Terminstråd - alle er velkomne :)

Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 28. sep 2016, 07:49

Ach: det må man i hvert fald. Jeg skrev en mail til ham, hvor jeg skrev at jeg virkelig ikke synes det var ok. Den svarede han på, men skrev en mail, der nærmest gjorde mig endnu mere sur. Dagen efter igen ringede han så og undskyldte over forløbet. Så det var fint lige at få ryddet op i det og så tæller jeg bare ned, når jeg kommer tilbage og kun har 3 uger igen.

Er der egentlig nogen steder lattergas er ok? Jeg ved at de både på esbjerg sygehus og mange hospitaler i hovedstaden ikke bruger det
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 28. sep 2016, 08:04

Bøtte - øv, det lyder rigtig nedern. :( håber det snart går over... Jeg har dog også haft det lidt skidt her på drt sidste, og læste at man i 3. trimester kunne opleve at få det dårligt igen... Altså lidt samme symptomer som i 1. trimester. Er du egentlig på barsel nu, så du kan slappe af?

Kolderudolf - godt at I fik løst det... I hvert fald lidt. Helt ærligt, så tror jeg sgu jeg havde blevet i Danmark - må du overhovedet flyve med tvillinger i december? Jeg synes, du er herre sej... Helt seriøst, så synes jeg, at det virker til du klarer den super godt. :gogo:
...og så må man få lattergas på Hillerød.
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf xxx---xxx » 28. sep 2016, 08:08

Bøtte skrev:
xxx---xxx skrev:Uh lattergas var min bedste ven under veerne!

Bøtte øv du er dårlig plejer det at gå over i løbet af dagen?

Kolde puha det kan godt blive en lang dag :tie: jeg har kun en i maven og jeg synes det er hårdt at have N en hel dag alene hvis vi ingen planer har. Mest også hvis vi så tager et sted hen så vil han bæres og det kan min krop bare ikke mere. :(
Og tillykke med boligen sku :banan:



Det er faktisk noget værre i dag. Det startede kl 23 i aftes, med at jeg var svimmel og havde kvalme. Var endda oppe og hente en spand fordi jeg var sikker på jeg skulle kaste op. Og sov først ved 1 tiden, fordi jeg var så skidt.
Det har så fortsat her tll morgen, normalt plejer det ellers at gå ret hurtigt over.
Efter er bad var jeg helt færdig og svedte og måtte ind og ligge på sofaen. Og her ligger jeg så endnu.
Jeg har også været tiltagende træt her den sidste uges tid.


Kan det være alm sygdom? Hvis det forsætter ville jeg måske ringe til lægen.
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf xxx---xxx » 28. sep 2016, 08:09

Kolderudolf skrev:Ach: det må man i hvert fald. Jeg skrev en mail til ham, hvor jeg skrev at jeg virkelig ikke synes det var ok. Den svarede han på, men skrev en mail, der nærmest gjorde mig endnu mere sur. Dagen efter igen ringede han så og undskyldte over forløbet. Så det var fint lige at få ryddet op i det og så tæller jeg bare ned, når jeg kommer tilbage og kun har 3 uger igen.

Er der egentlig nogen steder lattergas er ok? Jeg ved at de både på esbjerg sygehus og mange hospitaler i hovedstaden ikke bruger det


Jeg tror da det stadig er på Roskilde men jeg er ikke sikker. Jeg har faktisk ikke spurgt. Jeg håber det!

Godt du fik renset luftet med din chef - og fedt du kun har så kort tid tilbage.
Hvad så når i kommer hjem hvis jeg må spørger. Er du så bare på dagpengen indtil barsel?
0
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 28. sep 2016, 08:17

Apropos lattergas, så er det noget, jeg er ret fast besluttet på IKKE at benytte. Lattergas gør ikke særlig meget ved selve smerten, det er bare let (og kortvarigt) berusende så man glemmer at det gør ondt. Både mor og baby oplever rusen. Og jeg bryder mig ikke om tanken om, at min baby skal fødes beruset...
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 28. sep 2016, 08:31

Tak Ach :kys: Pt prøver jeg bare ikke at gå alt for meget i panik over alt det kaos, der rammer os snart. Heldigvis er det hus der et vi kan bo i op til 6 år, så det er altså rart. De sidste mange boliger jeg har haft, har været for max 2 år, da vi har rejst en del rundt med jobs osv. Men nu er der forhåbentlig ro på, når tvillingerne først kommer. Men vi får ikke huset at se før vi flytter ind i det, hvilket også er lidt vildt. Jeg håber bare, at det ikke er noget alt for gammelt lort :tie:

Vi flyver hjem 1.11 over Island, da de er det eneste selskab, der vil tage mig med så sent i graviditeten med 2 i maven. Så nu skal de bare blive i maven indtil da.

