Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 1. okt 2016, 14:54

Pityt skrev:At man kan udtale ordet "okapi" på 2 måder :gruble:

Hvad er "den anden måde"? :)
o-KA-pi eller sådan noget?

EDIT: nå ja, du har ret. Jeg slog det lige op: ordnet.dk. Men det har jeg nu aldrig hørt.
1
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Studsgaard » 1. okt 2016, 17:00

En 12 årig pige der samler kähler vaser
0
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 1. okt 2016, 17:24

Animi skrev:Nogen gange undrer jeg mig over kvindetøjs design. Tit er det som om, det ikke er designet med tanke på at der skal være en bh inden under


Det er vel fordi at de bruger anorektiske modeller, som er helt flade foran?
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Animi » 1. okt 2016, 17:27

Advocatus-Diaboli skrev:
Animi skrev:Nogen gange undrer jeg mig over kvindetøjs design. Tit er det som om, det ikke er designet med tanke på at der skal være en bh inden under


Det er vel fordi at de bruger anorektiske modeller, som er helt flade foran?


Næh, det tror jeg nu ikke, for det ses også ved tøj lavet specifikt til større kvinder.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 1. okt 2016, 17:40

LadyFox skrev:
Vira skrev:Hvor mange af de der små klistermærker på frugt der egentligt bliver spist om året. Har selv lige været ved at spise to styks

Jeg undrer mig over hvorfor det overhovedet er nødvendigt med klistermærker på frugt?


Fordi frugt ofte sælges stykvis uden at være pakket ind i emballage, hvor man ellers kan sætte reklamer og logo.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 1. okt 2016, 17:45

Advocatus-Diaboli skrev:
LadyFox skrev:
Vira skrev:Hvor mange af de der små klistermærker på frugt der egentligt bliver spist om året. Har selv lige været ved at spise to styks

Jeg undrer mig over hvorfor det overhovedet er nødvendigt med klistermærker på frugt?


Fordi frugt ofte sælges stykvis uden at være pakket ind i emballage, hvor man ellers kan sætte reklamer og logo.

Men der er ofte logo på kassen. Og der er jo heller ikke klistermærker på alle frugterne.. Der er da også massere frugt og grønt der sælges stykvis hvor der slet ikke er klistermærker på nogen af dem.
0
...
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 1. okt 2016, 17:47

2SHY skrev:Hvorfor kassebåndet i den anden ende er ikke eksisterende i Aldi og Lidl butikkerne. Det er virkelig mærkeligt med det det første vildt lange kassebånd og efter ekspedienten har bippet varerne, så ender hun med at må til at stable varerne for at få plads til dem


Det er en del af Aldi's koncept, at man smider varerne ned i vognen eller kurven igen, når de er scannet ind, og så pakker ved pakkebordene. Når kunderne kan finde ud af det, så går det utroligt stærkt med at få afviklet en kø. I Tyskland kan kunderne finde ud af det, i Danmark kan de ikke.
3
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Wizzze » 1. okt 2016, 17:48

Hvem der har opfundet bagepapir, og hvorfor det skal være så umuligt at få på plads i en bradepande ? :gruble:
Får man det på plads i et hjørne, så skrider det i alle andre hjørner, man skal jo have 4 arme, for at kunne styre det skidt :evil:
3
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 1. okt 2016, 17:49

Novella skrev:
HappyPaww skrev:
icelady skrev:
HappyPaww skrev:Hvilken sag? Og skærpet betyder da at han har fået et år oveni? :gruble:


Den her sag: http://nyheder.tv2.dk/2016-08-19-torben-doemt-skyldig-for-medvirken-til-boernevoldtaegter-verden-over-nu-skal-sagen-i


I Byretten fik han 6 år og Landsretten har skærpet den med 1 år; dvs 7 år.


Jeg forstår det bare ikke. Under retssagen i Randers sagde han direkte, at han godt kunne finde på det igen, hvis han blev frikendt.

Ja det er jo desværre vores retssystem :( Han burde have fået forvaring, men så blødsødne som vi er, skal han have lov at komme ud igen om få år :sur:

Jeg tror godt, vi kan regne med, at han sidder i frivillig isolation i al den tid.


Det tror jeg godt du kan regne med at han ikke gør. Han kommer jo på en særlig afdeling med andre folk, der har gjort det samme. Han har jo intet at skamme sig over blandt ligesindede..
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 1. okt 2016, 17:54

Hvorfor så mange pædofile lader til at være ukritiske med, om det er en dreng eller pige de får fat i. Det er trods alt sjældent at man ser det hos voksne voldtægtsforbrydere, at de lige snupper en af det andet køn, hvis præferencen ikke lige byder sig til.
1
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Lykke » 1. okt 2016, 18:00

FruDulle skrev:
Wizzze skrev:Hvem der har opfundet bagepapir, og hvorfor det skal være så umuligt at få på plads i en bradepande ? :gruble:
Får man det på plads i et hjørne, så skrider det i alle andre hjørner, man skal jo have 4 arme, for at kunne styre det skidt :evil:

Æhm altså.... lidt olie på bunden elller siderne, så sidder det fint fast


Er det noget særligt papir du bruger? Synes aldrig det er et problem. Eller også er vores plader bare tilpas fedtede ;)
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Daine » 1. okt 2016, 18:13

FruDulle skrev:
Wizzze skrev:Hvem der har opfundet bagepapir, og hvorfor det skal være så umuligt at få på plads i en bradepande ? :gruble:
Får man det på plads i et hjørne, så skrider det i alle andre hjørner, man skal jo have 4 arme, for at kunne styre det skidt :evil:

Æhm altså.... lidt olie på bunden elller siderne, så sidder det fint fast

Krøl det sammen og glat det let ud igen, så er det nemmere at styre :)
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 1. okt 2016, 18:32

"When life gives you lemons, make lemonade"

Hvor den frase kommer fra, og hvad der er den perfekte oversættelse af den?
0
14 11 14
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 1. okt 2016, 19:09

Delfin skrev:"When life gives you lemons, make lemonade"

Hvor den frase kommer fra, og hvad der er den perfekte oversættelse af den?

Modern Family måske :gruble:

1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 1. okt 2016, 19:15

^^ Jeg skulle til at sige Lemonella :) Men: https://en.wikipedia.org/wiki/When_life ... e_lemonade

Nej, seriøst troede jeg, at det var en omforming af et andet ordsprog, sådan ligesom "man skal ikke kaste med sten, hvis man selv bor i et glashus" => "man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog". Men tilsyneladende ikke. Da jeg googlede og begyndte at skrive "when life gives you ..." så kom den kun ved en masse lemons som fortsættelse.
Senest rettet af dgd2007 1. okt 2016, 19:21, rettet i alt 1 gang.
1

Tilbage til "Generelt"