Terminstråd - alle er velkomne :)

xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

27+

Indlægaf xxx---xxx » 2. okt 2016, 07:15

Jeg har forresten været til tjek med mit bækken hos lægen og er nu sygemeldt resten af graviditeten.
Så længe jeg husker at hvile og lytte til kroppen så går det okay. Men så snart jeg "tonser" derud af så får jeg kontant afregning og får ondt. Så det prøver jeg ag lade værd med.
Det er ok at være hjemme men også lidt kedeligt når jeg ikke kan gøre hovedrent hver dag fx :LOL:

Men jeg får sovet meget og set serier. Men jeg burde sku lave noget andet. Jeg ved bare ikke hvad. Hver dag føles lidt som om jeg bare dovner den og spilder timerne.

Men jeg skulle måske få styr på det tøj og hvad vi mangler og skal købe.

Det eneste positive er at jeg kan lade N sove så længe han vil hver dag i stedet for at vække kl 6 - aflevere stille og roligt. Og være med til at hente hver dag og have timer med ham, det er skønt :lun:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: 27+

Indlægaf Bøtte » 2. okt 2016, 07:59

xxx---xxx skrev:
Bøtte skrev:
xxx---xxx skrev:
Bøtte skrev:
xxx---xxx skrev:Uh lattergas var min bedste ven under veerne!

Bøtte øv du er dårlig plejer det at gå over i løbet af dagen?

Kolde puha det kan godt blive en lang dag :tie: jeg har kun en i maven og jeg synes det er hårdt at have N en hel dag alene hvis vi ingen planer har. Mest også hvis vi så tager et sted hen så vil han bæres og det kan min krop bare ikke mere. :(
Og tillykke med boligen sku :banan:



Det er faktisk noget værre i dag. Det startede kl 23 i aftes, med at jeg var svimmel og havde kvalme. Var endda oppe og hente en spand fordi jeg var sikker på jeg skulle kaste op. Og sov først ved 1 tiden, fordi jeg var så skidt.
Det har så fortsat her tll morgen, normalt plejer det ellers at gå ret hurtigt over.
Efter er bad var jeg helt færdig og svedte og måtte ind og ligge på sofaen. Og her ligger jeg så endnu.
Jeg har også været tiltagende træt her den sidste uges tid.


Kan det være alm sygdom? Hvis det forsætter ville jeg måske ringe til lægen.


Jeg var lidt i tvivl om hvad det var og googlede lidt, for at se om det var noget jeg skulle reagere på.
Et sted fandt jeg en tråd om utilpashed i 3. trimester, og der mente en det kunne skyldes reflux og baby på mavesækken og hun skrev at man skulle ligge en halv times tid på venstre side, for sp kunne klappen til mavesækken bedre lukke af. Det prøvede jeg så og efter 20-25 min havde jeg det markant bedre. Og resten af dagen har jeg haft det fint.
Synes det er lidt skørt, der skal så lidt til, når jeg nu havde haft det skidt on/off i næsten 12 timer :stoned:



Jeg fik slet ikke kommenteret på dette. Fedt det hjalp til tider er Google altså en god ven :)
Har du haft det fint efterfølgende.

Jeg lider pludselig ekstrem meget af halsbrand og sure opstød der næsten giver man kast op fornemmelser. :tie:
Det er ikke til at holde ud.

Min mor har en teori om at man får halsbrand når baby har meget hår på hovedet. Sidst havde jeg det også og N havde meget hår. Jeg glæder mig til at se om det er det samme denne gang, eller om baby er piv skaldet og hendes teori ikke holder.


Jeg tror mere halsbrand skyldes at de trykker på mavesækken. Da S rykkede i bækkenet, tog det af sidst.

Denne gang har jeg også meget halsbrand og lillesøster ligger højt og stadig med hovedet oppe, så jeg håber hun snart rykker lidt nedad.
Jeg tror også det er det, der gør at jeg ikke føler der er plads til os begge. Jeg kørte i vores lille bil den anden dag (Peugeot 107) og jeg kunne simpelthen ikke sidde ordentligt, så jeg følte jeg ikke kunne få luft, fordi hun maser mine lunger. Det går noget bedre, når jeg kører den i store bil med masser af plads :lol:

Jeg har haft perioder siden, hvor jeg har været utilpas og det har hver gang hjulpet at ligge lidt på venstre side. Heldigvis. Det er til at have med at gøre så.

