Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Oveditlevsen
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18. jun 2016, 20:26
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Oveditlevsen » 2. okt 2016, 11:49

TheAuthor skrev:
Oveditlevsen skrev:
TheAuthor skrev:
Flora skrev:
Oveditlevsen skrev:Dronningens brune tænder, kæft hun burde da havde råd til at få dem bleget.


Men når man ryger så meget som hun gør, så er de jo brune lynhurtigt efter igen. Så det kan vel dårligt svare sig at blege dem.


og tænk, jeg synes det er skønt vi har kendte/kongelige, som er ligeglade med nutidens skønhedsstandarder og tænker "ja, men det er altså sådan her jeg ser ud, fordi jeg har levet mit liv". ;)

Ja, det er rigtigt flot og et godt eksempel at have røget som en skorsten :P


Skrev jeg det? :rulle:

Hun lever som hun nu engang gør og det lægger hun ikke skjul på. Hvorfor skulle hun?

Som dronning er hun en rollemodel og burde følge med tiden.
0
Oveditlevsen
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18. jun 2016, 20:26
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Oveditlevsen » 2. okt 2016, 11:54

TheAuthor skrev:
Oveditlevsen skrev:
TheAuthor skrev:
Skrev jeg det? :rulle:

Hun lever som hun nu engang gør og det lægger hun ikke skjul på. Hvorfor skulle hun?

Som dronning er hun en rollemodel og burde følge med tiden.


Hvor står det henne? Som dronning er hun også et menneske, med frihed til at bestemme over sit eget liv.

Så du synes ikke at dronningen bør være en god rollemodel? :nerve:
Men det er selvfølgelig bare min mening.
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14724
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19077

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Flora » 2. okt 2016, 11:56

Oveditlevsen skrev:
Flora skrev:
Oveditlevsen skrev:Dronningens brune tænder, kæft hun burde da havde råd til at få dem bleget.


Men når man ryger så meget som hun gør, så er de jo brune lynhurtigt efter igen. Så det kan vel dårligt svare sig at blege dem.

Ok,jeg troede det krævede en vedholdende og ihærdig indsats at få så brune tænder. Jeg synes ikke at yngre rygere har så brune tænder? :gruble:


Altså jeg har ikke et mål for hvor lang tid det tager. Min egen oplevelse fra da jeg selv røg var bare at tænder, vægge og hvad der ellers bliver udsat for røgen rimelig hurtigt bliver misfarvet. Så jeg synes ikke det giver så meget mening at blege tænderne hvis man fortsat ryger som en skorsten.
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12731
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 919
Likede indlæg: 12467

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Guilded_Lily » 2. okt 2016, 12:16

Så er det da godt, Mary og Fidde er sportmennesker fulde af initiativer.
0
HerErJeg
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5044

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HerErJeg » 2. okt 2016, 12:23

Jeg undrer mig over det enorme handlen-ind der sker i weekenden. Hver weekend er der udbrudt hungersnød.
Den trængsel og alarm der tidligere kun var gældende i juledagene, det er blevet til en helt almindelig lørdag.
Jeg under mig over hvad det er som ikke kan undværes??
0
Oveditlevsen
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18. jun 2016, 20:26
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Oveditlevsen » 2. okt 2016, 12:27

HerErJeg skrev:Jeg undrer mig over det enorme handlen-ind der sker i weekenden. Hver weekend er der udbrudt hungersnød.
Den trængsel og alarm der tidligere kun var gældende i juledagene, det er blevet til en helt almindelig lørdag.
Jeg under mig over hvad det er som ikke kan undværes??

Men du har vel også været ud at handle i weekenden for at kunne konstatere det?
Hvad er det som du ikke kan undvære?
2
HerErJeg
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5044

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HerErJeg » 2. okt 2016, 12:59

Et stykke fisk og et franskbrød. Det passer bare ikke rigtig ind i de mange rækker med fulde vogne.
Bilka ligger tæt på mit arbejde. Jeg har før opgivet overhovedet at gøre forsøget, og har ændret planer og brugt min egen lokale købmand.
0
Oveditlevsen
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18. jun 2016, 20:26
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Oveditlevsen » 2. okt 2016, 13:03

HerErJeg skrev:Et stykke fisk og et franskbrød. Det passer bare ikke rigtig ind i de mange rækker med fulde vogne.
Bilka ligger tæt på mit arbejde. Jeg har før opgivet overhovedet at gøre forsøget, og har ændret planer og brugt min egen lokale købmand.

