Fortæl din historie om din start på livet

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15291
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Fortæl din historie om din start på livet

Indlægaf Delfin » 29. sep 2015, 20:02

Efter to temmelig krævende børn og en spontan abort derimellem indenfor 1½ år, var der lukket for det varme vand.
Troede de, indtil jeg ankom på ottomanen i stuen 4 år efter.
Det var ikke meningen, at jeg skulle vide det, men far kom til at fortælle det. Siden har mor gjort en ihærdig indsats for at fortælle mig, at jeg var sådan en dejlig rolig baby, og at det først var med min ankomst, at hun fandt ud af, hvor let det var at have en baby. Jeg håber aldrig mine søskende har hørt hende sige det. Det med at være nem holdt i øvrigt ikke i længden :engel:
0
14 11 14
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29991

Re: Fortæl din historie om din start på livet

Indlægaf Wizzze » 29. sep 2015, 21:59

Allmost_Famous skrev:Mine forældre havde allerede en bette knægt, da min søster og jeg kom til. Kort efter gik de fra hinanden. That's it :gruble:


Siger du at der er 2 af din slags ?? :gruble:

Tror ikke jeg kan processerer den information, eller overskue en sådan verden/realitet :8:

:lol:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Fortæl din historie om din start på livet

Indlægaf kidkomb » 29. sep 2015, 22:16

Jeg blev taget med sugekop en nat i så voldsom snestorm, at min mormor og moster ikke kunne komme ud for, at se mig, for motorvejene var lukket. Dagen efter var det højt klart solskin!
Næsten præcis 30 år efter (plus to dage) blev min ældste nevø (som er mit hjertebarn) født om natten i en snestorm og dagen efter var det højt klart solskin og jeg forudsagt på min egen fødselsdag, at han ville komme to dage efter kl 3.45. Han kom vist 3.40.
9 måneder inden, da han blev undfanget, havde jeg lige fået en abort og han blev lavet på p-piller.
Han skulle på mange måder have været mit barn.

Bonus info: Yngste nevø er født næsten præcis 30 år efter min kæreste (minus to dage)

Jeg er født 50 år efter min morfar.
Min søster er født 50 år efter min mormor.

Vi har åbenbart noget med runde tal.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Lull
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:18
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1595

Re: Fortæl din historie om din start på livet

Indlægaf Lull » 30. sep 2015, 06:01

Bøtte skrev:
Bøtte skrev:Der var overbelægning på det lokale sygehus, så mine forældre blev sendt til et andet 45 km væk. Min far blev sendt hjem, og min mor i et venterum med en lille hård bænk, hvor hun sad i 2 stive timer fordi de havde glemt hende, oveni havde hun begyndende veer.
Efter undersøgelsen gik det stærkt og min far blev kaldt ind igen. Så han måtte forlade en vigtig fodboldkamp (jeg er født under VM i 86), har jeg fået fortalt mange gange.
Fødslen gik fint, jeg var et lille myr på 2500 g selv om jeg var født 4 dage over termin (til sammenligning vejede min datter 3080 g en måned før termin), så vi var indlagt et par dage, hvor de lige tjekkede op på mig.

Jeg er i øvrigt født 10 måneder efter mine forældres bryllup, så jeg er en rigtig Honeymoon baby :D


Den kategori falder jeg vist også under. :engel:
Jeg er født 9 mdr. (-4 dage) efter mine forældres bryllup

Jeg var kolik barn, men min mor kunne smide mig ind til far - han var nemlig sengeliggende med et brækket lårben, hvilket min mor i grunden syntes var temmelig træls, med en 5 årig pilfinger og en skrigende nyfødt.

Da jeg var 3 mdr. fik de "ung pige i huset" til at passe mig. Mor skulle tilbage på sygeplejerskolen, så hun tog hjemmefra hver morgen 06.30 for at nå toget til København.
Pigen var fra Sønderjylland og derfor bundsolid og ærlig. Det mente mor i hvert fald, for hun var selv sønderjyde.
Men ak, efter 6 mdr. blev pigen smidt hjem til Sønderjylland og jeg sendt i dagpleje. Hun havde rippet min fars pladesamling, mors klædeskab og mit smykkeskrin (alle smykkerne fra min dåb var i hvert fald pist væk)
0
03.05.2017 :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24407

Re: Fortæl din historie om din start på livet

Indlægaf Moxy-lady » 30. sep 2015, 19:45

Lemonella skrev:Jeg var bestemt ikke planlagt. Mine forældre var ikke gift. Boede ikke sammen. De havde begge været gift før og begge havde mistet deres ægtefæller. Min mor havde 4 børn. Min far 3. Min mor var 38 år og min far næsten 45 år.
Min mor har altid fortalt, at jeg slet ikke skulle være født. De var begge to godt beskyttet for ikke, at hun skulle blive gravid, men det blev hun altså.

