Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 27. sep 2016, 12:49

Snowdrop: Jeg synes overhovedet ikke du er egoistisk, og jeg kan virkelig godt forstå, at du bliver frustreret over det rod, når du har brug for hjælp til amning. Håber du får besøg hurtigt af en sundhedsplejerske, som du kan bruge til noget.

Og så vil jeg sige, at jeg stadig kan mærke den der følelse af, hvordan det var, da jeg selv stod med ammeproblemer og baby, der ikke tog på. De var så frygtelige de uger. Jeg kan godt forstå du bliver vred og ked af det. Håber for jer, at det snart vender. :ae:
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 27. sep 2016, 12:52

primle skrev:
Danseprinsesse skrev:
primle skrev:Jeg håber virkelig at der er andre i mødregruppen der giver flaske. Sidst var jeg den eneste og det var ikke særlig rart :blush:


I min er vi 4 ud af 6, der giver flaske.
Første gang startede den ene ammende med at sige noget i stil med, at hun nok var lidt mere vedholdende og stædig, fordi hun var lykkedes med amningen. :gisp:


Det blev som jeg frygtede. Vi er 6 og jeg er den eneste der giver flaske. Han skreg hele vejen derhen og jeg måtte lægge ham i sofaen, mens jeg skyndte mig at lave en flaske. Jeg kampsvedte. Øv.


Ej, det er sgu tarveligt. :ae:
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf primle » 27. sep 2016, 12:59

Danseprinsesse skrev:
primle skrev:
Danseprinsesse skrev:
primle skrev:Jeg håber virkelig at der er andre i mødregruppen der giver flaske. Sidst var jeg den eneste og det var ikke særlig rart :blush:


I min er vi 4 ud af 6, der giver flaske.
Første gang startede den ene ammende med at sige noget i stil med, at hun nok var lidt mere vedholdende og stædig, fordi hun var lykkedes med amningen. :gisp:


Det blev som jeg frygtede. Vi er 6 og jeg er den eneste der giver flaske. Han skreg hele vejen derhen og jeg måtte lægge ham i sofaen, mens jeg skyndte mig at lave en flaske. Jeg kampsvedte. Øv.


Ej, det er sgu tarveligt. :ae:


Ja, det synes jeg faktisk også. Det er fint for dem at det handler meget om amning, men jeg kunne jo også godt bruge én at sparre med. Sådan skal det bare ikke være åbenbart.
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Snowdrop » 27. sep 2016, 13:30

Lilleluftballon skrev:Snowdeop, jeg synes ikke du er forkert på den, det er ikke i orden at de ikke har tid til jer. har din kommune ikke et tilbud med åbent hus eller noget ammerådgivning? Ellers synes jeg altså i skulle hive fat i nogle af de private ammerådgivninger, ammenet eller forældre og fødsel, hvis du føler dig så usikker. Sundhedsplejersken er jo ikke Gud, og de færreste er særligt amme kyndige.

Min sp sidste gang havde ingen gode amme råd og foreslog bare flaske uden videre. Denne gang har jeg haft kontakt til kommunens ammerådgiver og det har bare været noget helt andet, er virkeligt blevet hjulpet denne gang.



Jeg aner det faktisk ikke. P er jo ellers lige startet på ammekonsulent-uddannelsen, så havde håbet hun var mere forstående. Jeg har googlet som en gal idag for at forsøge at finde en privat ammerådgiver, men har ikke rigtigt kunnet finde nogle. Det jeg har kunnet findet har været langt uden for vores budget.

