Fælles tråd - oktober 2016

Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles tråd - oktober 2016

Indlægaf MyGirl » 3. okt 2016, 07:54

Lige en slutevaluering fra september:

- max. 1500 kcal 5 dage denne uge Tjek
- max. 1 dag over 2000 kcal Tejk - den dag fik den så også en del gas :genert:
- Vejedag torsdag (ingen ambition om vægttab grundet weekenden, men SKAL på vægten og se realiteterne i øjnene) Tjek, havde tabt 200 gram, så det går stille og roligt rette vej.
- Hård fysisk aktivitet mindst 1 gang (Hvad det bliver bestemmer humøret, men skal have pulsen længere op end mine gåture) Synes faktisk, den er opfyldt. Ugen har udover gåturene stået på 12 km. på cyklen en dag, 1½ times fodbold med ungerne en anden dag, og 2½ time i svømmeren med ungerne. Det har ikke været "hårdt-hårdt, men dog mere intensivt end at gå

Denne uges mål:

- max. 1500 kcal 5 dage denne uge
- Vejedag torsdag (håber på vægttab denne gang, trods en heftig lørdag i denne uge.)
- min. 10.0000 skridt dagligt i gennemsnit.

Spise med fornuft i weekenden hvor jeg skal til mine forældre og hvor jeg har fødselsdag. Kalorierne vil blive højere end normalt, men jeg skal bare sørge for at tage nogle gode valg det meste af tiden og begrænse mig generelt.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19645
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46289

Re: Fælles tråd - oktober 2016

Indlægaf LadyFox » 3. okt 2016, 09:51

Jeg er lidt træt af mig selv..
Jeg føler at jeg var et virkelig godt sted hvad angår min træning, at jeg var top motiveret, at jeg fik mest muligt ud af min træning, at der var virkelig meget fremgang og ikke mindst så var jeg rigtig glad for det, og glædede mig ligerem til at komme ned og træne hver gang.. Men nu er jeg så blevet syg og sløj, og så kender jeg mig selv godt nok til at vide at så snart jeg er kommet ud af rutinen, så begynder jeg også at blive ugidelig, og komme med undskylninger hvorfor jeg ikke gider, hvorfor jeg bare kan springe over hvor gærdet er lavest og den slags. Det er virkelig irriterende at jeg er sådan, jeg er bare verdens mester i at snyde mig selv. :(
0
...
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Fælles tråd - oktober 2016

Indlægaf Ally » 3. okt 2016, 17:57

Det har været en skøn weekend. Tur til Sjælland, der betød venindebesøg og barnedåb. Nu er der så taget hul på endnu en uge med en masse undervisning og forberedelse...

Resten af måneden har vi ikke, as far as I know, nogle sociale arrangementer, der betyder junk m.m., så indtil min fødselsdag i slutningen af måneden, vil jeg virkelig gerne give den en skalle. Både mht. kosten, træningen og det gode humør. Fokusere på alle de gode ting i hverdagen :love:

(Med det in mente, må jeg hellere få pakket træningstøjet, så det er klar til i morgen aften...)
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2974
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6643

Re: Fælles tråd - oktober 2016

Indlægaf Sophaya » 4. okt 2016, 07:32

Jeg har været et hurtigt smut i fitness, 413 kalorier. Tager afsted igen enten torsdag og fredag eller bare fredag, alt efter tidspres. Maden er sådan lidt halvt om halvt, men ikke så slemt som det kunne være.
Det er dog knap så fedt at komme hjem fra træning og finde ud af at vandet er lukket indtil klokken 16.. :lol:
3
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Fælles tråd - oktober 2016

Indlægaf Ally » 4. okt 2016, 11:30

^ Jeg liker faktum, at du har været i fitnesscentret og ikke, at der er lukket for vandet indtil kl. 16 :kys: Men hvem kan ikke godt li' at lugte af gnu? :lol:
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Fælles tråd - oktober 2016

Indlægaf Ally » 4. okt 2016, 11:35

Træningstøjet er pakket til i aften og jeg glæder mig :dance:

Lige nu overspringshandler jeg lidt, men er ellers i gang med at rette elevopgaver. De elever, jeg har nu, skriver engelsk terminsprøve, så jeg har muligheden for at få rettet nogle opgaver. Det er nu også nødvendigt, de har længe hængt over hovedet på mig, men tiden har virkelig ikke været der til at få dem rettet...
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles tråd - oktober 2016

Indlægaf MyGirl » 4. okt 2016, 11:35

Tror snart min weekendoppustethed er væk igen - fantastisk følelse! Og lidt vigtigt op til vejedag på torsdag.

Og så fandt jeg i går ud af, at mine jeans (som sad godt til efter sommerferien) kan tages af uden at åbne dem nu :banan: - Og uden vold vel at mærke ;)
4
Nomnom
Indlæg: 840
Tilmeldt: 12. sep 2015, 23:03
Kort karma: 142
Likede indlæg: 1379

Re: Fælles tråd - oktober 2016

Indlægaf Nomnom » 4. okt 2016, 12:34

Er det for sent at være med? Jeg har ikke været med herinde før, men har i den grad brug for lidt motivation.

