Mere moderation? Hvor går grænsen og det bare er censur?

Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21835

Mere moderation? Hvor går grænsen og det bare er censur?

Indlægaf Purple Haze » 14. jun 2016, 19:40

Jeg kan godt lide at komme i politik forummet, det kunne jeg også på Jubii før det blev overtaget af alle dem der skriver som var de på nationen - så droppede jeg det lige så stille og roligt. Mener at kunne huske at jeg ikke er den eneste.

Var lige ved at finde glæden ved forummet herinde, men nu er det vist også ved at blive overtaget af "nationen-tosser" (pardon my French).

Er der overhoved noget man/vi kan gøre ved det?
Folk skal jo have lov til at mene hvad man vil, og fortælle om de meninger - og man kan helller ikke banen folk fordi de formulere sig dårligt og semi-aggressivt. Synes bare det er ærgerligt at vi skal have endnu et rum til tosserne, og det er jo nok der vi ender.

Personligt synes jeg ikke de er særlig svære at spotte, og så helst de bare blev smidt ud. Bum! Så kan de skride over på Nationen med de andre tosser - men ved jo godt at det kan man ikke. :/
3
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Mere moderation? Hvor går grænsen og det bare er censur?

Indlægaf landsbytossen » 14. jun 2016, 19:47

Det er dobbeltmoralsk at ønske andre smidt på porten og samtidig omtale dem som tosser.
2
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2823
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Re: Mere moderation? Hvor går grænsen og det bare er censur?

Indlægaf Torn » 14. jun 2016, 19:55

Jeg synes ikke, at man kan smide nogen på porten, hvis reglementet overholdes.


Men ligesom dig frygter jeg en Jubii vol. 2. :tie:
0
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Mere moderation? Hvor går grænsen og det bare er censur?

Indlægaf Code71 » 14. jun 2016, 19:56

Jeg ved godt det sikkert ikke er sådan du mener det. Men når du omtaler anderledes tænkende end dig selv som tosser, så virker du ikke selv for spids

Det er synd, for det ved jeg jo at du er. Så det er nok noget med ikke at smide med sten, når man bor i et glashus og alt det der gejl

Fordi "de" (folk der tænker anderledes end dig) er idioter, behøver du ikke være det. Herinde er de som kun er ude på at obstruere heldigvis stadig i et absolut mindretal. Så ignorer dem, vil være mit råd
3
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21835

Re: Mere moderation? Hvor går grænsen og det bare er censur?

Indlægaf Purple Haze » 14. jun 2016, 19:56

landsbytossen skrev:Det er dobbeltmoralsk at ønske andre smidt på porten og samtidig omtale dem som tosser.



If it talks like a duck and walks like a duck.

Kunne også ha skrevet : folk der monster poster totalt ensporet fremmedfjendske indlæg alle vegne uden at indgå i nogen som helst dialog.
Nationen-tosser er bare lidt mere dækkende.

Men fint nok hvis du ikke er en af dem der er generet af det, det er muligt det bare er mig - og så kan jeg jo bare holde mig væk fra det forum.
2
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Mere moderation? Hvor går grænsen og det bare er censur?

Indlægaf landsbytossen » 14. jun 2016, 20:18

Purple Haze skrev:
landsbytossen skrev:Det er dobbeltmoralsk at ønske andre smidt på porten og samtidig omtale dem som tosser.



If it talks like a duck and walks like a duck.

Kunne også ha skrevet : folk der monster poster totalt ensporet fremmedfjendske indlæg alle vegne uden at indgå i nogen som helst dialog.
Nationen-tosser er bare lidt mere dækkende.

Men fint nok hvis du ikke er en af dem der er generet af det, det er muligt det bare er mig - og så kan jeg jo bare holde mig væk fra det forum.

Jeg læser ikke kommentarer på Nationen og kan derfor ikke deltage i debatten om de er tosser. Men folk er ikke lige gode til at formulere sig skriftligt og kalde folk tosser, fordi man mener selv at være bedre end dem, er ikke ok.

Der er en 3-4 stykker her på debatten, hvor jeg synes, deres stil er ødelæggende for en debat. Det får mig på ingen måde til at ønske en banning af dem. Jeg lader være med at svare på deres indlæg, hvad andre gør bruger jeg ikke energi på.
1
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Mere moderation? Hvor går grænsen og det bare er censur?

Indlægaf Aima » 14. jun 2016, 20:19

Jeg forstår egentlig godt frustrationen, jeg oplever den selv, men at ønske strammere moderation overfor 'tosserne', er i mine øjne at tage alt, alt for meget udgangspunkt i egne følelser og behov, hvis man vil færdes på et offentligt onlineforum og ønsker bedst mulige vilkår for dynamikken på stedet.

Jeg er all-in for regler, men de skal ikke være for det politisk korrektes flertals forgodtbefindende, for så ender de ganske enkelt med at devaluere stedet. Regler der vedrører racisme, hadsk retorik og personangreb er absolut en nødvendighed, men regler der dikterer folks personlige holdninger fremfor måden de præsenteres på, er i mine øjne en meget ærgerlig indgriben på et sted, der netop har personlige holdninger som drivkraft.

Personligt er der også emner og debattører, jeg føler, jeg spilder min tid på at forholde mig til, men det er nu engang bare en del af pakken, og jeg har selv mulighed for at gøre mulighed for abstraktionen af dette større ved at holde mig fra visse tråde og sætte forstyrrende debattører på ignore, resten må jeg så bare tage med, lissom alle andre også må leve med, at det ikke er alt der falder i ens personlige smag for holdninger eller måden at ytre dem på.

