Hvad har påvirket din dag negativt

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf IrmaPigen » 27. sep 2016, 05:23

Dårlig søvn. Denne her madras føles som at sove på et fortorv.
0
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Luffegås » 27. sep 2016, 06:01

Jeg vågnede med hævet underlæbe, venstre side af hovedet lidt hævet, og nu hvor læben har foretaget sig lidt, hoster jeg vildt konstant.. hmm
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Aviva
Indlæg: 1768
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:30
Kort karma: 49
Likede indlæg: 616

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Aviva » 27. sep 2016, 08:47

Det var egentlig igår:

Min far, jeg synes er svær at komme i snak med.. Havde skrevet til ham på fb chatten, om at det så ud til jeg ingen penge ville have i oktober.. Kommentarene var bare nå.. Og fint, da jeg så kunne skrive at elselskabet godt ville dele regningen alligevel.

Ved ikke hvorfor jeg bliver ved med at prøve, er SÅ træt af at føle afvist af ham hele tiden!
Sådan har det været siden jeg var lille
Og jeg "valgte" min mor, da han smed hende ud da jeg var omkring 12/13 år, det kan han åbenbart ikke tilgive

Min lillesøster på 27 har vist et ret godt forhold til ham..
0
GO ISRAEL

R.I.P Jina Mahsa Amini
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Persnikedy » 27. sep 2016, 09:28

Jeg havde mareridt.
Som barn havde jeg mareridt over Akakabuto, og jeg har det også fra tid til anden som voksen.
Den bjørn er bare fucking skræmmende.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf kidkomb » 28. sep 2016, 16:39

Den ven, som jeg re-connectede med og som sagde så dybfølt undskyld, han har ikke forandret sig :(
Han gas-lightede mig for sindsygt i lørdags og jeg kunne mærke at jeg blev suget ind i det med det samme.
Så idag har jeg sendt ham en lang mail, der forklarer hvorfor jeg ikke kan se ham mere.
Det gør rigtig ondt. Jeg troede oprigtigt at han havde forstået hvad han gjorde dengang og var blevet ældre.
Han er blevet ældre. Og sødere og sjovere på mange områder.
Men det går ikke det der! Wtf altså...
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Persnikedy » 29. sep 2016, 08:34

Ballademager skrev:
Persnikedy skrev:Jeg havde mareridt.
Som barn havde jeg mareridt over Akakabuto, og jeg har det også fra tid til anden som voksen.
Den bjørn er bare fucking skræmmende.


:ae:

Var SÅ bange efter at have set de tegnefilm, at jeg ikke sov i flere dage :genert: Efter at have set dit billede er jeg glad for, at jeg ikke sover alene...


Jeg kunne ikke dy mig for at købe dvd boxsettet da det kom. Jeg syndes faktisk det hjalp lidt på min frygt for Akakabuto at se serien ordenligt og ikke bare det klip-mak-værk som kom på vhs båndende.

Men den bjørn er fandme stadig uhyggelig.

Jeg ahvde mareriddet igen i nat. Så jeg burde nok holde serie marathon så jeg kan få det du af kroppen
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Pandesteg » 29. sep 2016, 08:37

Persnikedy skrev:
Ballademager skrev:
Persnikedy skrev:Jeg havde mareridt.
Som barn havde jeg mareridt over Akakabuto, og jeg har det også fra tid til anden som voksen.
Den bjørn er bare fucking skræmmende.


:ae:

Var SÅ bange efter at have set de tegnefilm, at jeg ikke sov i flere dage :genert: Efter at have set dit billede er jeg glad for, at jeg ikke sover alene...


Jeg kunne ikke dy mig for at købe dvd boxsettet da det kom. Jeg syndes faktisk det hjalp lidt på min frygt for Akakabuto at se serien ordenligt og ikke bare det klip-mak-værk som kom på vhs båndende.

Men den bjørn er fandme stadig uhyggelig.

Jeg ahvde mareriddet igen i nat. Så jeg burde nok holde serie marathon så jeg kan få det du af kroppen


Hvad er det for en serie? :)

Har påvirket min dag negativt, at sparekniven igen igen skal svinges på min afdeling og selvom det er meldt ud, at der ikke kommer afskedigelser, så tyder alt på, at vi alle bliver sat ned i tid. Så skal jeg ud og finde nyt arbejde :sur:
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Persnikedy » 29. sep 2016, 08:45

Pandesteg skrev:
Hvad er det for en serie? :)



På Japansk hedder den Ginga nagareboshi Gin, men kom ud her i skandinavien i 90érne som Silver Fang.
Den kom på 4 vhs bånd som var skam klippet til at være nogenlunde børne venlige, men det var den bare slet ikke beregnet til i den japaske serie.

