Terminstråd - alle er velkomne :)

godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 2. okt 2016, 14:46

achillaxedprune skrev:Og jeg kan så godt følge dig i hussituationen... Vi ledte først i 1 1/2 år, men kunne ikke finde noget der var godt nok i vores prisklasse tæt nok på København. Det var først da vi udvidede søgningen, at vi fandt drømmehuset, der var til at betale. Og det alligevel "kun" ca. 40 min. så er man på Københavns Hovedbanegård med S-toget, så langt væk er det heller ikke.
... Men årh, jeg ville elske at bo i Lyngby eller Valby. :love: ... Eller Gentofte Kommune. :-D Men det får vi nok aldrig råd til. :lol:

Og jeg kan også SÅ godt følge dig i tanken om, at man i hvert fald ikke gider igennem endnu en graviditet. Men jeg tror, at man glemmer bare nedern det er. Man husker bare sit barn, der kommer ud af stabasserne.


Jeg boede i Brønshøj et år, og det var for mig en stor krise :lol: Jeg er meget bundet til familie og det går altså ikke at det tager så lang tid lige at smutte forbi dem. I Brønshøj tog det 30-40 min på cykel, og jeg HADEDE det! Så vil ikke længere væk end en kort cykeltur, især nu hvor vi får børn, det er bare hårdere at cykle en kassecykel med børn langt.

Hvis hele min familie flyttede ud af byen og til samme område ville jeg med glæde flytte med, men det tror jeg ikke lige jeg overtaler dem til :lol: Det kunne ellers være dejligt da husene der er til at betale. Men nu håber jeg på at få tilbudt et af de billige lejerækkehus på Østerbro, jeg er vel optimist :)
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 2. okt 2016, 14:53

Bøtte skrev:Skulle jeg have valgt ud fra første graviditet, så havde vi ALDRIG fået flere børn. Aldrig.
Heldigvis har det været markant nemmere denne gang. At det er tungt og hårdt, at jeg har konstant halsbrand om eftermiddagen, øm lænd og sover dårligt er vand ved siden af alt bøvlet sidste gang. Der var jeg seriøst skidt fra uge 15-35. Kan huske at jeg var ved jm om mandagen, hvor jeg fødte om fredagen, og der sagde jeg, at jeg for første gang i graviditeten havde det sådan rigtig godt.

Der havde jeg også alle mulige smågener, men de blegnede ved siden af vejrtrækningsproblemer og svær astma. Dengang var det nærmest bare hyggelige graviditets-gener :lol:

Men lysten til et barn mere kom igen. Og i takt med jeg mistede og det var svært blev den bare stærkere og stærkere. Jeg var slet ikke i tvivl om, jeg ikke var færdig med at få børn.

Om jeg så er det nu, ved jeg sgu ikke helt :lol:


Jeg har altid ville have 2-3 børn, og sagt at vinder jeg i lotto tager jeg gerne 10, så det eneste der begrænser hvor mange børn jeg vil have er at jeg vil have råd til at tage på ferier med dem :) Men jeg er virkelig ikke fan af at være gravid, som i virkelig ikke. Jeg er så træt af at kaste op, jeg er træt af at være tæt på at besvime hver dag, træt af at være træt, træt af madlede, træt af hovedpine, træt af lændsmerter, træt af smerter generelt og i særdeleshed træt af alle dem der mener 2. trimester er en fest.

Jeg glæder mig så meget til at få et barn, jeg elsker allerede den lille pige, men nørj hvor er hun ikke sjov at lave. Heldigvis er jeg ikke i tvivl om hun er det hele værd, og jeg vil med garanti få i hvert fald et barn mere, men jeg frygter allerede næste graviditet, lige nu har jeg en tro på at jeg på et tidspunkt får det lidt godt i denne graviditet, mest fordi jeg ikke kan overskue at have det sådan her 23 uger mere.
0
Undtagelsen
Indlæg: 2243
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 221
Likede indlæg: 4589

Re: 27+

Indlægaf Undtagelsen » 2. okt 2016, 15:53

achillaxedprune skrev:
xxx---xxx skrev:
achillaxedprune skrev:Nu begynder det snart ikke at være sjovt mere... Synes det er meget besværligt efterhånden. Og om aftenen, kan jeg virkelig blive træt i kroppen og alligevel ikke finde hvile. Jeg har ondt i ryggen, især mellem skuldrene, og det føles virkelig ubehageligt i bækkenet/underlivet, hvor han bare ligger og presser nedaf. Jeg var lige ved at tude i går af frustrationer.

Og der er endda stadig et par uger til termin... Suk. Gid jeg kunne sove de sidste par uger væk.