Nu kommer der en tredje SP på torsdag (blev ringet op af en gut fra sundhedsplejen som forsøgte at hitte hovede og hale i det hele). Jeg spurgte ham om man så kunne få hende som fast SP, hvis det var. Officielt kan man ikke da hun hører under et andet "distrikt" men man kunne måske finde ud af noget... Jeg håber hun er lige hvad jeg har ventet på. Spørger hende om kommunen ikke har en ammerådgiver. Jeg ved der er en IBCLC i nabokommunen, men det vil min kommune jo nok ikke lige betale for :wacko:
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Snowdrop » 27. sep 2016, 13:31

Og tak skal I have alle. Undskyld at mine indlæg er sådan nogle ego indlæg. Jeg håber jeg snart får overskud til at følge lidt mere med i hvad der sker hos jer <3
0
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27063

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf ajnaM » 27. sep 2016, 14:07

Bare lige udefra - du kan ringe til forældre og fødsels ammerådgivning, Snowdrop. Jeg har fået hjælp flere gange, og de er super! :gogo:

http://www.fogf.dk/Ammeraadgivningen/
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lilleluftballon » 27. sep 2016, 14:42

Ja, præcis sådan noget. Du kan også skrive til ammenet på Facebook, men de har vist ret lang svartid...
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 27. sep 2016, 14:59

DP, er det ikke tidligt, at Knud er blevet vaccineret? M skal først om 2 uger.

Sikke en kommentar omkring amning :tie:. Det ville have ramt mig hårdt første gang.

Snowdrop, øv, at du ikke får mere støtte. Håber, SPen på torsdag er dygtig og kan fortsætte hos jer. Jeg kender en privat ammerådgivninger, men hun er vist tilknyttet trekantsområdet, og så koster det også en del.

Primle, øv, at du er en den eneste, og at du fik sådan en start på MG :ae:. M græder også altid voldsomt, når hun et sulten, og de andre ser helt forskrækkede ud. Men når man har et flaskebarn, kan det bare være nødvendigt at lægge dem fra sig, mens man laver mad.
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Snowdrop » 27. sep 2016, 16:02

ajnaM skrev:Bare lige udefra - du kan ringe til forældre og fødsels ammerådgivning, Snowdrop. Jeg har fået hjælp flere gange, og de er super! :gogo:

http://www.fogf.dk/Ammeraadgivningen/


Årh super! Tak :kys:
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 27. sep 2016, 19:49

primle skrev:
Danseprinsesse skrev:
primle skrev:
Danseprinsesse skrev:
primle skrev:Jeg håber virkelig at der er andre i mødregruppen der giver flaske. Sidst var jeg den eneste og det var ikke særlig rart :blush:


I min er vi 4 ud af 6, der giver flaske.
Første gang startede den ene ammende med at sige noget i stil med, at hun nok var lidt mere vedholdende og stædig, fordi hun var lykkedes med amningen. :gisp:


Det blev som jeg frygtede. Vi er 6 og jeg er den eneste der giver flaske. Han skreg hele vejen derhen og jeg måtte lægge ham i sofaen, mens jeg skyndte mig at lave en flaske. Jeg kampsvedte. Øv.


Ej, det er sgu tarveligt. :ae:


Ja, det synes jeg faktisk også. Det er fint for dem at det handler meget om amning, men jeg kunne jo også godt bruge én at sparre med. Sådan skal det bare ikke være åbenbart.


Det kan jeg godt forstå. Du må bruge os, selvom det ikke helt er det samme. :kys:
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 27. sep 2016, 19:58

Sorenspige skrev:DP, er det ikke tidligt, at Knud er blevet vaccineret? M skal først om 2 uger.

Sikke en kommentar omkring amning :tie:. Det ville have ramt mig hårdt første gang.

Snowdrop, øv, at du ikke får mere støtte. Håber, SPen på torsdag er dygtig og kan fortsætte hos jer. Jeg kender en privat ammerådgivninger, men hun er vist tilknyttet trekantsområdet, og så koster det også en del.

Primle, øv, at du er en den eneste, og at du fik sådan en start på MG :ae:. M græder også altid voldsomt, når hun et sulten, og de andre ser helt forskrækkede ud. Men når man har et flaskebarn, kan det bare være nødvendigt at lægge dem fra sig, mens man laver mad.


Jo, det slog mig også i dag, at det var lidt tidligt. Det var den tid, sekretæren gav mig efter hans 6-ugers undersøgelse (mens han græd, så jeg tog bare kortet uden at kigge). Men nu er det da overstået (indtil næste gang).

Han har været lidt ekstra pylret og ked af det i eftermiddags og her til aften, men det virker til, at han har klaret det forholdsvis let.