Den handler om en lille by oppe i nogle bjerge hvor en bjørn kaldet Akakabuto dræber alt den kommer i nærheden af og bliver flere gange kaldt bjørnen fra helved, og han holder sig ikke tilbage fra at dræbe folk i deres huse.
Akakabuto er sindsyg og praktisktalt umulig at dræbe. Man følger så en lille hund der hedder Silver der prøver at stoppe Akakabuto ved at samle alle hunde fra området til at kæmpe imod bjørnen. Det føre til en masse blodige scene hvor hunde flår hinaden i stykker. Det hele ender med at hundende angriber akakabuto som samtidig har samlet andre psyko bjørne hos sig og starter det endelige ekstremt blodige slag.

I VHS serien ser man ikek hvorfor flere af hundende ikke er der mere, men i dvd versionen med alle afsnit ser man alle de ekstra kampe der er fordi akakabuto havde samlet endnu flere bjørne

Fed serie, som voksen, knap så fed serie som 7-8 årig
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Pandesteg » 29. sep 2016, 08:47

Persnikedy skrev:
Pandesteg skrev:
Hvad er det for en serie? :)



På Japansk hedder den Ginga nagareboshi Gin, men kom ud her i skandinavien i 90érne som Silver Fang.
Den kom på 4 vhs bånd som var skam klippet til at være nogenlunde børne venlige, men det var den bare slet ikke beregnet til i den japaske serie.

Den handler om en lille by oppe i nogle bjerge hvor en bjørn kaldet Akakabuto dræber alt den kommer i nærheden af og bliver flere gange kaldt bjørnen fra helved, og han holder sig ikke tilbage fra at dræbe folk i deres huse.
Akakabuto er sindsyg og praktisktalt umulig at dræbe. Man følger så en lille hund der hedder Silver der prøver at stoppe Akakabuto ved at samle alle hunde fra området til at kæmpe imod bjørnen. Det føre til en masse blodige scene hvor hunde flår hinaden i stykker. Det hele ender med at hundende angriber akakabuto som samtidig har samlet andre psyko bjørne hos sig og starter det endelige ekstremt blodige slag.

I VHS serien ser man ikek hvorfor flere af hundende ikke er der mere, men i dvd versionen med alle afsnit ser man alle de ekstra kampe der er fordi akakabuto havde samlet endnu flere bjørne

Fed serie, som voksen, knap så fed serie som 7-8 årig


Wow, nej det lyder godt nok rimelig voldsomt! :nerve:
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Persnikedy » 29. sep 2016, 08:52

Pandesteg skrev:
Persnikedy skrev:
Pandesteg skrev:
Hvad er det for en serie? :)



På Japansk hedder den Ginga nagareboshi Gin, men kom ud her i skandinavien i 90érne som Silver Fang.
Den kom på 4 vhs bånd som var skam klippet til at være nogenlunde børne venlige, men det var den bare slet ikke beregnet til i den japaske serie.

Den handler om en lille by oppe i nogle bjerge hvor en bjørn kaldet Akakabuto dræber alt den kommer i nærheden af og bliver flere gange kaldt bjørnen fra helved, og han holder sig ikke tilbage fra at dræbe folk i deres huse.
Akakabuto er sindsyg og praktisktalt umulig at dræbe. Man følger så en lille hund der hedder Silver der prøver at stoppe Akakabuto ved at samle alle hunde fra området til at kæmpe imod bjørnen. Det føre til en masse blodige scene hvor hunde flår hinaden i stykker. Det hele ender med at hundende angriber akakabuto som samtidig har samlet andre psyko bjørne hos sig og starter det endelige ekstremt blodige slag.

I VHS serien ser man ikek hvorfor flere af hundende ikke er der mere, men i dvd versionen med alle afsnit ser man alle de ekstra kampe der er fordi akakabuto havde samlet endnu flere bjørne

Fed serie, som voksen, knap så fed serie som 7-8 årig


Wow, nej det lyder godt nok rimelig voldsomt! :nerve:



Jeg er dog ikke mindre traumatiseret end jeg har title sangen på telefonen :-D




Men serien er fed som voksen, men det her er bare ikke for børn. Det blev bare solgt sådan.

