Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Oveditlevsen
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18. jun 2016, 20:26
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Oveditlevsen » 27. sep 2016, 09:20

Menstruation er ikke en gyldig undskyldning for at holde fri eller kræve særlige hensyn.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 27. sep 2016, 10:16

Oveditlevsen skrev:Menstruation er ikke en gyldig undskyldning for at holde fri eller kræve særlige hensyn.

Luk røven.


(Helt i trådens ånd)
8
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Oveditlevsen
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18. jun 2016, 20:26
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Oveditlevsen » 27. sep 2016, 10:18

kidkomb skrev:
Oveditlevsen skrev:Menstruation er ikke en gyldig undskyldning for at holde fri eller kræve særlige hensyn.

Luk røven.


(Helt i trådens ånd)

:ad!:

De har åbenbart brugt den dårlige undskyldning et par gange :D


(Helt i trådens ånd)
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Animi » 27. sep 2016, 10:24

Nogen følgeting ved menstruation gør ret dog ret legalt at holde en sygedag.
Jeg havde en overgang hvor jeg ved min menstruation fik ekstrem meget smerte der gav kvalme og gjorde at jeg kastede op i to dage.
Dér blev jeg hjemme. Ikke fordi jeg blødte, men fordi det gjorde at jeg kastede op.
3
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Oveditlevsen
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18. jun 2016, 20:26
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Oveditlevsen » 27. sep 2016, 10:36

Lemonella skrev:
Den slags udtalelser fra mænd, viser jo med alt tydelighed, at nogen af dem, er temmelig begrænsede i deres hjernekapasitet.

Selvom det er dig/jer der ikke rigtigt har forstået pointen med denne tråd? :lol2: :/ :kram:
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 27. sep 2016, 10:41

Mænd skal tie stille om menstruation. Det skal kvinder, der aldrig har oplevet voldsomme smerter og styrtblødninger også.

redigeret af moderator
7
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dykkersild » 27. sep 2016, 10:46

Mænd der ikke kender til kvinder, der bliver nødt til at melde sig syge pg.a. menstruation - er mænd som ikke omgås særlig mange kvinder/ikke har haft kærester/veninder.

Dem er der heldigvis meget få af i Danmark.

Helt i trådens ånd...
3
Oveditlevsen
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18. jun 2016, 20:26
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Oveditlevsen » 27. sep 2016, 10:59

Behovet for brugen af forbehold på denne debat om nogle emner forbløffer mig(især i denne tråd) , i stedet for at stille opklarende spørgsmål vælges forargelsen og offerrollen.
0
Oveditlevsen
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18. jun 2016, 20:26
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Oveditlevsen » 27. sep 2016, 11:18

Fyrst Eberhard skrev:Min kæreste ligger as we speak derhjemme og håber på at dø, fordi hendes menstruation altid udløser migræneanfald der resulterer i hyppig opkast, manglende appetit og en hovedpine man ikke troede fandtes. Så medmindre dit indlæg er et kejtet forsøg på at Trolle, eller er et udtryk for, at du stadig har til gode at leve sammen en kvinde, får det dig ærlig talt, i mine øjne, til at fremstå som lidt af en pik. Og det klæ'r dig dårligt.

Sagt i al venskabelighed.

Ja, BUSTED, jeg må gå til bekendelse mit indlæg var henvendt ene og alene til din kæreste..
Jeg er ikke stødt på dig før her på debatten, men selvfølgelig tænkte jeg Fyrstens kæreste SKAL hånes muahahahahahahah...

Aids og sur mælk tager jeg også gerne på min kappe :stoned:
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Animi » 27. sep 2016, 11:27

Men altså, denne her tråd beskytter jo ikke en for at andre måske giver nogen reaktioner på det man skriver :)
Hvis nu jeg skrev noget ala "Det gør slet ikke ondt at blive sparket i kuglerne, mænd piver bare sindssygt meget" så er det da ikke mærkeligt at mændene herinde ville reagere på mit indlæg.
10
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Oveditlevsen
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18. jun 2016, 20:26
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Oveditlevsen » 27. sep 2016, 11:28

Fyrst Eberhard skrev:Ja, det er nemlig pointen.


