Vi der venter på storken!

Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 25. sep 2016, 19:03

Har vist æl her til aften.. Av :( og drømte i nat, jeg testede positiv på graviditetstests. Føler både mine tanker og min biologi håner mig lige nu :D :(
0
Frk._Strawberry
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:45
Kort karma: 79
Likede indlæg: 692

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Frk._Strawberry » 25. sep 2016, 19:15

MyGirl skrev:Har vist æl her til aften.. Av :( og drømte i nat, jeg testede positiv på graviditetstests. Føler både mine tanker og min biologi håner mig lige nu :D :(


Jeg drømte i nat, at jeg havde fået tvillinger og var til et tvillinge-arrangement, hvor jeg glemte dem..

Min kæreste var ikke synderligt imponeret over mine forældre-evner, da jeg fortalte ham det imorges :P
2
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 25. sep 2016, 19:41

Frk._Strawberry skrev:
MyGirl skrev:Har vist æl her til aften.. Av :( og drømte i nat, jeg testede positiv på graviditetstests. Føler både mine tanker og min biologi håner mig lige nu :D :(


Jeg drømte i nat, at jeg havde fået tvillinger og var til et tvillinge-arrangement, hvor jeg glemte dem..

Min kæreste var ikke synderligt imponeret over mine forældre-evner, da jeg fortalte ham det imorges :P


:lol:
0
Cosi
Indlæg: 999
Tilmeldt: 31. jul 2016, 17:33
Kort karma: 150
Likede indlæg: 2229

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Cosi » 26. sep 2016, 11:18

Her ved de nærmeste veninder og min mor det også. Synes det er rart, at man kan snakke om det.

Jeg venter pt på mens (tør ikke sætte forhåbningerne for højt op). Jeg er gået en enkelt dag over tid nu, men det gjorde jeg også i juli (3 dage over tid), så selvom jeg er træt osv. forsøger jeg ikke at tænke alt for meget på det. Jeg var meget stresset i sidste uge pga. jobsamtale, så pt tænker jeg bare at det er derfor at mens ikke kommer til tiden. Vi er pt igang med 5. cyklus.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 26. sep 2016, 14:40

Cosi skrev:Her ved de nærmeste veninder og min mor det også. Synes det er rart, at man kan snakke om det.

Jeg venter pt på mens (tør ikke sætte forhåbningerne for højt op). Jeg er gået en enkelt dag over tid nu, men det gjorde jeg også i juli (3 dage over tid), så selvom jeg er træt osv. forsøger jeg ikke at tænke alt for meget på det. Jeg var meget stresset i sidste uge pga. jobsamtale, så pt tænker jeg bare at det er derfor at mens ikke kommer til tiden. Vi er pt igang med 5. cyklus.


Krydser fingre! :)
1
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 27. sep 2016, 10:17

Ååh jeg er helt vildt glad! Min livmoderslimhinde var på 6 mm og var jævn og 3-lags :dåne: Den er vokset 6 mm på 4 dage, vildt! Både jeg og lægerne er helt i chock - på den gode måde :D Lægen sagde jo at den bare skulle være på 6 mm i mit tilfælde, og det er den nu. Meen æggene kunne godt klare et par dage mere, så på fredag skal jeg til scanning og tage ægløsningssprøjte. Håber at min livmoderslimhinde er blevet endnu bedre der, og at jeg ikke bløder den ud! Og så ÆO fredag d. 7. :)
6
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 27. sep 2016, 11:15

PinkPowerPrincess skrev:Ååh jeg er helt vildt glad! Min livmoderslimhinde var på 6 mm og var jævn og 3-lags :dåne: Den er vokset 6 mm på 4 dage, vildt! Både jeg og lægerne er helt i chock - på den gode måde :D Lægen sagde jo at den bare skulle være på 6 mm i mit tilfælde, og det er den nu. Meen æggene kunne godt klare et par dage mere, så på fredag skal jeg til scanning og tage ægløsningssprøjte. Håber at min livmoderslimhinde er blevet endnu bedre der, og at jeg ikke bløder den ud! Og så ÆO fredag d. 7. :)


