Bedrag 2

Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Bedrag 2

Indlægaf sortkaffe » 26. sep 2016, 17:59

Hvad synes I om det?

Jeg synes det var en rodet halvtam omgang.

Jeg så første sæson dengang den kørte, og var heller ikke sådan vildt begejstret over den, på en eller anden måde
urealistisk eller .. ja var bare ikke vild med den, selvom jeg så alle afsnit :lol:
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Bedrag 2

Indlægaf Flora » 26. sep 2016, 18:31

Jeg var vild med sæson 1 og har også lige genset den her inden premieren på sæson 2. Har ikke helt dannet mig et indtryk over den nye sæson, men umiddelbart synes jeg da den virker lovende :)
1
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Bedrag 2

Indlægaf Flora » 26. sep 2016, 18:32

Jeg har dog stadig ikke tilgivet dem for at aflive Nikolai Lie Kaas i første sæson :evil:
0
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: Bedrag 2

Indlægaf sortkaffe » 26. sep 2016, 19:30

Flora skrev:Jeg har dog stadig ikke tilgivet dem for at aflive Nikolai Lie Kaas i første sæson :evil:

ja der er jeg med dig, blev helt sur da jeg genså det :sur:

Men altså, selvom jeg endnu heller ikke er vild med den, som jeg jo heller ikke var med første sæson, så kommer jeg
jo nok til at se det hele :genert:
1
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: Bedrag 2

Indlægaf sortkaffe » 2. okt 2016, 22:35

Stadig ikke sådan helt vild med den. Synes de taler underligt :gruble: kunstigt
Nå men der er jo stadig en del afsnit tilbage og tit ikke rigtigt andet at se, så hænger nok på næste gang igen :D
0
Brugeravatar
Ondemand
Indlæg: 1738
Tilmeldt: 16. aug 2016, 06:42
Kort karma: 78
Geografisk sted: Udkanten
Likede indlæg: 5990

Re: Bedrag 2

Indlægaf Ondemand » 3. okt 2016, 10:39

Jeg faldt i søvn under 2. afsnit :genert:
0
“Tradition is not the worship of ashes, but the preservation of fire.”
― Gustav Mahler
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Bedrag 2

Indlægaf Akehurst2 » 3. okt 2016, 11:20

Jeg synes egentlig, det er startet okay - jeg holder i hvert fald ved endnu.

Kan dog ikke lade være med at synes, at det forstyrrer det rigtig meget, når det selskabsretlige ikke er på plads - man må altså ikke have arbejdende bestyrelsesformænd i banker, og det virker det til at de har i Absalon Bank.

Forstår i øvrigt slet ikke Claudia. Har hun slet ikke lært noget af 18 måneder i fængsel? Ikke så snart hun er ude er hun i gang med at intrigere rundt i en ny gren af forretningslivet og har indtil videre fået fyret en gammel studiekammerat, der ellers har været sød ved hende, og lagt sig ud med tidligere kollega, der ellers også virkede til at ville hjælpe hende videre, ligesom hun indlader sig med ham Christensen, der ellers i den grad er no good, og det burde hun jo vide.
1
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: Bedrag 2

Indlægaf sortkaffe » 3. okt 2016, 11:51

Akehurst2 skrev:Jeg synes egentlig, det er startet okay - jeg holder i hvert fald ved endnu.

Kan dog ikke lade være med at synes, at det forstyrrer det rigtig meget, når det selskabsretlige ikke er på plads - man må altså ikke have arbejdende bestyrelsesformænd i banker, og det virker det til at de har i Absalon Bank.

Forstår i øvrigt slet ikke Claudia. Har hun slet ikke lært noget af 18 måneder i fængsel? Ikke så snart hun er ude er hun i gang med at intrigere rundt i en ny gren af forretningslivet og har indtil videre fået fyret en gammel studiekammerat, der ellers har været sød ved hende, og lagt sig ud med tidligere kollega, der ellers også virkede til at ville hjælpe hende videre, ligesom hun indlader sig med ham Christensen, der ellers i den grad er no good, og det burde hun jo vide.

det forstår jeg heller ikke noget af, og så sidder jeg og hidser mig gevaldigt op når hun så græder over at sønnen ikke vil have noget med hende at gøre... jamen jamen.
Tror sådan set bare jeg ser det for at kunne hidse mig op - det er nok ikke helt sundt :nerve:
1
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Bedrag 2

Indlægaf Flora » 3. okt 2016, 12:22

Jeg kan stadig godt lide den. Men jeg bliver altså også lidt irriteret over den der måde Claudia nærmest opsøger problemer samtidig med at hun tuder over at hendes søn ikke gider hende. Det ville virke mere troværdigt hvis hun i det mindste forsøgte at holde sin sti ren og få en ny start.

