Mandela effekten og andre konspirationsteorier

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Mandela effekten og andre konspirationsteorier

Indlægaf Juki » 29. sep 2016, 21:06

Pixie88 skrev:Crisis actors.
En del mennesker påstår at terror i Europa og USA er et iscenesat skuespil. En af grundene til denne påstand er, at man mener at have set de samme mennesker (ofte sårede, pårørende eller tilskuere) til angrebene i Boston, Paris, Sandy Hook og Bruxelles.
Hvis man Googler det kommer der en del billeder frem.

Jeg har hørt det samme, dog ikke at det kædes sammen med terror. Hvad skulle grunden eller årsagen til iscenesættelsen være?

Jeg troede "bare" det var skuespillere eller usmagelige og medieliderlige mennesker der ville i tv.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Mandela effekten og andre konspirationsteorier

Indlægaf Juki » 29. sep 2016, 21:08

sortkaffe skrev:Åh jeg elsker konspirationsteorier - for nogle af dem er så gode at man sidder der og tænker "Hvad nu hvis det er sandt?"

Præcis :D
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43831

Re: Mandela effekten og andre konspirationsteorier

Indlægaf paint » 29. sep 2016, 21:09

Rapfisk skrev:Matadorscenen er Lærer Andersen på altanen. Mange er sikre på, at de har set det, men der altså kun Misse Møghes genfortælling i afsnittet.


Jeg vil straks, fra og med i dag, benævne det 'Møghe-effekten'. WTC og Illuminati, go home ;)
3
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Mandela effekten og andre konspirationsteorier

Indlægaf Juki » 29. sep 2016, 21:12

Her er forresten videoen med Stevie Wonder

2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Mandela effekten og andre konspirationsteorier

Indlægaf landsbytossen » 29. sep 2016, 21:22

Scenen med lærer Andersen er allerede nævnt. Den er lige så berømt som "Play it again, sam", som mange har hørt i Casablanca. Men der bliver ikke sagt Play it again, Sam i Casablanca.

0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43831

Re: Mandela effekten og andre konspirationsteorier

Indlægaf paint » 29. sep 2016, 21:28

Apropos tidsrejser, udødelighed og andre sære ting. Nicolas Cage hhv. i 2011 og i 1870 ;)

Billede
5
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Mandela effekten og andre konspirationsteorier

Indlægaf Juki » 29. sep 2016, 21:50

paint skrev:Apropos tidsrejser, udødelighed og andre sære ting. Nicolas Cage hhv. i 2011 og i 1870 ;)

Billede

Og Jay-Z nutidig og i 1930'erne :D

Billede
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Mandela effekten og andre konspirationsteorier

Indlægaf Aspargsen » 29. sep 2016, 21:52

Pixie88 skrev:Flat Earth Society, der, i korte og meget simple træk, går ud på at jorden faktisk er flad. Det med at jorden runder skulle så enten være en illusion eller lidt a la Mandela effekten, hvor NASA gerne vil have os til at tro jorden er rund.

At der ikke er noget magnetfelt.

At verdens rigeste famile, Rothschild, ejer Associated Press, Reuters og hvad der ellers er, for at USA og Israel kan styre 100% hvad der vises i al verdens medier og dermed holde os låst fast i den illusion/hjernevaskelse som de har brug for, for at kunne køre deres egen agenda.
Rothschild er en jødisk familie, så Israel er dem der styrer USA, finansierer Islamisk Stat samt krigen mod dem.

Crisis actors.
En del mennesker påstår at terror i Europa og USA er et iscenesat skuespil. En af grundene til denne påstand er, at man mener at have set de samme mennesker (ofte sårede, pårørende eller tilskuere) til angrebene i Boston, Paris, Sandy Hook og Bruxelles.
Hvis man Googler det kommer der en del billeder frem.

Ligesom filmen - når halen logrer med hunden - der også handler om en falsk krig
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Pixie88
Indlæg: 580
Tilmeldt: 26. aug 2015, 10:39
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1254

Re: Mandela effekten og andre konspirationsteorier

Indlægaf Pixie88 » 29. sep 2016, 23:30

Juki skrev:
Pixie88 skrev:Crisis actors.
En del mennesker påstår at terror i Europa og USA er et iscenesat skuespil. En af grundene til denne påstand er, at man mener at have set de samme mennesker (ofte sårede, pårørende eller tilskuere) til angrebene i Boston, Paris, Sandy Hook og Bruxelles.
Hvis man Googler det kommer der en del billeder frem.

Jeg har hørt det samme, dog ikke at det kædes sammen med terror. Hvad skulle grunden eller årsagen til iscenesættelsen være?

Jeg troede "bare" det var skuespillere eller usmagelige og medieliderlige mennesker der ville i tv.

Det er igen det med USA, Israel og islamisk stat. Hvis de skræmmer os tilstrækkeligt, kan de i princippet gøre stort set hvad de vil mht at føre krig, politik osv uden at der stilles for mange spørgsmål.
Og når Rothschild ejer medierne kan de kontrollere hvad vi ved og ikke ved.

