Sådan en opstrammende tingest til under kjolen

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Sådan en opstrammende tingest til under kjolen

Indlægaf Pandesteg » 22. sep 2016, 15:44

Det jeg egentlig mest søger er noget der kan udjævne overgangen mellem trussekant/mave eller strømpebukser/mave. Synes jeg får sådan en træls overgang i visse kjoler (f.eks. jerseykjoler). Men mange shape wear skærer midt på ballen - det er da lidt træls hvis man har en tætsiddende kjole på, er det ikke?
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Lakika
Indlæg: 179
Tilmeldt: 17. dec 2015, 18:25
Kort karma: 17
Likede indlæg: 185

Re: Sådan en opstrammende tingest til under kjolen

Indlægaf Lakika » 22. sep 2016, 21:51

Jeg har dårlige erfaringer med shapewear fra H&M. Sidste gang jeg forsøgte mig med et par derfra, endte jeg med at efterlade det i en madam pose fordi de var ulidelige at have på.

Nu har jeg en maidenform, som godt nok er dyr, men gør det den skal. Der er både underkjole og body i den - hvilket en enkelt gang med alt for høj promille blev for avanceret for mig når der skulle samarbejdes med både trusse, strømpebukser, underskørt og kjole, så den kombi undgår jeg :)
http://www.magasin.dk/shapewear-underkj ... 2_061.html
Bortset fra det, så er det eneste minus, at den skal håndvaskes.
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Sådan en opstrammende tingest til under kjolen

Indlægaf Pandesteg » 23. sep 2016, 06:36

Lakika skrev:Jeg har dårlige erfaringer med shapewear fra H&M. Sidste gang jeg forsøgte mig med et par derfra, endte jeg med at efterlade det i en madam pose fordi de var ulidelige at have på.

Nu har jeg en maidenform, som godt nok er dyr, men gør det den skal. Der er både underkjole og body i den - hvilket en enkelt gang med alt for høj promille blev for avanceret for mig når der skulle samarbejdes med både trusse, strømpebukser, underskørt og kjole, så den kombi undgår jeg :)
http://www.magasin.dk/shapewear-underkj ... 2_061.html
Bortset fra det, så er det eneste minus, at den skal håndvaskes.


Tak for link, det er lige sådan noget jeg er ude efter. Men er der nogen der kan svare på, om det er muligt at cykle i sådan én, som du linker til? Tænker om skørtet kravler op? Kan dog godt se, at den er en del mere praktisk ift. toiletbesøg i forhold til en udgave med ben i :D
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Sådan en opstrammende tingest til under kjolen

Indlægaf Tricolette » 23. sep 2016, 06:58

Denne her fra Triumph har jeg gode erfaringer med:

http://dk.triumph.com/shapewear-body-me ... ze%3D075_B

Lad være med at "nøjes" med en shapetrusse/-buks, når det er overgangen mellem trusser/strømpebukser/mave som er problemområdet, for det bliver det kun værre af (er min erfaring i hvert fald)
2
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Sådan en opstrammende tingest til under kjolen

Indlægaf Pandesteg » 23. sep 2016, 07:04

Tricolette skrev:Denne her fra Triumph har jeg gode erfaringer med:

http://dk.triumph.com/shapewear-body-me ... ze%3D075_B

Lad være med at "nøjes" med en shapetrusse/-buks, når det er overgangen mellem trusser/strømpebukser/mave som er problemområdet, for det bliver det kun værre af (er min erfaring i hvert fald)

Den ser perfekt ud - især fordi den ikke skærer hen over balden :gogo: Og så kan den vaskes ved 40 grader. Bruger du bare din normale størrelse?
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Sådan en opstrammende tingest til under kjolen

Indlægaf Tricolette » 23. sep 2016, 07:47

Pandesteg skrev:
Tricolette skrev:Denne her fra Triumph har jeg gode erfaringer med:

http://dk.triumph.com/shapewear-body-me ... ze%3D075_B

Lad være med at "nøjes" med en shapetrusse/-buks, når det er overgangen mellem trusser/strømpebukser/mave som er problemområdet, for det bliver det kun værre af (er min erfaring i hvert fald)

Den ser perfekt ud - især fordi den ikke skærer hen over balden :gogo: Og så kan den vaskes ved 40 grader. Bruger du bare din normale størrelse?


