Fundet pung, og hvad så?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Fundet pung, og hvad så?

Indlægaf IrmaPigen » 1. okt 2016, 20:41

Skal bare lige høre jeres mening om noget.

Har her til aften fundet en pung uden kontanter i men med en masse kort i herunder bl.a. kørekort, dankort og sygesikringsbevis.

Jeg har været forbi først politistationen på Halmtorvet for at komme af med pungen, men der blev henvist til at politistationen på hovedbanen havde åbent. Nåmen så kørte jeg da derned, men den havde så også lukket.

Et opkald til 114 resulterede i jeg fik den oplysning at ingen politistationer i Kbh har åben aften og nat for at man kan henvende sig. WTF, siger jeg bare. Damen i telefonen opfordrede mig til at smide pungen i postkassen "for det er jo det folk gør med hittegods". Øh nej lille dame, jeg har så ikke tænkt mig at smide en pung med betalingskort og cpr.numre i en postkasse som tømmes af en måske lidt langfingret postarbejder.

Nåmen, jeg kan jo se, hvor pungens ejer bor. Og det er faktisk tæt på mig og på vejen til et ærinde jeg har i morgen. En tur på politistationen vil lidt være en omvej, men jeg ville dog have det bedst med at aflevere den hos politiet, da jeg jo ikke ved om der er stjålet noget fra pungen inden jeg fandt den (kontanter feks).

Ville i prøve at køre forbi ejeren i morgen med pungen? Eller er det for anmassende? (Jeg gør det bestemt ikke fordi jeg forventer en dusør). Eller ville I aflevere pungen hos politiet?
0
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Fundet pung, og hvad så?

Indlægaf Allmost_Famous » 1. okt 2016, 20:46

De få gange, jeg har fundet en pung, har jeg fundet vedkommendes adresse/nummer/facebook, og kontaktet dem, så de vidste, at den var fundet. Så har jeg, efter aftale med dem, sendt pungen med posten.
1
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Fundet pung, og hvad så?

Indlægaf Pyjamas » 1. okt 2016, 20:48

Jeg ville bare smide pungen i ejerens postkasse.
5
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Fundet pung, og hvad så?

Indlægaf IrmaPigen » 1. okt 2016, 20:49

Allmost_Famous skrev:De få gange, jeg har fundet en pung, har jeg fundet vedkommendes adresse/nummer/facebook, og kontaktet dem, så de vidste, at den var fundet. Så har jeg, efter aftale med dem, sendt pungen med posten.


Nu var det så ikke lige en option.

Gider ikke det med facebook, da den jo ryger i filter, dvs altså ikke sikkert hun ser beskeden.
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25736

Re: Fundet pung, og hvad så?

Indlægaf Delfin » 1. okt 2016, 20:58

Når du alligevel skal forbi adressen i morgen, ville jeg bare smide den ind hos ejermanden. Utroligt at politiet ikke engang gad at modtage den, de kan da ikke forvente, at finder gider rende den halve by rundt. Så tror da pokker, at mange ting aldrig finder deres ejermand igen. Men det med postkassen er nu ret brugt
1
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Fundet pung, og hvad så?

Indlægaf landsbytossen » 1. okt 2016, 21:23

Jeg afleverer helst personligt, hvad enten det er pengepung, tlf, USB-stick eller andet, hvor jeg kan identificere ejeren. Og jeg kører gerne en omvej for at aflevere det. Kun hvis ingen er hjemme lægger jeg effekterne i ejerens postkasse.

En pengepung med diverse kort og uden kontanter er sandsynligvis stjålet. Det bekymrer mig dog ikke. Jeg har kun oplevet glade mennesker, når de har fået pengepung og kort igen. Og hvorfor skulle de mistænke mig for at være tyven, når jeg bruger tid og penge på at aflevere det på deres bopæl.
1
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Fundet pung, og hvad så?

Indlægaf LadyFox » 1. okt 2016, 21:40

Sidst jeg fandt en pung måtte jeg hele vejen til Islev med den, fordi politiet sagde det var det eneste sted de modtog hittegods nu om dage. :(

Jeg ville aflevere den hos ejeren.
0
...
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25611

Re: Fundet pung, og hvad så?

Indlægaf Madam Pomfrey » 1. okt 2016, 22:00

Aflevere ved ejeren, men allerede nu se om jeg kunne finde et mobilnummer på vedkommende, og give besked om at jeg havde fundet pungen, så ejer ved besked.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20481
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43963

Re: Fundet pung, og hvad så?

Indlægaf paint » 1. okt 2016, 22:00

De to af tre gange jeg har fundet punge/tegnebøger med kort i, er det lykkedes mig at finde ejerens tlf.nummer. Jeg har så ringet til dem og sagt, at de kunne afhente hos mig.Sidste gang, dukkede en kvinde op med en flaske vin og en æske chokolade.

