Mandela effekten og andre konspirationsteorier

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Mandela effekten og andre konspirationsteorier

Indlægaf Aspargsen » 2. okt 2016, 01:20

DetSorteCirkus skrev:Min yndlingskonspirationsteori :love:
VM i 1958 fandt slet ikke sted i Sverige, men i Los Angeles.
Bare se dokumentaren her.

https://www.youtube.com/watch?v=AjvWTKfJe84&t=8s (del 1)

https://www.youtube.com/watch?v=1mLR47zmhv0 (del 2)

(Debatten gider ikke sætte linkene rigtigt ind)

Total dejlig teori, jeg aldrig har hørt om før :gogo:
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Mandela effekten og andre konspirationsteorier

Indlægaf dgd2007 » 2. okt 2016, 02:50

Det burde give stof til eftertanke, om det kan passe, at samtlige Miss Universe'r indtil nu er kommet fra Jorden? :gruble: Billede
3
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Mandela effekten og andre konspirationsteorier

Indlægaf DetSorteCirkus » 2. okt 2016, 10:35

Aspargsen skrev:
DetSorteCirkus skrev:Min yndlingskonspirationsteori :love:
VM i 1958 fandt slet ikke sted i Sverige, men i Los Angeles.
Bare se dokumentaren her.

https://www.youtube.com/watch?v=AjvWTKfJe84&t=8s (del 1)

https://www.youtube.com/watch?v=1mLR47zmhv0 (del 2)

(Debatten gider ikke sætte linkene rigtigt ind)

Total dejlig teori, jeg aldrig har hørt om før :gogo:


Og når man så har set dokumentaren, skal man læse om den og blive overrasket igen :D
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20487
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43978

Re: Mandela effekten og andre konspirationsteorier

Indlægaf paint » 2. okt 2016, 11:06

Den 'konspirationsteori', som jeg nok har brugt mest tid på, er 'Hvem var Shakespeare*? (i virkeligheden).

Én ting, er i hvert fald forholdsvis sikker; han var ikke en uldhandlers søn fra Stratford-upon-Avon. Hvis han var det, må han være kommet fra en anden planet eller lignende usandsynligt.
Man har været i stand til at rekonstruere en masse detaljer om William Shakespeare (uldhandlerens søn). Han gik muligvis et par år i en lokal skole. Han var bestemt ikke særlig god til at skrive - han kunne kun ubehjælpsomt skrive en underskrift. Alligevel, skrev han, angiveligt, nogle at verdenshistoriens mest berømte værker - teaterstykker, sonetter osv.

Han kendte de gamle græske filosoffer og deres teorier, i detaljer. Han talte, ud over et fornemt engelsk også fransk, spansk og italiensk og latin. Han var helt ned i detaljerne, inde i politiske magtforhold, ikke bare i England men også i andre lande. Han var yderst velbevandret i renæssancefilosofi osv. osv.

En anden ting er også sikker, man (hvem det end var) forsøgte bevidst at skjule 'Shakespeares' sande identitet.

Men hvem han virkelig var, er der delte meninger om.

Oprindelig buste, efter Shakespeares død (en uldhandler, der sidder med en pude og fingererer ved nogle mønter)
Billede

Den blev dog fjernet og erstattet af denne (1748):

Billede


http://whowasshakespeare.com/
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Mandela effekten og andre konspirationsteorier

Indlægaf Aspargsen » 2. okt 2016, 11:29

DetSorteCirkus skrev:
Aspargsen skrev:
DetSorteCirkus skrev:Min yndlingskonspirationsteori :love:
VM i 1958 fandt slet ikke sted i Sverige, men i Los Angeles.
Bare se dokumentaren her.

https://www.youtube.com/watch?v=AjvWTKfJe84&t=8s (del 1)

https://www.youtube.com/watch?v=1mLR47zmhv0 (del 2)

(Debatten gider ikke sætte linkene rigtigt ind)

Total dejlig teori, jeg aldrig har hørt om før :gogo:


Og når man så har set dokumentaren, skal man læse om den og blive overrasket igen :D

Jeg har kun nået af se del1 , nogen gode sider hvor man kan læse om dokumentaren ?
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20487
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43978

Re: Mandela effekten og andre konspirationsteorier

Indlægaf paint » 2. okt 2016, 12:03

..
Senest rettet af paint 21. okt 2016, 12:06, rettet i alt 1 gang.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20487
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43978

Re: Mandela effekten og andre konspirationsteorier

Indlægaf paint » 2. okt 2016, 12:13

Dikus skrev:
paint skrev:Den 'konspirationsteori', som jeg nok har brugt mest tid på, er 'Hvem var Shakespeare*? (i virkeligheden).

