Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf sigge » 26. sep 2016, 09:37

Markisemontør er tilbage, og han kan åbenbart stadig ikke arbejde uden en tændt smøg i munden - selvom han står i en lift lige uden for vores åbne vindue. Og det er vel at mærke ikke for vores skyld, vinduet er åbent, men for at han kan kommunikere med makker indenfor, så vi kan ikke engang bare lukke for at slippe for hans røg.
0
You can't spell awesome without me.
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf OberstNasig » 26. sep 2016, 18:40

At nogle familiemedlemmer til en begravelse lavede så meget ballade, at vi efter 800 kilometers kørsel og store udgifter, blot 3 timer efter start, endte med at køre hjem i en forbandet fart. Jeg kan kun trøste mig over at afdøde ikke skulle være vidne til sådan et forbandet svineri!
1
Maria86
Indlæg: 507
Tilmeldt: 3. maj 2016, 16:10
Kort karma: 8
Likede indlæg: 133

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Maria86 » 26. sep 2016, 20:28

Der bliver cykle i gågaden når der er fuld at mennesker ikke nok med at jeg skal se mig for så jeg ikke går ind i nogle. Jeg går til når jeg er i gågaden. Min skole ligger i gågaden så for mig gågaden bare et sted på vejen for at fra A til B :) Jeg kan da godt finde på at småløbe nogle gange men ikke i selve gågaden det er først når jeg af gågaden jeg gør det. :lol2: MEN cykle i gågaden klokken når der er mange mennesker :rulle: :ad!: :nerve: :cuss: :syg: altså her taler vi om voksen mennesker og de kører pet til :rulle: så jeg er altså nødt til at gå uden om og nej de gør ikke noget som helst
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf kidkomb » 26. sep 2016, 21:25

Den mand der idag der spurgte min kollega om han nu også var helt sikker på, at han ikke havde scannet forkert?
På en ikke særlig rar måde.
Han kom tilbage efter 5 min og henvendte sig til mig og sagde at jeg skulle tilkalde en supervisor, for han gad slet ikke finde sig i, at medarbejderen havde scannet forkert, når han HAVDE sagt til ham at det havde han. På en ret brysk og ubehagelig måde.
En kollega kom og så gennemgik de bon'en og førstnævnte kollega havde scannet helt rigtigt. Der var ingen fejl.
Kunden blev dog i butikken 10 min mere, hvor han meget tvært gennemgik sin bon igen og igen.
Det må være hårdt at være SÅ mistroisk altså.
8
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Allmost_Famous » 27. sep 2016, 06:35

Et familiemedlem ringede lørdag aften og spurgte om hun måtte komme og bo hos mig et par dage (søn-tirs), da hun skulle på noget kursus i min by. Selvfølgelig måtte hun da det. Og så gik det ligesom ned ad bakke derfra. Mens hun har været her, har hun konstant siddet på sin flade, og bedt om at alt kom til hende. Det eneste, hun har lavet, er at smørre sin egen madpakke - og det var kun fordi jeg sagde nej, da hun bad mig gøre det.
I går aftes inviterede hun min bror, sønnike og mig på middag som tak for gæstfrihed. Da vi skulle betale, sagde hun, at vi hver især kunne overføre for det, vi havde spist for. Jamen tak for invitationen, så.
Efter kurset tager hun hjem i dag, så hun pakkede sine ting i morges. Jeg sagde, at hun lige skulle huske at rydde op efter sig, men da hun var smuttet, og jeg gik ned i stuen med en kop te, blev jeg mødt at et værre rod. Sofahynderne var smidt over i den anden side af hjørnesofaen, og dyne, pude, lagen, og to tæpper lå moslet sammen der, hvor hun havde sovet. Det var bare dråben. Jeg sidder nærmest og dirrer lige nu. Hvad fanden ligner det at opføre sig sådan? :tie:
24
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
gro71
Indlæg: 913
Tilmeldt: 2. nov 2015, 12:26
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3246

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf gro71 » 27. sep 2016, 07:51

Allmost_Famous skrev:Et familiemedlem ringede lørdag aften og spurgte om hun måtte komme og bo hos mig et par dage (søn-tirs), da hun skulle på noget kursus i min by. Selvfølgelig måtte hun da det. Og så gik det ligesom ned ad bakke derfra. Mens hun har været her, har hun konstant siddet på sin flade, og bedt om at alt kom til hende. Det eneste, hun har lavet, er at smørre sin egen madpakke - og det var kun fordi jeg sagde nej, da hun bad mig gøre det.
I går aftes inviterede hun min bror, sønnike og mig på middag som tak for gæstfrihed. Da vi skulle betale, sagde hun, at vi hver især kunne overføre for det, vi havde spist for. Jamen tak for invitationen, så.
Efter kurset tager hun hjem i dag, så hun pakkede sine ting i morges. Jeg sagde, at hun lige skulle huske at rydde op efter sig, men da hun var smuttet, og jeg gik ned i stuen med en kop te, blev jeg mødt at et værre rod. Sofahynderne var smidt over i den anden side af hjørnesofaen, og dyne, pude, lagen, og to tæpper lå moslet sammen der, hvor hun havde sovet. Det var bare dråben. Jeg sidder nærmest og dirrer lige nu. Hvad fanden ligner det at opføre sig sådan? :tie:


Send hende en besked og bed hende overføre et eller andet beløb for kost og logi i de tre dage.
24
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf icelady » 27. sep 2016, 08:06

Foranlediget af en debat i lokale FB-gruppe, synes jeg det er upassende at amme-mødre råber så skidehøjt op om, at der skal være plads til alle.... men dem, der ikke vil se mødre amme, er der absolut ikke plads til.

