Rygestoptråd

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pandesteg » 27. sep 2016, 06:14

Ladysparrow skrev:Rigtig gode råd i kommer med. Jeg er selv typen som ikke vil have alt for meget opmærksomhed. Og jeg har selvfølgelig spurgt ham hvad han gerne vil have fra min side, det vidste han ikke rigtigt.. derfor spurgte jeg herinde... :)


Hvor er det dejligt for dig (og ham) at han stopper! :rock:
Jeg foretrak, at når der skulle snakkes om røg, så var det mig selv, der bragte det på banen, så min mand snakkede ikke særlig meget om det. Og i de første par uger holdt jeg al snak om røg i den positive retning - altså a la "ih hvor er det dejligt ikke at ryge fordi *indsæt selv god grund*", så jeg ikke kom til at svælge for meget i, at jeg savnede at ryge og at det var synd for mig (der brugte jeg nok også denne tråd til det".
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pyjamas » 27. sep 2016, 13:20

Pandesteg skrev:
Pyjamas skrev:Hej i tråden!

Jeg har i en periode gået og tænkt på at holde op med at ryge, jeg har bl.a. noteret, hvad jeg vil gøre i stedet, hvor nederen røg egentlig er, og jeg har lovet mig selv en gave, når jeg jeg har været uden røg i en uge.
Jeg røg så sidste gang i går morges, hvilket mest af alt var et tilfælde. Jeg havde denne ene smøg tilbage til søndag, og da den var røget, kunne jeg simpelthen ikke få mig selv til at få tøj på både mig og min søn og slæbe os begge ned i brugsen søndag morgen for fucking cigaretter. Jeg vil virkelig ikke være en mor, der stopper sit barn i en god leg for cigaretter :tie: Og nu har jeg så ikke røget i 1 dag, 13 timer og 6 minutter.

I dag og i går har jeg brugt tiden på at læse denne tråd. Den har hjulpet mig meget, for jeg ser, at mange af de samme følelser går igen hos jer og mig. Jeg håber, tråden fortsætter :lun:

Jeg har rigtig mange vanecigaretter, jeg skal af med. Da jeg var færdig i badet her til aften,var jeg halvvejs ude på altanen i håndklæde, før det gik op for mig, at jeg faktisk ikke ryger længere. Ligeledes ved jeg faktisk heller ikke, hvordan man venter på bussen uden en smøg i hånden. Men det kommer :)


Hvor er det sejt, jeg er sikker på at du nok skal klare det! :klap: Jeg synes hurtigt, at jeg slap tanken om mine vanesmøger og nu tænker jeg slet ikke over det længere. Og hvis jeg gør, så tænker jeg, at det er pissedejligt ikke at skulle være slave af at have en cigaret mens man venter på bussen og forpeste luften for de øvrige ventende.

Gogogo :pompom:


Tak! :kys: Det har været så fint at læse dine og Krølles indlæg i starten af denne tråd, jeg glæder mig til, at jeg er lige så langt som dig :)
Jeg er vant til, at jeg ikke må ryge i arbejdstiden, hvilket aldrig har været et problem, så jeg tænker, at mine "kriser" udelukkende opstår pga vanen. Nu skal jeg i brugsen efter en pakke, og jeg tænker allerede på, hvor sej jeg er, fordi jeg skal indenfor, SE cigaretter foran mig og IKKE købe dem. Det skal nok gå :)
2
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pyjamas » 27. sep 2016, 17:59

Jeg har lige hentet vasketøj ude på altanen (nu kan jeg hænge det op derude, fordi jeg ikke ryger. BONUS!). Det var pisse koldt, og jeg var sgu helt glad for, at jeg ikke skal sidde derude og ryste af kulde, mens jeg patter på en smøg. Yeah! :)
Senest rettet af Pyjamas 27. sep 2016, 19:14, rettet i alt 1 gang.
4
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pandesteg » 27. sep 2016, 18:04

Man kommer nemlig lynhurtigt til at nyde en af de kæmpestore fordele - ingen røglugt! Det er simpelthen så fantastisk :love:
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pyjamas » 29. sep 2016, 14:59

