Den store bagedyst

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
fisken80
Indlæg: 22016
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1122
Likede indlæg: 51941

Re: Den store bagedyst

Indlægaf fisken80 » 29. sep 2016, 05:02

Vaginetta skrev:Jeg kan bekræfte at Sune ikke er hetero, hvis der skulle være NOGEN som helst tvivl. :-D

Derudover spekulerer jeg over hvor meget indflydelse, hvis noget, Blomsterberg har på tilrettelæggelsen af udfordringerne. De fleste skriger bare Blomsterberg-akukratesse og konditor-pussenusse. Chokoladeudfordringen i dag synes jeg var helt off i en bagekonkurrence. Gid de dog ville beskæftige sig mere med det salte køkken som man ser det i eksempelvis den britiske bagedyst, det synes jeg er lang mere interresant end chokoladetemperering som alligevel falder mere eller mindre tilfældigt ud fordi det er i et telt...


Jeg tror helt klart hun har indflydelse. Og det er nemlig kedeligt, at det hele skal være så pyssensysset og pænt. Jeg savner også fokus på brød, der ved gud også er en kunst at lave godt.

Synes det går for meget den store konditordyst i den i år, særligt i udfordringen. At lave påskeæg er ikke at bage.
7
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
MissBailey
Indlæg: 687
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:08
Kort karma: 40
Likede indlæg: 656

Re: Den store bagedyst

Indlægaf MissBailey » 29. sep 2016, 09:01

Jeg forstod ikke at man vælger chokoladetemperering som en hemmeljg udfordring, når dommerne ikke engang tester knækket? Hvad er så meningen med temperering?
1
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4426
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7303

Re: Den store bagedyst

Indlægaf Neenah » 29. sep 2016, 09:28

MissBailey skrev:Jeg forstod ikke at man vælger chokoladetemperering som en hemmeljg udfordring, når dommerne ikke engang tester knækket? Hvad er så meningen med temperering?

At tempereringen jo er mislykket hvis ægget ikke vil ud af formen. Så de behøver vel ikke teste knæk også.
1
Brugeravatar
MissBailey
Indlæg: 687
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:08
Kort karma: 40
Likede indlæg: 656

Re: Den store bagedyst

Indlægaf MissBailey » 29. sep 2016, 16:13

Neenah skrev:
MissBailey skrev:Jeg forstod ikke at man vælger chokoladetemperering som en hemmeljg udfordring, når dommerne ikke engang tester knækket? Hvad er så meningen med temperering?

At tempereringen jo er mislykket hvis ægget ikke vil ud af formen. Så de behøver vel ikke teste knæk også.



:lol: det havde jeg ikke lige tænkt over :lol:

...men stadig en kedelig opgave...
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6643
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18791

Re: Den store bagedyst

Indlægaf Æble » 29. sep 2016, 18:16

Årh æv Inge :(

Jeg ville gerne af med Jette. Synes hun og hendes kager er røvsyge. Og Iben er irriterende at se og høre på.

Holder med Jesper tror jeg, selvom jeg var lidt skuffet over kagetrolden.

Synes det et mega kedeligt med chokoladepåskeæg som udfordring :træt: Det er jo ikke bagning.

Kunne ellers godt lide temaet idag. Var det mandetema næste gang? :tie:

Og hende der vandt, bagte hun ikke gulerodskage to gange? Lidt fesent.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59498

Re: Den store bagedyst

Indlægaf DetSorteCirkus » 29. sep 2016, 18:19

Mandetema? Hvad er det?
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6643
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18791

Re: Den store bagedyst

Indlægaf Æble » 29. sep 2016, 18:23

DetSorteCirkus skrev:Mandetema? Hvad er det?


Synes de sagde at der skulle bages til mænd :gruble:
0
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Den store bagedyst

Indlægaf ManicNinja » 29. sep 2016, 18:26

Enig i alt ovenstående - bortset fra at jeg ikke holder med Jesper. :) Ved ikke rigtigt, om jeg holder med nogen. Endnu.