Min far flyttede ind hos min mor da hun var i 6 måned. Jeg skulle efter terminen komme til verden den 5 juli. På min fars fødselsdag. Jeg bestemte mig for, at komme en uge før.
Søndag den 28 juni. En varm sommernat/morgen fik min mor veer ved 2 tiden. Mine forældre tog en taxa til Roskilde sygehus. Jordemoderen mente der var masser af tid og lagde min mor i seng og min far gik over på den anden side af gaden, hvor et af hans stamværtshuse lå.
Ved 4 tiden ringede min mor på klokken og fortalte jordemoderen, at nu skulle det altså være. Det mente hun ikke og hængte klokkesnoren væk så min mor ikke kunne nå den.
Min mor har fortalt mig, at i samme øjeblik jordemoderen var ude af døren igen, kom jeg til verden. Min mor løftede dynen og kiggede og blev vist en anelse skuffet over, at jeg var rødhåret, men var glad for, at jeg var en pige.
Jeg blev født klokken 04:05. Vejede 4600 gr. og var 57 cm. lang. Godt nok en stor unge, at smutte ud som en mandel.


Bakkely?
Der kom min far og mine mostre vist også meget i sin tid :D
1
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24407

Re: Fortæl din historie om din start på livet

Indlægaf Moxy-lady » 1. okt 2015, 19:50

Lemonella skrev:
Moxy-lady skrev:
Lemonella skrev:Jeg var bestemt ikke planlagt. Mine forældre var ikke gift. Boede ikke sammen. De havde begge været gift før og begge havde mistet deres ægtefæller. Min mor havde 4 børn. Min far 3. Min mor var 38 år og min far næsten 45 år.
Min mor har altid fortalt, at jeg slet ikke skulle være født. De var begge to godt beskyttet for ikke, at hun skulle blive gravid, men det blev hun altså.

Min far flyttede ind hos min mor da hun var i 6 måned. Jeg skulle efter terminen komme til verden den 5 juli. På min fars fødselsdag. Jeg bestemte mig for, at komme en uge før.
Søndag den 28 juni. En varm sommernat/morgen fik min mor veer ved 2 tiden. Mine forældre tog en taxa til Roskilde sygehus. Jordemoderen mente der var masser af tid og lagde min mor i seng og min far gik over på den anden side af gaden, hvor et af hans stamværtshuse lå.
Ved 4 tiden ringede min mor på klokken og fortalte jordemoderen, at nu skulle det altså være. Det mente hun ikke og hængte klokkesnoren væk så min mor ikke kunne nå den.
Min mor har fortalt mig, at i samme øjeblik jordemoderen var ude af døren igen, kom jeg til verden. Min mor løftede dynen og kiggede og blev vist en anelse skuffet over, at jeg var rødhåret, men var glad for, at jeg var en pige.
Jeg blev født klokken 04:05. Vejede 4600 gr. og var 57 cm. lang. Godt nok en stor unge, at smutte ud som en mandel.


Bakkely?
Der kom min far og mine mostre vist også meget i sin tid :D


Taler vi om Bakkely der lå på Køgevej i Roskilde. Lige over for Roskilde Amts Sygehus?


Ja, lige efter rundkørslen :P

Hvor er det pudsigt!
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Fortæl din historie om din start på livet

Indlægaf ExCoastal » 3. okt 2015, 20:11

Jeg er født i en lejlighed i det indre Aalborg. I mine forældres soveværelse, der lå lige over porten i ejendommen. Mine bedsteforældre boede lige rundt om hjørnet i Nørregade, så jeg er sikker på at min mormor har været der den nat.

Ejendommen på hjørnet blev revet ned, da busterminalen ved medborgerhuset blev bygget, men den ejendom, hvor jeg blev født står der stadigt. Glæder mig til at vise mine unger, at der er jeg født :)
0
Ritva
Indlæg: 1
Tilmeldt: 7. nov 2015, 23:22
Kort karma: 0

Re: Fortæl din historie om din start på livet

Indlægaf Ritva » 8. nov 2015, 16:52

Re: Moxy-lady og Lemonella.
Min mor, er født på et restaurationsbord på Cafe Bakkely den 1. sep 1910. Jeg søger at fonde mere om denne café/beværtning, da jeg er begyndt at slægtsforske om mine morforældre, Christian og Louise Nielsen. Har forgæves søgt på Roskilde Museum, men fandt så jeres indlæg vedr. Stedet. Jeg vil være mega glad og taknemmelig om der findes billeder og historier af stedet. Fornemmede at stedet som anført lå overfor sygehuset, det har jeg så hermed fået verificeret.
Få forhånd tak og
0
Brugeravatar
Faceless
Indlæg: 752
Tilmeldt: 15. sep 2015, 07:23
Kort karma: 57
Likede indlæg: 888

Re: Fortæl din historie om din start på livet

Indlægaf Faceless » 8. nov 2015, 18:06

Jeg er født 4 dage før min mor havde termin, hvilket så tilfældigvis var min brors 2års fødselsdag. Så selvom jeg kun er tvilling i stjernetegn, kender jeg lidt til følelsen af at være rigtig tvilling, da jeg altid har skulle dele min fødselsdag med ham. :)
Min far var ellers lige kørt afsted på arbejde da min mor gik i fødsels, så det var først da han kom frem, at han fik at vide at han skulle skynde sig afsted igen til hospitalet. Det gjorde han så, så meget at han bare smed bilen på en græsplæne, hvilket han fik en parkeringsbøde for.
Men jeg var hurtigere, så da han nåede frem lå jeg allerede i min mors arme.
Der er billeder i fotoalbummet hvor min mor ligger med mig, imens min bror er i gang med at åbne en fødselsdagsgave på gulvet på hospitalsstuen.