Xxx: jeg har faktisk bare haft orlov fra mit job i dk, så jeg vender bare direkte tilbage i det. De er lige ved at undersøge om jeg skal gå direkte på barsel eller om det er sygemelding først. Vi lander jo 1. November og jeg er reelt først sat til 29. december og må gå fra 6 uger før, men de vil tjekke om terminsdatoen kan rykkes til uge 38, når de vil sætte mig igang der, så jeg bare går direkte på barsel.
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 28. sep 2016, 08:42

JoyNips... Ja, okay. Det har jeg da ikke tænkt over. :gruble:

Kolderodulf - puh, godt jeg ikke er dig. ;) men hvorfor er det at du tager chancen og rejser til Grønland for 3 ugers arbejde? Jeg kan simpelthen ikke forstå det, må jeg indrømme. :)
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 28. sep 2016, 08:54

Nej, det er der mange, der ikke kan, tror jeg :) Men det handler ikke kun om arbejdet. Det var jo først i går, at vi reelt fik af vide, at vi overhovedet havde et sted at bo i Danmark. Vi flytter jo så hjem 1. November, hvor vi så skal bo hos en veninde en måned. Jeg har trukket den så langt som muligt, da jeg gerne vil have et hjem, så længe det overhovedet kan lade sig gøre. Det bliver i forvejen virkelig lang tid, at skulle bo hos "fremmede" med en 2årig, der er overalt, manglende institutionsplads til E osv. Så det handler om at give os så lang tid som muligt med bare nogenlunde ordnede forhold.
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 28. sep 2016, 09:00

Kolderodulf - Puh... Sikke en omgang. Men du har et debatheppekor: :pompom:
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 28. sep 2016, 14:02

xxx---xxx skrev:
Bøtte skrev:
xxx---xxx skrev:Uh lattergas var min bedste ven under veerne!

Bøtte øv du er dårlig plejer det at gå over i løbet af dagen?

Kolde puha det kan godt blive en lang dag :tie: jeg har kun en i maven og jeg synes det er hårdt at have N en hel dag alene hvis vi ingen planer har. Mest også hvis vi så tager et sted hen så vil han bæres og det kan min krop bare ikke mere. :(
Og tillykke med boligen sku :banan:



Det er faktisk noget værre i dag. Det startede kl 23 i aftes, med at jeg var svimmel og havde kvalme. Var endda oppe og hente en spand fordi jeg var sikker på jeg skulle kaste op. Og sov først ved 1 tiden, fordi jeg var så skidt.
Det har så fortsat her tll morgen, normalt plejer det ellers at gå ret hurtigt over.
Efter er bad var jeg helt færdig og svedte og måtte ind og ligge på sofaen. Og her ligger jeg så endnu.
Jeg har også været tiltagende træt her den sidste uges tid.


Kan det være alm sygdom? Hvis det forsætter ville jeg måske ringe til lægen.


Jeg var lidt i tvivl om hvad det var og googlede lidt, for at se om det var noget jeg skulle reagere på.
Et sted fandt jeg en tråd om utilpashed i 3. trimester, og der mente en det kunne skyldes reflux og baby på mavesækken og hun skrev at man skulle ligge en halv times tid på venstre side, for sp kunne klappen til mavesækken bedre lukke af. Det prøvede jeg så og efter 20-25 min havde jeg det markant bedre. Og resten af dagen har jeg haft det fint.
Synes det er lidt skørt, der skal så lidt til, når jeg nu havde haft det skidt on/off i næsten 12 timer :stoned:
0
Kolibrien
Indlæg: 407
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:48
Kort karma: 79
Likede indlæg: 588

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolibrien » 28. sep 2016, 14:17

Jeg lurer meget med her i tråden - er nu på vej ind i 3. trimester, så tanker om fødslen begynder at kredse. Jeg har egentlig haft det rigtig godt med tanken om at skulle føde, men jeg kan godt mærke, at det begynder at gøre mig noget nervøs. Jeg aner ikke, hvad jeg skal forvente. Både veninder og min søster har haft gode og virkelig dårlige fødsler.

Jeg vil gerne forberede mig, men må samtidig indrømme, at jeg slet ikke har mod på sådan noget gruppefødselsforberedelse. Hvad har I andre gjort?