Jeg bruger samme størrelse, som jeg bruger i BH.
0
Lys
Indlæg: 5807
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10456

Re: Sådan en opstrammende tingest til under kjolen

Indlægaf Lys » 23. sep 2016, 08:17

Hvis du ikke har brug for decideret stram-ind, men bare vil undgå overgange, så ville jeg bare købe en bodystocking. De er typisk lidt flottere med blondestykker mv og fås også i G-streng-udgaver, hvis du vil være sikker på at undgå at skære ballen over. Magasin har et rimeligt stort udvalg.
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40584

Re: Sådan en opstrammende tingest til under kjolen

Indlægaf Akehurst2 » 23. sep 2016, 13:05

Tricolette skrev:Denne her fra Triumph har jeg gode erfaringer med:

http://dk.triumph.com/shapewear-body-me ... ze%3D075_B

Lad være med at "nøjes" med en shapetrusse/-buks, når det er overgangen mellem trusser/strømpebukser/mave som er problemområdet, for det bliver det kun værre af (er min erfaring i hvert fald)


Den er rigtig god til at jævne det hele ud og ikke så stram at den er ubehagelig. Bruger min rigtig meget.
0
Lakika
Indlæg: 179
Tilmeldt: 17. dec 2015, 18:25
Kort karma: 17
Likede indlæg: 185

Re: Sådan en opstrammende tingest til under kjolen

Indlægaf Lakika » 23. sep 2016, 15:10

Pandesteg skrev:
Lakika skrev:Jeg har dårlige erfaringer med shapewear fra H&M. Sidste gang jeg forsøgte mig med et par derfra, endte jeg med at efterlade det i en madam pose fordi de var ulidelige at have på.

Nu har jeg en maidenform, som godt nok er dyr, men gør det den skal. Der er både underkjole og body i den - hvilket en enkelt gang med alt for høj promille blev for avanceret for mig når der skulle samarbejdes med både trusse, strømpebukser, underskørt og kjole, så den kombi undgår jeg :)
http://www.magasin.dk/shapewear-underkj ... 2_061.html
Bortset fra det, så er det eneste minus, at den skal håndvaskes.


Tak for link, det er lige sådan noget jeg er ude efter. Men er der nogen der kan svare på, om det er muligt at cykle i sådan én, som du linker til? Tænker om skørtet kravler op? Kan dog godt se, at den er en del mere praktisk ift. toiletbesøg i forhold til en udgave med ben i :D


Jeg synes netop underkjolen hjælper med at holde kjolen på plads :) Bodyen sidder fast på underkjolen, så jeg tror virkelig man skal være ihærdig for at få den til at glide op. Jeg har en enkelt kjole i noget uldmix, som glider lidt sært på den, men den er i forvejen træls.

Jeg synes også det er en stor fordel, at jeg kan bruge mine almindelige bh'er til, men det behøver jo ikke være relevant for dig :)
0
Mumifar
Indlæg: 238
Tilmeldt: 19. mar 2016, 05:41
Kort karma: 12
Likede indlæg: 144

Re: Sådan en opstrammende tingest til under kjolen

Indlægaf Mumifar » 30. sep 2016, 04:04

Korsetter og andre lignende tingester er deciderede skadelige for kroppen (indvoldene)
Hver gang jeg læser om kvinder, der søger det perfekte kropsideal iform af super usunde slankekure, korsetter, falske bryster, photoshoppede billeder på instagram - ja så tænker jeg bare hvad det er for en mærkelig verden vi lever i.
Jeg kommenterer på det, men tager så også de slag der kommer tilbage.
0
Senest rettet af mumifar 24. dec 2046, 23:59, rettet i alt 1 gang.
Aesel82
Indlæg: 2635
Tilmeldt: 21. okt 2015, 20:17
Kort karma: 176
Likede indlæg: 4244

Re: Sådan en opstrammende tingest til under kjolen

Indlægaf Aesel82 » 30. sep 2016, 04:29

Mumifar skrev:Korsetter og andre lignende tingester er deciderede skadelige for kroppen (indvoldene)
Hver gang jeg læser om kvinder, der søger det perfekte kropsideal iform af super usunde slankekure, korsetter, falske bryster, photoshoppede billeder på instagram - ja så tænker jeg bare hvad det er for en mærkelig verden vi lever i.
Jeg kommenterer på det, men tager så også de slag der kommer tilbage.


