Vi der venter på storken!

Mila_H
Indlæg: 415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:28
Kort karma: 105
Likede indlæg: 623

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Mila_H » 1. okt 2016, 10:23

Jeg har ikke rigtig deltaget så meget i tråden.. Efter at have været igennem 6 IUI-D uden held fik jeg for nylig taget syv æg ud.
Fem af dem blev befrugtet, men en time inden ægoplægning blev jeg ringet op, at alle æggene var gået i stå et efter et.. De håber, det har været "et dårligt kuld æg", så jeg får lov at prøve igen, men hvis det sker igen, kan det tyde på, at det er mine æg, den er gal med.. "Og så kan det godt blive rigtig svært det her", som sygeplejersken sagde i telefonen.
Jeg sad allerede i toget på vej til klinikken, da de ringede, for jeg bor lidt væk. Og pyh, hvor har jeg tudet.. På tirsdag har jeg fødselsdag, og så er det præcis ét år siden, at jeg modtog min første tid. Det er lidt svært at forholde sig til, at tingene ser ud, som de gør lige nu..

Imens bliver alle mine kolleger gravide fra en side af. Det er jo fantastisk for dem, men lige her efter den aflyste ægoplægning, kan jeg godt mærke, at jeg synes, det er ekstra svært.
Jeg spurgte, om jeg kan gøre noget for at forbedre ægkvaliteten, men det kan jeg ikke.. Alligevel har jeg droppet al koffein - så ingen Pepsi max til mig, selvom jeg har været ret afhængig af det.. Håber, håber, at jeg har bedre held næste gang, og så skal min krop være så klar som mulig.

Jeg kan slet ikke forestille mig et liv uden børn, så hvad jeg skal gøre, hvis det viser sig, at jeg ikke KAN få børm, ja det ved jeg slet ikke... Prøver at æade være med at tænke for meget på det lige nu. Jeg har netop fået min mens, og når næste mens nærmer sig, skal jeg melde mig til behandling og håbe på, at der er plads..
0
Cosi
Indlæg: 1008
Tilmeldt: 31. jul 2016, 17:33
Kort karma: 150
Likede indlæg: 2238

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Cosi » 1. okt 2016, 13:35

Man ved, man tænker for meget på det er med at blive/være gravid, når man ser sædceller i stedet for tørrede trommestikker :lol:

Sad lige og legede med et billede, jeg har taget :fløjt:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Marigold » 1. okt 2016, 14:15

Howitz skrev:I går fik jeg for første gang lagt et æg tilbage :lun: Lægen sagde at det var et rigtig flot æg, for os lignede det bare en lille krumme på skærmen. Så nu kalder vi den krummen :lol:

Ud af de 9 æg de tog ud blev 7 befrugtet, men kun 2 delte sig, som de skulle :mellow: De sagde, at vi bare havde været uheldige, for sædceller og æg var rigtig fine. Men altså det ene fik jeg op, og det andet dyrker de videre og fryser ned hvis det er muligt :kryds:

På den positive side så er det en sejer i sig selv at nå så langt! I realiteten er jeg jo nu gravid indtil andet er bevist :P Så nu hepper jeg bare på Krumme, så jeg kan være gravid i mere end 14 dage :klap: :lol:


Håber at krumme sætter sig godt til rette og du forbliver gravid. Nogle må sgu da ha held i sprøjten :wink3: :D
Krydser fingre for dig :kys:
1
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Marigold » 1. okt 2016, 14:25

Puha Mila_H det lyder også bare hårdt. Kan godt forstå du blev ked af det da de ringede :ae:
Håber næste forsøg går som det skal :kryds:
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Marigold » 1. okt 2016, 14:45

Her har min krop muligvis givet mig et vink med en vognstang, om at passe på mig selv. I går da jeg steg ud af bilen på mit arbejde dinglede mine ben under mig. Jeg kom ind og var ved at besvime og måtte sidde ned med hovedet mellem benene. Min højre arm snurrede og jeg var bare rundtosset. Så blev hjulpet ind på sofa i personale stue og lå der en times tid. Så kom Min mand og hentede mig. Jeg forblev svimmel resten af dagen! Skadestuen sagde at blev det værre skulle jeg ringe 112. Lægen sagde, at min krop har fået nok lige nu og siger stop!
I dag har jeg også ligget på sofaen det meste af dagen. Balancen er stadig ikke helt god men jeg har det bedre!