Well det kunne være at de handler ind til en hel uge af gangen, i stedet for at impulsshoppe fisk og brød.
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Lulu » 2. okt 2016, 13:06

HerErJeg skrev:Jeg undrer mig over det enorme handlen-ind der sker i weekenden. Hver weekend er der udbrudt hungersnød.
Den trængsel og alarm der tidligere kun var gældende i juledagene, det er blevet til en helt almindelig lørdag.
Jeg under mig over hvad det er som ikke kan undværes??


Vi handler ind hver søndag formiddag. Som den eneste dag i ugen.
Jeg lægger mærke til at vi langt fra er den eneste børnefamilie der gør sådan. Det er nok det du oplever.
0
HerErJeg
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5044

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HerErJeg » 2. okt 2016, 13:14

Se det nu i et større billede. Der har aldrig været flere og større steder at købe ind. Alligevel kan en helt almindelig lørdag generere juletrængsel. Jeg synes det er tankevækkende. Søndagsåbent var også et tidspunkt, hvor man havde hele butikken for sig selv. Nu er der også ret mange om søndagen, men det har der jo også lige været om lørdagen...? Måske reklamerne er blevet så gode, at vi køber alt det vi alligevel ikke har behov for?
0
Oveditlevsen
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18. jun 2016, 20:26
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Oveditlevsen » 2. okt 2016, 13:16

HerErJeg skrev:Se det nu i et større billede. Der har aldrig været flere og større steder at købe ind. Alligevel kan en helt almindelig lørdag generere juletrængsel. Jeg synes det er tankevækkende. Søndagsåbent var også et tidspunkt, hvor man havde hele butikken for sig selv. Nu er der også ret mange om søndagen, men det har der jo også lige været om lørdagen...? Måske reklamerne er blevet så gode, at vi køber alt det vi alligevel ikke har behov for?

Med større billede mener du at vi skal være forarget og mindes de gode gamle dage hvor verden ikke var gået af lave?
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Wizzze » 2. okt 2016, 14:01

Hvor hurtigt sådan en weekend går, synes lige det var fredag, hvordan kan det nu være sidst på eftermiddagen søndag? :gruble:
5
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf decibell » 2. okt 2016, 14:05

HerErJeg skrev:Se det nu i et større billede. Der har aldrig været flere og større steder at købe ind. Alligevel kan en helt almindelig lørdag generere juletrængsel. Jeg synes det er tankevækkende. Søndagsåbent var også et tidspunkt, hvor man havde hele butikken for sig selv. Nu er der også ret mange om søndagen, men det har der jo også lige været om lørdagen...? Måske reklamerne er blevet så gode, at vi køber alt det vi alligevel ikke har behov for?


Jeg tror, at folk bare er nødt til at handle ind i weekenden, fordi de ikke har haft tid hele ugen og måske her kan gøre det samlet. Sådan er det ofte her, og vi kan jo ikke vente og sprede det ud over flere dage, når vi mangler så mange ting.
0
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
HerErJeg
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5044

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HerErJeg » 2. okt 2016, 14:06

Oveditlevsen skrev:
HerErJeg skrev:Se det nu i et større billede. Der har aldrig været flere og større steder at købe ind. Alligevel kan en helt almindelig lørdag generere juletrængsel. Jeg synes det er tankevækkende. Søndagsåbent var også et tidspunkt, hvor man havde hele butikken for sig selv. Nu er der også ret mange om søndagen, men det har der jo også lige været om lørdagen...? Måske reklamerne er blevet så gode, at vi køber alt det vi alligevel ikke har behov for?

Med større billede mener du at vi skal være forarget og mindes de gode gamle dage hvor verden ikke var gået af lave?



(Tekst fjernet af mod. af hensyn til retningslinjerne)
Der har aldrig været flere butikker og der har aldrig været flere kunder i dem og der er aldrig blevet købt mere. Spørgsmålet er bare, hvad er det som bliver købt i dag, som ikke blev købt tidligere? Og med tidligere mener jeg ikke i 1947, men blot inden for en kort årrække.
0
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6447

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Mulan » 2. okt 2016, 15:15

Hvilken forskel det gør at have en kjole på versus busker i byen mht. mandlig opmærksomhed.
0
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "

Tilbage til "Generelt"