Menstruationskop - erfaringer?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Garfield
Indlæg: 805
Tilmeldt: 7. sep 2015, 07:19
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1309

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Garfield » 27. sep 2015, 08:03

MOGA skrev:Okay, tak for svar. Måske skal jeg prøve at se efter en gang til og ellers være tålmodig. Har du fået din organicup til at fungere?


Jep. Du kan læse om det længere oppe i tråden. Jeg har skrevet flere indlæg om det :)
0
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
Dublin-mudslide
Indlæg: 146
Tilmeldt: 2. sep 2015, 11:30
Kort karma: 11
Likede indlæg: 81

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Dublin-mudslide » 2. okt 2015, 18:21

Pityt skrev:I forvirrer mig en anelse med jeres snak om hvor højt/lavt jeres livmoderhals sidder :gruble:
I al litteratur jeg har læst om det (og det er en del...i forbindelse med mange års kamp mod barnløshed) står der, at den sidder forskelligt alt efter hvor i cyklus man er! Dette er også min erfaring...den lille fucker rykker rundt!


Ja, det er rigtigt. Men det man skal tjekke efter er hvor højt den sidder under din mens - det er det hun mener i videoen :) Det er åbenbart ret forskelligt.
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15614
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20989

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf 2SHY » 2. okt 2015, 18:33

Jeg må indrømme at jeg ikke har tjekket alt det der med livmoderhalsen og hvad man ellers skal tjekke. Jeg købte bare en og gik i gang med at øve mig :)
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Pityt » 2. okt 2015, 20:20

Dublin-mudslide skrev:
Pityt skrev:I forvirrer mig en anelse med jeres snak om hvor højt/lavt jeres livmoderhals sidder :gruble:
I al litteratur jeg har læst om det (og det er en del...i forbindelse med mange års kamp mod barnløshed) står der, at den sidder forskelligt alt efter hvor i cyklus man er! Dette er også min erfaring...den lille fucker rykker rundt!


Ja, det er rigtigt. Men det man skal tjekke efter er hvor højt den sidder under din mens - det er det hun mener i videoen :) Det er åbenbart ret forskelligt.

Nå ja...det er vel logisk nok eftersom man kun bruger koppen (og dermed har brug for at vide hvor livmoderhalsen sidder) under mens :lol:
Brainfart fra min side! Doh! :blush:
1
What's done in the dark will be brought to the light
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Karkluden » 3. okt 2015, 13:08

Pityt skrev:I forvirrer mig en anelse med jeres snak om hvor højt/lavt jeres livmoderhals sidder :gruble:
I al litteratur jeg har læst om det (og det er en del...i forbindelse med mange års kamp mod barnløshed) står der, at den sidder forskelligt alt efter hvor i cyklus man er! Dette er også min erfaring...den lille fucker rykker rundt!

Det gør den også teoretisk set, men på nogle mindre end andre. Jeg har mærket en deeeel efter min, fordi jeg har haft klinikperioder på gynækologisk og obstetrisk afdeling, og så var der egentlig meget praktisk at være ret velkendt i sådan et understel. Min flytter sig meget lidt, men nogles flytter sig sindssygt meget.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Pityt » 7. okt 2015, 14:57

Update på menstruationskop-situationen:
Har fået mens i dag og havde jo besluttet mig for at prøve. Og det fungerer sgu med den anden måde at folde på :D
Jeg synes stadig det er besværligt...både ind og ud, men jeg satser på, at det er et spørgsmål om øvelse :gruble:
2
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Garfield
Indlæg: 805
Tilmeldt: 7. sep 2015, 07:19
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1309

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Garfield » 7. okt 2015, 23:30

Pityt skrev:Update på menstruationskop-situationen:
Har fået mens i dag og havde jo besluttet mig for at prøve. Og det fungerer sgu med den anden måde at folde på :D
Jeg synes stadig det er besværligt...både ind og ud, men jeg satser på, at det er et spørgsmål om øvelse :gruble:


:banan:
0
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Pityt » 8. okt 2015, 05:07

Update på updaten:
Ehhh, det tog mig næsten 10 minutter at få den ud her til morgen :8: Det var som om den var røget for langt op. Hvad fanden gør man ved det? Små hop på stedet i et par minutter? :wink3:
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Lækre Arne
Indlæg: 251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:53
Kort karma: 116
Likede indlæg: 687

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Lækre Arne » 8. okt 2015, 07:05

Du skal lukke undertrykket ud. Gjorde du det?
0
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Pityt » 8. okt 2015, 07:24

Lækre Arne skrev:Du skal lukke undertrykket ud. Gjorde du det?

