Vi der venter på storken!

PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 3. okt 2016, 09:04

Howitz skrev:
PinkPowerPrincess skrev:Howitz: Ååh det er altså fantastisk at være ruger! :lun: Håber krumme er dit kommende barn! :D

Mila: Øv, det var da en trist besked at få. Håber det bare var et dårligt forsøg, og at det ser bedre ud næste gang!


Det er det :lun: Håber virkelig også at Krumme får en chance for at vise hvad den dur til.
Jeg har bare haft SÅ ondt i ryggen og hoften (gammel skade) i to dage. Så voldsomt så jeg sidste gang, da jeg havde de her smerter blev hentet af en ambulance :whine: Har kun taget noget panodil fordi det vist er det eneste jeg må tage. Jeg er SÅ bekymret for om panodilerne og stressen af alle smerterne vil ødelægge det hele, så ægget ikke sætter jeg fast. ØV ØV ØV!


Jeg har læst at det er godt at være syg, eller ligesom fejle noget kroppen skal bruge energi på, da et overaktivt immunforsvar ofte er grunden til at ægget ikke sætter sig fast (i hvert fald hvis man har haft gentagne æo uden held). Så jeg håber det er en god ting :D Stress er selvfølgelig ikke for godt. Hvornår har du egentlig BP? Og har du tænkt dig at teste før?
0
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 3. okt 2016, 09:10

Mila_H Åh ja, det med de sent adopterede bøn vil jeg give dig ret i. Jeg har også gået en lille smule med adoptionstanker siden min livmoderslimhinde blev værre og værre. Men det er netop også det der skræmmer mig så meget. En ting er prisen og den lange ventetid og den psykisk hårde godkendelsesproces. Men det der med at man kun kan blive skrevet op til børn fra 0-3 år er det der bekymrer mig mest, og gør at jeg ikke rigtig har lyst til at adoptere. Og det er jo ikke fordi jeg bare vil have en lille baby fordi de er nuttede, det er netop det med at man ikke ved hvad de har været udsat for, og de kan være skadet i uoprettelig grad.
Embryo adoption/dobbelt donation er en rigtig god mulighed synes jeg. Det dur bare ikke i mit tilfælde hvor det er livmoderslimhinden den primært er galt med. Så faktisk hellere have problemer med æggene :)
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 3. okt 2016, 09:41

Hold nu op an aktivitet. Kan næsten ikke følge med herinde mere :genert:

Der er infomøde for os i næste uge på Herlev. Det er lidt spændende (eller bliver i hvert fald rart at få overstået - google-mamma her ved efterhånden en pæn del om, hvad der skal ske :D ).

Frygter dog lidt for, at komme ud i "intetheden" på den anden side igen. Nu har vi ligesom haft den milepæl, at se frem til, og jeg var overbevist om, at vi ville have modtaget indkaldelse til første samtale, inden infomødet, men må nok indse, det næppe kommer til at ske.. :(

Der er ellers noget rart i at have "næste step i kalenderen", selvom det er ude i fremtiden, men det sker vist ikke denne gang. Jeg tager den tålmodige hat på :jule: (det var umiddelbart den eneste tilgængelige hat :D )

Er holdt helt op med at tro på, at det sker naturligt. Er faktisk mellem æl og mens lige nu, men er stået helt af tælle- og symptomspotterræset, kan jeg mærke. Det tror jeg faktisk, er den god ting. Hopper dog stadig lidt ekstra på kæresten, når æl-smerter og slim begynder at melde sig.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 3. okt 2016, 15:35

Ballademager skrev:Måtte jeg være med? :genert: Har udfyldt forsideinfo for længe siden :D


Jaaaaa, naturligvis :pompom:

Jo flere des bedre.

Der har vist været lidt uro på "trådhåndteringsfronten", men det er bestemt ikke ond mening, hvis du er faldet mellem to stole der, er jeg stensikker på ;) .
0
UndercoverSinglemom
Indlæg: 15
Tilmeldt: 30. mar 2016, 18:01
Kort karma: 11
Likede indlæg: 18

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf UndercoverSinglemom » 3. okt 2016, 18:50

Jeg skylder vist en lille opdatering.
Min skanning viste desværre der ingen liv var i uge 7.

Jeg har sat projektet på pause så, da der er andre ting der lige nu skal være fokus på.

Er ok med det er sådan det er endt, det var bare ikke nu det skulle ske.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 4. okt 2016, 09:50

UndercoverSinglemom skrev:Jeg skylder vist en lille opdatering.
Min skanning viste desværre der ingen liv var i uge 7.

