Hjælp - pakkerejse til London

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
mufle
Indlæg: 85
Tilmeldt: 13. jun 2016, 13:45
Kort karma: 4
Likede indlæg: 28

Hjælp - pakkerejse til London

Indlægaf mufle » 2. okt 2016, 11:34

Hej alle!

Min datter og jeg planlægger et par dage i London i uge 42, dvs. 2 overnatninger.

Jeg ville gerne afsted tidligt om morgenen første dag og sent hjem om aftenen sidste dag, så vi havde mest muligt ud af det.
Vi skal også finde et billigt, men OK hotel ikke alt for langt væk fra centrum.

Har I nogle tips til, hvordan jeg bedst finder en pakkeløsning, eller er det bedre at bestille flybilletter og hotel hver for sig, eller evt. bestille flybilletter som to enkeltbilletter i stedet for retur?

Hvordan er det med bagage, hvis nu vi tager minimalt med derover, men gerne vil fylde kufferten med shoppefund på vej tilbage - hvor meget kan man have med hjem, varierer det fra flyselskab til flyselskab - hvad er reglerne osv.? Jeg er lidt forvirret efter at have google't :forvirret:

Håber på lidt hjælp :-)
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25614

Re: Hjælp - pakkerejse til London

Indlægaf Madam Pomfrey » 2. okt 2016, 13:33

0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
mufle
Indlæg: 85
Tilmeldt: 13. jun 2016, 13:45
Kort karma: 4
Likede indlæg: 28

Re: Hjælp - pakkerejse til London

Indlægaf mufle » 2. okt 2016, 15:05

Jeg prøvede lige og det løber op i 9000 i alt! Kan det ikke gøres billigere eller er det normal pris for 2 overnatninger for 2 personer t/rt London?
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14723
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Hjælp - pakkerejse til London

Indlægaf Flora » 2. okt 2016, 15:25

Det burde kunne gøres væsentligt billigere hvis du bestiller fly og hotel hver for sig.

Du kan søge flybilletter på https://www.momondo.dk/ hvor du også kan indstille søgningen til kun at søge på afgange på bestemte tidspunkter af dagen. Så kan du søge hotel på for eksempel https://da.hotels.com/. Der kan du også søge på hvor i byen I gerne vil bo osv.

Med hensyn til bagage kan I formentlig nøjes med håndbagage når I kun skal afsted i to dage. Det varierer vist lidt hvor stor den må være fra flyselskab til flyselskab, men så vidt jeg husker er det ca. 55*40*20 cm tasken må være. I skal så være opmærksomme på at hvis man skal have væsker med i håndbagagen, så skal de være i 100 ml beholdere og man må ikke have flere med end der kan være i en 20*20 cm pose (mener jeg det er). Så hvis I skal shoppe parfumer og cremer og den slags er I nok nødt til at have en indchecket bagage også, hvilket koster ekstra.
0
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2353
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: Hjælp - pakkerejse til London

Indlægaf Myresluger » 2. okt 2016, 15:46

Jeg var i London med min søn sidste sommer. Vi bookede i sidste øjeblik og var der i 5 nætter, jeg mener vi gav 5000 i det hele. Købte hotel og billetter separat. Så det bør kunne gøres billigere. Bookede hotel på booking.com vi boede ikke forholdsvis centralt, på et hotel tæt på en station fra picadilly Line - som kører til Heathrow, hvis i ender med flybilletter dertil, er det den billigste løsning.
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5237

Re: Hjælp - pakkerejse til London

Indlægaf girl_beat » 2. okt 2016, 15:55

Det er ved at være sidste udkald for billige hoteller i London centrum - ellers er I nødt til at søge længere ude. Vi bookede 3 overnatninger tilbage i april, og skal også afsted i efterårsferien, og allerede dér var en del hoteller booket op... Vi ender på ca. 7000 kr. for 3 personer med flytider, som du nævner, og 3 overnatninger på Hilton :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
mufle
Indlæg: 85
Tilmeldt: 13. jun 2016, 13:45
Kort karma: 4
Likede indlæg: 28

Re: Hjælp - pakkerejse til London

Indlægaf mufle » 3. okt 2016, 06:59

Tak for jeres input. Jeg synes også det ser ud som om det bedre kan betale sig at bestille hver flyrejse for sig i stedet for en returbillet, og bestille hotel for sig.

Hvad er bedst mht. at komme fra lufthavn til hotel, kan det bedst betale sig at bruge et Oyster kort og få rabat, eller tilkøbe når man bestiller fly? Eller er der andre måder?
0
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9843
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9578

Re: Hjælp - pakkerejse til London

Indlægaf Spjaerten » 3. okt 2016, 07:16

Det kommer an på hvilken lufthavn
Fra Heathrow - undergrund
Fra Stansted og Gatwick - toget
Fra luton - easybus

Det er billigste måder.
1
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Vaginetta
Indlæg: 117
Tilmeldt: 23. sep 2015, 21:28
Kort karma: 4
Likede indlæg: 178

Re: Hjælp - pakkerejse til London

Indlægaf Vaginetta » 9. okt 2016, 00:57

Bemærk at London arealmæssigt er enormt i forhold til hvad man normalt er interesseret i som turist. Når I skal være afsted i så kort tid er det næsten essentielt at bo i zone 2-3, evt. meget tæt på en undergrundsstation så man hurtigt kan komme rundt.

