som gerne står tilbage for at andre kan få mest og først af kagen, men her blev jeg virkelig ramt på mine følelser. Jeg blev simpelthen så ked af det at jeg tudede og endte med at gå ud under bruseren og tude ud.
Men altså, er det mig den er gal med her eller hvad? Er jeg egoistisk?
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 27. sep 2016, 12:30

Nuttede-Nuser skrev:
Danseprinsesse skrev:
Sorenspige skrev:Jeg har været afsted i en ekstra MG i dag. Det er en kommunal MG for mødre, der ikke altid synes, det er helt let at være mor.

Jeg gik der også sidste gang i en periode. Jeg håber, det kan hjælpe mig igen.

Samtidig skal jeg også lige sluge, at jeg er der igen. Jeg havde sådan håbet, at denne barsel ville være anderledes for mig.


Det kan jeg godt forstå, du skal. Det er svært, når man ikke føler, man er der, hvor man gerne ville være (og der hvor det virker som om, alle andre er). Jeg kan godt huske det fra min graviditet - bliver stadig lidt ked af det, når jeg tænker på, hvordan jeg havde det med at være gravid.

Håber du får noget godt ud af den anden mødregruppe - og måske også kan møde nogen der, du er lidt mere på bølgelængde med. :kys:


Jeg har faktisk tit tænkt på at jeg har så stor respekt for hvordan du har fået vendt det hele rundt DP. Jeg var tit bekymret for dig i din graviditet. Men du er bare blevet den sejeste og dejligste mor Knud kan ønske sig. Det lyser virkelig ud af dine indlæg hvor højt du elsker ham. :blomst: :blomst:


Hvor er du sød. Tak, blev helt rørt. :genert:

Ja, jeg var også selv bekymret undervejs, ikke for om jeg ville elske ham, men om det ville udvikle sig til en fødselsdepression.


Pøj pøj med barnevognsprojektet, håber det går godt. :kys:
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 27. sep 2016, 12:37

primle skrev:Jeg håber virkelig at der er andre i mødregruppen der giver flaske. Sidst var jeg den eneste og det var ikke særlig rart :blush:


I min er vi 4 ud af 6, der giver flaske.
Første gang startede den ene ammende med at sige noget i stil med, at hun nok var lidt mere vedholdende og stædig, fordi hun var lykkedes med amningen. :gisp:
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf primle » 27. sep 2016, 12:39

Du er overhovedet ikke forkert på den Snowdrop. Jeg ville reagere på præcis samme måde.
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf primle » 27. sep 2016, 12:42

Danseprinsesse skrev:
primle skrev:Jeg håber virkelig at der er andre i mødregruppen der giver flaske. Sidst var jeg den eneste og det var ikke særlig rart :blush:


I min er vi 4 ud af 6, der giver flaske.
Første gang startede den ene ammende med at sige noget i stil med, at hun nok var lidt mere vedholdende og stædig, fordi hun var lykkedes med amningen. :gisp:


Det blev som jeg frygtede. Vi er 6 og jeg er den eneste der giver flaske. Han skreg hele vejen derhen og jeg måtte lægge ham i sofaen, mens jeg skyndte mig at lave en flaske. Jeg kampsvedte. Øv.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 27. sep 2016, 12:43

Lisen: Håber det bliver hyggeligt med mødregruppen. :)

Sorens: Godt at høre, at hun spiser igen. Her er appetiten også kommet tilbage. Han er stadig pylret, sur og træt, men det kan faktisk også godt være, at han er ved at være på vej ind i et nyt spring.

Han blev vaccineret i dag - jeg tudede heldigvis ikke, som jeg havde frygtet jeg ville. :blush:
Det gjorde han selvfølgelig, men ellers gik det fint. Nu må vi se, om han bliver lidt skidt af det senere.
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lilleluftballon » 27. sep 2016, 12:49

Snowdeop, jeg synes ikke du er forkert på den, det er ikke i orden at de ikke har tid til jer. har din kommune ikke et tilbud med åbent hus eller noget ammerådgivning? Ellers synes jeg altså i skulle hive fat i nogle af de private ammerådgivninger, ammenet eller forældre og fødsel, hvis du føler dig så usikker. Sundhedsplejersken er jo ikke Gud, og de færreste er særligt amme kyndige.

Min sp sidste gang havde ingen gode amme råd og foreslog bare flaske uden videre. Denne gang har jeg haft kontakt til kommunens ammerådgiver og det har bare været noget helt andet, er virkeligt blevet hjulpet denne gang.
0

Tilbage til "Forældre"