Øv, med sygemelding, men når du nu døjer er det jo det bedst. Godt du kan nyde tiden med Nohr :kys: Jeg føler også jeg bare spilder tiden, når jeg ger tiden til at være aktiv, men det duer bare ikke, når kroppen siger fra.
Tænker jeg må tage revanche ved 37+0 og det ikke gør noget at plukveerne udvikler sig. :-D
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: 27+

Indlægaf Bøtte » 2. okt 2016, 08:17

xxx---xxx skrev:
Bøtte skrev:Ej, det lyder sgu også træls Ax :( Hvis man bare lige kunne nyde de sidste uger på sofaen, inden det går løs! :ae:

Selv om jeg er nogle uger efter dig, kan jeg også godt mærke det begynder at blive hårdt. Og jeg er virkelig træt, kunne sove konstant, hvis jeg fik lov. Og så har jeg en følelse af, at der ikke ikke plads til os begge om 8-9 uger, jeg synes virkelig hun fylder godt op derinde allerede.

I dag er der 4 uger til den dag, jeg fødte S, så jeg er så småt gået i gang med at få de forskellige ting klar, denne gang vil jeg nemlig gerne prøve at være klar, når hun kommer (selv om man selvfølgelig klarer det fint, hvis man ikke er).


Øv at du hellere ikke har det så godt :(
Du må sove når du kan, så du kan lade op til det hele!
Vi burde også virkelig snart bare gøre et eller andet. Vi har intet købt denne gang, men skal ud og købe og alt tøjet er pakket ned.
Jeg burde hive det frem og få det vasket. Jeg har bare Intet sted at gøre af det før vi er færdig med
Udbygningen.


Vi har også først lige fået malet værelset og lagt nyt gulvtæppe i sidste uge. Og det var først sidste weekend, jeg købte de nødvendige ting (madrasser, bedside crib osv). Og nu regner jeg så med at skulle i gang med oprydningen af tingene. Vi har et helt værelse med babyting, men der skal selvfølgelig sorteres lidt i hvad der skal frem nu.
Tøjet har stået hos mine forældre, så det har jeg fået hjem. Har også vasket den første maskine tøj. Så skal jeg lige have gjort skufferne rene til det. Vasker frem til str 62 nu. Og selvfølgelig også dyner, sengetøj, stofbleer, håndklæder osv.

Hvornår forventer I at I er færdige med tilbygningen?
Har du termin omkring jul?
0
godtnavn
Indlæg: 11158
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12975

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 2. okt 2016, 09:56

Laver I allesammen et værelse til barnet? Her får hun ikke et værelse de første par år, eller, dvs. hun får et værelse når vi en gang flytter og det regner vi ikke med at gøre de første par år :) Så her bliver nogle skuffer i soveværelset til tøj og nogle hylder i stuen til legetøj :)
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 2. okt 2016, 10:03

35+6

Jeg har det i modsætning til jer andre strålende - men jeg er nok bare høj af at være gået på barsel i fredags :P
Jeg nyder det, selvom det ikke har været afslappende endnu, så kan jeg bare mærke at en sten er fjernet fra mine skuldre.

@Godtnavn, vi laver ikke værelse, baby kommer til at dele med vores dreng, når den engang skal ud af soveværelset. Men vi køber nye møbler til børneværelset i januar, fordi Emil lige har fået "stor dreng" seng (aka alm. størrelse seng) af mormor og morfar, så når der skal en tremmeseng ind også, så skal vi nok have nogle lidt andre møbler.
3
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 2. okt 2016, 10:50

godtnavn skrev:Laver I allesammen et værelse til barnet? Her får hun ikke et værelse de første par år, eller, dvs. hun får et værelse når vi en gang flytter og det regner vi ikke med at gøre de første par år :) Så her bliver nogle skuffer i soveværelset til tøj og nogle hylder i stuen til legetøj :)


S delte værelse med vores rod frem til hun var 1,5 år og vi købte hus.
Denne gang har vi haft reserveret et værelse til baby, da vi vidste, at vi ville have et barn mere. Og så var det træls at have værelset fyldt op med andre ting, som så skulle have nye pladser, når der kom en baby. Desuden kunne alle babytingene faktisk næsten fylde værelset alene - barnevogn, autostol og tremmeseng fylder alligevel temmelig meget.