Øv det må ikke være sjovt :ae:
Kunne noget graviditets massage måske hjælpe så du blev løsnet op?
I værste tilfælde kan du jo risikere at gå 1 mdr endnu :tie: og det ville ikke ligefrem være en fest.


Tak for det... Det er desværre ikke blevet bedre. Han har også drejet sig lidt, hvilket føles vildt ubehageligt. Generelt føles det bare ubehageligt disse dage. Godt jeg skal til JM på tirsdag. Jeg håber ikke, jeg skal have det sådan her 1 måned endnu. Så bliver jeg lidt trist, må jeg indrømme.

Og jeg skal så meget have massage, når Klint er ude! Lige i øjeblikket får jeg daglige skuldermassage af min mand, mens jeg ligger med røven i vejret pga. maven... Jeg føler mig som en kæmpe blop. :lol:


Man kan få en luftmadras med plads til maven.
Det er nok lidt sent at investere i sådan en nu, men den findes altså :)
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12187

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 2. okt 2016, 17:19

godtnavn skrev:Jeg boede i Brønshøj et år, og det var for mig en stor krise :lol: Jeg er meget bundet til familie og det går altså ikke at det tager så lang tid lige at smutte forbi dem. I Brønshøj tog det 30-40 min på cykel, og jeg HADEDE det! Så vil ikke længere væk end en kort cykeltur, især nu hvor vi får børn, det er bare hårdere at cykle en kassecykel med børn langt.

Hvis hele min familie flyttede ud af byen og til samme område ville jeg med glæde flytte med, men det tror jeg ikke lige jeg overtaler dem til :lol: Det kunne ellers være dejligt da husene der er til at betale. Men nu håber jeg på at få tilbudt et af de billige lejerækkehus på Østerbro, jeg er vel optimist :)


Vi flyttede fra Husum og var ude og se på huse i Brønshøj... Skulle vi have tjent penge, så er det dog rigtig ærgerligt, at vi ikke købte et hus i Brønshøj dengang. Så havde vi tjent en god sjat penge! Men skidtepyt. Nu bor vi herligt, men lidt længere ude. It's allright.

Men OK - hvis du vil ind på Østerbro, så er det endnu mere crazy priser. Jeg håber på, at du får dit rækkehus! Og det er da dejligt, at have familien tæt på. Men nu bruger vi bilen mest og om vi kører 15 min. eller 25 er lidt hip som hap... Og så ELSKER jeg at jeg ikke længere skal køre i København. Hold nu kaje, hvor jeg hader myldretid og trængsel og åndsboller i trafikken.
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12187

Re: 27+

Indlægaf achillaxedprune » 2. okt 2016, 17:22

Undtagelsen skrev:
achillaxedprune skrev:
xxx---xxx skrev:
achillaxedprune skrev:Nu begynder det snart ikke at være sjovt mere... Synes det er meget besværligt efterhånden. Og om aftenen, kan jeg virkelig blive træt i kroppen og alligevel ikke finde hvile. Jeg har ondt i ryggen, især mellem skuldrene, og det føles virkelig ubehageligt i bækkenet/underlivet, hvor han bare ligger og presser nedaf. Jeg var lige ved at tude i går af frustrationer.

Og der er endda stadig et par uger til termin... Suk. Gid jeg kunne sove de sidste par uger væk.



Øv det må ikke være sjovt :ae:
Kunne noget graviditets massage måske hjælpe så du blev løsnet op?
I værste tilfælde kan du jo risikere at gå 1 mdr endnu :tie: og det ville ikke ligefrem være en fest.


Tak for det... Det er desværre ikke blevet bedre. Han har også drejet sig lidt, hvilket føles vildt ubehageligt. Generelt føles det bare ubehageligt disse dage. Godt jeg skal til JM på tirsdag. Jeg håber ikke, jeg skal have det sådan her 1 måned endnu. Så bliver jeg lidt trist, må jeg indrømme.

