Hvad vil du sige til debatten?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36728

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Daine » 4. okt 2016, 19:55

Jeg har vundet et sæt speedminton!!! :panik: :banan: :dance: :pompom:


(Jeg ville have vist et billede af sættet, men kan åbenbart ikke uploade fra iPad mere :gruble: )

image.jpeg


Hov, jeg kunne godt fra telefonen. I skal da ikke snydes for ... vidunderet.
3
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36728

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Daine » 4. okt 2016, 20:10

Falstria skrev:
Daine skrev:Jeg har vundet et sæt speedminton!!! :panik: :banan: :dance: :pompom:


(Jeg ville have vist et billede af sættet, men kan åbenbart ikke uploade fra iPad mere :gruble: )

image.jpeg


Hov, jeg kunne godt fra telefonen. I skal da ikke snydes for ... vidunderet.



En tennisketcher, en tennisbold der er skåret i stykker og så nogle plastic badminton dimser?

Hvad er det lige vi ser på?

Aner det ikke, det håbede jeg sådan set I kunne svare på :genert:
3
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15282
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25603

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Delfin » 5. okt 2016, 05:28

*SPEEDMINTON/CROSSMINTON

Opfindelsen: Speedminton er en sport, der på mange måder er en blanding af badminton, squash og tennis. Spillet startede som en idé, da den tyske opfinder Bill Brandes opfandt en hurtig, flyvende plastik fjerbold (se billedet herunder) – dengang kaldte han spillet “Shuttleball”.

Selve spillet: I speedminton kan man spille single (én mod én) eller double (to mod to). Man spiller normalt 3 sæt til 16 point, med mindre den ene vinder de to første sæt. For at vinde et sæt skal man vinde med minimum 2 point. Når man skal serve, skal man stå bag baglinjen, ligesom man skal i tennis. Man server tre gange og lader derefter modstanderen serve tre gange. Man spiller på en bane, som består af to firkanter (5,5x 5,5 meter) som er adskilt af et 12,8 meter slagstykke. Der er ikke noget net i speedminton, så målet er at ramme modstanderens firkant.

Udstyret: I speedminton spiller man med en speedminton-ketcher, som minder mest om en squash ketcher. En anden vigtig gentand i speedminton er bolden, som har mange ligheder med en plastik-fjerbold fra badminton. En “speeder”, som bolden hedder, kan opnå en tophastighed på 260-290 km/t og kan flyve 13–25 meter, afhængig af speederens kvalitet. Speedminton ændrede 1. januar 2016 navn til Crossminton.

Se videoen i linket herunder: Her kan I se 4 unge mænd fra Aarhus, som faktisk var til VM i speedminton i 2015. Man kan sagtens købe ketchere og bolde til en rimelig pris i Danmark, et begyndersæt koster 300-400 kr,- – det er faktisk ret sjovt!



http://www.tv2oj.dk/nyheder/28-08-2015/ ... y=1#player
1
14 11 14
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Thestral » 5. okt 2016, 05:59

Men hvorfor er bolden halveret? :genert:
1
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36728

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Daine » 5. okt 2016, 06:03

Tak for uddybning, Delfin :D

Men jeg forstår heller ikke det med den halve bold. Måske fordi de så ikke hopper? Hvis man skal ramme en bestemt firkant, skal bolden nok ikke kunne hoppe væk (man kan ikke sætte dem sammen). Og tænk at sådan et sæt kun koster 300-400kr.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Dirtylittledevil » 5. okt 2016, 07:12

Det er EN AF DE DAGE hvor min manisk glade side er svær at kontrollere! :panik:

1
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12653
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12371

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Guilded_Lily » 5. okt 2016, 08:11

Dirtylittledevil skrev:Det er EN AF DE DAGE hvor min manisk glade side er svær at kontrollere! :panik:



Jeg elskerelskerelskerelskerelskerelskerelsker Fielfraz! Det var min første gå-alene-til-koncert-oplevelse - jeg var 13 år, og ingen af mine venner gad med. Det var FEDT! :love:
2
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14703
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf sigge » 5. okt 2016, 08:26

Daine skrev:Tak for uddybning, Delfin :D

Men jeg forstår heller ikke det med den halve bold. Måske fordi de så ikke hopper? Hvis man skal ramme en bestemt firkant, skal bolden nok ikke kunne hoppe væk (man kan ikke sætte dem sammen). Og tænk at sådan et sæt kun koster 300-400kr.