Én ting, er i hvert fald forholdsvis sikker; han var ikke en uldhandlers søn fra Stratford-upon-Avon. Hvis han var det, må han være kommet fra en anden planet eller lignende usandsynligt.
Man har været i stand til at rekonstruere en masse detaljer om William Shakespeare (uldhandlerens søn). Han gik muligvis et par år i en lokal skole. Han var bestemt ikke særlig god til at skrive - han kunne kun ubehjælpsomt skrive en underskrift. Alligevel, skrev han, angiveligt, nogle at verdenshistoriens mest berømte værker - teaterstykker, sonetter osv.

Han kendte de gamle græske filosoffer og deres teorier, i detaljer. Han talte, ud over et fornemt engelsk også fransk, spansk og italiensk og latin. Han var helt ned i detaljerne, inde i politiske magtforhold, ikke bare i England men også i andre lande. Han var yderst velbevandret i renæssancefilosofi osv. osv.

En anden ting er også sikker, man (hvem det end var) forsøgte bevidst at skjule 'Shakespeares' sande identitet.

Men hvem han virkelig var, er der delte meninger om.

Oprindelig buste, efter Shakespeares død (en uldhandler, der sidder med en pude og fingererer ved nogle mønter)
Billede

Den blev dog fjernet og erstattet af denne (1748):

Billede


http://whowasshakespeare.com/


Og ordforrådet, der er så stort, så vi taler flere forfattere...


Muligvis. Det er bl.a det, der kører en heftig strid om. Nogle mener, at der må være tale om een person, som i den grad, har nydt Dronningens beskyttelse (været fredet). Nogle af teaterstykkerne, gør tykt nar af folk ved hoffet. Folk, som det ikke er svært at identificere. Hvis almindelige mennesker, gjorde det, på den tid - ville deres hoved meget hurtig komme til at sidde på spidsen af en stage ved London Bridge. ;)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Mandela effekten og andre konspirationsteorier

Indlægaf dgd2007 » 2. okt 2016, 12:49

Dikus skrev:Og ordforrådet, der er så stort, så vi taler flere forfattere...

Jeg har ikke studeret Shakespeares baggrund e.lign. Men det forekommer mig, jeg har hørt fra malerkunsten, at de ikke havde helt samme copyright-begreber dengang. Hvis der var en stor kanon, havde han tit nogle "disciple" omkring sig, der efterlignede ham. Og hvis noget af deres kunne bruges, kom det bare med. Så det er måske ikke usandsynligt, at der har været flere bidragydere. :gruble:

Personligt elsker jeg Storm P's konspirationsteori om, at Iliaden i virkeligheden slet ikke var skrevet af Homer.

(Men af en anden, der tilfældigvis også hed Homer.)
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Mandela effekten og andre konspirationsteorier

Indlægaf Juki » 19. okt 2016, 17:55

Hiver lige den her tråd frem igen, da der er så meget snak for tiden om de "Killer clowns" :D

Hvad tror I årsagen til dem/fænomenet er?

Jeg tror det startede med at folk troede det var et reklamestunt for den nye udgave af IT filmene, men så er fænomenet bare vokset og vokset og har spredt sig til store dele af verden. Men der er vist ikke nogen der har taget ansvaret for det. Måske fordi det netop har bredt og udviklet sig i en uheldig retning?

Men så så jeg at nogle tror det er Donald Trump der står bag :D Årsagen skulle være at der bliver sat en masse "dårligdom" i værk, og når/hvis han så bliver præsident vil han sætte en stopper for dem, så de på forsvinder og hele verden kan se hvor god og sej han er :D
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Mandela effekten og andre konspirationsteorier

Indlægaf Persnikedy » 19. okt 2016, 18:05

Juki skrev:Hiver lige den her tråd frem igen, da der er så meget snak for tiden om de "Killer clowns" :D

Hvad tror I årsagen til dem/fænomenet er?

Jeg tror det startede med at folk troede det var et reklamestunt for den nye udgave af IT filmene, men så er fænomenet bare vokset og vokset og har spredt sig til store dele af verden. Men der er vist ikke nogen der har taget ansvaret for det. Måske fordi det netop har bredt og udviklet sig i en uheldig retning?

