Debattens mødregruppe

primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf primle » 4. okt 2016, 09:30

Nemesis bider mig virkelig i røven i dag. Jeg skulle bare lade være med at ytre højt at 'nætterne heldigvis er gode'. Vi har været oppe i tre timer i nat. Han virker til at have ondt i maven når han spiser. Ikke hver gang heldigvis. Men når han så bøvler er det slemt.

Ifølge sundhedsplejersken er der ikke meget at gøre udover det vi gør. Vi kan ikke skifte mme fordi han skal have det allergiforebyggende. Nu prøver vi mylicondråber.

Jeg synes det er hårdt når jeg tydeligt kan mærke på ham at han har ondt. Når han skriger fordi maven driller. Jeg kan klare gråd pga træthed, sult, alm babybøvl osv. Men gråd pga smerter synes jeg er rigtig grimt.
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 4. okt 2016, 11:47

Knirkemis. Hvor er jeg ked af at hører at du er blevet alene. Jeg kan slet ikke forestille mig HVOR hårdt det må være :ae: :kys: :blomst:
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 4. okt 2016, 11:53

Primle I havde prøvet kiropraktor ikke, en børnekiropraktor? De behandler nemlig på en lidt anden måde, den første kiropraktor vi var til knækkede i hans ryg, hvilket jeg ikke var tryk ved. Hvad med zoneterapi? Det hjalp virkelig på BabyM i hvertfald på kolikken. Undskyld hvis i allerede har været alle ting igennem. Men jeg føler ned jer, jeg ved hvor hårdt det er når de skriger af smerte. BabyM skriger ikke helt så meget mere, men jeg kan stadig hører ham inde i mit hovede selv når jeg ikke er i rum med ham. Min kæreste havde ham nede i stuen en dag jeg var oven på, jeg troede jeg skulle ned til en baby der skreg fordi jeg kunne hører ham, da jeg kom ned sov han og havde gjort det hele tiden. Jeg fortalte min kæreste at jeg kunne hører ham, og han fortalte mig at han, selv om han sad med ham, kunne hører ham skrige oppe oven på.
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 4. okt 2016, 11:59

Kæft hvor er jeg glad for at vi har en god sundhedsforsikring igennem min mands arbejde så vi kan få vores behandlinger betalt. Når nu at BabyM skal til kiropraktor og jeg er blevet henvist til fys, fordi jeg har slæbt mine arme i stykker af at gå rundt med ham og vugge ham. Det er så slemt at jeg har fået nerveskade i mit venstre håndled, fys håber på at det er midlertidigt og bliver bedre når vi får løsnet op i skulder, brystmusklatur og arme. Vi kan bare ikke vinde her hjemme.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3727
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 4. okt 2016, 22:22

Knirkemis skrev:
Danseprinsesse skrev:Jeg synes, noget af det hårdeste ved at være mor er alle de irrationelle følelser.

Den dårlige samvittighed og bekymringerne, selvom der reelt ikke er noget at have dårlig samvittighed eller bekymre sig over.
Når han ligger og sover sødt lige ved siden af mig, så kan jeg blive ramt af sådan en voldsom og knugende bekymring for, om han nu er glad og tryg, om han føler, hvor elsket han er.

Det sidder stadig i mig, kan jeg mærke, at han i starten ikke gav udtryk for, at han manglede mad.

Selvom jeg rationelt godt ved, at der ikke overhovedet er nogen grund til at tro, alle hans behov ikke bliver dækket til fulde, så kan følelserne - den der knudeagtige fornemmelse - være ret opslidende.

Det føles bare vildt overvældende at elske en, der er så dybt afhængig af mig, så inderligt. :genert:

De følelser roder også rundt i mit hoved. Idun er 4 måneder nu, og jeg får dårlig samvittighed, hvis hun ligger for længe på sit legetæppe (hvilket jo i virkeligheden aldrig bliver for længe, for jeg tager hende op, når hun begynder at brokke sig lidt). SP siger at det er godt for hende, fordi hun lærer at mærke sig selv og at jeg kommer, når hun kalder. Men alligevel har min samvittighed det lidt svært med det :genert:

Jeg får desværre ikke skrevet så meget, som jeg læser i den her tråd. Jeg er blevet alene-mor, så tiden er temmelig knap. Det er dælme en hård omgang, at skulle igennem et brud med så lille et barn. Heldigvis er hun nem og glad, men hun sover ikke igennem endnu, og nogle dage hænger jeg dårligt sammen af træthed. Vi er lige startet på lidt vælling i sutteflasken, og det har gjort, at vi er gået fra to til kun én flaske om natten. Så et lille fremskridt.


Det er jeg rigtig ked af på dine vegne, puha. :(
Håber du har et godt netværk tæt på?