Dobbeltmorallængeleve
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf girl_beat » 27. sep 2016, 08:36

Allmost_Famous skrev:Et familiemedlem ringede lørdag aften og spurgte om hun måtte komme og bo hos mig et par dage (søn-tirs), da hun skulle på noget kursus i min by. Selvfølgelig måtte hun da det. Og så gik det ligesom ned ad bakke derfra. Mens hun har været her, har hun konstant siddet på sin flade, og bedt om at alt kom til hende. Det eneste, hun har lavet, er at smørre sin egen madpakke - og det var kun fordi jeg sagde nej, da hun bad mig gøre det.
I går aftes inviterede hun min bror, sønnike og mig på middag som tak for gæstfrihed. Da vi skulle betale, sagde hun, at vi hver især kunne overføre for det, vi havde spist for. Jamen tak for invitationen, så.
Efter kurset tager hun hjem i dag, så hun pakkede sine ting i morges. Jeg sagde, at hun lige skulle huske at rydde op efter sig, men da hun var smuttet, og jeg gik ned i stuen med en kop te, blev jeg mødt at et værre rod. Sofahynderne var smidt over i den anden side af hjørnesofaen, og dyne, pude, lagen, og to tæpper lå moslet sammen der, hvor hun havde sovet. Det var bare dråben. Jeg sidder nærmest og dirrer lige nu. Hvad fanden ligner det at opføre sig sådan? :tie:

Det er fand'me dårlig stil at tage sådan en gæstfrihed for givet og så ikke engang betale for en omgang aftensmad :boo:
9
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Allmost_Famous » 27. sep 2016, 11:21

gro71 skrev:Send hende en besked og bed hende overføre et eller andet beløb for kost og logi i de tre dage.

Min veninde foreslog, at jeg skrev til hende og spurgte hvornår hun havde tænkt sig at komme og rydde op efter sig :lol:

girl_beat skrev:Det er fand'me dårlig stil at tage sådan en gæstfrihed for givet og så ikke engang betale for en omgang aftensmad :boo:

I hvert fald når man inviterer, ja.
2
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Animi » 27. sep 2016, 12:51

Jeg synes at "jokes" omkring PMS - både herinde og i virkeligheden er ret upassende.
Ja ja, nu får jeg sikkert at vide at det jo bare er for sjovt, jeg skal ikke tage det seriøst eller være nærtagende osv.
Men jeg synes bare ikke det er sjovt. Og jeg synes folk skal stoppe med de jokes/kommentarer. For det holder bare fast i en forestilling om at kvinder og deres reaktioner/følelser ikke skal tage rigtig seriøst fordi "det er PMS".
Senest rettet af Animi 29. sep 2016, 20:13, rettet i alt 1 gang.
17
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Hunkat » 27. sep 2016, 12:58

Jeg synes mit arbejdes IT-afdeling er upassende. Jeg har haft en åben sag siden 16. august, rykket flere gange, hver gang lover de at der kommer svar snart og de kan SLET ikke forstå at der ikke sker noget i sagen.

Men man kan ikke komme til at tale med en leder og den specifikke underafdeling har INGEN kontaktoplysninger, ikke engang en mail.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Allmost_Famous » 27. sep 2016, 13:11

Animi skrev:Jeg synes at "jokes" omkring PMS - både herinde og i virkeligheden" er ret upassende.
Ja ja, nu får jeg sikkert at vide at det jo bare er for sjovt, jeg skal ikke tage det seriøst eller være nærtagende osv.
Men jeg synes bare ikke det er sjovt. Og jeg synes folk skal stoppe med de jokes/kommentarer. For det holdet bare fast i en forestilling om at kvinder og deres reaktioner/følelser ikke skal tage rigtig seriøst fordi "det er PMS".

:genert:
11
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Fru Sunshine » 27. sep 2016, 16:55

Jeg er faktisk lidt en joke, når jeg er PMS-ramt.
4
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf LadyFox » 27. sep 2016, 17:52

Jeg er upassende! Jeg havde ikke lige opdaget at der er hul på ballen af mine tights. Man må da håbe jeg i det mindste har gjort træningen lidt mere festligt for nogle andre. :slem: :blush2:
5
...
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Allmost_Famous » 29. sep 2016, 20:07

Mine søskende er upassende. De opfører sig af og til som om jeg er en eller anden velgørenhedssag, hvis de giver så meget som en dåse sodavand. "Ja, så når du er færdig med din uddannelse og har lidt mere at gøre med, kan du jo være den, der giver". Jeg synes, de skal tage at overveje hvem af os tre, der har/har haft den sundeste økonomi som studerende. Men hey, det er selvfølgelig nemmere med de store armbevægelser for lånte penge, men jeg er egentlig mere stolt over mine små armbevægelser for egne penge.
2
I've said it before and I'll say it again...

:lol:

Tilbage til "Generelt"