Terminstråd - alle er velkomne :)

godtnavn
Indlæg: 11158
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 27. sep 2016, 21:00

Og jeg bliver nysgerrig, hvordan føles det at føde hovedet? I skriver som om det er en helt speciel følelse der ikke "bare" er smerte. Hvis det føles vildt tror jeg godt jeg vil være forberedt, så hvis nogen kan forklarer må I meget gerne :)
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 27. sep 2016, 22:10

godtnavn skrev:Og jeg bliver nysgerrig, hvordan føles det at føde hovedet? I skriver som om det er en helt speciel følelse der ikke "bare" er smerte. Hvis det føles vildt tror jeg godt jeg vil være forberedt, så hvis nogen kan forklarer må I meget gerne :)


Jeg glædede mig også rigtig meget til at føde og var bitter over bagefter, at det slet ikke blev den oplevelse, som jeg havde forestillet mig.

Synes rigtig mange på forhånd fortalte, at udvidelsesfasen var det værste, at pressefasen på en måde føltes mere som en lettelse.
Altså udvidelsesfasen fra 4 til 10 cm var for mig primært en vestorm på 1,5 time, så jeg var lidt lettet bagefter ved tanken om, at nu skulle jeg være gennem det værste. Det ved jeg sgu ikke om jeg var. Men min fødsel gik også i stå, jeg fik vedrop og havde pludselig en meget kort og voldsom pressefase.
Tror også jeg vil beskrive smerten ved at føde hovedet som brændende og sviende, ligesom de andre siger. Nogen lettelse var det sgu ikke. :lol:

Jeg nåede at tænke et par gange "det her, det kan jeg ikke". Men det kan man jo. Jordemoderen guidede mig til at bruge kræfterne bedst muligt, gav mig troen på, at jeg gjorde det rigtig og pludselig var hovedet ude, resten var derefter "ingen sag" at føde.

Dog vil jeg sige, at det også kom bag på mig, hvor ondt jeg havde, efter han var kommet ud. Det var jeg slet ikke forberedt på. Indtil de fik bedøvet mig, kunne jeg næsten ikke rumme, at han var der, fordi smerterne fyldte så meget.
Men jeg ved faktisk ikke, om det er normalt eller skyldtes min bristning.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 28. sep 2016, 04:44

Til fødselsforberedelse med S sagde vores jm i øvrigt, at I næsten alle fødsler kommer der et tidspunkt hvor kvinden ikke vil være med mere, fordi det er for hårdt/ubehageligt/gør for ondt/tager for lang tid. Det tidspunkt ligger som regel lige før det hele topper for alvor. Og det er helt normalt at få det sådan. Det synes jeg var meget rart at vide, da keg selv fik det sådan.
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12187

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 28. sep 2016, 05:06

Sangius skrev:Jeg ville bare lige slå et slag for Hillerød hospital, ax. De er sgu dygtige. Jeg fødte en dag hvor der var meget travlt, og jeg manglede ingenting. Min jordmoder var fantastisk, og der kom hjælp i form af læger og andre jordmødre da det var nødvendigt. Alt var rigtig godt.

Det er vildt at læse om alle jeres fødsler - så stor forskel der er. Jeg mærkede næsten intet til de første 5 cm, men det begyndte at gøre nas ved de 6. Fra 7-10 bed det godt til, og lige nu kan jeg slet ikke huske om pressefasen gjorde ondt :gruble:

Fra 4 cm gik der 6 timer, så var hun ude. De prikkede vandet til sidst, og 10 min senere kom hun ud. :)


Super - tak for informationen. Jeg har også en rigtig god mavefornemmelse omkring Hillerød. Synes det virker til, at det er et rigtig godt hospital. :gogo:
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12187

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 28. sep 2016, 05:14

Jeg har fået at vide, at de kalder det burning ring of fire, når hovedet skal fødes... Både det offentlige og det private fødselsforberedelse, har nævnt den følelse. Og at når man føler, at man simpelthen ikke kan mere - som Bøtte også nævner - så er man gerne rigtig tæt på.
...spørgsmålet er, om man kan huske alt det i situationen. :lol:

Jeg er misundelig på jer, som glæder jer til fødslen! Jeg har rykket mig fra at være nærmest panisk angst, og først nærmest ville have kejsersnit, dernæst "kun" rygmarvsbedøvelse til nu at håbe på, at jeg kan nøjes med ingenting / bistik.
Jeg er stadig noget nervøs, men jeg prøver virkelig at bearbejde min angst for alt den smerte, som man skal gå igennem... Jeg tager det én ve af gangen.
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 28. sep 2016, 06:10

Det er en meget præcis beskrivelse af hvordan det føles :genert: Har aldrig hørt den betegnelse før, men den er helt korrekt.

Jeg ved ikke om jeg glæder mig.
Altså jeg håber på en mere 'efter bogen-fødsel' denne gang. Ikke fordi det var en dårlig oplevelse, men der var flere elementer som jo ikke så ofte er tilstede, og dem vil jeg virkelig gerne undgå igen.
Og så håber jeg bare at kunne være en del af efterforløbet, undersøgelser og hud til hud kontakt. I stedet for operation, blodtab og massiv svimmelhed.