Jep. Men (og nu bliver det lige TMI, ikk'?!) jeg har altså ikke plads til at få 2 fingre op og rode rundt :blush: Måske er jeg skabt sært i understellet...
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Lækre Arne
Indlæg: 251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:53
Kort karma: 116
Likede indlæg: 687

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Lækre Arne » 8. okt 2015, 07:53

Pityt skrev:
Lækre Arne skrev:Du skal lukke undertrykket ud. Gjorde du det?

Jep. Men (og nu bliver det lige TMI, ikk'?!) jeg har altså ikke plads til at få 2 fingre op og rode rundt :blush: Måske er jeg skabt sært i understellet...


Det tror jeg ikke du er, hehe :P

Jeg bruger kun en enkelt finger til at lukke trykket ud, og så kan jeg ligesom presse den længere ned, og yderst i skeden kan jeg så få fat med tommelfingeren også.
Men det er rigtigt at den sidder længere oppe efter en nat, det oplever jeg også.
0
Brugeravatar
Garfield
Indlæg: 805
Tilmeldt: 7. sep 2015, 07:19
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1309

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Garfield » 8. okt 2015, 07:55

Pityt skrev:Update på updaten:
Ehhh, det tog mig næsten 10 minutter at få den ud her til morgen :8: Det var som om den var røget for langt op. Hvad fanden gør man ved det? Små hop på stedet i et par minutter? :wink3:


Jeg ved ikke, om du overdriver lidt for at fremme forståelsen (10 min er ret lang tid, synes jeg), men det har også nogen gange taget mig En del minutter at få den ud. Så står man ligesom dér og spekulerer på, hvor tit skadestuen (som det ikke hedder mere) skal hjælpe folk med en menstruationskop, der sidder fast... Men ud kommer den.

Og jeg kan altså heller ikke få to fingre op, når koppen sidder der.. Kan dårligt få én op, så det med at tage undertrykket er ret svært, synes jeg.

Jeg håber også, at det hele bliver nemmere jo flere gange, jeg har brugt den.
0
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Pityt » 8. okt 2015, 08:48

Hmmm...jeg må jo prøve igen :gruble: Det SKAL fandme kunne lade sig gøre!
Jeg tog ikke tid, så jeg ved ikke om det reelt tog 10 minutter, men det var noget i den retning. Var fandme tæt på panikangst og tanker om at fiske den ud med en pølsetang!
2
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Medd
Indlæg: 130
Tilmeldt: 24. aug 2015, 12:56
Kort karma: 18
Likede indlæg: 130

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Medd » 8. okt 2015, 21:48

Men.... nu spørger jeg måske dumt... er der ikke den der "stang" på jeres? For jeg hiver bare i den ligesom med en tampon, og så kommer den ud. Jeg behøver ikke lette trykket, putte fingre op eller noget. Altså selvfølgelig skal der hives lidt til, men ud kommer den.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf kidkomb » 8. okt 2015, 23:47

Jeg blev pludselig kylling, da jeg genoplevede hvor stort smertehelvede jeg efterhånden går igennem næsten hver gang. Sådan var det bestemt ikke før i tiden.

De gange jeg har brugt koppen har jeg også haft meget svært ved, at komme af med vacuum'et. Og det føles virkelig ikke rart, at hive den ud, mens vacuum hiver den anden vej :wacko:
Og jeg kan heller ikke have to fingre inde.
Når jeg bruger tampax sidder jeg på hug, det mindst ubehageligt, men jeg kan ikke holde foldningen på koppen i den stilling.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Helbred"