Intet mindre end fantastisk nyt! :kys:
1
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Marigold » 27. sep 2016, 18:42

Årh PPP, håber alt flasker sig nu :)
1
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 27. sep 2016, 19:55

PinkPowerPrincess skrev:Ååh jeg er helt vildt glad! Min livmoderslimhinde var på 6 mm og var jævn og 3-lags :dåne: Den er vokset 6 mm på 4 dage, vildt! Både jeg og lægerne er helt i chock - på den gode måde :D Lægen sagde jo at den bare skulle være på 6 mm i mit tilfælde, og det er den nu. Meen æggene kunne godt klare et par dage mere, så på fredag skal jeg til scanning og tage ægløsningssprøjte. Håber at min livmoderslimhinde er blevet endnu bedre der, og at jeg ikke bløder den ud! Og så ÆO fredag d. 7. :)


Ej, men for helved PPP!!! :banan: Hvor er det bare fantastisk :banan: Det er jo slet ikke til at forstå :love:
1
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 27. sep 2016, 19:59

Jenny skrev:Howitz, i mit 2 IVF forsøg havde jeg ved begyndelsen over 32 æg på spring. Jeg har en meget høj AMH, og bliver stimuleret meget forsigtigt (100 IE Puregon). Ved scanning nr.2 så det ud til at der ville være omkring 15-20 follikler med i kapløbet og da jeg kom til ægudtagningen tømte de 14 follikler og ud kom 10 æg. Jeg viste lidt tegn op overstimulation, men gjorde som de sagde - drak vand vand vand og spiste protein. Afværgede totalt overstimulation og fik lagt æg op som planlagt :kys:
Så hvis de er forsigtige i deres stimulation af dig, så kan det sagtens gå rigtig rigtig fint alligevel :kys: Held og lykke med det!!!

Memys, jeg er også i gang med min 3 IVF. Den sidste scanning inden ægudtagningen viste faktisk at der kun var 2 Follikler af en størrelse de regnede med at kom med. Der var så 4-5 stykker som var lidt mindre, og de valgte at give mig én dosis mere inden ægløsningssprøjten.
Jeg fik 8 æg ud! Jeg har som skrevet en meget høj AMH, så det kan selvfølgelig have noget at sige. Men, det er altså ikke altid de man forudsige hvad der ligger klar derinde..
Det sagt, så forstår jeg sagtens at du er forbeholden og overvejer at aflyse :kys: Held og lykke med det!!

/lurer out :wave:


Lægen havde næsten for meget styr på det. Jeg skal til ægudtagning imorgen og i mandags viste scanningen 7 follikler, der vil være klar og så et par stykker, som er måske'er. Er faktisk lidt skuffet :mellow:
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 27. sep 2016, 20:05

Stikker lige hovedet ind og siger Hej :wave2:

Jeg er jo igang med min første omgang ICSI behandling og skal faktisk have taget æg ud i morgen for første gang :nerve: Hormonerne giver mig ret meget hovedpine og gør mig enormt træt, så jeg har bare fulgt lidt med på sidelinjen. Min scanning i mandags viste 7 follikler, som vil være klar til imorgen og så et par måske'er. Er lidt skuffet over at der ikke er flere, nu når jeg startede ud med 25 :mellow: Det er død nervepirrende, for jeg aner simpelthen ikke om de indeholder æg og om de er af god kvalitet og om ægget og sæden overhoved vil sammen. Glæder mig til at forhåbentlig få et befrugtet æg op igen på fredag :lun:
0
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 28. sep 2016, 12:37

Howitz skrev:Stikker lige hovedet ind og siger Hej :wave2:

Jeg er jo igang med min første omgang ICSI behandling og skal faktisk have taget æg ud i morgen for første gang :nerve: Hormonerne giver mig ret meget hovedpine og gør mig enormt træt, så jeg har bare fulgt lidt med på sidelinjen. Min scanning i mandags viste 7 follikler, som vil være klar til imorgen og så et par måske'er. Er lidt skuffet over at der ikke er flere, nu når jeg startede ud med 25 :mellow: Det er død nervepirrende, for jeg aner simpelthen ikke om de indeholder æg og om de er af god kvalitet og om ægget og sæden overhoved vil sammen. Glæder mig til at forhåbentlig få et befrugtet æg op igen på fredag :lun:


Spændende med ÆU allerede i morgen! Jeg kan godt forstå det er lidt skuffende med 7 follikler, når nu der var 25 til at starte med. Meen med 25 ville du nok blive overstimuleret, og så ville du skulle vente et par måneder med at få æg op. Og 7 er også ganske fint - håber dog på at de der par måske'er også når at komme med, også, som du selv siger, fordi nogle af dem jo kan være tomme. Men hvorfor skal du allerede have sat æg op fredag, er det helt besluttet? Det bedste er jo at dyrke til blastocyster, og det plejer de at gøre når der er 6 befrugtede æg eller mere. Og ja, især første forsøg er virkelig nervepirrende! Stod også med alle de samme bekymringer, men med ICSI så er det vidst rimelig sandsynligt at der nok skal blive nogle befrugtede æg :) Krydser fingre for alt går vel!
0
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 28. sep 2016, 13:24

Jeg har lige haft æl slim i dag. Er det ikke noget tidligt når min mens startede i torsdags?
Synes normalt det kommer dagen før positiv æl. Jeg er kun på dag 7 i cyklus, ville i allerede starte med at teste for æl nu med tanke på den æl slim?
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 28. sep 2016, 13:54

PinkPowerPrincess skrev:
Howitz skrev:Stikker lige hovedet ind og siger Hej :wave2:

Jeg er jo igang med min første omgang ICSI behandling og skal faktisk have taget æg ud i morgen for første gang :nerve: Hormonerne giver mig ret meget hovedpine og gør mig enormt træt, så jeg har bare fulgt lidt med på sidelinjen. Min scanning i mandags viste 7 follikler, som vil være klar til imorgen og så et par måske'er. Er lidt skuffet over at der ikke er flere, nu når jeg startede ud med 25 :mellow: Det er død nervepirrende, for jeg aner simpelthen ikke om de indeholder æg og om de er af god kvalitet og om ægget og sæden overhoved vil sammen. Glæder mig til at forhåbentlig få et befrugtet æg op igen på fredag :lun:


Spændende med ÆU allerede i morgen! Jeg kan godt forstå det er lidt skuffende med 7 follikler, når nu der var 25 til at starte med. Meen med 25 ville du nok blive overstimuleret, og så ville du skulle vente et par måneder med at få æg op. Og 7 er også ganske fint - håber dog på at de der par måske'er også når at komme med, også, som du selv siger, fordi nogle af dem jo kan være tomme. Men hvorfor skal du allerede have sat æg op fredag, er det helt besluttet? Det bedste er jo at dyrke til blastocyster, og det plejer de at gøre når der er 6 befrugtede æg eller mere. Og ja, især første forsøg er virkelig nervepirrende! Stod også med alle de samme bekymringer, men med ICSI så er det vidst rimelig sandsynligt at der nok skal blive nogle befrugtede æg :) Krydser fingre for alt går vel!


Så er jeg kommet hjem efter ÆU :) Der var 9 æg, så det var da en positiv overraskelse. Det var faktisk en rigtig positiv oplevelse generelt :gogo:

Jeg ved heller ikke, hvorfor de ikke dyrker dem videre?! Det virker til, at det bare er deres politik. Sygeplejersken sagde, at de kun prøver at dyrke dem videre, hvis de efter et par forsøg ligesom skal ryste posen :gruble:
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 28. sep 2016, 13:55

Majer skrev:Jeg har lige haft æl slim i dag. Er det ikke noget tidligt når min mens startede i torsdags?
Synes normalt det kommer dagen før positiv æl. Jeg er kun på dag 7 i cyklus, ville i allerede starte med at teste for æl nu med tanke på den æl slim?


Normalt har jeg også ÆL slim i nogle dage inden ægløsning :) Jeg tror, at det er helt normalt.
0

Tilbage til "Graviditet"