Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ficus » 4. okt 2016, 07:11

Jeg havde hørt navnet før det brændte, men derudover kendte jeg ikke noget til det. Ligesom jeg heller ikke kender Badehotellet, før jeg lige googlede det.


Jeg undrer mig over at min chef er kommet sent på arbejde i en uge nu, med undskyldning at der var trafik. Vi bor 200 meter fra hinanden... Jeg ser aldrig noget af den trafik :-D
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19686
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2450
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46411

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 4. okt 2016, 07:48

Tricolette skrev:[url]l[/url]
Sangius skrev:
Fru Sunshine skrev:At der virkelig er nogen - også herinde - der ikke kender til Svinkløv Badehotel.


Før eller efter det brændte?


Før det brændte.
Det har været et meget attraktivt badehotel og et af de få tilbageværende helt autentiske - hvis ikke det eneste.
Serien Badehotellet har hente meget inspiration der, desuden er flere af udendørsscenerne optaget omkring Svinkløv Badehotel.

Vel fordi vi ikke alle sammen kan gå op i danske badehoteller, og serier herom?
Hvis det at besøge et dansk badehotel ikke har været aktuelt, og man ikke bruger sine weekender med at se serier på DR hvor skulle man så kende til det fra?
15
...
HerErJeg
Indlæg: 4249
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5053

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HerErJeg » 4. okt 2016, 08:09

Jeg undrer mig over hvorfor amerikanske politikere altid skal pege...?? På samtlige billeder står de enten med åben mund og/eller peger.
1
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1791
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 129
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2279

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf computermus » 4. okt 2016, 08:13

LadyFox skrev:
Tricolette skrev:[url]l[/url]
Sangius skrev:
Fru Sunshine skrev:At der virkelig er nogen - også herinde - der ikke kender til Svinkløv Badehotel.


Før eller efter det brændte?


Før det brændte.
Det har været et meget attraktivt badehotel og et af de få tilbageværende helt autentiske - hvis ikke det eneste.
Serien Badehotellet har hente meget inspiration der, desuden er flere af udendørsscenerne optaget omkring Svinkløv Badehotel.

Vel fordi vi ikke alle sammen kan gå op i danske badehoteller, og serier herom?
Hvis det at besøge et dansk badehotel ikke har været aktuelt, og man ikke bruger sine weekender med at se serier på DR hvor skulle man så kende til det fra?

Selvfølgelig er det ikke os alle der går op i serien om badehotellet og måske kender man det bedre ubevidst når man er nordjyde,fordi det er en ret integreret del af den nordjydske hukommelse.
Men selvom man ikke har besøgt et badehotel, så kan man næsten ikke undgå at have hørt om TV2 serien "Badehotellet " .
Det du tænker på, som DR sendte om badehoteller, var et tema på DR2 om samtlige danske badehoteller, med Anders Agger og Anne Hjernøe.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19686
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2450
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46411

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 4. okt 2016, 08:21

computermus skrev:
LadyFox skrev:
Tricolette skrev:[url]l[/url]
Sangius skrev:
Fru Sunshine skrev:At der virkelig er nogen - også herinde - der ikke kender til Svinkløv Badehotel.


Før eller efter det brændte?


Før det brændte.
Det har været et meget attraktivt badehotel og et af de få tilbageværende helt autentiske - hvis ikke det eneste.
Serien Badehotellet har hente meget inspiration der, desuden er flere af udendørsscenerne optaget omkring Svinkløv Badehotel.

Vel fordi vi ikke alle sammen kan gå op i danske badehoteller, og serier herom?
Hvis det at besøge et dansk badehotel ikke har været aktuelt, og man ikke bruger sine weekender med at se serier på DR hvor skulle man så kende til det fra?

Selvfølgelig er det ikke os alle der går op i serien om badehotellet og måske kender man det bedre ubevidst når man er nordjyde,fordi det er en ret integreret del af den nordjydske hukommelse.
Men selvom man ikke har besøgt et badehotel, så kan man næsten ikke undgå at have hørt om TV2 serien "Badehotellet " .
Det du tænker på, som DR sendte om badehoteller, var et tema på DR2 om samtlige danske badehoteller, med Anders Agger og Anne Hjernøe.