Jeg starter på arbejde igen efter en lang barsel d. 1. november. Jeg har tabt 25 kilo siden fødslen af min søn (tog 30 kg på under graviditeten :gisp: ) Men nu er jeg bare gået i stå. Ligger rimelig stabilt på de 84-86 kilo - og har gjort det siden maj. Intet er sket. Jeg vil ned på de 75 - helst 70, selvom det nok kommer til at tage tid.

Jeg vil i denne sidste barselsmåned få lagt lidt flere grundlæggende gode vaner ind, som jeg kan overholde når jeg starter job.

Jeg vil i denne uge:

styrketræne mindst 2 gange
lave superfit mors maveprogram mindst 2 gange
spise gulerødder som mellemmåltid mindst én gang om dagen

:)
5
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles tråd - oktober 2016

Indlægaf MyGirl » 4. okt 2016, 13:28

Nomnom skrev:Er det for sent at være med? Jeg har ikke været med herinde før, men har i den grad brug for lidt motivation.

Jeg starter på arbejde igen efter en lang barsel d. 1. november. Jeg har tabt 25 kilo siden fødslen af min søn (tog 30 kg på under graviditeten :gisp: ) Men nu er jeg bare gået i stå. Ligger rimelig stabilt på de 84-86 kilo - og har gjort det siden maj. Intet er sket. Jeg vil ned på de 75 - helst 70, selvom det nok kommer til at tage tid.

Jeg vil i denne sidste barselsmåned få lagt lidt flere grundlæggende gode vaner ind, som jeg kan overholde når jeg starter job.

Jeg vil i denne uge:

styrketræne mindst 2 gange
lave superfit mors maveprogram mindst 2 gange
spise gulerødder som mellemmåltid mindst én gang om dagen

:)


Du er meget velkommen! :)

Flot med det store vægttab indtil videre :pompom:
0
orchid89
Indlæg: 29
Tilmeldt: 25. maj 2016, 18:39
Kort karma: 4
Likede indlæg: 43

Re: Fælles tråd - oktober 2016

Indlægaf orchid89 » 4. okt 2016, 16:48

Jeg havde en meget mærkelig dag i går. Jeg har sovet meget lidt hen over weekenden, og det kunne mærkes. Jeg nåede det punkt, hvor jeg var alt for overtræt til at sove ordentlig, og jeg følte mig ekstrem rastløs. Min hjerne føltes som grød, og det var så slemt, at mine hænder rystede. Da jeg kom hjem efter mine forelæsninger, sov jeg ca. 2 timer, og da jeg vågnede, var jeg virkelig sølle. Derfor afmeldte jeg mig cirkeltræning. Generelt har jeg faktisk overvejet at udskyde holdtræning, da jeg ikke rigtig føler for det. Meeen senere på aften tog jeg til fitness og trænede cardio en halv time :dance:

I dag har jeg gudskelov følt mig normal. Jeg trænede lige knap 1½ time i formiddag, hvor det blev til både cardio og styrke. Desuden har kosten også været helt efter bogen. Nu sidder jeg her og har en rigtig dejlig følelse :banan: Dog bliver jeg nok noget øm i armene og skuldrene i morgen :lol:
4
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2974
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6643

Re: Fælles tråd - oktober 2016

Indlægaf Sophaya » 5. okt 2016, 05:50

Puha, i går var det tidligt op, i fitness og så en lang dag med diverse magtkampe med håndværkeren og derefter frivilligt arbejde og foredrag. Da jeg kom hjem klokken 22 var jeg helt smadret, men skulle jo (endelig) i bad, vaske op og spise før jeg kunne gå i seng. Da vækkeuret ringede 6.30 i morges var jeg ved at vende mig og sove videre. Men afsted kom jeg, og er først hjemme kl 20 igen. Jeg har sørget for god frokost, men jeg har ikke fået morgenmad eller pakket snacks, så der ryger nok lidt forkert indenbords.
Vægten står stille, men jeg føler mig slankere, så bliver spændende hvad mave/talje mål siger på fredag.
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Fælles tråd - oktober 2016

Indlægaf Ally » 5. okt 2016, 15:01

PMS er en kælling. Siger det bare. Jeg craver kulhydrater. Big time. Har også spist en del af dem. Tsk.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2974
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6643

Re: Fælles tråd - oktober 2016

Indlægaf Sophaya » 5. okt 2016, 15:19

Ally skrev:PMS er en kælling. Siger det bare. Jeg craver kulhydrater. Big time. Har også spist en del af dem. Tsk.


Årh, jeg kender det. Og det at være træt eller stresset gør altså det samme ved mig!
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Fælles tråd - oktober 2016

Indlægaf Ally » 5. okt 2016, 17:31

Sophaya skrev:Årh, jeg kender det. Og det at være træt eller stresset gør altså det samme ved mig!

Godt, jeg ikke er den eneste! Udover PMS + mens er jeg også presset på jobbet. Der er run på for tiden og det gør, at jeg kan gå lidt i selvsving i mad - dog har jeg de sidste uger været i fitnesscentret to gange om ugen, hvilket jeg klapper mig selv på skulderen over.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1488
Likede indlæg: 22963

Re: Fælles tråd - oktober 2016

Indlægaf POCKETKITTEN » 5. okt 2016, 19:39

Jeg har lige meldt mig til et bollywood-dansehold. :genert: Jeg kunne godt bruge noget motion og nogle moves.
3
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.

Tilbage til "Sund og/eller slank"