Jeg har sat projektet på pause så, da der er andre ting der lige nu skal være fokus på.

Er ok med det er sådan det er endt, det var bare ikke nu det skulle ske.


Det er jeg rigtig ked af at høre :kram:

Men trods alt positivt, at du er okay.

Held og lykke med hvad den næste tid bringer :)
0
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 4. okt 2016, 10:53

Ballademager: Selvfølgelig må du være med (igen). Ja som sagt har der været en del skift i trådholder-tjansen, men nu er det mig der har den. Vil du udfylde formularen igen, så sætter jeg den på forsiden :)

Mygirl: Hvor spændende med infomøde snart, også selvom der ikke er så meget info for dit vedkomne :P Håber der ikke gå længe inden du kan komme rigtig igang. Tænker at det der infomøde da vel må sætte gang i nogle indkaldelser.

Undercoversinglemom: Øv hvor trist, stort kram selvom du er rimelig ovenpå.
1
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 4. okt 2016, 15:30

Min æl test er positiv lige nu. Vi havde sex i lørdags og i går aftes. Ville i sexe i dag og i morgen samt torsdag eller ville i holde pause i dag og sexe i morgen og torsdag?

Vi plejer bare at give los hver dag fra den er positiv, men har tænkt på om det er bedst med en dags pause imellem. Også selvom det er når testen er positiv.
0
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 4. okt 2016, 16:19

Majer skrev:Min æl test er positiv lige nu. Vi havde sex i lørdags og i går aftes. Ville i sexe i dag og i morgen samt torsdag eller ville i holde pause i dag og sexe i morgen og torsdag?

Vi plejer bare at give los hver dag fra den er positiv, men har tænkt på om det er bedst med en dags pause imellem. Også selvom det er når testen er positiv.


Nu hvor i havde sex i går, hvor der var gået et par dage imellem, så tænker jeg at der jo er nogle gode sædceller deroppe fra i går - de overlever jo nogle dage i kroppen. Så tror ikke det gør den store forskel på om i sexer i dag eller i morgen. Og torsdag har i hvert fald nok ikke så meget at sige. Men man siger jo at der går ca. 24 timer fra positiv æl-test til man har æl. Så når nu du allerede har sædceller der ligger parat, så ville jeg nok sexe i morgen og så du rammer æl spot on med sædceller af bedste kvalitet (fordi du sprang i dag over). Men som sagt, tror ikke det gør såå stor en forskel :)
Edit: Og så ville jeg også bare synes det var opmuntrende at prøve noget andet end i plejer. :)
0
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 4. okt 2016, 17:20

PinkPowerPrincess skrev:
Majer skrev:Min æl test er positiv lige nu. Vi havde sex i lørdags og i går aftes. Ville i sexe i dag og i morgen samt torsdag eller ville i holde pause i dag og sexe i morgen og torsdag?

Vi plejer bare at give los hver dag fra den er positiv, men har tænkt på om det er bedst med en dags pause imellem. Også selvom det er når testen er positiv.


Nu hvor i havde sex i går, hvor der var gået et par dage imellem, så tænker jeg at der jo er nogle gode sædceller deroppe fra i går - de overlever jo nogle dage i kroppen. Så tror ikke det gør den store forskel på om i sexer i dag eller i morgen. Og torsdag har i hvert fald nok ikke så meget at sige. Men man siger jo at der går ca. 24 timer fra positiv æl-test til man har æl. Så når nu du allerede har sædceller der ligger parat, så ville jeg nok sexe i morgen og så du rammer æl spot on med sædceller af bedste kvalitet (fordi du sprang i dag over). Men som sagt, tror ikke det gør såå stor en forskel :)
Edit: Og så ville jeg også bare synes det var opmuntrende at prøve noget andet end i plejer. :)


Det bliver vist også den løsning. Vi er begge vildt trætte i dag, så tror at det vil være så meget pligtsex at det ikke vil være specielt positivt for nogen af os.
Så må jeg prøve at køre lidt tidligere fra job i morgen, så vil kan nå en hurtig tur inden sønnike skal hentes. Min kæreste skal ud i morgen aften og kommer sent hjem, så der bliver det i hvert fald ikke til noget :)

Hvis æl falder 24 til 48 time efter positiv test og ægget kam befrugtes 24 timer efter æl, så er tirsdag stadig lidt i spil :)
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf HappyPaww » 4. okt 2016, 18:44

Ballademager skrev:Nå, men frk. cool-jeg-tolker-ikke-og-tester-først-hvis-jeg-ikke-får-mens render nu rundt og tænker over, hvorfor jeg mon har niv i underlivet, kvalme og nedsat sult :genert: :blush:

Så meget for principper...!