Ja, det er præcis også sådan noget, jeg kan få dårlig samvittighed over. Jeg handler ikke på det, for jeg ved jo godt, at han netop også har godt af at ligge selv, så længe han er i godt humør. Men følelserne kan ikke helt kontrolleres. Jeg savner ham også, når han sover. :stoned:
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3727
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 4. okt 2016, 22:23

primle skrev:Nemesis bider mig virkelig i røven i dag. Jeg skulle bare lade være med at ytre højt at 'nætterne heldigvis er gode'. Vi har været oppe i tre timer i nat. Han virker til at have ondt i maven når han spiser. Ikke hver gang heldigvis. Men når han så bøvler er det slemt.

Ifølge sundhedsplejersken er der ikke meget at gøre udover det vi gør. Vi kan ikke skifte mme fordi han skal have det allergiforebyggende. Nu prøver vi mylicondråber.

Jeg synes det er hårdt når jeg tydeligt kan mærke på ham at han har ondt. Når han skriger fordi maven driller. Jeg kan klare gråd pga træthed, sult, alm babybøvl osv. Men gråd pga smerter synes jeg er rigtig grimt.


Det er synd for jer. Håber det "bare" var en enkelt svipser-nat. :ae:
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3727
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 4. okt 2016, 22:29

Det er sgu hårdt Nuser, selvom skrigeriet forhåbentligt er på retur, så kommer det nok til at tage tid, før I føler ro indeni. Synes jeg hører fra alle kolikforældre, at det bare sidder i kroppen så længe efter. Det giver vel en form for traume at høre sit barn være så ulykkelig. Håber på en masse gode stunder og overskud bliver kylet i jeres retning snart. Og rigtig god bedring med hånden. :kys:
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf primle » 5. okt 2016, 11:44

Hvad giver i jeres babyer på i barnevognen nu? Jeg synes det er virkelig svært at bedømme.
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf primle » 5. okt 2016, 11:45

Vi har haft en god nat :banan:
3
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3727
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 5. okt 2016, 13:54

primle skrev:Hvad giver i jeres babyer på i barnevognen nu? Jeg synes det er virkelig svært at bedømme.


Han ligger i almindeligt tøj (natdragt eller body/strømpebukser) og dyne, synes det er for varmt med fleecedragt og lign. endnu. Men han har hue på og vanter, fordi han helst vil have hænderne over dynen.
1
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 5. okt 2016, 17:12

Hvor mange flasker får jeres babyer i døgnet? BabyM spiser 5-6 flasker i døgnet, han beder ikke om mere. Vi fylder 210ml og han spiser alt mellem 100 og 210ml. Men jeg kan ikke finde ud af om det er for lidt? Om jeg burde tilbyde ham en flaske mere i døgnet selv om han ikke selv beder om det? Altså han tager fint på, så egentlig regner jeg med at han bare selv er god til at appetit regulere, men for bare et par uger siden havde vi en dreng som spiste hver anden time og gerne oftere hvis han kunne komme til det. Måske det bare var et udtryk for at han havde det skidt og søgte trøst i flasken ( min baby var mælkoholiker haha)
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 5. okt 2016, 19:09

Nuser, det er fint med antal flasker. M har også haft nogle dage, hvor hun kun spiste 5 flasker. For tiden er det så mellem 6-7.

Her er det også kun få uger siden, at hun ofte ville spise hver 2,5 time. De der babyer laver hele tiden om på tingene (på godt og ondt).
1
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 5. okt 2016, 19:11

Mht. tøj i barnevogne så har M hue på nu, og nogle gange en lille striktrøje og andre bare almindeligt tøj. Hun har kun haft fleecedragt på en enkelt gang.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3727
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 5. okt 2016, 19:17

Nuser: her spiser han også 5-6 gange om dagen, vi laver 180 ml.
1
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Knirkemis » 6. okt 2016, 07:44

Det er jeg rigtig ked af på dine vegne, puha. :(
Håber du har et godt netværk tæt på?

Ja, det er præcis også sådan noget, jeg kan få dårlig samvittighed over. Jeg handler ikke på det, for jeg ved jo godt, at han netop også har godt af at ligge selv, så længe han er i godt humør. Men følelserne kan ikke helt kontrolleres. Jeg savner ham også, når han sover. :stoned:[/quote]
Jeg har et godt netværk, men desværre kun min bror og hans kone, som kan passe hende. Så jeg er ved at lære, at trække lidt på mine venner på andre måder - hjælp med indkøb, komme forbi og hjælpe med aftensmad osv. Men synes godt nok, at det er svært, at bede om hjælp :genert:

Vi har heldigvis fået dispensation fra venteliste til pasning, så hun kan komme i dagpleje allerede nu fra 4 måneder. Vi skal ud og hilse på en i dag. Så har jeg mulighed for, at aflevere hende nogle timer et par gange om ugen, så jeg selv kan få sovet og ordnet nogle ting. Så må vi se, hvordan det bliver at skulle aflevere hende. Nok sværere for mig, end for hende :blush:
0

Tilbage til "Forældre"