Nej, jeg tænker på Dramaserien, som jeg har læst nogle overskrifter om. Andet har jeg ikke hørt om den. Jeg har hverken DR eller TV2 - jeg ser ikke den slags, og jeg omgås ikke nogen der gør, ogjeg har ikke styr på hvilken kanal der sender hvad, gik bare ud fra det var DR fordi det tit er dem der laver dramasrier. Og vi kan jo heller ikke alle være nordjyder.

Altså, selvom jeg bor i København så går jeg da ikke rundt med en forventning om at alle i Danmark kender de lokale steder jeg synes er fede.
12
...
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Aspargsen » 4. okt 2016, 09:34

Fru Sunshine skrev:At der virkelig er nogen - også herinde - der ikke kender til Svinkløv Badehotel.


Nej, jeg kendte ikke noget til det, jeg kender ikke alle danske hoteller
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Aspargsen » 4. okt 2016, 11:32

Fyrst Eberhard skrev:Jeg er ikke specielt hjemme i franske hotdogs, men hvad er der blevet af den autentiske franske hotdog, med det flade pølsebrød med sesam på, i det rød- og hvidstribede papir? Og hvad var der galt med den, siden man nu nærmest skal tage stilling til og svare på et helt spørgeskema, inden man kan få noget at spise?

"Skal det være lyst eller mørkt brød?"
"Hvilken (af de 28 forskellige slags) pølse?"
"Skal det være stor eller lille pølse?"
"Skal den være godt ristet?" (Skider bjørnen i skoven?)
"Hvilken dressing?"

Man når jo at miste appetitten.


Det er nyeste mode
så skal du prøve af bestille en burger på nogle af de nye smart steder :O
1
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ficus » 4. okt 2016, 11:45

Aspargsen skrev:
Det er nyeste mode
så skal du prøve af bestille en burger på nogle af de nye smart steder :O


Var for nyligt på Jagger på Istedgade og skulle for første gang bestille selv :rulle:

For det første er jeg nok selv på alder med deres medarbejdere, men har aldrig følt mig så gammel og så ikke-smart Vesterbroer, som da jeg stod der. Han snakkede så hurtigt at jeg ikke fattede noget og sluttede så sin sætning med "te es".... Mig der ikke forstår noget....
Han gentager "Er det med T S?"
og mig "hvad er ts?"
"Ehm. Tomat og salat?"

Sig mig, er det ikke helt standard fyld i burger? Plejer det ikke at være noget man vælger fra, hvis man ikke vil ha det?

Fra nu af så kan min kæreste igen være ham der bestiller.

Derudover skal man ikke sælge tripple-cheese-mayo, hvis man ikke kan forklare hvilke 3 oste man har brugt. Nå.
Senest rettet af Ficus 4. okt 2016, 13:13, rettet i alt 1 gang.
2
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9667
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29296

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sangius » 4. okt 2016, 12:32

Tricolette skrev:[url]l[/url]
Sangius skrev:
Fru Sunshine skrev:At der virkelig er nogen - også herinde - der ikke kender til Svinkløv Badehotel.


Før eller efter det brændte?


Før det brændte.
Det har været et meget attraktivt badehotel og et af de få tilbageværende helt autentiske - hvis ikke det eneste.
Serien Badehotellet har hente meget inspiration der, desuden er flere af udendørsscenerne optaget omkring Svinkløv Badehotel.


Det er et badehotel. Så tror jeg lige vi slapper lidt af... :p

Jeg havde aldrig hørt om det, og går generelt ikke meget op i badehoteller som sådan.
12
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Annione » 4. okt 2016, 15:56

Jeg går ikke op i danske badehoteller. Overhovedet. Jeg kender til gengæld til flere på Barbados, hvor det er godt vejr i mere end 1 dag om året.


