Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf DetSorteCirkus » 2. okt 2016, 21:52

Delfin skrev:
DetSorteCirkus skrev:
De ser ofte små film med engelsk tale/sang, der repeterer tal, farver, kropsdele, osv., og hvis der er tid til det, kan vi godt bruge et par minutter på noget, der ikke er superlærerigt, men ikke desto mindre på engelsk. Men der må være grænser.


Tak for forklaringen. Det giver fint mening, og den der ville jeg også løbe skrigende bort fra


Youtube bugner med den slags små film, og da det meste er farverigt og underholdende, hvilket hjælper med at fange børnenes opmærksomhed, må man virkelig igennem meget skidt for at finde kanelet :nerve:
2
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Studsgaard » 3. okt 2016, 06:12

DetSorteCirkus skrev:
Delfin skrev:
DetSorteCirkus skrev:Jeg VED, at min 2. kl. ville elske det her, men jeg hader det allerede, og det ville pædagogen også gøre, så desværre, 2.a, vi (=jeg) finder noget andet, I kan se.



Jeg bliver nødt til at få tilfredsstillet min undren. Jeg kan ikke regne ud, hvorfor de skulle se det i skolen?


De ser ofte små film med engelsk tale/sang, der repeterer tal, farver, kropsdele, osv., og hvis der er tid til det, kan vi godt bruge et par minutter på noget, der ikke er superlærerigt, men ikke desto mindre på engelsk. Men der må være grænser.


Min datter i 0-klasse er vild med den.
Hun ser en del af sådanne film og lærer en del engelsk på den måde.
1
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf KitKat » 3. okt 2016, 08:20

Ado skrev:Apropos kassearbejdere, så er der en kvinde hos min lokale købmand, der kommenterer på ens varer. Eks. Jeg lægger mel, vanille og smør på båndet og hun siger: "Nårhh, der er nok en der skal hjem at bage". Køber jeg vin: "Pas nu på hovedet". Køber jeg slik: "Der er nok en, der har en sød tand".
Ej, men for helvede. :D


Jeg ville være SÅ fristet til at købe 3 agurker, en flaske babyolie og en pakke kondomer... bare fordi... :fløjt: :slem: :lol:
16
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf ManicNinja » 3. okt 2016, 08:41

Ado skrev:Apropos kassearbejdere, så er der en kvinde hos min lokale købmand, der kommenterer på ens varer. Eks. Jeg lægger mel, vanille og smør på båndet og hun siger: "Nårhh, der er nok en der skal hjem at bage". Køber jeg vin: "Pas nu på hovedet". Køber jeg slik: "Der er nok en, der har en sød tand".
Ej, men for helvede. :D


Jeg ville nok godt kunne få lyst til at svare: "Og du skal vist hjem og koge en ordentlig grydefuld situationsfornemmelse, så du har lidt til en anden gang ...".

Men jeg er også dårligt opdraget. :blush:
4
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Dirtylittledevil » 3. okt 2016, 12:41

En ret lille men stadig ret tyk flue cruiser frem og tilbage på en fast bane der tilfældigvis er anlagt lige tværs gennem området mellem min næse og min computerskærm. Der flyves dovent og trodsigt, og her efter to dage er jeg begyndt at kalde fluen Danny DeVito inde i mit hoved.
8
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf HappyPaww » 3. okt 2016, 13:45

LadyFox skrev:
dgd2007 skrev:
LadyFox skrev:Jeg går i skole med en kvinde der endnu ikke har været sammen med en fyr der [ikke]er helt bedøvet på Ritalin.

Har alle andre da været sammen med en fyr der er helt bedøvet på Ritalin? :gruble:

Umildbart ikke :P Men jeg spurgte nu heller ikke ind til det..


Jeg tror du har misset et "ikke" i sætningen :D Går ud fra at hun kun har været sammen med fyre, der er dopet på ritalin?
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46096

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf LadyFox » 3. okt 2016, 14:15

HappyPaww skrev:
LadyFox skrev:
dgd2007 skrev:
LadyFox skrev:Jeg går i skole med en kvinde der endnu ikke har været sammen med en fyr der [ikke]er helt bedøvet på Ritalin.

Har alle andre da været sammen med en fyr der er helt bedøvet på Ritalin? :gruble:

Umildbart ikke :P Men jeg spurgte nu heller ikke ind til det..


Jeg tror du har misset et "ikke" i sætningen :D Går ud fra at hun kun har været sammen med fyre, der er dopet på ritalin?

Det er muligvis det hun mente.. :D
1
...
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf kidkomb » 4. okt 2016, 21:59

Træt udseende mor glor fuldstændig uinteresseret ned til sin unge i barnevogen. Far står lidt længere væk. Han er hverken interesseret i mor eller barnevogn. Ungen græder.
Endelig kigger hun på sit barn og siger "Theo STOP så med det der"
Barnevognen triller forbi mig og jeg kan se at barnet er omkring 1½ år.
Jeg tænker at det måske er en smule for tidligt at bede et barn om at undertrykke sine følelser....
6
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Allmost_Famous » 4. okt 2016, 22:04

Min 2-årige niece facetimede mig igen i dag (med hjælp fra sin mor, forstås). Hun sad på toilettet. Jeg spurgte hvad hun lavede. "Tissekone", var svaret. Hun uddybede efterfølgende med "moster stor kage lørdag".
7
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf ManicNinja » 5. okt 2016, 04:32

kidkomb skrev:Træt udseende mor glor fuldstændig uinteresseret ned til sin unge i barnevogen. Far står lidt længere væk. Han er hverken interesseret i mor eller barnevogn. Ungen græder.
Endelig kigger hun på sit barn og siger "Theo STOP så med det der"
Barnevognen triller forbi mig og jeg kan se at barnet er omkring 1½ år.
Jeg tænker at det måske er en smule for tidligt at bede et barn om at undertrykke sine følelser....


Nej, vé' du nu hva' ...! Man kan lige så godt gå i gang med det først som sidst.
2
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Novella » 5. okt 2016, 04:56

Par kommer gående mod RUC hver morgen. Hun er lav, fyldig og storsmilende. Lidt mørklødet, måske mulat, og med stort, kruset, blondt afrohår. Frakke og rygsæk. Han er høj og spinkel, intellektuelt udseende med runde briller og mørkt halvlangt hår. Opsmøgede bukser og armen genert dækkende ind over kroppen, blid og forsigtig i sin tale. De ser ud til at være så glade for hinanden; ikke på kærestemåden, men bare gode venner.
9
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Hunkat » 5. okt 2016, 06:21

Sådan noget sølvsmulder fra skrabelodder og smartphoneskærme er sådan ca. verdens dårligste kombi.
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Dirtylittledevil » 5. okt 2016, 06:46

Jeg kan stadig efter 6 år ikke sidde roligt på en stol når "Alle mine veninder" spiller i radioen.
3
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Dirtylittledevil » 5. okt 2016, 14:55

Bilka. Tirsdag eftermiddag. Midt imellem chokolade og pølsebrød, i kassen med blandede nedsatte varer, lå en åbnet sædkvalitetstest.
10
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. okt 2016, 20:50

Dirtylittledevil skrev:Bilka. Tirsdag eftermiddag. Midt imellem chokolade og pølsebrød, i kassen med blandede nedsatte varer, lå en åbnet sædkvalitetstest.


Ren poesi.

Bilka
Tirsdag eftermiddag
Midt imellem chokolade og pølsebrød
I kassen med blandede nedsatte varer
En åbnet sædkvalitetstest.
7

Tilbage til "Generelt"