Men trods de tydelige tegn om stress fra min krop tolker jeg, som altid, på om jeg kunne være gravid! Åndssvage hoved der ikke fatter en skid!!
Jeg har siden æl fortsat haft "æl smerter" og udflåd. Ikke noget jeg plejer. Så tænker straks om det er anderledes fordi jeg er gravid! Jeg er på dag 22 så om en uge giver svaret sig selv. Jeg forbereder mig selv på, at mens kommer for jeg har ikke rigtig troen på en ny graviditet! Men kroppen har bare opført sig anderledes end de sidste par måneder!
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 1. okt 2016, 15:03

Åh Mila_H :ae: Jeg kan godt forstå, at du er ked af det :( Jeg er med i en gruppe på Facebook for kvinder, som er i behandling med IVF/ICSI, og her er der en del der overvejer eller gør brug af donoræg. Jeg ved godt, at det ikke er det samme, men jeg vil bare sige, at der stadig er en stor chance for graviditet og børn også selv, hvis dine æg skulle vise sig ikke at være gode. Jeg krydser alt, hvad jeg kan for, at du kan få lagt et rigtig fint æg op næste gang :ae:
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 1. okt 2016, 15:07

Marigold: tak :D Ja, det må sgu da kunne lade sig gøre :)

Åh.. Du skal altså passe bedre på dig selv :ae: Men jeg ville heller ikke kunne lade være med at tolke :lol: Man kan sjovt nok sætte pris på mange underlige ting, når man sætter det i forbindelse med tidlig graviditet :lol:


Tak for de søde grønne kort Bøtte og Æble :lun:
0
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 1. okt 2016, 16:42

Howitz: Ååh det er altså fantastisk at være ruger! :lun: Håber krumme er dit kommende barn! :D

Mila: Øv, det var da en trist besked at få. Håber det bare var et dårligt forsøg, og at det ser bedre ud næste gang!
0
Mila_H
Indlæg: 415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:28
Kort karma: 105
Likede indlæg: 623

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Mila_H » 2. okt 2016, 00:29

Tak skal I have.
Jeg er alene, så donoræg er ikke en mulighed, da man ikke må gøre brug af både donorsæd og donoræg. I stedet må jeg satse på, at det vil gå bedre med æggene næste gang..
0
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 2. okt 2016, 10:18

Mht. dobbelt donation, så har jeg hørt at de koster 20.000 kr. Flybilletten/ophold kommer så oven i. Men altså jeg synes faktisk ikke det er så slemt. Havde troet det var mere, taget i betragtning at det jo er en form for adoption, som jo normalt koster 200.000-300.000. Men jo, selvfølgelig hvis man er vant til at få fertilitetsbehandlingen gratis i DK, så er det en slat penge at skulle spendere :)
1
Mila_H
Indlæg: 415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:28
Kort karma: 105
Likede indlæg: 623

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Mila_H » 2. okt 2016, 11:19

Marioneta skrev:
Mila_H skrev:Tak skal I have.
Jeg er alene, så donoræg er ikke en mulighed, da man ikke må gøre brug af både donorsæd og donoræg. I stedet må jeg satse på, at det vil gå bedre med æggene næste gang..


Dobbeltdonation er muligt i udlandet, men koster nok en jetjager, når man også lige skal til udlandet for at få behandlingen. Men forhåbentligt går det meget bedre næste gang og husk, der er stadig det private. Hvor i landet er det nu, at du er?

Hvad er din FSH? Din AMH må være fin, når du får 7 æg ud. Jeg har virkelig lav AMH og jeg har fået henholdsvis to og et æg ud. Alle blev befrugtet, dog fejlbefrugtet sidste gang, så det forsøg blev afbrudt.

