Snik-snak tråd for forældre?

Thesen
Indlæg: 96
Tilmeldt: 17. aug 2015, 12:07
Kort karma: 19
Likede indlæg: 254

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Thesen » 27. sep 2016, 12:15

Tak for svar alle sammen :kys:
Tror bare jeg overvejede 98'eren, fordi jeg synes de virker så store/lange i det i 104. På den måde synes jeg ikke altid at flyverdrag-størrelser matcher de alm. tøjstørrelser. Vi må prøve at måle efter - ellers må vi jo ud i en fysisk butik og prøve :)
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 27. sep 2016, 20:51

Vi har været til 3-6 måneders samtale i børnehaven - super hyggeligt men ikke så meget nyt under solen. Knægten er kvik, stædig og vil gerne bæres på hænder og fødder, hvis han fik lov :D
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 28. sep 2016, 18:27

Har i gode forslag til sutsko til en på knapt 3 år der er meget varm.?

Vi har indtil nu købt Bisgaard men dem kan man ikke få i den størrelse han bruger nu.

Så er der en masse meget farverige fra Skofus men jeg ville bare gerne købe nogle der var i enkelt farve. Og så tynde i det som muligt.

Kender i til nogle gode mærker? Han bruger str 27.
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 28. sep 2016, 20:39

Men er maosko ikke bare pisse glatte? Da N fik et par hos farmor og farfar sidste år der skøjtede han rundt i dem :tie:
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 29. sep 2016, 06:17

R har sidste dag i dagpleje i morgen :(.

Det har hans mor det meget svært med :genert:. Han har det nemlig så godt. Det har de alle 4 faktisk, fordi de er så jævnaldrende.

Xxx, hvordan går det med N i børnehaven?
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 29. sep 2016, 16:16

xxx---xxx skrev:Har i gode forslag til sutsko til en på knapt 3 år der er meget varm.?

Vi har indtil nu købt Bisgaard men dem kan man ikke få i den størrelse han bruger nu.

Så er der en masse meget farverige fra Skofus men jeg ville bare gerne købe nogle der var i enkelt farve. Og så tynde i det som muligt.

Kender i til nogle gode mærker? Han bruger str 27.


Sorte gymnastik sko med ruskindssål....Emma har et par fra Kvickly som hun bruger til gymnastik. Tror de kostede 129 kr.
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 29. sep 2016, 17:14

Sorenspige skrev:R har sidste dag i dagpleje i morgen :(.

Det har hans mor det meget svært med :genert:. Han har det nemlig så godt. Det har de alle 4 faktisk, fordi de er så jævnaldrende.

Xxx, hvordan går det med N i børnehaven?


Overgange er tit hårde for forældrene :kys: Hvis de er jævnaldrende, kommer de andre så snart i børnehave også?
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 29. sep 2016, 17:16

xxx---xxx skrev:Har i gode forslag til sutsko til en på knapt 3 år der er meget varm.?

Vi har indtil nu købt Bisgaard men dem kan man ikke få i den størrelse han bruger nu.

Så er der en masse meget farverige fra Skofus men jeg ville bare gerne købe nogle der var i enkelt farve. Og så tynde i det som muligt.

Kender i til nogle gode mærker? Han bruger str 27.


Er hjemmesko et krav? Hvis han er et varmt barn, behøver han måske ikke hjemmesko?
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 29. sep 2016, 18:36

FruKuk skrev:
Sorenspige skrev:R har sidste dag i dagpleje i morgen :(.

Det har hans mor det meget svært med :genert:. Han har det nemlig så godt. Det har de alle 4 faktisk, fordi de er så jævnaldrende.

Xxx, hvordan går det med N i børnehaven?


Overgange er tit hårde for forældrene :kys: Hvis de er jævnaldrende, kommer de andre så snart i børnehave også?


De skal desværre alle sammen i en anden børnehave :(.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 29. sep 2016, 19:54

Sorenspige skrev:
FruKuk skrev:
Sorenspige skrev:R har sidste dag i dagpleje i morgen :(.

Det har hans mor det meget svært med :genert:. Han har det nemlig så godt. Det har de alle 4 faktisk, fordi de er så jævnaldrende.