Anyways. Jeg undrer mig over at det skal være så svinedyrt at få lavet nyt badeværelse. Omkring 140.000 for 6 m2. Det er jo en hidsig kvadratmeterpris :tie:
0
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Novella » 4. okt 2016, 16:10

Jeg har heller aldrig hørt om Svinkløv, før det brændte. Eller set Badehotellet (eller Broen, Forbrydelsen, Bedrag, eller Taxa for den sags skyld). Det er muligvis danmarkshistorie, bare ikke i min kanon.
7
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13056
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3545
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 56090
Kontakt:

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ado » 4. okt 2016, 16:21

Hvorfor så mange skriver "Livets hårde skole" som arbejde/uddannelse på deres Facebookprofil/datingprofil?
3
Donna Martin Graduates!
Pityt
Indlæg: 2612
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 530
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5056

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Pityt » 4. okt 2016, 16:31

Falstria skrev:
Ado skrev:Hvorfor så mange skriver "Livets hårde skole" som arbejde/uddannelse på deres Facebookprofil/datingprofil?


Ja det er jo dem som ikke har arbejde eller uddannelse...

Nej nej...man kan sagtens have både mellemlang uddannelse OG være i job selvom man har skrevet sådan på sin Facebookprofil....bare man har haft det MEGET hårdere end alle andre og har været igennem Helvede (HELVEDE, siger jeg) :rulle:
7
What's done in the dark will be brought to the light
HerErJeg
Indlæg: 4249
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5053

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HerErJeg » 4. okt 2016, 16:43

Ficus skrev:
Aspargsen skrev:
Det er nyeste mode
så skal du prøve af bestille en burger på nogle af de nye smart steder :O


Var for nyligt på Jagger på Istedgade og skulle for første gang bestille selv :rulle:

For det første er jeg nok selv på alder med deres medarbejdere, men har aldrig følt mig så gammel og så ikke-smart Vesterbroer, som da jeg stod der. Han snakkede så hurtigt at jeg ikke fattede noget og sluttede så sin sætning med "te es".... Mig der ikke forstår noget....
Han gentager "Er det med T S?"
og mig "hvad er ts?"
"Ehm. Tomat og salat?"

Sig mig, er det ikke helt standard fyld i burger? Plejer det ikke at være noget man vælger fra, hvis man ikke vil ha det?

Fra nu af så kan min kæreste igen være ham der bestiller.

Derudover skal man ikke sælge tripple-cheese-mayo, hvis man ikke kan forklare hvilke 3 oste man har brugt. Nå.

Jeg føler mig 8000 år gammel sådan nogle steder. Og det breder sig langt udenfor storbyen. Det var tider da det hed buuuurger med pom'fritter. Og der var kun EN måde at lave det på. Min dybeste medfølelse til den bedsteforældre der bliver narret der ind af barnebarnet.
Jeg oplevede faktisk for kort tid siden at den ansatte på Burger King måtte have hjælp til oversættelsen da jeg bad om hvidløgsmayo.???? Det var først da en kollega hviskede til ham at det var GARLIC, at jeg skulle ha'.
0
Pityt
Indlæg: 2612
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 530
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5056

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Pityt » 4. okt 2016, 17:04

Falstria skrev:
Pityt skrev:
Falstria skrev:
Ado skrev:Hvorfor så mange skriver "Livets hårde skole" som arbejde/uddannelse på deres Facebookprofil/datingprofil?


Ja det er jo dem som ikke har arbejde eller uddannelse...

Nej nej...man kan sagtens have både mellemlang uddannelse OG være i job selvom man har skrevet sådan på sin Facebookprofil....bare man har haft det MEGET hårdere end alle andre og har været igennem Helvede (HELVEDE, siger jeg) :rulle:


Ægteskab?

Ha :lol: Men nej...meget værre. Sådan noget der gør en stærkere hvis det ikke dræber en og giver en modet til at gribe dagen ;)
3
What's done in the dark will be brought to the light

Tilbage til "Generelt"