Jeg har overvejet hjemmekurset i smertefri fødsel, men kan ikke finde ud af, om det reelt giver noget. Er der nogle, der kender noget til det?
0
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 28. sep 2016, 18:30

Kolibrien skrev:Jeg lurer meget med her i tråden - er nu på vej ind i 3. trimester, så tanker om fødslen begynder at kredse. Jeg har egentlig haft det rigtig godt med tanken om at skulle føde, men jeg kan godt mærke, at det begynder at gøre mig noget nervøs. Jeg aner ikke, hvad jeg skal forvente. Både veninder og min søster har haft gode og virkelig dårlige fødsler.

Jeg vil gerne forberede mig, men må samtidig indrømme, at jeg slet ikke har mod på sådan noget gruppefødselsforberedelse. Hvad har I andre gjort?

Jeg har overvejet hjemmekurset i smertefri fødsel, men kan ikke finde ud af, om det reelt giver noget. Er der nogle, der kender noget til det?


Jeg har fået APAs fødselsforberedelse anbefalet af en veninde, så det har jeg meldt mig til. Men jeg skal fandme ikke sidde i rundkreds og gispe i kor eller synge kumbaya! :LOL:
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 29. sep 2016, 00:03

JoyNips skrev:
Kolibrien skrev:Jeg lurer meget med her i tråden - er nu på vej ind i 3. trimester, så tanker om fødslen begynder at kredse. Jeg har egentlig haft det rigtig godt med tanken om at skulle føde, men jeg kan godt mærke, at det begynder at gøre mig noget nervøs. Jeg aner ikke, hvad jeg skal forvente. Både veninder og min søster har haft gode og virkelig dårlige fødsler.

Jeg vil gerne forberede mig, men må samtidig indrømme, at jeg slet ikke har mod på sådan noget gruppefødselsforberedelse. Hvad har I andre gjort?

Jeg har overvejet hjemmekurset i smertefri fødsel, men kan ikke finde ud af, om det reelt giver noget. Er der nogle, der kender noget til det?


Jeg har fået APAs fødselsforberedelse anbefalet af en veninde, så det har jeg meldt mig til. Men jeg skal fandme ikke sidde i rundkreds og gispe i kor eller synge kumbaya! :LOL:

Gispe i kor, det er vist standard på apa:) men det ER altså virkeligt godt kursus
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 29. sep 2016, 08:22

Kolibrien skrev:Jeg lurer meget med her i tråden - er nu på vej ind i 3. trimester, så tanker om fødslen begynder at kredse. Jeg har egentlig haft det rigtig godt med tanken om at skulle føde, men jeg kan godt mærke, at det begynder at gøre mig noget nervøs. Jeg aner ikke, hvad jeg skal forvente. Både veninder og min søster har haft gode og virkelig dårlige fødsler.

Jeg vil gerne forberede mig, men må samtidig indrømme, at jeg slet ikke har mod på sådan noget gruppefødselsforberedelse. Hvad har I andre gjort?

Jeg har overvejet hjemmekurset i smertefri fødsel, men kan ikke finde ud af, om det reelt giver noget. Er der nogle, der kender noget til det?


Du kan låne bogen om Smertefri Fødsel på biblioteket. Det har jeg gjort, og så kan du jo lure af om de synes teknikkerne giver mening for dig? :)

Jeg har også været på et heldagskursus med min mand, sådan en parbootcamp, med Smertefri Fødsel. Det var lidt pricy - 2995 kr. - men jeg synes, det var godt. Man fik en anden vinkel på det at føde og hvad tilbydes end hvad det offentlige giver - og det synes jeg var rigtig rart. Der var også en del fokus på mandens rolle, og dét var også rigtig rart, da han ellers bliver lidt overset i systemet, synes jeg. Så der var helt konkrete øvelser, f.eks. stillinger til pressefasen og lignende, som blev afprøvet.

Hjælper øvelserne bare lidt og giver mig lidt ro, så er det penge godt givet ud! For puh, jeg har haft det stramt med selve fødslen... Og der giver konkret viden, håndgribelige tips, tricks og øvelser, mig rigtig meget. En illusion af kontrol over situationen, måske. Jeg ved - i hvert fald i teorien - hvordan en normal fødsel forløber og hvordan, jeg kan håndtere de forskellige faser... Ligesom min mand ved hvad det er, jeg gør, og hvad han kan hjælpe med for at holde mig på rette vej under fødslen.

Billede
1
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 29. sep 2016, 11:14

Vores hunkat, Gurli-Margrethe, har taget ejerskab over Klints tremmeseng. :lol: Jeg er lidt spændt på hvordan vores 2 katte tager imod Klint, må jeg indrømme.
image.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.

Tilbage til "Graviditet"