Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Flora » 30. sep 2016, 17:34

Delfin skrev:
Vira skrev:Hvad der blev af doktorfisk :gruble:


Dillen brændte vel ud. Så effektivt tror jeg nu heller ikke det var, skønt jeg aldrig nåede at prøve det


Hvad er det? :genert:
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15289
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25612

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 30. sep 2016, 17:57

Flora skrev:
Delfin skrev:
Vira skrev:Hvad der blev af doktorfisk :gruble:


Dillen brændte vel ud. Så effektivt tror jeg nu heller ikke det var, skønt jeg aldrig nåede at prøve det


Hvad er det? :genert:


Et fodbad med fisk som æder døde hudceller. Vel især rettet mod hård hud.


Der var også noget med infektionsrisiko, hvis de ikke var meget omhyggelige med vandkvaliteten, som sikkert også har været et slag mod de steder, som tilbød det
0
14 11 14
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf landsbytossen » 30. sep 2016, 18:01

Juki skrev:Hvorfor folk, der ikke er jøder, bærer kalot ved store eller triste begivenheder de deltager i? :gruble:

Det virker sært, synes jeg, men måske det er en slags respekt overfor jøder? Bare mærkeligt det ikke er sådan indenfor andre religioner :gruble:

Jeg lagde kun mærke til Bill Clinton med kalot Hans datter er gift med en jøde.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Flora » 30. sep 2016, 18:07

Delfin skrev:
Flora skrev:
Delfin skrev:
Vira skrev:Hvad der blev af doktorfisk :gruble:


Dillen brændte vel ud. Så effektivt tror jeg nu heller ikke det var, skønt jeg aldrig nåede at prøve det


Hvad er det? :genert:


Et fodbad med fisk som æder døde hudceller. Vel især rettet mod hård hud.


Der var også noget med infektionsrisiko, hvis de ikke var meget omhyggelige med vandkvaliteten, som sikkert også har været et slag mod de steder, som tilbød det


Nå ja, det kan jeg godt huske. Var bare ikke klar over det hed doktorfisk :genert:

Jeg fik heller aldrig prøvet det, men synes nu også det virkede noget sært :wacko:
1
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ficus » 30. sep 2016, 18:11

At man kan møde 5 ansatte i Føtex der ikke ved hvad aioli er. Synes ikke det er et SÅ underligt produkt :gruble:
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sophies-mor » 30. sep 2016, 18:22

Ficus skrev:At man kan møde 5 ansatte i Føtex der ikke ved hvad aioli er. Synes ikke det er et SÅ underligt produkt :gruble:

??
Det er Føtex? Det giver sig selv. I hvert fald her i byen :-D


Hvorfor Mille Dinesen ikke kan holde den tunge i ro, når hun er på? Meningen er jo, at man skal se hende danse. Alt jeg lægger mærke til, er hendes Miley Cyrus tunge, der slasker rundt overalt i fjæset på hende. Og hun har heller ikke kondien til en jive.
Har i ren protest skiftet kanal.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 30. sep 2016, 18:41

HappyPaww skrev:Hvilken sag? Og skærpet betyder da at han har fået et år oveni? :gruble:


Den her sag: http://nyheder.tv2.dk/2016-08-19-torben-doemt-skyldig-for-medvirken-til-boernevoldtaegter-verden-over-nu-skal-sagen-i


I Byretten fik han 6 år og Landsretten har skærpet den med 1 år; dvs 7 år.


Jeg forstår det bare ikke. Under retssagen i Randers sagde han direkte, at han godt kunne finde på det igen, hvis han blev frikendt.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Aspargsen » 30. sep 2016, 19:35

Flora skrev:
Delfin skrev:
Flora skrev:
Delfin skrev:
Vira skrev:Hvad der blev af doktorfisk :gruble:


Dillen brændte vel ud. Så effektivt tror jeg nu heller ikke det var, skønt jeg aldrig nåede at prøve det


Hvad er det? :genert:


Et fodbad med fisk som æder døde hudceller. Vel især rettet mod hård hud.


Der var også noget med infektionsrisiko, hvis de ikke var meget omhyggelige med vandkvaliteten, som sikkert også har været et slag mod de steder, som tilbød det


Nå ja, det kan jeg godt huske. Var bare ikke klar over det hed doktorfisk :genert:

Jeg fik heller aldrig prøvet det, men synes nu også det virkede noget sært :wacko:

Syntes det var dejligt, prøvede det flere gange :)
1
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 30. sep 2016, 19:48

landsbytossen skrev:
Juki skrev:Hvorfor folk, der ikke er jøder, bærer kalot ved store eller triste begivenheder de deltager i? :gruble:

Det virker sært, synes jeg, men måske det er en slags respekt overfor jøder? Bare mærkeligt det ikke er sådan indenfor andre religioner :gruble:

Jeg lagde kun mærke til Bill Clinton med kalot Hans datter er gift med en jøde.