I øvrigt synes jeg personligt sjældent, det er 'tosse'-indlæggene der forurener debatmiljøet mest, jeg synes påfaldende nok, det er alle de reaktioner de typisk får, fra debattører der mest bare har behov for at sige, at afsenderen er en idiot fremfor reelle modargumenter. Hvis ens udgangspunkt er, at den pågældende debattør slet ikke fortjener plads eller opmærksomhed, er det mest effektive selv at undlade at bidrage til det, tror jeg.
7
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Mere moderation? Hvor går grænsen og det bare er censur?

Indlægaf icelady » 14. jun 2016, 21:15

Hvis de ikke overskrider reglerne kan de jo ikke smides på porten. Man kan ikke udelukkende smides ud, fordi man er uenig med dem eller fordi de skriver kluntet. Så bliver der al for meget indspist kaffeslabberads over det.

Man har jo også en ignorerfunktion, som kan bruges.

Og som en anden skriver, så kan man altid debattere, hvem der er værst; den såkaldte "tosse", eller dém, der har behov for at påpege over tossen, at de finder vedkommende tosset.
6
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Mere moderation? Hvor går grænsen og det bare er censur?

Indlægaf Wizzze » 14. jun 2016, 21:29

Er det ikke bare ham F.... der dukkede op igår og trollede, men hvad blev det til 7-8 indlæg, og så var han væk, synes det viser at admin/mod virker.
Synes det er langt værre at en som Skum er væk, eller nogen af de andre vi har mistet det sidste halve års tid, det bedste "forsvar" mod Nationen tilstande er positive og deltagende debattører.
8
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25610

Re: Mere moderation? Hvor går grænsen og det bare er censur?

Indlægaf Delfin » 14. jun 2016, 21:34

Jeg sidder af og til på hænderne, men jeg ønsker ikke yderligere moderation.
3
14 11 14
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Mere moderation? Hvor går grænsen og det bare er censur?

Indlægaf Daine » 15. jun 2016, 03:12

Hvorfor er Skum smuttet?
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Mere moderation? Hvor går grænsen og det bare er censur?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 27. sep 2016, 22:14

Nu er censuren ved at gribe om sig igen.

Tidligere i dag skrev en moderator - Fru Sunshine - at "Mænd skal klappe i om menstruation. Det skal kvinder, der aldrig har oplevet voldsomme smerter og styrtblødninger også."

Det er der så nogen - en anden moderator eller hende selv - der har ændret til: "Mænd skal tie stille om menstruation. Det skal kvinder, der aldrig har oplevet voldsomme smerter og styrtblødninger også."

Det ville være fint nok, hvis det bare var i hendes eget indlæg, rettelsen skete. Men det er også blevet rettet hos andre brugeres indlæg, (bl.a. mit), hvor det er citeret, og det er fandme ikke i orden!

For Decibell skrev efterfølgende at:

"Det indlæg, du nævner, er hverken personligt rettet mod nogle debattører eller skrevet i et grimt sprog, som fx "lukke røven", der om noget lyder værre (*).
(*) men heller ikke medførte moderation."

Det medførte altså ikke moderation at skrive "mænd skal klappe i". Når det er tilfældet, så er der fandme heller ikke noget i retningslinjerne der giver nogle af moderatorerne ret til at gå ind og censurere i andres indlæg, hvor det er citeret. Det er ren og skær censur.

Jeg synes at moderatorerne er gået langt over grænsen her, og de ved det tilsyneladende også godt selv, når nu de finder det nødvendigt at slette sporene efter det!
8
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Mere moderation? Hvor går grænsen og det bare er censur?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 27. sep 2016, 22:34

Dikus skrev:Men det er jo helt normalt, at man får muligheden for at rette indlæg, der bliver misforstået?

Mangler det en note om, det er sket?


1) Der er ikke tale om en misforståelse, men om at ændre "klappe i" til "tie stille".

2) Det er normalt at man kan rette i sit EGET indlæg. Det tilkommer kraftedeme ikke moderatorerne at gå ind og rette teksten hos andre brugere, der har citeret det oprindelige indlæg - heller ikke hvis det drejer sig om misforståelser. De har jo selv erkendt at reglerne ikke er overtrådt, så de skal ikke gå ind og redigere i teksten hos andre.

3) Hvis en moderator går ind og retter i teksten på et indlæg, der ikke overtræder reglerne, kunne de i det mindste have nosser nok til at stå ved det, og skrive det i indlægget og/eller underrette brugeren, som har fået censureret sit indlæg.
8
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Mere moderation? Hvor går grænsen og det bare er censur?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 27. sep 2016, 23:20

Dikus skrev:Vi kigger på den manglende oplysning om redigering


Men censuren får bare lov at fortsætte eller hvad? Det virker til at I ikke fatter at pointen er, at I slet ikke skal gå ind og redigere i indlæg, der ikke overtræder reglerne!
7
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21835

Re: Mere moderation? Hvor går grænsen og det bare er censur?

Indlægaf Purple Haze » 28. sep 2016, 05:30

Advocatus-Diaboli skrev:
Dikus skrev:Vi kigger på den manglende oplysning om redigering


Men censuren får bare lov at fortsætte eller hvad? Det virker til at I ikke fatter at pointen er, at I slet ikke skal gå ind og redigere i indlæg, der ikke overtræder reglerne!


Det var i hvert fald det der fik mig til st forlade Jubii i sin tid.
At DH gik ind og rettede i folks indlæg.
Og når først noget er citeret, så må det vel siges at være en del af ens indlæg.
5
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.

Tilbage til "Spørgsmål om debatten"