HJÆÆÆLP.. HVALP

Brugeravatar
Skytte77
Indlæg: 38
Tilmeldt: 9. feb 2016, 12:00
Kort karma: 1
Likede indlæg: 8

HJÆÆÆLP.. HVALP

Indlægaf Skytte77 » 30. sep 2016, 18:16

Hjælp mig.. fortæl mig, at hun godt kan blive en nogenlunde stille og rolig hund, som kan gå pænt, hører efter osv :gisp: ..
Jeg har haft hund før. Hun blev aflivet i Juli efter 11 fantastiske år :love2:
Vi har hele tiden vidst, at vi skulle have hund igen, og Fik ret hurtigt en ny.. en blanding, som vores gamle hund var :love: . Det er jeg mest til.
Jeg VED, at hunde er forskellige, og vores gamle, var meget unik, og jeg har hele tiden vidst, at vi aldrig ville få en hund som hende igen.
MEN jeg synes virkelig hun er ekstrem :shock: . Hun har fra dag et hoppet op, af alt og alle, og hun bliver bare ved og ved. Vi vender ryggen til hende ignorere hende osv, men der er simpelthen ingen kontakt :rulle: .
Det er blevet bedre ved os, men ALLE gæster, forældre til dagplejebørn (jeg er dagplejer) osv. Jeg kan simpelthen ikke lade hende komme ud om morgenen og eftermiddagen, så hun kan hilse på, og de kan vænne sig til hinanden . Selve børnene hopper hun ikke op af, men de er jo også små, så dem er hun næsten på højde med. De bliver tilgengæld slikket i lange baner, mens hun går rundt om dem 100 gange, så de bliver kede af det, og føler sig lidt fanget tror jeg :) . Hun hopper op af hegnet udenfor, og det vi har ind i stuen.
Når vi går tur, så ligger hun hjernen, hørelsen og koncentrationen hjemme. Uanset hvad jeg har med af godbidder, så er hun fuldstændig ligeglad. Kommer der nogen gående, løbende, cyklende, så hænger hun i snoren, og vil snakke med alt og alle :/ . Forleden havde jeg kyllingestykker med, og jeg kunne nærmest proppe dem op i næsen på hende, uden hun reagerede.

Når hun er ude i haven alene, så graver hun ALT OP. Alle mine bede er nu indhegnet. Hun bliver aktiveret. Vi har sådan en dims, hvor hun skal finde fodret i. Hun får også mad på græsplænen, er i hundeskove, på besøg hos andre hunde osv osv, men ligemeget hvad, så bliver der gravet.
Hun er 4 mdr, så jeg ved godt hun ikke er så gammel endnu :mellow: Men lige nu er jeg ved at rive mine hår ud, for der sker virkelig INTET synes jeg... Vi har virkelig været positive positive positive. Godbidder, ros, ignorer osv. Men jeg synes snart det kun er en stor kamp :whine:

Er der nogen der også har haft en damp hvalp, som er endt meget godt id :P ???
0
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4589
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 666
Likede indlæg: 21042

Re: HJÆÆÆLP.. HVALP

Indlægaf catnip » 30. sep 2016, 18:29

Hvor gammel er hun og hvilken race?
0
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: HJÆÆÆLP.. HVALP

Indlægaf Sophies-mor » 30. sep 2016, 18:30

Det er jo ikke helt ligegyldigt, hvilke blanding hun er- så hvad raceblanding er hun?
Og alder?
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Skytte77
Indlæg: 38
Tilmeldt: 9. feb 2016, 12:00
Kort karma: 1
Likede indlæg: 8

Re: HJÆÆÆLP.. HVALP

Indlægaf Skytte77 » 30. sep 2016, 18:44

Hun er kun 4 mdr, så hun er stadig ny :) . Men hun ER altså også så sød og kærlig :love: . Hun vil rigtig gerne sidde på skødet, når man sidder på gulvet sammen med hende :lol:
Hendes far er rottweiler, og hendes mor er en labradorblanding. Noget hønsehund af en art. Jeg har mødt begge to, og de er meget rolige og meget velopdragne :gogo: . 2 ud af de 3 andre hvalpe har jeg også mødt efter de er kommernså til ejerne, og de er meget mere rolige end vores. Men sådan er det jo altid med kuld. Vi havde også hvalpe på vores gamle hund, og de var jo også alle 8 meget forskellige :)
0
Brugeravatar
Skytte77
Indlæg: 38
Tilmeldt: 9. feb 2016, 12:00
Kort karma: 1
Likede indlæg: 8

Re: HJÆÆÆLP.. HVALP

Indlægaf Skytte77 » 30. sep 2016, 19:01

Lige nu er det jo begrænset, hvad den kan få af motion, da vi ikke må gå så meget med den. Men jeg prøver virkelig, at få hende til, at bruge snuden udendørs, og træne med hende, så hun bliver træt på den måde.
Måske nogen har en god ide til godbidder, som ingen hund kan modstå :D
0
Brugeravatar
Skytte77
Indlæg: 38
Tilmeldt: 9. feb 2016, 12:00
Kort karma: 1
Likede indlæg: 8

