Perler fra ungerne

Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf vibbsen » 8. sep 2016, 11:55

Emma (4 år) som svar på en insisterende anmodning om at se at få ryddet op : "Mor, jeg hører hvad du siger"
2
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Tibbler » 11. sep 2016, 12:32

A 5 år er på toilet og skal tørres.

“Gør klar til at tørre min numse. Assume the position”

:D
5
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Bøtte » 11. sep 2016, 13:21

'Mor, her er en guldmedalje til dig, fordi du er så god til at passe på mig' :love: :dåne:
5
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Madam Pomfrey » 11. sep 2016, 13:45

R (6 år) har hele dagen leget med en pige han går i klasse med, og som bor tæt på.
Vi har forsynet dem med både mad og drikke

R: moooor, vi er så sultne
M: Så tag en banan
P: Ehm... har i ikke flere riskiks
M: Nej
P: Har i heller ikke noget tyggegummi?
M: Nej, i må få en banan, det er også meget bedre når man er sulten
P: Arhh... det hjælper ikke rigtig på os

Haha, går den så går den... :D
2
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
onbird
Indlæg: 54
Tilmeldt: 28. dec 2015, 21:00
Kort karma: 6
Likede indlæg: 60

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf onbird » 12. sep 2016, 18:47

Mig til min søn på 3: "Jeg sidder lige og drikker kaffe. Hvor mange gange skal jeg sige det?"
Ham: "Sytten"
7
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Madam Pomfrey » 15. sep 2016, 17:54

Min yngste er en spade til ord der ændrer vokaler ved bøjning.

Av av av Jakob, du trådte på min fød.
- 5 minutter senere, har vi den evindelige snak om at man IKKE skal have fødderne på tværstolpen under bordet. -
Martin glider ned i stolsæddet, og konstaterer højt, Det er ikke mig, for jeg kan slet ikke nå med mine fodder.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
DenSkarpeLaks
Indlæg: 364
Tilmeldt: 17. aug 2015, 11:00
Kort karma: 52
Likede indlæg: 959

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf DenSkarpeLaks » 21. sep 2016, 18:31

Petra på 3 nusser mig i håret og opdager hovedbunden inde under. Hun udbryder glædestrålende: ”Mor, jeg har fundet resten af dit hoved!”.
17
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Madam Pomfrey » 21. sep 2016, 18:37

Når den 4 årige forsøger at forhandle benhårdt...
Fortalte småfolket at det i dag er far der putter.

"kunne vi ikke bare sige du putter 2 dage?" - nej, det er fars tur i dag.
"jo kom nuuuu" - Nej, det er fars tur.
"3 dage" - Nej
"4 dage" - Nej
"5 dage" - Nej
"koooom nuuuu - 6 dage" - NEJ
" 7 dage"
"8 dage"
"9 dage"
"10 dage"

Mor - "når du bliver 15 år, så putter jeg dig hver eneste dag"
M - YESSS! - hver dag?
Mor - hver dag
M - Fårking fedt manner


Gad vide om han synes det er så fårking fedt når han bliver 15! :lol:
16
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf hotlips » 23. sep 2016, 11:31

Vi sad i bussen og han ville vide hvad skiltet på vinduet betød, jeg siger så det betyder at folk der har små børn eller som har svært ved at stå op i bussen,er gamle eller syge de har lov at være dem der sidder der hvis ikke der er sæder nok til alle.

Så siger han glædestrålende ih,det passer jo lige til os, jeg er et barn og du er heelt vildt gammel. :shock:

Tak skat :wacko: :gammel:
8
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27065

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf ajnaM » 23. sep 2016, 16:46

Sofus proklamerede i går, at han nu ikke vil være astronaut alligevel, fordi han ville komme til at savne sin mor, når han skulle ud i rummet. :lun:
10
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 29. sep 2016, 10:56

Noget der poppede op i mit FB-feed:

1. Farmor har fortalt, at da hun var en lille pige, var pigerne tvunget til at sidde med samlede ben. I dag gør det ikke noget, hvis man spreder dem lidt mere. – Tora, 7 år.

2. Mormødre og farmødre har meget store BH'er. De er så store, at jeg kan få hele numsen og to knæ i den ene babs. I den anden kan min bror være. – Katja 7 år.

3. En mormor er en, som hele slægten er kommet ud igennem. Så det er ikke så mærkeligt, at hun er lidt træt i huden. – Kristina 7 år.

4. En mormor er en gammel dame med slikposer i lommerne. – Anders 5 år.

5. …min har poser under øjnene. – Martha 6 år

6. En farmor er gammel og har ikke nogen tænder, og så har hun tykke lår. Hun lægger dem på natbordet om natten. – Anette 6 år

7. Farmor synes ikke om at bade topløs. Det er derfor, at hendes toppe er blevet helt løse nu. – Stina 6 år.

8. Farfar er ordblind. Det vil sige, at han kun forstår ord, når vi skriger dem ind i øret på ham. Når vi skriver dem, bliver han et spørgsmålstegn. – Marianne 7 år.