Og jeg skal så meget have massage, når Klint er ude! Lige i øjeblikket får jeg daglige skuldermassage af min mand, mens jeg ligger med røven i vejret pga. maven... Jeg føler mig som en kæmpe blop. :lol:


Man kan få en luftmadras med plads til maven.
Det er nok lidt sent at investere i sådan en nu, men den findes altså :)


Det lyder smart... Men den skal være temmelig høj før end det giver mening. Jeg har fået gigantmave. :lol: måske hvis der kommer en 2'er... :)
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 2. okt 2016, 17:27

Hverken kæresten eller jeg har kørekort, eller planer derom, hvis vi havde bil ville det være nemmere at bo længere væk, og jeg tror på det er et helvede at være i Kbh med bil! Cykel er heldigvis nemt i byen. Lige nu har jeg under 5 minutter på cykel til familien og det er en god afstand, sådan at man ikke møder dem på gaden konstant, men de er så tæt på at de kan være her på ingen tid :) Især hvis vores barn skal i dagpleje hos noget familie er det smart at have dem tæt på :)

Hvis min familie en dag spreder sig mere kan det godt være jeg flytter ud af byen, men håber det ikke. Og når jeg ser på huse er ejerudgifterne og forbrug ofte lige så høje som huslejen i de rækkehuse jeg gerne vil have, så økonomisk kan det ikke en gang betale sig at købe hvis vi får et af de huse. Synes folk skulle tage at flytte derfra så de bliver ledige til os :lol:
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12187

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 3. okt 2016, 07:04

Jeg fik det også meget bedre i går aftes og her til morgen + jeg har sovet bedre til trods for 4 tisseture i løbet af natten... Jeg tror, at Klint har lagt sig ned i bækkenet her i løbet af de sidste par dage, og det var derfor jeg havde det så ubehageligt.

Så vidt jeg kan mærke, så ligger han lavere i min mave og jeg kan trække vejret noget bedre... Så forhåbentlig har det været kimen til mit ubehag. Glæder mig til JM i morgen, hvor jeg forhåbentlig får at vide, at han har lagt sig ned. :lun:
...så må han godt nøfle og møffe lidt rundt. Han er tilgivet. :-D
1
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

27+

Indlægaf Kolderudolf » 3. okt 2016, 07:47

Vi skal bo i indre by og har besluttet, at vi alligevel skal have dyt. Det giver nu bare noget frihed, selvom parkering er et helvede. Vi satser dog på at bruge cyklen til hverdag.

Jeg talte dog med pladshenvisningen forleden mht plads til E. Det ser rimelig sort ud og hvis vi skal have plads-garanti er det indenfor en radius af 4 km fra vores bopæl. Det kan godt blive lidt langt væk, hvis vi så skal ud og ind af indre by med 3 små børn hver morgen. Men vi satser på, at det løser sig. I hvert fald er der en institut, hvor hun står som nummer 3 på listen, så det virker ikke helt umuligt.

Vi flyver tilbage til GL i morgen, hvor vi har 24 dage, hvorefter vi flytter hjem. Jeg skal direkte til jordemoder i morgen fra lufthavnen. Jeg tror altså de er blevet nogle store nogen allerede. Der er i hvert fald numser, arme og ben overalt og pt føles det som, at de ikke gider hinanden og flygter hver sin vej :tie: Av! Så har jeg sidste scanning i Grønland den 13. og så er det slut med undersøgelser i GL. Jeg håber jeg hurtigt kan blive tilknyttet et hospital herhjemme.
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: 27+

Indlægaf JoyNips » 3. okt 2016, 08:40

Kolderudolf skrev:Vi skal bo i indre by og har besluttet, at vi alligevel skal have dyt. Det giver nu bare noget frihed, selvom parkering er et helvede. Vi satser dog på at bruge cyklen til hverdag.


Altså, jeg bor lige ved Trianglen/Parken og har bil, og jeg synes virkelig ikke, det er så slemt igen. Man finder hurtigt ud af lige at holde lidt øje med de store fodboldkampe eller koncerter og så planlægge lidt efter det. Alle andre dage kan jeg få en p-plads tæt på min hoveddør uden problemer (og endda slippe for parallelparkeringspladser :fløjt: :D :genert: )
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: 27+

Indlægaf godtnavn » 3. okt 2016, 08:48

Kolderudolf skrev:Vi skal bo i indre by og har besluttet, at vi alligevel skal have dyt. Det giver nu bare noget frihed, selvom parkering er et helvede. Vi satser dog på at bruge cyklen til hverdag.

Jeg talte dog med pladshenvisningen forleden mht plads til E. Det ser rimelig sort ud og hvis vi skal have plads-garanti er det indenfor en radius af 4 km fra vores bopæl. Det kan godt blive lidt langt væk, hvis vi så skal ud og ind af indre by med 3 små børn hver morgen. Men vi satser på, at det løser sig. I hvert fald er der en institut, hvor hun står som nummer 3 på listen, så det virker ikke helt umuligt.