Jeg synes bare, det var så himmelråbende dumt sagt - og var fristet til at komme med en spids kommentar, men lod den bare glide ind og ud. Hvis det bare var et spørgsmål om stædighed, så ammede jeg da også endnu.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 27. sep 2016, 20:04

Hvis jeg var fortsat med at amme, var både R og M døde af sult, eftersom der vitterligt ingen mælk var overhovedet.

Så her ville stædighed ikke have hjulpet noget som helst.
1
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 27. sep 2016, 20:20

Sorenspige skrev:Hvis jeg var fortsat med at amme, var både R og M døde af sult, eftersom der vitterligt ingen mælk var overhovedet.

Så her ville stædighed ikke have hjulpet noget som helst.


Det er også noget pjat at sige, at det skulle have noget med stædighed at gøre. Amning fungerer for nogen, og for andre fungerer det ikke. Man er sgu ikke automatisk supermor blot fordi, at man ammer sit barn. :rulle:

Man ved aldrig hvad der ligger bag en kvindes beslutning om ikke at amme, så generelt ville det klæde alle at flette næbet omkring den beslutning :gammel:

Nå. Vi kæmper stadig lidt med amningen herhjemme, apropos amning. Hun får suget sig godt fast, helt uden brikker nu. Men jeg har bare ret ondt i brysterne, og mine brystvorter er sindssyg ømme. Ved ikke om hun så har en forkert teknik, eller hvad der er galt? Jeg har haft en ret smertefyld mælkeknude agtig ting i det ene bryst i går og i dag, men har efterhånden fået bugt med den, med varme bade, massage, malkemaskinen og med Theas hjælp også. Føj, hvor kan det gøre ondt :(
Håber snart amning ikke længere smerter så meget. Det gør vanvittig ondt lige når suger sig fast, og de første 20 sekunder ca., efter det stilner smerten af og forsvinder. Nogle gange suger hun brystvorten i sådan en læbestift-form, så tror ikke hun får helt korrekt fat? Man hvordan i al verden sørger man så for, at hun får ordentlig fat?

På en anden note: jeg har i mange år haft tilbagevenden besvimelsesanfald. De var værst da jeg var teenager, og det er faktisk et år eller to siden, jeg sidst har mærket noget til det. I morges var jeg dog meget tæt på et anfald. Jeg fik det i badet, og jeg måtte sætte mig ned på klinkerne to gange, for at undgå at falde. Da jeg endelig kom ud af badet, endte jeg med at måtte ligge mig på badeværelsesgulvet med fødderne på toilettet, nøgen på de pænt kolde klinker :S . Heldigvis besvimede jeg ikke. Men det satte lige en skræk i livet på mig - er jo helt alene det meste af dagen sammen med Thea. Er kommet frem til, at jeg dårligt tør bade hende så længe jeg er alene. Der gik også mange timer, før jeg turde gå ned af trapperne med hende. Havde ærligt ikke tænkt over dette, før episoden i morges. Det er ikke så rar en fornemmelse, at jeg måske kunne finde på at besvime, med en lille baby i huset. :trist:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 28. sep 2016, 07:17

Sangius: det lyder rigtig ubehageligt. :ae: Plejer du at kunne mærke det lige inden som i går?

Det kunne godt lyde som om, hun ikke får rigtig fat, når hun sutter brystvorten i den facon. Det er noget med at få hende til at gabe godt over brystvorten og have læberne "ud ad". Men det var også noget af det, der drillede os, Knud havde især svært ved at få underlæben med og med store bryster kan det være svært at få rettet det til selv.
Har du prøvet tvillingestillingen? - det var sådan Knud gabte bedst op.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 28. sep 2016, 07:23

Angående mavetræning; hvis jeres babyer også er lidt smånarcissistiske som min, kan det være I kan gøre noget lignende.
Han er vildt fascineret af at kigge på sig selv i spejlet, så jeg lægger ham nogle gange foran mit makeupspejl, der kan drejes lidt ned mod ham. Så kan jeg få ham til at ligge selv på maven pænt lang tid. :)
1

Tilbage til "Forældre"