9. Morfar er så gammel, at han ikke længere kan huske, hvor han kan lide kvinder. – Thor 7 år.

10. En svigermor er en straf, når man gifter sig med nogen, man ikke kender. – Per 7 år.

Børn har også en hel del at sige om kroppen!:

11. Manden har flere ting på kroppen end en kvinde. – Julie 6 år

12. Manden stopper aldrig med at lave celler, men han kommer i en slags alder, hvor det går langsommere. Det kaldes panikalderen. – Stina 9 år.

13. En krop er noget, som slutter i skoene. – Allan 5 år

14. Hvis man åbner øjnene, og det er helt sort, så er man bevidstløs. – Hilda 7 år

15. Næsten alle mennesker har en hjerne. Dem, som er lidt dumme, de har en hønsehjerne. – Johan 5 år.

16. Det er vigtigt for skelettet, at det får tilstrækkeligt med kalk og valium, så tænderne kan vokse og blive store og spidse. – Marius 6 år.

17. Der findes mange slags hud. Forhud er for eksempel huden, som man har foran, mens baghuden er huden, som man har bagved. – Therese 6 år.


Men de er muligvis konstruerede. Jeg synes navne/alder-kombinationerne ser lidt mistænkelige ud.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf milisa » 7. okt 2016, 18:00

Advocatus-Diaboli skrev:Noget der poppede op i mit FB-feed:

1. Farmor har fortalt, at da hun var en lille pige, var pigerne tvunget til at sidde med samlede ben. I dag gør det ikke noget, hvis man spreder dem lidt mere. – Tora, 7 år.

2. Mormødre og farmødre har meget store BH'er. De er så store, at jeg kan få hele numsen og to knæ i den ene babs. I den anden kan min bror være. – Katja 7 år.

3. En mormor er en, som hele slægten er kommet ud igennem. Så det er ikke så mærkeligt, at hun er lidt træt i huden. – Kristina 7 år.

4. En mormor er en gammel dame med slikposer i lommerne. – Anders 5 år.

5. …min har poser under øjnene. – Martha 6 år

6. En farmor er gammel og har ikke nogen tænder, og så har hun tykke lår. Hun lægger dem på natbordet om natten. – Anette 6 år

7. Farmor synes ikke om at bade topløs. Det er derfor, at hendes toppe er blevet helt løse nu. – Stina 6 år.

8. Farfar er ordblind. Det vil sige, at han kun forstår ord, når vi skriger dem ind i øret på ham. Når vi skriver dem, bliver han et spørgsmålstegn. – Marianne 7 år.

9. Morfar er så gammel, at han ikke længere kan huske, hvor han kan lide kvinder. – Thor 7 år.

10. En svigermor er en straf, når man gifter sig med nogen, man ikke kender. – Per 7 år.

Børn har også en hel del at sige om kroppen!:

11. Manden har flere ting på kroppen end en kvinde. – Julie 6 år

12. Manden stopper aldrig med at lave celler, men han kommer i en slags alder, hvor det går langsommere. Det kaldes panikalderen. – Stina 9 år.

13. En krop er noget, som slutter i skoene. – Allan 5 år

14. Hvis man åbner øjnene, og det er helt sort, så er man bevidstløs. – Hilda 7 år

15. Næsten alle mennesker har en hjerne. Dem, som er lidt dumme, de har en hønsehjerne. – Johan 5 år.

16. Det er vigtigt for skelettet, at det får tilstrækkeligt med kalk og valium, så tænderne kan vokse og blive store og spidse. – Marius 6 år.

17. Der findes mange slags hud. Forhud er for eksempel huden, som man har foran, mens baghuden er huden, som man har bagved. – Therese 6 år.


Men de er muligvis konstruerede. Jeg synes navne/alder-kombinationerne ser lidt mistænkelige ud.


Der findes en hel bog (flere bøger?) med den slags citater, og de er ikke konstruerede - mine forældre har en gammel en, der hedder "de første mennesker på jorden hed Hans og Grete", det er ret underholdende!
1
Tally-ho
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Fru Sunshine » 8. okt 2016, 15:00

Der er også en, der hedder "Du er også min søn, Brutus".
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Vappepigen
Indlæg: 269
Tilmeldt: 3. jan 2016, 14:13
Kort karma: 75
Likede indlæg: 947

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Vappepigen » 8. okt 2016, 21:25

Min mellemste glemmer kontinuerligt N'et i Pink :tie:
2
Følg mig på instagram jannibvj
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27065

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf ajnaM » 13. okt 2016, 10:13

Det er de fedeste samtaler, jeg har med Sofus for tiden. :lol: Vi sad og læste børnerim i går aftes, og i et af dem er der noget med, at man får børn, hvis man ikke går i kloster...

'Hvad er kloster?
'Det er sådan lidt som at bo i kirken. Og så er man ligesom gift med gud, og man kan ikke få børn og kærester.'
'... men hvordan kan være gift med en, der ikke er der?'
'Det tror de jo, han er.'
'Men det er han ikke. Jeg ved det, for vi fløj jo op gennem skyerne, da vi skulle til Tyskland, og vi så ham slet ikke.'


Så har han siddet i flyet og kigget efter gud. :D
15
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…

Tilbage til "Børn"