0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Persnikedy » 29. sep 2016, 08:57

Ballademager skrev:
Den hedder Silver. Ser lige, at den først er anbefalet fra 15 år. Det forstår jeg faktisk godt :genert:


VHSen blev solgt som familie film
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Wizzze » 29. sep 2016, 08:58

Vågnede med dårlig mave, og det fortsætter og fortsætte, skal spare jer for detaljerne, men det er ikke Chanel no. 5 det her :genert:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Prosperity74 » 29. sep 2016, 09:03

Mit atopiske eksem i hænderne er ved at blusse op :trist:
0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf lillebjoern » 29. sep 2016, 12:06

Jeg ved ikke hvorfor jeg tiltrækker sindssyge kvindemennesker, men det gør jeg åbenbart, for jeg ender altid i gruppe med dem. Endnu engang er jeg endt i en gruppe med en kvinde på 30+ som er mor til to og har arbejdet i 6-7 år efter endt uddannelse. Og jesus, hvor skal vi dog høre for det... "Jeg kan godt forstå I er forvirrede, men nu har jeg jo arbejdet i 2953952 år, så jeg forstår det godt", eller "Ej, du er kun 25. Jeg kan godt forstå du er forvirret over studiet. Som 25-årig ved man jo næsten ingenting, og man hviler slet ikke i sig selv eller ved, hvad man vil. Bare vent til du bliver mor, så finder du ud af det". Øh, what? :rulle:

Når vi spørger om vi har "fri" i morgen (fx fra skrivearbejde"), siger hun altid "Jeg har altså børn. Jeg har aldrig fri. Så jeg kan altså ikke skrive noget".

Og så er hun dansklærer... og kan ikke finde ud af hverken at stave eller sætte komma. Det værste er, at hun siger at hun vil rette hele opgaven, fordi hun er så god til at sætte kommaer og stave. Men alligevel kender hun åbenbart hverken til reglen om sammensatte navneord, nutids-r eller brugen af komma. Hun tror komma altid skal sættes foran 'som'. Som fx "de ser sig selv, som værende dumme". Så mig og en anden skal lige bruge dobbelttid på at rette hendes "retning". Fint nok at man har svært ved det, men 1) du er dansklærer – du skal lære andre mennesker at begå sig i det danske sprog, og 2) lad være med at sige du er god til det :tie:

Der er åbenbart noget med mødre på +30 der går på videregående uddannelser og er i grupper (og jaja, disclaimer om, at det ikke er alle... men alle jeg har mødt!). Og hun vil gerne være den samme gruppe i næste semester...
2
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf ManicNinja » 29. sep 2016, 12:55

lillebjoern skrev:Jeg ved ikke hvorfor jeg tiltrækker sindssyge kvindemennesker, men det gør jeg åbenbart, for jeg ender altid i gruppe med dem. Endnu engang er jeg endt i en gruppe med en kvinde på 30+ som er mor til to og har arbejdet i 6-7 år efter endt uddannelse. Og jesus, hvor skal vi dog høre for det... "Jeg kan godt forstå I er forvirrede, men nu har jeg jo arbejdet i 2953952 år, så jeg forstår det godt", eller "Ej, du er kun 25. Jeg kan godt forstå du er forvirret over studiet. Som 25-årig ved man jo næsten ingenting, og man hviler slet ikke i sig selv eller ved, hvad man vil. Bare vent til du bliver mor, så finder du ud af det". Øh, what? :rulle:

Når vi spørger om vi har "fri" i morgen (fx fra skrivearbejde"), siger hun altid "Jeg har altså børn. Jeg har aldrig fri. Så jeg kan altså ikke skrive noget".

Og så er hun dansklærer... og kan ikke finde ud af hverken at stave eller sætte komma. Det værste er, at hun siger at hun vil rette hele opgaven, fordi hun er så god til at sætte kommaer og stave. Men alligevel kender hun åbenbart hverken til reglen om sammensatte navneord, nutids-r eller brugen af komma. Hun tror komma altid skal sættes foran 'som'. Som fx "de ser sig selv, som værende dumme". Så mig og en anden skal lige bruge dobbelttid på at rette hendes "retning". Fint nok at man har svært ved det, men 1) du er dansklærer – du skal lære andre mennesker at begå sig i det danske sprog, og 2) lad være med at sige du er god til det :tie:

Der er åbenbart noget med mødre på +30 der går på videregående uddannelser og er i grupper (og jaja, disclaimer om, at det ikke er alle... men alle jeg har mødt!). Og hun vil gerne være den samme gruppe i næste semester...


Det er så nu, du har din store chance: Tilværelsen har begunstiget dig med en konkret praktisk øvelse i at få nogle af de "grimme, men nødvendige sandheder" sagt på en måde, så et samarbejde stadig kan fungere bagefter.
Ikke let. Men nyttigt at kunne. Også når du engang skal ud i det dérsens voksne arbejde, som hende din studiekammerat snakker så meget om ... Øvelser som denne vil være det, der gør, at du adskiller dig positivt fra hende. Yngre og mindre erfaren eller ej. :)

Well. Hun lyder skrækkelig. Men jeg synes virkelig tit i den slags situationer, at det hjælper at spørge sig selv: "Hvad er det, jeg kan træne her?"
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill

Tilbage til "Generelt"