Alle Londons 5 lufthavne ligger generelt langt fra centrum (de fleste faktisk slet ikke i London), men tag et overgrundstog for at spare tid. De er også bedre gearet til store kufferter, hvor det kan være et sandt helvede at forsøge at mosle sådan en med sig rundt i undergrunden. Hold dig fra Gatwick Express, som er et scam til turister (turen er kun 3-4 minutter kortere og det er dyrt).
0
mufle
Indlæg: 85
Tilmeldt: 13. jun 2016, 13:45
Kort karma: 4
Likede indlæg: 28

Re: Hjælp - pakkerejse til London

Indlægaf mufle » 10. okt 2016, 08:32

Nu har jeg bestilt et hotel tæt på centrum og rejsen til London (Stanstead).
Jeg mangler faktisk kun fra London til Billund. Ryanair har en afgang på et godt tidspunkt, men i den dyre ende.
Jeg har prøvet skyscanner, momondo og expedia men kan ikke få afgangen ned i pris.

Hvor længe ville I turde vente - vi skal flyve tilbage d. 20. og sent på dagen? Kan prisen risikere at komme endnu højere op, eller skal jeg have is i maven? :-D
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5237

Re: Hjælp - pakkerejse til London

Indlægaf girl_beat » 10. okt 2016, 08:48

mufle skrev:Nu har jeg bestilt et hotel tæt på centrum og rejsen til London (Stanstead).
Jeg mangler faktisk kun fra London til Billund. Ryanair har en afgang på et godt tidspunkt, men i den dyre ende.
Jeg har prøvet skyscanner, momondo og expedia men kan ikke få afgangen ned i pris.

Hvor længe ville I turde vente - vi skal flyve tilbage d. 20. og sent på dagen? Kan prisen risikere at komme endnu højere op, eller skal jeg have is i maven? :-D

Normalt har jeg masser af is i maven, men når det er weekenden i højsæson (efterårsferie), ville jeg se at få booket i en fart :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hjælp - pakkerejse til London

Indlægaf Annione » 10. okt 2016, 08:50

mufle skrev:Nu har jeg bestilt et hotel tæt på centrum og rejsen til London (Stanstead).
Jeg mangler faktisk kun fra London til Billund. Ryanair har en afgang på et godt tidspunkt, men i den dyre ende.
Jeg har prøvet skyscanner, momondo og expedia men kan ikke få afgangen ned i pris.

Hvor længe ville I turde vente - vi skal flyve tilbage d. 20. og sent på dagen? Kan prisen risikere at komme endnu højere op, eller skal jeg have is i maven? :-D


Husk at bruge inkognito tilstand på de sider du søger på eller at slette alle cookies.

Jeg ville godt turde at vente til en uge før afgang, men så heller ikke længere.
0
mufle
Indlæg: 85
Tilmeldt: 13. jun 2016, 13:45
Kort karma: 4
Likede indlæg: 28

Re: Hjælp - pakkerejse til London

Indlægaf mufle » 10. okt 2016, 11:26

YYEEEES! Jeg ventede lige lidt og sparede 500 kr. Det er også en slags penge :-D

Tak for al jeres hjælp, nu kan jeg bare læne mig tilbage og glææææde mig :-)
1
Fræksak
Indlæg: 2493
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4232

Re: Hjælp - pakkerejse til London

Indlægaf Fræksak » 11. okt 2016, 19:59

Hvor endte I så med at skulle bo?
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Hjælp - pakkerejse til London

Indlægaf vibbsen » 11. okt 2016, 21:28

mufle skrev:Nu har jeg bestilt et hotel tæt på centrum og rejsen til London (Stanstead).
Jeg mangler faktisk kun fra London til Billund. Ryanair har en afgang på et godt tidspunkt, men i den dyre ende.
Jeg har prøvet skyscanner, momondo og expedia men kan ikke få afgangen ned i pris.

Hvor længe ville I turde vente - vi skal flyve tilbage d. 20. og sent på dagen? Kan prisen risikere at komme endnu højere op, eller skal jeg have is i maven? :-D


DU MÅ IKKE VENTE !!!!!!

Stik mod hvad folk tror, så falder prisen på transportbilletter (Fly-færge) IKKE jo tættere man kommer på afrejse. Tværtom. Disse priser afhænger nemlig af hvor mange billetter der er tilbage...Og jo færre ledige pladser - jo mere koster de resterende. Der er nemlig altid fjolser som skal afsted i sidste øjeblik og det kan derfor bedre betale sig at vente på disse......... Og det kan derfor blive en dyr lærestreg at vente....Vi har f.eks oplevet at vente 36 timer. Og betale 1100 kroner mere pr. flybillet. Og fra den anden side af disken har jeg været med til at lade kunder betale 4 gange så meget for en kahyt dagen før afrejse som de skulle have betalt 14 dage før afrejse...Fordi det var det det kostede fordi det var den sidste kahyt....

Hvad angår charterrejser. Så er det en helt anden sag. Her har selskaberne allerede betalt for både sæde (fordi det oftest er deres egne fly) og hotel. Hvilket vil sige at de hellere vil have bare lidt i kassen fremfor at lade både sæde og værelse stå tomt....Det var bl.a. derfor at vi fik 14 dage på et 4+ hotel i skolernes sommerferie for 13000 kroner....Det ville normalt have kostet 30000.....
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof

Tilbage til "Rejser"