Noget i den stil. Jeg plejer at zone lidt ud når min ven fortæller om det :lol:
1
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Mandela effekten og andre konspirationsteorier

Indlægaf Dirtylittledevil » 30. sep 2016, 00:02

Chemtrail-teorien om at der er nogle fly som spreder kemikalier eller lignende ud og det kan ses på alle de hvide striber på himlen. Jeg har ikke helt styr på hvad det er de angiveligt vil opnå med disse kemikalier, men muligvis noget med at hjernevaske eller forgifte folk. Kemikalierne skulle vist også være skyld i at så mange har astma og andre lidelser i luftvejene, og ligeså uforklarlige eksemer på huden. Der er vist også noget med at de modificerer vejret oveni.
0
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Mandela effekten og andre konspirationsteorier

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 30. sep 2016, 02:06

Juki skrev:Eksempelvis husker mange en scene fra Snow white hvor der bliver sagt "Mirror mirror on the wall" - Forkert! Der bliver sagt "Magic mirror on the wall". I Star Wars husker mange sætningen "Luke, I am your father". I virkeligheden(?) bliver der sagt "No, I am your father". En tredje er fra Forrest Gump. "Life is like a box of chocolates", forkert igen! Der bliver sagt "Life was like a box of chocolates".

Nogen mener det skyldes at man kan rejse tilbage i tiden. Ja, grin bare, men de mener altså at nogen har rejst tilbage i tiden, har ændret en lille smule og derved ændret fremtiden..


Men hvad skulle formålet være med at ændre de sætninger marginalt? Hvis man endelig kunne rejse tilbage i tiden, så var DE ændringer ikke på min top milliard-liste over ting, der skulle pilles ved.

Hvad kender du af konspirationsteorier og hvilke tror du selv på?


Jeg tror ikke på konspirationsteorier.

Eller synes er helt ude i hampen.


Dem alle.
1
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Nacaw
Indlæg: 209
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:56
Kort karma: 14
Likede indlæg: 357

Re: Mandela effekten og andre konspirationsteorier

Indlægaf Nacaw » 30. sep 2016, 02:18

Jeg er ikke helt med på om tråden handler om Mandela-effekten, eller konspirationsteorier. :)

Mandala-effekten eksistere, og er relativt enkel at forklare fra et kognitivt perspektiv. Kort version: minder lagres ikke perfekt i vores hukommelse.

Lang version: Når vi vil manifesterer et minde, hives det ud af mange små potioner information, der samles til et stort billede. Ved Mandela kan de informationer måske være at han var fængslet i lang tid, og at han var død. Heraf er det en naturlig fejlslutning at tænke han er død i fængslet.

Vores hukommelse er i det hele taget ret manipulerbar. DR har f.eks. lavet et program med et forsøg hvor forældre skulle prøve at få deres voksne børn til at huske et falsk barndomsminde. Det gik overraskende let :)
Hvis udsagnet giver mening, fylder hjernen ofte den ekstra information på. Alle som har set Matador har også forestillet sig lærer Andersen stå derude på altanen, herfra er der ikke langt til at kunne "huske" det ;)

Hvis man dykker endnu længere ned i emnet, bliver der også forsket i hvordan minder kan ændres ved et fysisk indgreb, og det er på mange måder skræmmende læsning. :forvirret2:

http://www.snopes.com/2016/07/24/the-mandela-effect/ + https://medium.com/peergrade-io/the-experiencing-and-remembering-self-in-designing-user-experiences-72513c3cf728#.3n4c0oibq
4
fisken80
Indlæg: 22068
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Mandela effekten og andre konspirationsteorier

Indlægaf fisken80 » 30. sep 2016, 05:12

Dirtylittledevil skrev:Chemtrail-teorien om at der er nogle fly som spreder kemikalier eller lignende ud og det kan ses på alle de hvide striber på himlen. Jeg har ikke helt styr på hvad det er de angiveligt vil opnå med disse kemikalier, men muligvis noget med at hjernevaske eller forgifte folk. Kemikalierne skulle vist også være skyld i at så mange har astma og andre lidelser i luftvejene, og ligeså uforklarlige eksemer på huden. Der er vist også noget med at de modificerer vejret oveni.


Åh ja, jeg fik engang forvildet mig ind i sådan en gruppe på facebook - det var totalt stenet. De sad dybt seriøse og advarede hinanden om flystriberne. Og det handlede netop om gift, der skulle bruges til at fjernstyre folk...

Det er i øvrigt de samme mennesker, der tror, at fluor i tandpasta er meget meget skadeligt og derfor nægter at bruge det. I stedet bruger de kokos-olie, der i øvrigt kan få tænder, der er blevet løse pga. paradentose til at sætte sig fast igen.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22068
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Mandela effekten og andre konspirationsteorier

Indlægaf fisken80 » 30. sep 2016, 05:16

I forhold til Matador er det faktisk et greb Lise Nørgaard bruger flere gange. I et af afsnittene er det fest hos Varnæs og her er der to gæster (der ikke er gift med hinanden) der sniger sig ind på børneværelset og knalder. Det bliver aldrig sagt og aldrig vist, men man hører om det gennem forskellige replikker fra andre personer.
Det er efter min mening en genial måde at fortælle på.

Min far troede i øvrigt ikke på, at man ikke ser lærer Andersen på altanen - først da han genså serien måtte han give mig ret. Der findes i øvrigt en del, der er overbeviste om, at scenen er blevet klippet ud efter første visning.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Mandela effekten og andre konspirationsteorier

Indlægaf Buller » 30. sep 2016, 07:14

sortkaffe skrev:Åh jeg elsker konspirationsteorier - for nogle af dem er så gode at man sidder der og tænker "Hvad nu hvis det er sandt?"

Ja jeg ved stadig ikke helt om jeg tror på at der har været mennesker på månen :blush:


bedste argument for at de har været der...

sovjet/russerne har aldrig betvivlet det.
0

Tilbage til "Livets forhold"