Pointen med mit fjollede indlæg er at vise hvordan du uberettiget vælger at blive forarget mit statement som btw du ikke kender baggrunden for, endda i en tråd til kontroversielle ting.
0
Oveditlevsen
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18. jun 2016, 20:26
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Oveditlevsen » 27. sep 2016, 11:30

Animi skrev:Men altså, denne her tråd beskytter jo ikke en for at andre måske giver nogen reaktioner på det man skriver :)
Hvis nu jeg skrev noget ala "Det gør slet ikke ondt at blive sparket i kuglerne, mænd piver bare sindssygt meget" så er det da ikke mærkeligt at mændene herinde ville reagere på mit indlæg.


Næh, men det er heller ikke forbudt at spørge ind til et statement ind man bliver forarget og nedkalder alverdens eder og forbandelser over den pågældende debattør...
Det burde ikke komme bag på en at dette ikke er "ufarlig tråd".
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55656
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 27. sep 2016, 11:32

Mænd, der udtaler sig belærende om kvinders menstruation, er garanteret typen, der har masser af statement t-shirts med 80'er vittigheder på.
9
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Animi » 27. sep 2016, 11:35

Oveditlevsen skrev:
Animi skrev:Men altså, denne her tråd beskytter jo ikke en for at andre måske giver nogen reaktioner på det man skriver :)
Hvis nu jeg skrev noget ala "Det gør slet ikke ondt at blive sparket i kuglerne, mænd piver bare sindssygt meget" så er det da ikke mærkeligt at mændene herinde ville reagere på mit indlæg.


Næh, men det er heller ikke forbudt at spørge ind til et statement ind man bliver forarget og nedkalder alverdens eder og forbandelser over den pågældende debattør...
Det burde ikke komme bag på en at dette ikke er "ufarlig tråd".


Hvilke opklarende spørgsmål burde vi have stillet? :)
Shuruq kom fx med et indlæg der beskrev i hvilke tilfælde det er nødvendigt at tage en sygedag ifm menstruation. Der havde du jo mulighed for at forklare mere hvad du mente med det.

Men okay bedre sent end aldrig: synes du heller ikke at de følgevirkninger ved menstruation som er blevet beskrevet, er gyldige grunde til at tage en sygedag?
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Oveditlevsen
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18. jun 2016, 20:26
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Oveditlevsen » 27. sep 2016, 11:46

Animi skrev:
Hvilke opklarende spørgsmål burde vi have stillet? :)
Shuruq kom fx med et indlæg der beskrev i hvilke tilfælde det er nødvendigt at tage en sygedag ifm menstruation. Der havde du jo mulighed for at forklare mere hvad du mente med det.

Men okay bedre sent end aldrig: synes du heller ikke at de følgevirkninger ved menstruation som er blevet beskrevet, er gyldige grunde til at tage en sygedag?

Selvfølgelig er det okay at tage en sygedag på den baggrund.
Ikke at det kommer hele debatten ved, men jeg har rent faktisk kommunikeret med Shuruq om det indlæg, da hendes bidrag er konstruktivt i modsætning til andres :)
Jeg indgår gerne i en saglig debat, men det der fordømmende forargelses-show deltager jeg ikke (konstruktivt) i.
Der bliver postet alverdens kontroversielle og lidet sympatiske udsagn i denne tråd, men når det omhandler menstruation så får debatten kollektiv "PMS".

Når jeg poster en statement her er det i min optik ikke fonventeligt at jeg skal redegøre sagligt for det som en selvfølge, så dit "bedre sent end aldrig" er noget malplaceret, jeg har ikke oprettet en specifik tråd om det.
1

Tilbage til "Generelt"