Re: HJÆÆÆLP.. HVALP

Indlægaf Skytte77 » 30. sep 2016, 19:10

IMG_4208.JPG
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: HJÆÆÆLP.. HVALP

Indlægaf LadyFox » 30. sep 2016, 19:14

Jeg ville prøve en periode at lukke hende af, eller give hende snor på lige når gæsterne ankommer, og først lade hende hilse på når hun selv og gæsterne er faldet ned.
1
...
Brugeravatar
Skytte77
Indlæg: 38
Tilmeldt: 9. feb 2016, 12:00
Kort karma: 1
Likede indlæg: 8

Re: HJÆÆÆLP.. HVALP

Indlægaf Skytte77 » 30. sep 2016, 19:24

LadyFox skrev:Jeg ville prøve en periode at lukke hende af, eller give hende snor på lige når gæsterne ankommer, og først lade hende hilse på når hun selv og gæsterne er faldet ned.


Det gør jeg også nu. Jeg har et hegn ved stuen, så der er lukket af ud til køkken alrum. Det respektere hun, selvom hun selvfølgelig ikke var helt tilfreds i starten :) . Hun sover det meste af formiddagen. Og når børnene sover til middag, spreder jeg mad ud på græsplænene, leger, snakker osv med hende, og hun kan være over det hele. Når dagplejebørnene bliver hentet, er hun igen lukket inde bag hegnet.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: HJÆÆÆLP.. HVALP

Indlægaf LadyFox » 30. sep 2016, 19:40

Skytte77 skrev:
LadyFox skrev:Jeg ville prøve en periode at lukke hende af, eller give hende snor på lige når gæsterne ankommer, og først lade hende hilse på når hun selv og gæsterne er faldet ned.


Det gør jeg også nu. Jeg har et hegn ved stuen, så der er lukket af ud til køkken alrum. Det respektere hun, selvom hun selvfølgelig ikke var helt tilfreds i starten :) . Hun sover det meste af formiddagen. Og når børnene sover til middag, spreder jeg mad ud på græsplænene, leger, snakker osv med hende, og hun kan være over det hele. Når dagplejebørnene bliver hentet, er hun igen lukket inde bag hegnet.

Jeg glemte lige at tilføje at det ville være rigtig fine hvis at dine gæster kunne give hende noget ros og en godbid hver gang hun kom over og tog kontakt stille og rolig og pænt.

Derudover, har du ikke en som er glad for hunde som kunne have lyst til at hjælpe med at træne det i en periode? Altså simpelthen komme og spille gæst over en periode?
0
...
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: HJÆÆÆLP.. HVALP

Indlægaf IrmaPigen » 1. okt 2016, 09:21

Går I til hundetræning med den? Det er nok rimelig essentielt.
1
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: HJÆÆÆLP.. HVALP

Indlægaf Sophies-mor » 1. okt 2016, 10:09

Hvalpetræning er det ikke fra Ca et halvt år?
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Skytte77
Indlæg: 38
Tilmeldt: 9. feb 2016, 12:00
Kort karma: 1
Likede indlæg: 8

Re: HJÆÆÆLP.. HVALP

Indlægaf Skytte77 » 1. okt 2016, 14:53

Vi starter på et hvalpemotivationshold på mandag :).
0
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1035
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 134
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2663

Re: HJÆÆÆLP.. HVALP

Indlægaf Venus222 » 1. okt 2016, 16:40

Det er jo en brugshund i har anskaffet :P . Hun skal da have noget mere motion. 5 måneders hvalpe må gerne få motion, det må bare ikke være monotomt. Så godt at i er meldt til træning. :)
2
Brugeravatar
Skytte77
Indlæg: 38
Tilmeldt: 9. feb 2016, 12:00
Kort karma: 1
Likede indlæg: 8

Re: HJÆÆÆLP.. HVALP

Indlægaf Skytte77 » 2. okt 2016, 17:08

Venus222 skrev:Det er jo en brugshund i har anskaffet :P . Hun skal da have noget mere motion. 5 måneders hvalpe må gerne få motion, det må bare ikke være monotomt. Så godt at i er meldt til træning. :)

Ja ved godt, at de blandinger kræver lidt mere end vores gamle nok gjorde :) .. og så er det lidt andet denne gang, da jeg ved vores hamle hund, var på barsel.der var fred og ro, og nu er jeg dagplejer, og mine egene børn er blevet 10 og 11 :D .. Så der sker lidt om ørerne på hende hele tiden..
glæder. Og til, at skulle starte i morgen. Som så godt nok er uden hund, første gang :)
1

Tilbage til "Kæledyr"