Så jeg tænker ikke værelset skal være færdigt, nær hun kommer, men vi har pladsen og jeg får nok ikke mere tid til det, efter hun er født, så synes det er hyggeligt at gå og nusse med nu.
Men indtil videre har det mest handlet om at få malet og skiftet tæppe, og sat kommoden på plads. At tøjet skal vaskes og kommoden rengøres skulle det jo ligemeget hvor i huset, det skulle opbevares :)

Vi har i øvrigt stadig legetøj til S i stuen, selv om hun har eget værelse, hun vil stadig gerne lege, hvor vi er. Jeg regner også med at lillesøster får sit legetøj i stuen, det første lange stykke tid.
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 2. okt 2016, 13:41

Vi har ikke et ekstra værelse, så det er så nemt. Han må dele med os til vi køber hus i løbet af 2017.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf xxx---xxx » 2. okt 2016, 13:48

Nohr har ikke eget værelse. Vi har kun stue og et enkelt værelse og 60 kvm i alt så det har der ikke været plads til.
Derudover tror jeg ikke han havde sovet alene alligevel,
Da jeg synes det var rart at have ham tæt på da han sov dårligt.
Inden for det næste halve år kommer vi til at få et stort værelse mere som de så skal dele. Det bliver rart at pusle kommoden kommer væk fra vores soveværelse, men jeg er ikke sikker på at hverken det ene eller andet barn rykker ud af soveværelset.

Det skal lige siges at vi har lavet en masse løsninger der gør at vi ikke har manglet plads (udover det man altid mangler)
Vi har klaret det overraskende godt med de få kvm vi hr haft til rådighed.
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12187

Re: 27+

Indlægaf achillaxedprune » 2. okt 2016, 13:54

xxx---xxx skrev:
achillaxedprune skrev:Nu begynder det snart ikke at være sjovt mere... Synes det er meget besværligt efterhånden. Og om aftenen, kan jeg virkelig blive træt i kroppen og alligevel ikke finde hvile. Jeg har ondt i ryggen, især mellem skuldrene, og det føles virkelig ubehageligt i bækkenet/underlivet, hvor han bare ligger og presser nedaf. Jeg var lige ved at tude i går af frustrationer.

Og der er endda stadig et par uger til termin... Suk. Gid jeg kunne sove de sidste par uger væk.



Øv det må ikke være sjovt :ae:
Kunne noget graviditets massage måske hjælpe så du blev løsnet op?
I værste tilfælde kan du jo risikere at gå 1 mdr endnu :tie: og det ville ikke ligefrem være en fest.


Tak for det... Det er desværre ikke blevet bedre. Han har også drejet sig lidt, hvilket føles vildt ubehageligt. Generelt føles det bare ubehageligt disse dage. Godt jeg skal til JM på tirsdag. Jeg håber ikke, jeg skal have det sådan her 1 måned endnu. Så bliver jeg lidt trist, må jeg indrømme.

Og jeg skal så meget have massage, når Klint er ude! Lige i øjeblikket får jeg daglige skuldermassage af min mand, mens jeg ligger med røven i vejret pga. maven... Jeg føler mig som en kæmpe blop. :lol:
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 2. okt 2016, 14:03

xxx---xxx skrev:Nohr har ikke eget værelse. Vi har kun stue og et enkelt værelse og 60 kvm i alt så det har der ikke været plads til.
Derudover tror jeg ikke han havde sovet alene alligevel,
Da jeg synes det var rart at have ham tæt på da han sov dårligt.
Inden for det næste halve år kommer vi til at få et stort værelse mere som de så skal dele. Det bliver rart at pusle kommoden kommer væk fra vores soveværelse, men jeg er ikke sikker på at hverken det ene eller andet barn rykker ud af soveværelset.

Det skal lige siges at vi har lavet en masse løsninger der gør at vi ikke har manglet plads (udover det man altid mangler)
Vi har klaret det overraskende godt med de få kvm vi hr haft til rådighed.


Vi har også haft S i soveværelset i knap 1,5 år. Pludselig vågnede hun 6 gange om natten, men ved at sove ved os kom vi ned på 1-2 gange, som kunne klares med en hånd på maven.
Hun rykkede ud her i sommerferien, og kommer så i løbet af natten. Men min mand begyndte at sove rigtig dårligt, så vi var nødt til at gøre noget. Mi er vi så ved at øve falde-i-søvn-selv på ny, det har hun været ret god til før hen, men hun vænnede sig til min mands selskab de dage han arbejdede (han stod op kl 3 dengang og gik derfor tidligt i seng), men det går egentlig rimelig godt.
0
godtnavn
Indlæg: 11158
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12975

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 2. okt 2016, 14:08

Ax kan ikke huske hvor i landet du bor, men har hørt godt om samadhispa der har en "nybagte forældre"-massage, har af gode grunde ikke selv prøvet den, men vi ønsker os gavekort dertil til jul.