Xxx, hvordan går det med N i børnehaven?


Overgange er tit hårde for forældrene :kys: Hvis de er jævnaldrende, kommer de andre så snart i børnehave også?


De skal desværre alle sammen i en anden børnehave :(.


S kendte ingen i sin børnehave, da hun startede og hun er ikke særlig god til skift, men det gik over alt forventning alligevel.
Vi gav hende nogle korte dage i starten, så hvis lillesøster tillader det, var det måske en måde at gøre det på.

Er helt sikker på det nok skal gå fint :kys:
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 30. sep 2016, 11:20

Vi begynder så småt at gøre klar til lillesøsters ankomst.
Igår sorterede jeg babytøj mens S tegnede. Jeg fandt dragten hun havde på juleaften som kun 3 dage gammel og vidste den til hende. Vi snakkede lidt om det og fortsatte så med hvad vi var i gang med. Pludselig siger 'mor, hvorfor vil I ikke have mig som baby mere. Hvorfor skal I have en ny baby?' Og så meget ulykkelig ud.
Så måtte vi lige have en snak om det!

Hun glæder sig ellers meget, og jeg har slet ikke haft fornemmelsen af at hun har tænkt sådan nogle tanker før.

Min store, lille pige :lun:
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 30. sep 2016, 11:30

Årh, Bøtte, hvor er hun sød :lun:. Hvor er det flot, at hun fik spurgt i stedet for at gå med det inden i.
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 1. okt 2016, 06:23

Rakel hvordan putter du latex under. Ja du kan vel høre jeg ikke er så meget gør det selv :LOL:

Vibbsen dem må jeg få kigget på. Jeg ved godt jeg er kræsen nu men er de ikke meget piget :D

Frukuk nej det er ikke et krav, men jeg synes der er koldt på deres gulv. Og ikke mindst klamt :tie:
Og selvom han er mega varm så bliver hans fødder for kolde hvis han render rundt uden. Men de bliver til gengæld også varme når han har dem på.
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 1. okt 2016, 06:28

Sorenspige skrev:R har sidste dag i dagpleje i morgen :(.

Det har hans mor det meget svært med :genert:. Han har det nemlig så godt. Det har de alle 4 faktisk, fordi de er så jævnaldrende.

Xxx, hvordan går det med N i børnehaven?


Havde han en god sidste dag sorens? Åh jeg synes også det var så hårdt.

Jamen det går da. Det har taget over en måned før han har virket lidt glad. Og han var i de to første uger et helt andet barn det var virkelig ikke rart :(
Han var så ked af det og ville bare være hos os.
Nu græder han ikke mere når han bliver afleveret. Men fx her til morgen så siger han som det første "jeg skal ikke i børnehave vel"
Det har sku været hårdt at gå fra vuggestue til børnehave et andet sted.
Og så er tingene bare meget anderledes end der hvor vi var før. Der er fx ikke en primær pædagog tilknyttet hvert enkelt barn. Og man kan aldrig få af vide hvordan dagen har været.

Vi i gang med at ansøge til at åbne den op der lukkede som privat institution. Så vi regner med at han skal tilbage til vante rammer og personale igen (som han stadig snakker meget om og siger han savner)
Så det bliver endnu et ryk. Det er jeg ret så nervøs for.

Er det en stor børnehave R skal starte i?
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 1. okt 2016, 06:43

Sorenspige skrev:Årh, Bøtte, hvor er hun sød :lun:. Hvor er det flot, at hun fik spurgt i stedet for at gå med det inden i.


Ja, hun er altså også god til at sætte ord på sine tanker. Heldigvis, for hun er en lille dame med store tanker til tider.

Igår kom hun ned noget af babytøjet og ville have noget magen til, og synes det var snyd lillesøster skulle have sådan noget flot tøj. Vi har snakket en del om at lillesøster skal arve hende tøj, og jeg troede faktisk hun synes det vsr sjovt, men jeg kan mærke det er det, der sætter gang i tankerne hos hende, så nu tænker jeg at det skal vi måske ikke snakke så meget om mere.



Dejligt det gik godt med at sige farvel i dagplejen. :kys:
0

Tilbage til "Forældre"