Vi flyver tilbage til GL i morgen, hvor vi har 24 dage, hvorefter vi flytter hjem. Jeg skal direkte til jordemoder i morgen fra lufthavnen. Jeg tror altså de er blevet nogle store nogen allerede. Der er i hvert fald numser, arme og ben overalt og pt føles det som, at de ikke gider hinanden og flygter hver sin vej :tie: Av! Så har jeg sidste scanning i Grønland den 13. og så er det slut med undersøgelser i GL. Jeg håber jeg hurtigt kan blive tilknyttet et hospital herhjemme.


Jeg synes når jeg kører med folk inden i byen er det ofte langsommere og mere besværligt end på cykel :lol: men skal man ofte noget udenfor byen giver det mening at have bil, vi ville måske bruge den 3-4 gange om året, derfor er det ikke det værd at få en bil for os. Derimod synes jeg det er et helvede at leve uden en kassecykel, sådan en låner vi ofte hos familien, så glæder mig til foråret hvor vi får vores egen!

4 km lyder måske langt, men faktisk ligger vores drømmeinstution 3 km væk, og vi har slet ikke tænkt det skulle være for langt, så nogle gange føles det ikke så langt som det lyder. Håber I får en god plads tæt på jer :kys:
0
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 3. okt 2016, 09:08

Ja, jeg hader faktisk også, at køre inde i byen. Jeg vil langt hellere gå eller cykle. Endnu værre har jeg det med offentlige transportmidler.

Vores datter gik i dagpleje 5 km væk, da vi boede i Vestjylland. Der pakkede jeg hende som regel i babyjoggeren og løb med hende frem og tilbage. Det var en ret fin distance. Nu går hun ca. 7 km væk fra vores bopæl og det er også fint, for det er lige ved siden af vores arbejdspladser. Udfordringen kommer nok med 3 børn på en gang. Så er det svært at løbe med dem og cykel bliver dog også en tung, men dog ikke umulig opgave. Jeg skal arbejde helt inde i indre by og først at skulle ud af byen og så helt ind i indre by igen med bil kan nok blive et dagsprojekt, så jeg håber virkelig at vi kan finde noget i en nogenlunde radius. Det hedder vist 4 km i fugleflugt, så det kan jo hurtigt blive ret langt væk fra Østerport. Pt. sagde de at de forventede noget på Amager og sådan en tur ind over Kongens Nytorv i morgenmyldretiden gør mig træt på forhånd :gab:
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 3. okt 2016, 09:15

Jeg havde slet ikke tænkt over de 4 km er i radius, "vores 3 km" er jo hvor langt vi skal cykle, den ligger sikkert ikke 3 km væk i fugleflugt. Du må få en cykel med el, så du kan suse frem og tilbage :) Håber du får noget tættere på end amager!

Og fuck hvor er du overskudsagtig at løbe 5 km hver vej med et barn!
0
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 3. okt 2016, 09:21

Det var faktisk ret hyggeligt. Men det var primært i forår og sommerhalvåret vi gjorde det, hvor det var lunt og nogenlunde lyst. Vi løb igennem et skov med hjorte, der stod og græssede, så det var lidt kvalitetstid tidlig morgen :lun: Hun faldt som regel i søvn på vejen og tog så en ekstra lur en times tid i dagplejen, så det var en ret fin ordning, selvom det krævede lidt overskud på tids- og søvnkontoen ind imellem.
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

17+2

Indlægaf godtnavn » 3. okt 2016, 13:52

Hvornår så I gravide ud?

Jeg er i en terminsgruppe på facebook, hvor alle ser vildt gravide ud, også dem der er sat til slutningen af marts og altså er flere uger bag mig. Jeg bliver helt bekymret, her kan man intet se endnu. Eller, om aftenen er min mave lidt oppustet, men om morgenen ser maven ud ligesom før jeg blev gravid. Havde jeg ikke sagt det til folk var der næppe nogen der havde gættet det eller bare så meget som mistænkt det.
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: 17+2

Indlægaf Lulu » 3. okt 2016, 13:59

godtnavn skrev:Hvornår så I gravide ud?

Jeg er i en terminsgruppe på facebook, hvor alle ser vildt gravide ud, også dem der er sat til slutningen af marts og altså er flere uger bag mig. Jeg bliver helt bekymret, her kan man intet se endnu. Eller, om aftenen er min mave lidt oppustet, men om morgenen ser maven ud ligesom før jeg blev gravid. Havde jeg ikke sagt det til folk var der næppe nogen der havde gættet det eller bare så meget som mistænkt det.


Første gang var jeg i uge 26 før det med sikkerhed kunne ses. Denne gang var jeg omkring 23 uger henne. Indtil da så det mest ud som om jeg havde taget lidt på.
Jeg er slank af bygning, men har åbenbart brede hofter hvor babybulen kan ligge godt skjult længe.
0

Tilbage til "Graviditet"