Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 30. sep 2016, 22:38

At TV3 har lukket for deres text tv :gammel:
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Aspargsen » 1. okt 2016, 00:37

Juki skrev:At TV3 har lukket for deres text tv :gammel:

Kan man være så heldig af det betyder af de også snart slukker resten :D
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 1. okt 2016, 04:14

Juki skrev:At TV3 har lukket for deres text tv :gammel:

Det er der efterhånden mange kanaler, der gjort.
Det kan også næsten lige så godt, for der er ingen, der gider vedligeholde det ordentligt mere alligevel. :genert:
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 1. okt 2016, 04:16

landsbytossen skrev:
Juki skrev:Hvorfor folk, der ikke er jøder, bærer kalot ved store eller triste begivenheder de deltager i? :gruble:

Det virker sært, synes jeg, men måske det er en slags respekt overfor jøder? Bare mærkeligt det ikke er sådan indenfor andre religioner :gruble:

Jeg lagde kun mærke til Bill Clinton med kalot Hans datter er gift med en jøde.

De havde det vist allesammen ... men BC bærer altid kalotten på sådan en iøjnefaldende måde, helt oppe på toppen af frisuren, mens andre har den sådan mere bagtil. :)
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 1. okt 2016, 04:17

2SHY skrev:
FruDulle skrev:Hvorfor man slår babyer i numsen når der skal lov i dem lige efter fødslen hvis de ikke er helt friske

For at få dem til at skrige, så lungerne kan folde sig helt ud? :gruble: Det er i hvert fald noget i den stil jeg har fået forklaret

Ja. Jeg ved ikke, om de stadig gør det på den måde, men det er/var i hvert fald for at få åndedraget ordentligt i gang.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Æble » 1. okt 2016, 05:28

dgd2007 skrev:
2SHY skrev:
FruDulle skrev:Hvorfor man slår babyer i numsen når der skal lov i dem lige efter fødslen hvis de ikke er helt friske

For at få dem til at skrige, så lungerne kan folde sig helt ud? :gruble: Det er i hvert fald noget i den stil jeg har fået forklaret

Ja. Jeg ved ikke, om de stadig gør det på den måde, men det er/var i hvert fald for at få åndedraget ordentligt i gang.


De slår dem da ikke mere? Det var noget man gjorde i gamle dage. De gnider dem på ryggen.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 1. okt 2016, 05:45

Æble skrev:De slår dem da ikke mere? Det var noget man gjorde i gamle dage. De gnider dem på ryggen.

Nej, de finder vel hele tiden på bedre måder at gøre tingene på. Men det var i hvert fald for at få åndedraget ordentligt i gang.
Jeg kan faktisk ikke huske, hvad de gjorde for 30 år siden :gruble:
Til gengæld kan jeg tydeligt huske, da de holdt hende, så fødderne lige rørte bordet - så begynder de at "gå" i luften med høje skridt. Det ser så skægt ud. Men det var ikke lige efter fødslen, men senere for at se, om alle reflekserne er i orden.
0
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Tricolette » 1. okt 2016, 08:44

Hvem eller hvad der i løbet af sommeren har været i mit skab og pillet ved mine strømpebukser og kjoler, så det hele er krympet og nu strammer og er lidt småt i det! :devil2:
1
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15651
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21053

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 2SHY » 1. okt 2016, 10:04

Hvorfor kassebåndet i den anden ende er ikke eksisterende i Aldi og Lidl butikkerne. Det er virkelig mærkeligt med det det første vildt lange kassebånd og efter ekspedienten har bippet varerne, så ender hun med at må til at stable varerne for at få plads til dem
7
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HappyPaww » 1. okt 2016, 10:17

2SHY skrev:Hvorfor kassebåndet i den anden ende er ikke eksisterende i Aldi og Lidl butikkerne. Det er virkelig mærkeligt med det det første vildt lange kassebånd og efter ekspedienten har bippet varerne, så ender hun med at må til at stable varerne for at få plads til dem

Jeg tror meningen er, at man skal skynde sig at kyle tingene tilbage i sin vogn, og så skal man pakke dem ved pakkebordet i stedet for ved kassen for at spare tid. Men ja, det fingerer bare ikke når størstedelen af kunderne pakker varerne ved kassen...
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15651
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21053

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 2SHY » 1. okt 2016, 10:21

HappyPaww skrev:
2SHY skrev:Hvorfor kassebåndet i den anden ende er ikke eksisterende i Aldi og Lidl butikkerne. Det er virkelig mærkeligt med det det første vildt lange kassebånd og efter ekspedienten har bippet varerne, så ender hun med at må til at stable varerne for at få plads til dem

Jeg tror meningen er, at man skal skynde sig at kyle tingene tilbage i sin vogn, og så skal man pakke dem ved pakkebordet i stedet for ved kassen for at spare tid. Men ja, det fingerer bare ikke når størstedelen af kunderne pakker varerne ved kassen...

Det kan jeg godt se ideen i. Men som du selv siger så pakker de fleste (mig selv incl) ved kassen og det er så der det skrider.

Jeg undrer mig så lidt over dem der først putter varerne i poser ude ved bilen i stedet for at pakke inde i butikken. Det virker også sært for mig
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20481
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43964

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 1. okt 2016, 12:43

Hvad sådan en eh...frugt, mon hedder? :gruble:

Billede
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25736

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 1. okt 2016, 12:56

HappyPaww skrev:
2SHY skrev:Hvorfor kassebåndet i den anden ende er ikke eksisterende i Aldi og Lidl butikkerne. Det er virkelig mærkeligt med det det første vildt lange kassebånd og efter ekspedienten har bippet varerne, så ender hun med at må til at stable varerne for at få plads til dem

Jeg tror meningen er, at man skal skynde sig at kyle tingene tilbage i sin vogn, og så skal man pakke dem ved pakkebordet i stedet for ved kassen for at spare tid. Men ja, det fingerer bare ikke når størstedelen af kunderne pakker varerne ved kassen...


Jeg får hverdagsstress af det, og det går da helt galt ved storindkøb, når ekspedienten begynder at køre varer igennem, før man er færdig med at lægge op i den anden ende. Vores LIDL har heldigvis almindelige kasselinjer, men den er stadig gal i Aldi, så der køber jeg sjældent andet end toiletpapir.
1
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 1. okt 2016, 13:45

HappyPaww skrev:
2SHY skrev:Hvorfor kassebåndet i den anden ende er ikke eksisterende i Aldi og Lidl butikkerne. Det er virkelig mærkeligt med det det første vildt lange kassebånd og efter ekspedienten har bippet varerne, så ender hun med at må til at stable varerne for at få plads til dem

Jeg tror meningen er, at man skal skynde sig at kyle tingene tilbage i sin vogn, og så skal man pakke dem ved pakkebordet i stedet for ved kassen for at spare tid. Men ja, det fingerer bare ikke når størstedelen af kunderne pakker varerne ved kassen...

Gør man sådan i nogle lande? :gruble:
Det må jo være for at de så kan klare sig med færre kassemedarbejdere. Men de gør det da mere besværligt for kunderne. Så skal man jo lægge det ned i vognen en gang til og tage dem op en gang til, hvis jeg forstår dig rigtigt. :genert:
0
Pityt
Indlæg: 2610
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Pityt » 1. okt 2016, 14:13

At man kan udtale ordet "okapi" på 2 måder :gruble:
0
What's done in the dark will be brought to the light

Tilbage til "Generelt"