Hvor i forløbet gik de i stå? Du siger at det gik i stå lige op til oplægning, men var det efter to dage eller fem dage? Hvis det er i starten kan det vist også skyldes sæden, hvorimod hvis det er lidt senere, så er det fortrinsvis æggene. Men du bruger jo donorsæd, som skulle være i tip top stand, men du kan jo altid prøve en anden donor.

Medmindre din FSH er skyhøj, så tror jeg ikke, at du har noget at bekymre dig om.


Altså næste gang prøver jeg at skifte donor, og så skal jeg samtidig tage noget ekstra LH-hormon, mener jeg, de sagde. Meningen var, at æggene skulle ligge i "rugemaskinen" i fem dage. Og efter at være befrugtet, gik de i stå lidt efter lidt. Nogle gjorde det ret hurtigt, og det sidste æg gik først i stå på selve dagen for oplægningen.

Min AMH er normal, men den siger jo ikke noget om kvaliteten af æggene.
Håber dog, du har ret i, at jeg ikke har noget at bekymre mig om...

Jeg håber også, at du får held med projektet. Det er simpelthen hårdt, når det hele aflyses.
0
Mila_H
Indlæg: 415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:28
Kort karma: 105
Likede indlæg: 623

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Mila_H » 2. okt 2016, 11:22

PinkPowerPrincess skrev:Mht. dobbelt donation, så har jeg hørt at de koster 20.000 kr. Flybilletten/ophold kommer så oven i. Men altså jeg synes faktisk ikke det er så slemt. Havde troet det var mere, taget i betragtning at det jo er en form for adoption, som jo normalt koster 200.000-300.000. Men jo, selvfølgelig hvis man er vant til at få fertilitetsbehandlingen gratis i DK, så er det en slat penge at skulle spendere :)


Nej, det er jo på ingen måde dyrt. Jeg har hele tiden haft i baghovedet, at jeg ville betale for tre forsg selv, hvis jeg ikke nåede at blive gravid på de re forsøg, jeg får med IVF i det offentlige. Og IVF i sig selv koster den del - og så skal man betale omkring 7-8000 kr pr gang for donorsæden. I det perspektiv er det ikke specielt dyrt med dobbeltdonation, hvis det koster, om du skriver..

Det er i hvert fald rart at have i baghovedet, synes jeg.
Adoption som enlig er en meget svær og lang proces. Og som skolelærer har jeg også mødt min del af senadopterede børn med meget store vanskeligheder. Det skræmmer også en del.
0
Mila_H
Indlæg: 415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:28
Kort karma: 105
Likede indlæg: 623

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Mila_H » 2. okt 2016, 11:22

Er det forresten en lukket/skjult gruppe for kvinder i IVF på facebook?
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 2. okt 2016, 15:07

Mila_H skrev:Er det forresten en lukket/skjult gruppe for kvinder i IVF på facebook?


Ja, den er 100% skjult og lukket :) Du ansøger ved at ansøge den fiktive person Inga Veronica Frederiksen (blomst som profilbillede) som ven, så bliver der sendt en besked med nogle spørgsmål, så de kan se, at det er en seriøs henvendelse :) Du er meget velkommen :D Og også andre som er igang eller skal igang indenfor en månedstid med IVF/ICSI.
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 2. okt 2016, 15:12

PinkPowerPrincess skrev:Howitz: Ååh det er altså fantastisk at være ruger! :lun: Håber krumme er dit kommende barn! :D

Mila: Øv, det var da en trist besked at få. Håber det bare var et dårligt forsøg, og at det ser bedre ud næste gang!


Det er det :lun: Håber virkelig også at Krumme får en chance for at vise hvad den dur til.
Jeg har bare haft SÅ ondt i ryggen og hoften (gammel skade) i to dage. Så voldsomt så jeg sidste gang, da jeg havde de her smerter blev hentet af en ambulance :whine: Har kun taget noget panodil fordi det vist er det eneste jeg må tage. Jeg er SÅ bekymret for om panodilerne og stressen af alle smerterne vil ødelægge det hele, så ægget ikke sætter jeg fast. ØV ØV ØV!
0

Tilbage til "Graviditet"