Præsident Obama og David Cameron gjorde det bl.a. også.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HappyPaww » 30. sep 2016, 20:01

icelady skrev:
HappyPaww skrev:Hvilken sag? Og skærpet betyder da at han har fået et år oveni? :gruble:


Den her sag: http://nyheder.tv2.dk/2016-08-19-torben-doemt-skyldig-for-medvirken-til-boernevoldtaegter-verden-over-nu-skal-sagen-i


I Byretten fik han 6 år og Landsretten har skærpet den med 1 år; dvs 7 år.


Jeg forstår det bare ikke. Under retssagen i Randers sagde han direkte, at han godt kunne finde på det igen, hvis han blev frikendt.

Ja det er jo desværre vores retssystem :( Han burde have fået forvaring, men så blødsødne som vi er, skal han have lov at komme ud igen om få år :sur:
2
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Novella » 30. sep 2016, 20:09

HappyPaww skrev:
icelady skrev:
HappyPaww skrev:Hvilken sag? Og skærpet betyder da at han har fået et år oveni? :gruble:


Den her sag: http://nyheder.tv2.dk/2016-08-19-torben-doemt-skyldig-for-medvirken-til-boernevoldtaegter-verden-over-nu-skal-sagen-i


I Byretten fik han 6 år og Landsretten har skærpet den med 1 år; dvs 7 år.


Jeg forstår det bare ikke. Under retssagen i Randers sagde han direkte, at han godt kunne finde på det igen, hvis han blev frikendt.

Ja det er jo desværre vores retssystem :( Han burde have fået forvaring, men så blødsødne som vi er, skal han have lov at komme ud igen om få år :sur:

Jeg tror godt, vi kan regne med, at han sidder i frivillig isolation i al den tid.
2
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 2SHY » 30. sep 2016, 20:12

FruDulle skrev:Hvorfor man slår babyer i numsen når der skal lov i dem lige efter fødslen hvis de ikke er helt friske

For at få dem til at skrige, så lungerne kan folde sig helt ud? :gruble: Det er i hvert fald noget i den stil jeg har fået forklaret
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 30. sep 2016, 20:14

2SHY skrev:
FruDulle skrev:Hvorfor man slår babyer i numsen når der skal lov i dem lige efter fødslen hvis de ikke er helt friske

For at få dem til at skrige, så lungerne kan folde sig helt ud? :gruble: Det er i hvert fald noget i den stil jeg har fået forklaret

Også jeg. Det er noget med at adrenalinen giver den reaktion og nemlig at lungerne folder sig ud.
Men om det passer ved jeg altså ikke.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15289
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25612

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 30. sep 2016, 20:42

kidkomb skrev:
2SHY skrev:
FruDulle skrev:Hvorfor man slår babyer i numsen når der skal lov i dem lige efter fødslen hvis de ikke er helt friske

For at få dem til at skrige, så lungerne kan folde sig helt ud? :gruble: Det er i hvert fald noget i den stil jeg har fået forklaret

Også jeg. Det er noget med at adrenalinen giver den reaktion og nemlig at lungerne folder sig ud.
Men om det passer ved jeg altså ikke.


"Hvorfor slår jordmødre de nyfødte på numsen ?

- Ved de intelligente falder tappen af"


Spøg til side. Gør de overhovedet det mere? Når jeg har set fødsler på tv, er det altid noget med at gnubbe det på bryst og mave, suge luftveje, give ilt og den slags
2
14 11 14
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15289
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25612

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 30. sep 2016, 20:54

Gråden har en funktion, men det melder ikke noget om, hvorfor man evt slår i numsen, men smertepåvirkning bruger man jo også ved førstehjælp, så det giver måske meget god mening.

"Tager man f.eks. det første skrig ved fødslen, så bruger lægerne det til at vurdere en babys lungekapacitet og neuromotoriske kontrol, som er to af de 5 målinger, der er indeholdt i babyens Apgar-tal. Et stærkt og højt skrig tyder ofte på, at babyens helbred på disse områder er godt.

Et ordentligt vræl hjælper også spædbarnet til at klare forandringen til livet udenfor livmoderen. Mens et foster er helt afhængig af sin mor med hensyn til ilt, skal en nyfødt kunne trække vejret selv.

En god gang skrålen hjælper med til at fordrive det fostervand, der befinder sig i luftvejene, ved at tvinge luft ned i halsen henover stemmebåndene og ned i lungerne, hvorved væsken erstattes af luft.

Da det kræver en enorm kraftanstrengelse at græde, giver det samtidigt kropstemperaturen en tand opad, hvilket er uhyre vigtigt for babyen, der nu er kommet udenfor de varme omgivelser i livmoderen
.[/i]
3
14 11 14

Tilbage til "Generelt"