Nå, vi må se hvordan det udvikler sig :)
2
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Bedrag 2

Indlægaf Akehurst2 » 3. okt 2016, 12:50

Jeg synes også, det er lidt interessant, hvordan Nicki i den grad har fået sig involveret med ham svenskeren, og det skal man da ikke være synsk for at kunne spå vil ende galt.

Det er vel allerede endt galt med at slå en politimand ned, men nu må vi se, om Bimse tager en for holdet. Ville jeg så ikke gøre, hvis jeg var Bimse, for han virker pænt træt af Nicki, hvilket jeg også godt forstår.
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Bedrag 2

Indlægaf Akehurst2 » 10. okt 2016, 09:27

Jeg synes det seneste afsnit var ekstremt urealistisk i forhold til Claudia.

Ung, relativt uerfaren advokat, med en lang afsonet fængselstraf for bedrageri, kan lige overtale en stribe stærke erhvervsfolk til at investere i en bank på to minutter? Jeg ved godt, at man ikke kan afspejle et realistisk forhandlingsforløb i den type sager, for det ville være dræbende kedsommeligt og langsomt tv, men den hastighed kombineret med Claudias person og historik gjorde det for latterligt.

Til gengæld er spillet mellem Nicki og Bimse interessant. Havde aldrig troet, at Nicki ville sælge Bimse på den måde, og jeg bliver mere og mere nysgerrig på, hvad i alverden det er med ham svenskeren, der får Nicki til at opføre sig sådan.
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Bedrag 2

Indlægaf sigge » 10. okt 2016, 10:43

Jeg synes faktisk, at Nicki virkede som den mest reelle og fornuftige i forhold til Bimse i sæson 1. Men nu er det da fuldstændig vendt rundt. Jeg kan ikke helt lure, om det er kun er penge, der har forblændet Nicki, siden han i den grad er gået over på den forkerte side af loven. Eller måske føler han, at svenskeren har en klemme på ham ift. bortskaffelse af lig i sæson 1.
2
You can't spell awesome without me.
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Bedrag 2

Indlægaf Akehurst2 » 10. okt 2016, 10:55

Jeg bemærkede i øvrigt den her historie om Royal Bank of Scotland: http://finanswatch.dk/Finansnyt/Pengein ... 065688.ece

Det er en betalingsartikel, men her et uddrag:

Tusindvis af nødlidende virksomheder blev under finanskrisen enten ødelagt eller drænet for værdi som følge af et aggressivt program i storbanken Royal Bank og Scotland, RBS.Det skriver de britiske medier Buzzfeed og BBC. Medierne har fået fat i hemmelige, interne dokumenter fra banken, som beskriver, hvordan bankens afdeling for nødlidende virksomheder (Global Restructuring Group, GRG) forsøgte at tjene penge på at dræne og endda krakke virksomheder.

(...)

I afdelingen skulle de ansatte ifølge Buzzfeed placere virksomhederne i to kategorier: En for de virksomheder, banken gerne ville have overlevede, og en for de virksomheder, som banken helst ville have gik konkurs.Den første gruppe blev tvunget til at sælge aktier og aktiver billigt til banken for til gengæld at få lov til at låne. Efter noget tid kom virksomhederne tilbage til den normale bank, men med dyre lån, som RBS kunne tjene på.Den anden gruppe blev sat under så meget pres med stigende gebyrer og strenge tilbagebetalingskrav på lån, at de bukkede under. Banken kunne så sælge de resterende aktiver med fortjeneste.


Det er jo talt Nova Bank i Bedrag :-D :-D
1
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Bedrag 2

Indlægaf fisken80 » 11. okt 2016, 05:14

Jeg synes den er noget bedre end sæson 1. Historien er simpelthen bedre og mere nærværende, i hvert fald for mig.

Og så er jeg ret begejstret for, at Nicky er blevet kynisk. Sådan skulle det ende med ham, alt andet havde været utroværdigt synes jeg.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Bedrag 2

Indlægaf Flora » 11. okt 2016, 11:34

Jeg tænker Nicki føler han er noget når han arbejder for ham svenskeren. Fordi han i første sæson gav udtryk for han ikke kunne finde ud af noget og bare var en simpel biltyv. Nu er han ligesom kravlet lidt op af "karriere-stigen". Men det klæder ham nu ikke at opføre sig som et røvhul over for Bimse.

Hvad sker der i øvrigt for at hende chefen for SØK gik ind hos Christensen til sidst? Mon hun er på vej ud i noget snavs også? :gruble:

Jeg savner også Nikolaj :(
1

Tilbage til "Film og TV"