Den éne af gangene, kunne jeg ikke finde nummeret, men der var et kort i til en stor dansk bank. Jeg smed tegnebogen i én af bankens filialers postkasse.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: Fundet pung, og hvad så?

Indlægaf Chachacha » 1. okt 2016, 23:21

Jeg mistede min pung på et tidspunkt, og der var en pige der fandt den igen. Hun sendte en facebook besked og vi aftalte så, at jeg ville komme forbi hos hende for at hente den. Synes det var så pænt af hende og jeg tog også en flaske vin med som tak :)

Jeg tjekkede i øvrigt min "anden"-indbakke regelmæssigt netop for at se, om nogen skulle skrive. Så hvis du kan finde personen på fb, ville jeg gøre det og så bare bede dem om selv at hente, så du kan være sikker på, at rette modtager får den og ikke selv skal rende rundt.
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Fundet pung, og hvad så?

Indlægaf Annione » 5. okt 2016, 16:30

Jeg modtog en gang en ellers stjålen pung med posten - den var fra hittegodskontoret.

Sidst jeg fandt en pung, smed jeg den i postkassen. Det var nogle idioter foran mig, der smed den fra sig - går ud fra de havde stjålet den :sur:
0
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Fundet pung, og hvad så?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 5. okt 2016, 17:08

IrmaPigen skrev:Skal bare lige høre jeres mening om noget.

Ville i prøve at køre forbi ejeren i morgen med pungen? Eller er det for anmassende? (Jeg gør det bestemt ikke fordi jeg forventer en dusør). Eller ville I aflevere pungen hos politiet?


Vi har faktisk en hittegods-lov, der regulerer spørgsmålet.

https://www.retsinformation.dk/forms/r0 ... ?id=145199
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Guldfisk
Indlæg: 537
Tilmeldt: 18. aug 2015, 18:40
Kort karma: 54
Likede indlæg: 1264

Re: Fundet pung, og hvad så?

Indlægaf Guldfisk » 5. okt 2016, 17:18

Advocatus-Diaboli skrev:
Vi har faktisk en hittegods-lov, der regulerer spørgsmålet.

https://www.retsinformation.dk/forms/r0 ... ?id=145199


Og enten skal den afleveres til ejeren "straks" eller til politiet "snarest muligt". Er i morgen at regne for "straks" i denne forbindelse, hvor det stadig vil være før "snarest muligt"?
0
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6505
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14439

Re: Fundet pung, og hvad så?

Indlægaf Mangoness » 5. okt 2016, 17:20

Da jeg arbejdede i butik, så kom folk tit til at efterlade deres punge ved kassen (nogle kunne også betale og glemme enten varerne eller kortet - nogle gange begge dele - og så måtte jeg enten råbe efter dem eller smutte ud med kortet til dem). Når en kunde havde glemt sin pung, så kaldte ungarbejderen på mig - og jeg kiggede så pungen igennem for informationer, så jeg kunne finde dem og ringe til dem (jeg arbejdede i en landsby - så der var ikke mange indbyggere).

En enkelt gang var det en pung med tre sygesikringsbevis i med den samme adresse - og jeg fandt den ene af dem på krak. Da jeg ringede op, så fik jeg konen i røret - og manden var lige præcis kommet ind ad døren. Jeg måtte så bede hende om at sende ham tilbage igen, så han kunne få sin pung, og hun fandt det meget sjovt og sagde, at det var "typisk ham". :lol:

Kun én gang har jeg måtte sige til en kunde, at hun desværre skulle hjem og lukke sine kort. Jeg kunne nemlig se på overvågningskameraet, at pungen var et sted, hvor den lå skjult for ungarbejderen - og den næste i køen tog den med sig. :(

Alt i alt er folk meget glade for at få sin pung igen :-D
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Fundet pung, og hvad så?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 5. okt 2016, 18:29

Guldfisk skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
Vi har faktisk en hittegods-lov, der regulerer spørgsmålet.

https://www.retsinformation.dk/forms/r0 ... ?id=145199


Og enten skal den afleveres til ejeren "straks" eller til politiet "snarest muligt". Er i morgen at regne for "straks" i denne forbindelse, hvor det stadig vil være før "snarest muligt"?


"Straks" er teknisk set "omgående, uden unødvendigt ophold". Men der er jo ingen straf hjemlet, hvis TS venter til i morgen. Så længe hun ikke overtræder straffelovens § 277 om ulovlig omgang med hittegods, har hun ikke det store at frygte.
1
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.

Tilbage til "Livets forhold"