Hehe der er jeg også :D Jeg har så enorm appetit, murren, lidt kvalme og ømme bryster - og mega meget udflåd (TMI)...! Bør kunne teste engang i næste uge, men ja - man bliver da bims af at gå og fortolke de mindste ting på den måde :lol:
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 5. okt 2016, 04:58

Nu bliver jeg helt misundelig :D skal have mens i weekenden, og har ikke skyggen af et symptom.

Men hepper på jer to!
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 5. okt 2016, 06:11

Ballademager skrev:
MyGirl skrev:Nu bliver jeg helt misundelig :D skal have mens i weekenden, og har ikke skyggen af et symptom.

Men hepper på jer to!


Øv :ae: Måske er det en sniger? Krydser i hvert fald lidt fingre for jer - hvis ikke for en graviditet så i hvert fald for hurtig afklaring på behandling :kys:


Tak tak. Som skrevet tidligere regner jeg ikke med en naturlig graviditet, så skuffelsen er til at overse :)

Mere rødvin til mig på lørdag! :D
1
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Ficus » 5. okt 2016, 06:29

Jeg er så frustreret på hele det her projekt i øjeblikket...

Mine sidste 3 cyklusser har været helt utilregnelige og har aldrig nogensinde oplevet at mens har været tidligere eller senere på den, end max 2-3 dage, men som regel lige til beregnet dato. Ikke de sidste 8-9 år i hvert fald. Sidste 3 måneder har været +11, +6 og nu i går - 5 dage.

Samtidig så jeg siden midt august taget temperatur, for at prøve på den led måske at kunne regne ud, hvornår ægløsning er/har været. Der er på ingen måde noget der tyder på at den sidste halvdel af tiden inden næste mens, skulle være højere end den første... Svinger fra ene ende til anden hver dag. Min løsning er så blevet at jeg har købt en digital ægløsningstester :)

Men sidste dråbe i mit bæger er alligevel at min søde og rare læge, som gerne vil hjælpe med at finde ud af hvad det egentlig er der måske kan være skyld i at det er svært for mig, hun er blevet sygemeldt på ubestemt tid og alle patienter er nu spredt udover de andre læger i området. Har fået den mest lortede læge, synes jeg. Hun synes ikke der er det mindste unormalt i at man har problemer med at blive gravid, når man "altså kun har prøvet i 6 måneder" og lukkede helt af for at selvom vi "kun" har prøvet-prøvet siden marts, så har vi nu lidt små-arbejdet på det i 12 cyklusser.
De ting min gamle læge snakkede om, at det måske kan være arvæv fra en gammel operation, efter nogle slemme bivirkninger på en abort, dem troede den nye ikke på kunne være nogen årsag. Hun kunne ikke se nogen grund til at man skulle grave mere i den sag. Jamen okay. Så de henvisninger min gamle læge snakkede om at vi skulle se på her i oktober, dem kunne jeg da tydeligvis skyde en hvid pil efter.

Udover at prøve at finde en anden læge(frederiksberg, vanløse el. vesterbro er vist indenfor min km grænse) og skifte, hvor går man så hen? :gruble: Kan man fx bare ringe en gynækolog op og høre om man kan få en tid?
0
Cosi
Indlæg: 1008
Tilmeldt: 31. jul 2016, 17:33
Kort karma: 150
Likede indlæg: 2238

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Cosi » 5. okt 2016, 07:04

Majer skrev:Min æl test er positiv lige nu. Vi havde sex i lørdags og i går aftes. Ville i sexe i dag og i morgen samt torsdag eller ville i holde pause i dag og sexe i morgen og torsdag?

Vi plejer bare at give los hver dag fra den er positiv, men har tænkt på om det er bedst med en dags pause imellem. Også selvom det er når testen er positiv.


Da jeg blev gravid med vores søn, der havde vi kun sex 3 gange på en måned - manden skulle have testet sædkvaliteten, og det faldt lige sammen med ægløsningen. Vi forsøgte at ramme så godt vi kunne, men havde faktisk opgivet det, fordi jeg jo havde ægløsning, hvor manden skulle testes. Denne gang havde vi kun sex 2 gange omkring ægløsningen - et par dage før (cirka hvor jeg begyndte at få ægløsningsslim), og formentlig på dagen. Så i virkeligheden skal der ikke ret meget til. Tror det handler lidt om held nogle gange.
0

Tilbage til "Graviditet"