Men både min jm og en fødselslæge har sagt til mig, at min krop er virkelig god til at føde, så det satser jeg på de får ret i :-D
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 28. sep 2016, 06:12

Altså - jeg anbefaler lattergassen :D
Den kan man så kun få i udvidelsesfasen. Men den tager altså lige toppen af de værste veer.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 28. sep 2016, 06:42

Det er bare ikke ret mange steder man må få det mere.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 28. sep 2016, 07:04

Pyh, jeg har det skidt om morgenen i tiden.
Har kvalme og er bare generelt utilpas. Skulle egentlig til lagersalg med en veninde, men har foreløbigt udsat det.
Har også ondt i min nakke og sovende fingre i dag :(
0
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 28. sep 2016, 07:15

Min krop er virkelig også bøvlet. Jeg har sindssyg ondt i ryggen og får sådan en brændende fornemmelse omkring ribbene :(

Det bliver nok også en lang dag i dag. Vi er stadig i Danmark, men min mand er på kursus og E og jeg er i mine forældres kolonihave, der ligger langt fra alt. De er taget på ferie, så jeg har hende selv. Her er ikke meget at lave og vejret er trist, men samtidig tror jeg simpelthen ikke at min krop kan klare at tage helt ind til byen med hende. Hun forstår stadig ikke helt, at mor ikke kan slæbe rundt på hende hele tiden. Så nu sidder vi her. Og skal det indtil kl 18 til far kommer hjem.

Og så har min ammehjerne virkelig sat ind. Jeg var på kursus i Roskilde i går og glemte min telefon på en tank på vej hjem. Og nu er det lige gået op for mig, at jeg har glemt min computer på hotellet :tie:

Til gengæld er det nu endelig sikkert at vi har et sted at bo pr. 1. December :banan: Det bliver presset med en igangsættelse senest midt december, men det er så vigtigt at vi har fundet et sted. Og så er det mega stort pt mega billigt.
Senest rettet af Kolderudolf 28. sep 2016, 07:17, rettet i alt 2 gange.
4
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12187

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 28. sep 2016, 07:25

Bøtte skrev:Det er en meget præcis beskrivelse af hvordan det føles :genert: Har aldrig hørt den betegnelse før, men den er helt korrekt.

Jeg ved ikke om jeg glæder mig.
Altså jeg håber på en mere 'efter bogen-fødsel' denne gang. Ikke fordi det var en dårlig oplevelse, men der var flere elementer som jo ikke så ofte er tilstede, og dem vil jeg virkelig gerne undgå igen.
Og så håber jeg bare at kunne være en del af efterforløbet, undersøgelser og hud til hud kontakt. I stedet for operation, blodtab og massiv svimmelhed.

Men både min jm og en fødselslæge har sagt til mig, at min krop er virkelig god til at føde, så det satser jeg på de får ret i :-D


Jeg er sikker på at fødselslæge og JM har ret! Så er dét bestemt... :-D
1
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf xxx---xxx » 28. sep 2016, 07:26

Uh lattergas var min bedste ven under veerne!

Bøtte øv du er dårlig plejer det at gå over i løbet af dagen?

Kolde puha det kan godt blive en lang dag :tie: jeg har kun en i maven og jeg synes det er hårdt at have N en hel dag alene hvis vi ingen planer har. Mest også hvis vi så tager et sted hen så vil han bæres og det kan min krop bare ikke mere. :(
Og tillykke med boligen sku :banan:
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12187

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 28. sep 2016, 07:28

Sangius skrev:Altså - jeg anbefaler lattergassen :D
Den kan man så kun få i udvidelsesfasen. Men den tager altså lige toppen af de værste veer.


Hehe, må jeg skrive bag øret... :) Tak for tip! :gogo:
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12187

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 28. sep 2016, 07:30

Kolderudolf skrev:Min krop er virkelig også bøvlet. Jeg har sindssyg ondt i ryggen og får sådan en brændende fornemmelse omkring ribbene :(

Det bliver nok også en lang dag i dag. Vi er stadig i Danmark, men min mand er på kursus og E og jeg er i mine forældres kolonihave, der ligger langt fra alt. De er taget på ferie, så jeg har hende selv. Her er ikke meget at lave og vejret er trist, men samtidig tror jeg simpelthen ikke at min krop kan klare at tage helt ind til byen med hende. Hun forstår stadig ikke helt, at mor ikke kan slæbe rundt på hende hele tiden. Så nu sidder vi her. Og skal det indtil kl 18 til far kommer hjem.

Og så har min ammehjerne virkelig sat ind. Jeg var på kursus i Roskilde i går og glemte min telefon på en tank på vej hjem. Og nu er det lige gået op for mig, at jeg har glemt min computer på hotellet :tie:

Til gengæld er det nu endelig sikkert at vi har et sted at bo pr. 1. December :banan: Det bliver presset med en igangsættelse senest midt december, men det er så vigtigt at vi har fundet et sted. Og så er det mega stort pt mega billigt.


Hurra for I har fundet et sted at bo! :banan:
Hvad fandt du egentlig ud af med din chef, hvis man må spørge?
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 28. sep 2016, 07:35

xxx---xxx skrev:Uh lattergas var min bedste ven under veerne!

Bøtte øv du er dårlig plejer det at gå over i løbet af dagen?

Kolde puha det kan godt blive en lang dag :tie: jeg har kun en i maven og jeg synes det er hårdt at have N en hel dag alene hvis vi ingen planer har. Mest også hvis vi så tager et sted hen så vil han bæres og det kan min krop bare ikke mere. :(
Og tillykke med boligen sku :banan:



Det er faktisk noget værre i dag. Det startede kl 23 i aftes, med at jeg var svimmel og havde kvalme. Var endda oppe og hente en spand fordi jeg var sikker på jeg skulle kaste op. Og sov først ved 1 tiden, fordi jeg var så skidt.
Det har så fortsat her tll morgen, normalt plejer det ellers at gå ret hurtigt over.
Efter er bad var jeg helt færdig og svedte og måtte ind og ligge på sofaen. Og her ligger jeg så endnu.
Jeg har også været tiltagende træt her den sidste uges tid.
0

Tilbage til "Graviditet"