Men nu er der jo ikke tale om et korset ;)
1
Hewlett
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4349

Re: Sådan en opstrammende tingest til under kjolen

Indlægaf Hewlett » 30. sep 2016, 07:10

Mumifar skrev:Korsetter og andre lignende tingester er deciderede skadelige for kroppen (indvoldene)
Hver gang jeg læser om kvinder, der søger det perfekte kropsideal iform af super usunde slankekure, korsetter, falske bryster, photoshoppede billeder på instagram - ja så tænker jeg bare hvad det er for en mærkelig verden vi lever i.
Jeg kommenterer på det, men tager så også de slag der kommer tilbage.


Jeg tror det er de færreste kvinder i Danmark som vælger at gå med korset på en sådan måde og et sådan omfang, at det er sundhedsskadeligt. Du skal ud i ekstremerne for at ødelægge dine indvolde og så kombineres det også med helt andre problematikker som f.eks. muskelsvind i torso.

En shape-trusse/kjole er ret harmløs pga. det elastiske stof. Jeg hat ihvertfald ikke hørt at kvinder hverken har oplevet åndenød eller er besvimet fordi de valgt at gøre brug af shape-wear.

Ellers er jeg enig med dig i, at der længe har været et overdrevent fokus på det kropslige ideal. Flere tusinde år, faktisk. Så det står nok ikke lige til at ændre :)

Tilgængelige synes jeg det er positivt at der er kommet mere fokus på den mere trænede kvindekrop som også meget gerne må have former.

Når det er sagt, er mænd ligeså ekstreme i deres higen efter det mandlige kropsideal.
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Sådan en opstrammende tingest til under kjolen

Indlægaf Pandesteg » 30. sep 2016, 07:25

Mumifar skrev:Korsetter og andre lignende tingester er deciderede skadelige for kroppen (indvoldene)
Hver gang jeg læser om kvinder, der søger det perfekte kropsideal iform af super usunde slankekure, korsetter, falske bryster, photoshoppede billeder på instagram - ja så tænker jeg bare hvad det er for en mærkelig verden vi lever i.
Jeg kommenterer på det, men tager så også de slag der kommer tilbage.


Ej slap nu af... :lol: Jeg leder efter noget, som kan udligne "bumpet" ved trussekanten, når jeg har stram kjole på. Jeg har hverken trykkede indvolde, falske bryster eller photoshopper mine billeder, så start din egen tråd, hvis du vil diskutere den slags.

Og til trådens emne! Så kan jeg orientere om, at jeg har købt en Maidenform-shape up tingest, som jeg er rigtig glad for.
7
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Sådan en opstrammende tingest til under kjolen

Indlægaf Luffegås » 30. sep 2016, 07:27

Jeg kan i altfald bedst anbefale trusser, fremfor top.. Jeg har haft mange toppe, der kun gør min mave meget kuglerund, og får den til at se mere gravid ud, end da jeg bare havde topmave.. Men trusser nedefra "ruller" det meget fladere ind. Men det er bare min erfaring :D
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Sådan en opstrammende tingest til under kjolen

Indlægaf Pandesteg » 30. sep 2016, 07:29

Luffegås skrev:Jeg kan i altfald bedst anbefale trusser, fremfor top.. Jeg har haft mange toppe, der kun gør min mave meget kuglerund, og får den til at se mere gravid ud, end da jeg bare havde topmave.. Men trusser nedefra "ruller" det meget fladere ind. Men det er bare min erfaring :D


Men bliver der ikke en sær overgang, der hvor den skiller på maven?
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:

Tilbage til "Mode"