Jeg regner aldrig med at vi får hus, jeg vil ikke forlade byen og skal man finde et hus så tæt på byen som jeg vil bo, og med en størrelse osv. vi vil have så kommer vi ikke under 8 millioner, så vi ville lige skulle vinde i lotto :lol: Dog håber jeg at kunne leje et rækkehus indenfor en overskuelig årrække, det kræver bare lige at folk der bor der flytter. Så det tager nok nogle år og vi elsker egentlig vores nuværende lejlighed, så der skal noget fantastisk til før vi flytter. Eller, når vi at få to børn her flytter vi nok, for så bliver her pladsmangel, men lige nu har jeg ikke lyst til nogensinde at blive gravid igen :lol:
1
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12187

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 2. okt 2016, 14:15

Vi laver børneværelse til Klint, men de første par måneder sover han i vores soveværelse i en bedside. Vi regner egentlig ikke med, at han skal bruge værelset det første stykke tid. Men alt tøj, puslebord, tremmeseng, legetøj mv. er derinde... Vi mangler dog stadig en hel del møbler, men det kan skaffes hen af vejen... Det er i hvert fald planen. :)
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12187

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 2. okt 2016, 14:26

godtnavn skrev:Ax kan ikke huske hvor i landet du bor, men har hørt godt om samadhispa der har en "nybagte forældre"-massage, har af gode grunde ikke selv prøvet den, men vi ønsker os gavekort dertil til jul.

Jeg regner aldrig med at vi får hus, jeg vil ikke forlade byen og skal man finde et hus så tæt på byen som jeg vil bo, og med en størrelse osv. vi vil have så kommer vi ikke under 8 millioner, så vi ville lige skulle vinde i lotto :lol: Dog håber jeg at kunne leje et rækkehus indenfor en overskuelig årrække, det kræver bare lige at folk der bor der flytter. Så det tager nok nogle år og vi elsker egentlig vores nuværende lejlighed, så der skal noget fantastisk til før vi flytter. Eller, når vi at få to børn her flytter vi nok, for så bliver her pladsmangel, men lige nu har jeg ikke lyst til nogensinde at blive gravid igen :lol:


Jeg bor i en forstad til København, så det kunne sagtens være en idé med den type massage... Men 795 er godt nok en del. Du tænker på dem her ikk'? http://samadhi-spa.dk

Og jeg kan så godt følge dig i hussituationen... Vi ledte først i 1 1/2 år, men kunne ikke finde noget der var godt nok i vores prisklasse tæt nok på København. Det var først da vi udvidede søgningen, at vi fandt drømmehuset, der var til at betale. Og det alligevel "kun" ca. 40 min. så er man på Københavns Hovedbanegård med S-toget, så langt væk er det heller ikke.
... Men årh, jeg ville elske at bo i Lyngby eller Valby. :love: ... Eller Gentofte Kommune. :-D Men det får vi nok aldrig råd til. :lol:

Og jeg kan også SÅ godt følge dig i tanken om, at man i hvert fald ikke gider igennem endnu en graviditet. Men jeg tror, at man glemmer bare nedern det er. Man husker bare sit barn, der kommer ud af stabasserne.
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 2. okt 2016, 14:37

Skulle jeg have valgt ud fra første graviditet, så havde vi ALDRIG fået flere børn. Aldrig.
Heldigvis har det været markant nemmere denne gang. At det er tungt og hårdt, at jeg har konstant halsbrand om eftermiddagen, øm lænd og sover dårligt er vand ved siden af alt bøvlet sidste gang. Der var jeg seriøst skidt fra uge 15-35. Kan huske at jeg var ved jm om mandagen, hvor jeg fødte om fredagen, og der sagde jeg, at jeg for første gang i graviditeten havde det sådan rigtig godt.

Der havde jeg også alle mulige smågener, men de blegnede ved siden af vejrtrækningsproblemer og svær astma. Dengang var det nærmest bare hyggelige graviditets-gener :lol:

Men lysten til et barn mere kom igen. Og i takt med jeg mistede og det var svært blev den bare stærkere og stærkere. Jeg var slet ikke i tvivl om, jeg ikke var færdig med at få børn.

Om jeg så er det nu, ved jeg sgu ikke helt :lol:
Senest rettet af Bøtte 2. okt 2016, 14:42, rettet i alt 1 gang.
1
godtnavn
Indlæg: 11158
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12975

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 2. okt 2016, 14:40

Ja det er dem, deres nybagte forældrebehandling koster vidst nok 1100 kr, det er så massage til begge forældre (på skift så man skiftes til at passe baby) og spabad med smoothie og chokolade, tilmelder man sig deres nyhedsmail kan deres behandlinger ofte fås billigere, mener det kostede omkring 800 kr sidste efterår i sådan en tilbudsmail, det synes jeg ikke var slemt, så håber der kommer et godt tilbud igen :)
1

Tilbage til "Graviditet"