Men altså ... Hende Jette dér ... Har dommerne kunnet lide NOGET, hun har lavet? Mangler de ikke altid smag i hendes kager? Jeg husker det også, som om hendes kager ENTEN er for klæge og ikke ordentligt bagt ELLER overbagt. :gruble:

Og ja, røvsyg er da ordet! Der er da ikke rigtig noget personlighed. Jeg ser hende egentlig bare som en husmoder, som familien har fået til at stille op, "for du bager sådan nogle gode kager, Mor. Joooo, koooo nu. Stil op! Vi hepper på dig!"

I de par afsnit af X-factor, jeg så for meget længe siden, fik jeg inderligt ondt af de dér optrædende, som vitterligt selv troede, de kunne synge. Fordi mor og velmenende eller konfliktsky venner havde hævdet det i årevis. Og i modsætning til mange andre fandt jeg det bestemt ikke morsomt. Nærmere tragisk og ydmygende for disse optrædende. Jeg holdt op med at se programmet pga dette.

Sådan har jeg det også lidt med Jette: Du er altså ikke kagemester, fordi du er hæderlig til at smække en brownie sammen eller kan følge en opskrift. Det er lidt synd for dig, du er med. Hvorfor har ingen været ærlig over for dig?

Med Iben er det mere synd for os seere ...

Næste!
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Den store bagedyst

Indlægaf Bøtte » 29. sep 2016, 18:34

Allmost_Famous skrev:Jeg vil godt have hende med den falske dialekt ud. Eller en af dem, der åbenbart mener, at hår burde være en ingrediens i bagværk.


Juliane?

Tror ikke dialekten er falsk. Bare vestjysk :-D
0
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Den store bagedyst

Indlægaf ManicNinja » 29. sep 2016, 18:40

Bøtte skrev:
Allmost_Famous skrev:Jeg vil godt have hende med den falske dialekt ud. Eller en af dem, der åbenbart mener, at hår burde være en ingrediens i bagværk.


Juliane?

Tror ikke dialekten er falsk. Bare vestjysk :-D


Samme her. Modsat flere af jer andre tror jeg bestemt ikke, det jyske er noget tillagt - jeg er ret overbevist om, at hun snarere forsøger at tale rigsdansk, fordi hun er på landsdækkende fjernsyn. Så det rigsdanske er tillagt.
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5598
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22810

Re: Den store bagedyst

Indlægaf POCKETKITTEN » 29. sep 2016, 18:47

Jeg synes bare, at næsten hver gang dommerne kommer over, så svarer hun først helt almindeligt, og så kigger hun distraheret op og tilføjer et eller andet "a tøws det er någ gratværk"-agtigt.

Men måske er det bare mig, der har set mig irriteret på hende. :genert:
1
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14697
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19027

Re: Den store bagedyst

Indlægaf Flora » 29. sep 2016, 19:00

Falstria skrev:
DetSorteCirkus skrev:Mandetema? Hvad er det?


Skal de bage en John Deere traktor eller hvad? :gruble:


I det klip der var i slutningen af sidste program lignede det noget med bryster :slem:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Den store bagedyst

Indlægaf Bøtte » 29. sep 2016, 19:46

POCKETKITTEN skrev:Jeg synes bare, at næsten hver gang dommerne kommer over, så svarer hun først helt almindeligt, og så kigger hun distraheret op og tilføjer et eller andet "a tøws det er någ gratværk"-agtigt.

Men måske er det bare mig, der har set mig irriteret på hende. :genert:


Jeg tror, som Ninja, at det er fordi hun forsøger at lade være.

Jeg har aldrig været så jysk at jeg sagde a i stedet for jeg, men jeg havde virkelig svært ved at lægge det fra mig, da jeg flyttede længere ind i landet.
0
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3416
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Den store bagedyst

Indlægaf billiebean » 29. sep 2016, 20:22

Synes niveauet er skuffende lavt i år. De mangler finesse, kreativitet og smag. Tror min guilty pleasure kommer til at blive Vild med Dans i stedet, hvor der er rigtig højt niveau.
3
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8874
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25434

Re: Den store bagedyst

Indlægaf Madam Pomfrey » 30. sep 2016, 18:37

Jeg gad godt at de lavede en form for Kendis-bagedyst igen :)
De havde en lille en, i en jule-edition, for nogle år siden, det var rigtig sjovt og hyggeligt.

Thomas Evers var virkeligt et talent!
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."

Tilbage til "Mad og drikke"