4 dage og knap 9 timer som røgfri. Jeg er stadig ramt af vanen, og jeg er jaloux på dem, der må ryge :lol: Til gengæld kan jeg lugte røg på lang afstand, og jeg havde ikke følelsen af, at jeg da lige skulle købe cigaretter med hjem, da jeg var i netto.
Jeg er heldigvis ret stædig, så det skal nok gå :)
5
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pandesteg » 29. sep 2016, 17:29

Hov, jeg rundede da 8 mdr som røgfri i går :dance:
4
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: Rygestoptråd

Indlægaf sortkaffe » 29. sep 2016, 18:09

Pandesteg skrev:Hov, jeg rundede da 8 mdr som røgfri i går :dance:

det er altså sejt :pompom:
1
hthy
Indlæg: 575
Tilmeldt: 17. aug 2015, 22:48
Kort karma: 32
Likede indlæg: 699

Re: Rygestoptråd

Indlægaf hthy » 30. sep 2016, 00:09

Pyjamas skrev:4 dage og knap 9 timer som røgfri. Jeg er stadig ramt af vanen, og jeg er jaloux på dem, der må ryge :lol: Til gengæld kan jeg lugte røg på lang afstand, og jeg havde ikke følelsen af, at jeg da lige skulle købe cigaretter med hjem, da jeg var i netto.
Jeg er heldigvis ret stædig, så det skal nok gå :)



Godt gået. så er de første rigtig svære dage overstået.
0
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2612
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3908

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Anlewi » 30. sep 2016, 04:57

Pandesteg skrev:Hov, jeg rundede da 8 mdr som røgfri i går :dance:


Sejt
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2612
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3908

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Anlewi » 30. sep 2016, 04:57

Pyjamas skrev:4 dage og knap 9 timer som røgfri. Jeg er stadig ramt af vanen, og jeg er jaloux på dem, der må ryge :lol: Til gengæld kan jeg lugte røg på lang afstand, og jeg havde ikke følelsen af, at jeg da lige skulle købe cigaretter med hjem, da jeg var i netto.
Jeg er heldigvis ret stædig, så det skal nok gå :)


Du er på vej ud af en rigtig god sti. Bare forsæt lige ud
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2612
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3908

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Anlewi » 30. sep 2016, 04:58

14 uger som røgfri i dag
5
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: Rygestoptråd

Indlægaf sortkaffe » 30. sep 2016, 10:53

jeg er med fra i morgen... igen igen igen...dennegang er det kun jer det ved det :genert:
4
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pandesteg » 30. sep 2016, 11:01

sortkaffe skrev:jeg er med fra i morgen... igen igen igen...dennegang er det kun jer det ved det :genert:


Hvor er du sej!! You can dot it - det ER virkelig fedt at være røgfri! :blomst:
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: Rygestoptråd

Indlægaf sortkaffe » 30. sep 2016, 11:05

Pandesteg skrev:
sortkaffe skrev:jeg er med fra i morgen... igen igen igen...dennegang er det kun jer det ved det :genert:


Hvor er du sej!! You can dot it - det ER virkelig fedt at være røgfri! :blomst:

altså..jeg var jo ikke så sej de andre gange. Omvendt så kan jeg lige så godt gennemføre det helt fremfor at stoppe lidt - med alt det bøvl der er, og så starte og så gennemgå bøvlet igen igen. Hvis det gir mening?
Jeg VIL ud på den anden side, der er flere fordele end ulemper ved at komme helt igennem.
SGU!
0
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pyjamas » 30. sep 2016, 13:29

Tak for jeres beskeder og opbakning, de varmer og gør det en del lettere :)
Min søn er hos sin far denne weekend, og jeg har ingen planer. Jeg har det rigtig svært med at være eksryger lige nu :tie: Jeg har virkelig lyst til at købe en pakke cigaretter og stoppe igen på mandag, for det kan jeg jo sagtens, når jeg nu har været røgfri i 5 dage.... Ej, men det er jo så dumt :rulle: Jeg håber ikke, at jeg falder i. Jeg vil sikkert blive herre nikotinskæv og intet få ud af den smøg alligevel.
0

Tilbage til "Livets forhold"