Min morfar var desuden den første der fik lov at holde mig (efter min mor). Og da jeg er datter af hans datter—og første og eneste pige efter 3 drenge på stribe (bror og fætre)—har jeg altid været hans øjesten, hvilket han aldrig har lagt skjult på. :lun:
1
Mine drenge M'08/M'09/E'12/M'12/E'13/E'15/P'16/A'19 :lun:

Billede
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12947
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55657
Kontakt:

Re: Fortæl din historie om din start på livet

Indlægaf Ado » 8. nov 2015, 18:15

Min mor havde så voldsom kvalme, at hun nærmest var skind og ben, da hun ventede mig. Da jeg lige var kommet ud, blev jeg blå. Sådan først nede fra tæerne og som så bredte sig helt op til mine læber. Og så gik mit hjerte vist i stå et kort øjeblik, hvorefter lægerne fik hjulpet mig tilbage til livet med hjertemassage.
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Brutus
Indlæg: 775
Tilmeldt: 20. sep 2015, 16:03
Kort karma: 38
Likede indlæg: 1175

Re: Fortæl din historie om din start på livet

Indlægaf Brutus » 8. nov 2015, 20:55

Jeg er født på min storebrors 8års fødselsdag, og da jeg blev præsenteret for ham som en fødselsdagsgave, gav han sig til at tude.
Da mine forældre spurgte hvad han græd for, svarede han " jeg ville hellere have haft en fodbold " :/
7
If it is not yours, dont take it
If it is not right, dont do it.
If it is not true, dont say it.
If you dont know, shut up

(Japanese Wisdom)
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: Fortæl din historie om din start på livet

Indlægaf Phlox9 » 9. nov 2015, 09:08

Min mor tog selv en taxa til Fødselsstiftelsen i Århus oppe fra Sølystgade ved 22-tiden, og min far blev hjemme med min storebror på 3 år. Kort efter ringede hun hjem, og min far troede, at hun ringede for at sige, at det var falsk alarm, men så var jeg kommet til verden.

Da min storebror så mig næste dag, sagde han til mine forældre "Jeg synes, vi skal tage hende med hjem" - og han syntes desuden, at jeg skulle hedde Mælkebøtte :lol2:
Senest rettet af Phlox9 9. nov 2015, 17:35, rettet i alt 1 gang.
3
Hop-sa-sa
Indlæg: 29
Tilmeldt: 3. sep 2015, 19:49
Kort karma: 11
Likede indlæg: 47

Re: Fortæl din historie om din start på livet

Indlægaf Hop-sa-sa » 9. nov 2015, 16:19

Jeg har ikke fået andet fortalt, end at min far indigneret udbrød: "Hvorfor fanden sker den slags altid om natten?", da min mor vækkede ham for at fortælle, at nu var det vist tid.
Min mor blev installeret på en sengestue, og min far fik tildelt en lænestol ved siden af min mors seng, mens de ventede. Min mor havde naturligvis mange smerter i forbindelse med veerne, men ville ikke vække min far, som var faldet i søvn. Der var dog en kvinde på den anden stue, der ømmede sig højlydt, så min mor tilsneg sig en hviskende: "Aaaav. Av-av-av-av..." Hvorefter min far lige kunne anstige sig til at løfte sig på den ene albue på armlænet og sige: "Sssscchhh...." Han blev vist ikke lige ægtemand of the year dén dag!

Min far så til med overlegen stolthed og lysende øjne, da jeg var blevet undfanget. Lige indtil det gik op for ham, at det var neglestrengen, der dinglede mellem mine ben...
0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Re: Fortæl din historie om din start på livet

Indlægaf lillebjoern » 9. nov 2015, 19:43

Jeg var plangt - virkelig planlagt. Min mor havde mistet mange børn før hun fik mine storebrødre, og mistede så en del børn igen indtil hun blev gravid med mig. Jeg blev født naturligt, og det gik vist ret hurtigt.

Da resten af familien skulle hente mig (altså min far og mine brødre), sagde min bror at jeg da var ret sød. Da min mor så tog mig med i liften, udbryder min bror, "Skal hun også med hjem?????? :shock: "
2
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
missme
Indlæg: 303
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:00
Kort karma: 20
Likede indlæg: 391

Re: Fortæl din historie om din start på livet

Indlægaf missme » 9. nov 2015, 21:07

Min far havde landbrug da de ventede mig. Da dagen kom, og min mor vækkede ham, og sagde at han skulle ringe til sygehuset, der ringede han derop og bad om at tale med dyrlægen :lol2: Min mor arbejde på det sygehus, og var vist temmelig pinlig

Jeg ved HELDIGVIS ikke noget om undfangelsen :8: Jeg kom vist med storken :fløjt:
1

Tilbage til "Livets forhold"