Men så så jeg at nogle tror det er Donald Trump der står bag :D Årsagen skulle være at der bliver sat en masse "dårligdom" i værk, og når/hvis han så bliver præsident vil han sætte en stopper for dem, så de på forsvinder og hele verden kan se hvor god og sej han er :D


Folkene bag både den nye Rom Zombie film og IT har været ude og tage afstand fra det

“The company and the film 31 are not associated in any way with the creepy clowns and costumed characters found roaming the South,” a spokesperson from Saban Films, the studio making 31, said.
A spokesperson for Warner Bros., which is behind It, also said the rumors are not true and that there is no connection between the film and the sightings.

Jeg tror (kedeligt nok) at det bare er en ny dille som da de unge satte ild til sig selv
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Mandela effekten og andre konspirationsteorier

Indlægaf Juki » 19. okt 2016, 18:14

Persnikedy skrev:
Juki skrev:Hiver lige den her tråd frem igen, da der er så meget snak for tiden om de "Killer clowns" :D

Hvad tror I årsagen til dem/fænomenet er?

Jeg tror det startede med at folk troede det var et reklamestunt for den nye udgave af IT filmene, men så er fænomenet bare vokset og vokset og har spredt sig til store dele af verden. Men der er vist ikke nogen der har taget ansvaret for det. Måske fordi det netop har bredt og udviklet sig i en uheldig retning?

Men så så jeg at nogle tror det er Donald Trump der står bag :D Årsagen skulle være at der bliver sat en masse "dårligdom" i værk, og når/hvis han så bliver præsident vil han sætte en stopper for dem, så de på forsvinder og hele verden kan se hvor god og sej han er :D


Folkene bag både den nye Rom Zombie film og IT har været ude og tage afstand fra det


“The company and the film 31 are not associated in any way with the creepy clowns and costumed characters found roaming the South,” a spokesperson from Saban Films, the studio making 31, said.
A spokesperson for Warner Bros., which is behind It, also said the rumors are not true and that there is no connection between the film and the sightings.

Jeg tror (kedeligt nok) at det bare er en ny dille som da de unge satte ild til sig selv

Men måske er det fordi det er gået for vidt og de derfor ikke vil tage ansvaret :panik:
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Mandela effekten og andre konspirationsteorier

Indlægaf zembra1986 » 19. okt 2016, 22:15

^^Jeg tror helt sikkert på at "klovneriet" har relevans til den nye IT film, som er på vej. Der må da være en sammenhæng, når dette fænomen lige støder sammen med genindspilningen, som kommer næsten 17 år efter den originale ilm.

Det startede nok i USA med at en eller anden privatperson blev bekendt med at der er en genindspilning af IT på vej, vedkommende kedede sig og ville derfor prøve at starte et fænomen med, at udgive sig for en slags Pennywise, ved at iklæde sig klovne kostume og gå og ud skræmme folk i næområdet.
Derfra tog det så fart og flere og flere hoppede med på dillen, også fordi det er blevet mediedækket nærmest fra dag 1 af, hvilket jeg er sikker på bare har været "brande på bålet" så af sige......Det er ikke sikkert "ophavsmanden" lige havde gennemtænkt at det kunne ske.
1
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19615

Re: Mandela effekten og andre konspirationsteorier

Indlægaf Animi » 31. dec 2016, 09:17

Kom lige til at tænke på denne her tråd, ifm dronningens nytårstale. Det er jo sådan at rigtig mange - hvis ikke stort set alle - tænker at dronningen da ofte har brugt udtrykket "Søens folk" - men det har hun åbenbart aldrig nogensinde selv sagt :forvirret:
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Mandela effekten og andre konspirationsteorier

Indlægaf Zombie » 31. dec 2016, 10:56

Animi skrev:Kom lige til at tænke på denne her tråd, ifm dronningens nytårstale. Det er jo sådan at rigtig mange - hvis ikke stort set alle - tænker at dronningen da ofte har brugt udtrykket "Søens folk" - men det har hun åbenbart aldrig nogensinde selv sagt :forvirret:


Nope, kun i Linje 3 ;)
2
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Mandela effekten og andre konspirationsteorier

Indlægaf dgd2007 » 31. dec 2016, 14:06

Animi skrev:Kom lige til at tænke på denne her tråd, ifm dronningens nytårstale. Det er jo sådan at rigtig mange - hvis ikke stort set alle - tænker at dronningen da ofte har brugt udtrykket "Søens folk" - men det har hun åbenbart aldrig nogensinde selv sagt :forvirret:

Hendes far gjorde det altid. Det stammer nok derfra, at mange så går ud for, at det gør monarken altid.
1

Tilbage til "Livets forhold"