Som jeg læser Delfinens indlæg, har de halve tennisbolde ikke noget med spillet at gøre, man skal kun bruge "fjerboldene". Men hvad de så laver i sættet, aner jeg ikke.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15282
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25603

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Delfin » 5. okt 2016, 17:40

sigge skrev:
Daine skrev:Tak for uddybning, Delfin :D

Men jeg forstår heller ikke det med den halve bold. Måske fordi de så ikke hopper? Hvis man skal ramme en bestemt firkant, skal bolden nok ikke kunne hoppe væk (man kan ikke sætte dem sammen). Og tænk at sådan et sæt kun koster 300-400kr.


Som jeg læser Delfinens indlæg, har de halve tennisbolde ikke noget med spillet at gøre, man skal kun bruge "fjerboldene". Men hvad de så laver i sættet, aner jeg ikke.


De halve bolde er til at mærke banen op med, læste jeg et andet sted. Det er nok hjemme i haven udgaven
4
14 11 14
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15613
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20988

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf 2SHY » 5. okt 2016, 20:48

Piger/kvinder der kalder veninder og bekendte for skat/søde/skattepige og andet i den dur skal virkelig have et los bagi. Det lyder frygteligt og får mine tæer til at krølle sig fuldstændig sammen :badr:
3
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf ManicNinja » 5. okt 2016, 22:00

2SHY skrev:Piger/kvinder der kalder veninder og bekendte for skat/søde/skattepige og andet i den dur skal virkelig have et los bagi. Det lyder frygteligt og får mine tæer til at krølle sig fuldstændig sammen :badr:


Jeg synes nu ikke just, det hjælper, når det er mænd, der bruger det. Ordet Skat bør egentlig kun bruges af den offentlige forvaltning.
3
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf LadyFox » 6. okt 2016, 06:53

2SHY skrev:Piger/kvinder der kalder veninder og bekendte for skat/søde/skattepige og andet i den dur skal virkelig have et los bagi. Det lyder frygteligt og får mine tæer til at krølle sig fuldstændig sammen :badr:

Du kommer bare :cool:
3
...
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Animi » 6. okt 2016, 06:58

Tænk, jeg synes det er SÅ mærkeligt at gå op i om andre kalder sine veninder for skat og sådan noget :gruble: Altså, det påvirker jo ikke nogen at jeg kalder min veninde for skat, så hvorfor ikke bare være ligeglad? :D
3
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf ManicNinja » 6. okt 2016, 08:03

Animi skrev:Tænk, jeg synes det er SÅ mærkeligt at gå op i om andre kalder sine veninder for skat og sådan noget :gruble: Altså, det påvirker jo ikke nogen at jeg kalder min veninde for skat, så hvorfor ikke bare være ligeglad? :D


Sådan er det jo med så mange ting i andre menneskers adfærd og valg her livet: Mange af dem er dybest set helt ligegyldige for os. Men derfor forholder vi os jo stadig tit og har en mening. Reagerer. Det er vist bare noget alment menneskeligt - at vi spejler os i andre menneskers adfærd og tiltrækkes eller frastødes. Somme tider til vores egen forundring.

Jeg tænker, det er netop dér, forandringer og erkendelser starter, dér vi bliver klogere på os selv : "Sådan dér ville jeg også gerne være / sådan dér ville jeg kraftedeme nødigt selv være! / Gad vide om jeg er sådan dér?"-agtigt.
Verden ville da godt nok være et kedeligt sted, hvis alle blot rummede alt hos hinanden med det samme. Kunsten er jo så i en del tilfælde ikke blot at lukke af, men at bevare en vis åben nysgerrighed. I min bog behøver man dog ikke favne alt ...

I øvrigt synes jeg også, at både truttere, kindkys og "heeeej skat" blandt veninder er frygteligt og frygteligt grinagtigt at se på. Det bliver mig for skabagtigt. Men skat du da bare løs :D Vi skal da være her alle sammen. Nogle synes, JEG er sær eller skabet, fordi jeg foretrækker håndtryk som hilsen over for folk, jeg ikke kender. Kram er for mig ret akavet og upassende med en fremmed.
2
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Animi » 6. okt 2016, 08:10

ManicNinja skrev:
Animi skrev:Tænk, jeg synes det er SÅ mærkeligt at gå op i om andre kalder sine veninder for skat og sådan noget :gruble: Altså, det påvirker jo ikke nogen at jeg kalder min veninde for skat, så hvorfor ikke bare være ligeglad? :D


Sådan er det jo med så mange ting i andre menneskers adfærd og valg her livet: Mange af dem er dybest set helt ligegyldige for os. Men derfor forholder vi os jo stadig tit og har en mening. Reagerer. Det er vist bare noget alment menneskeligt - at vi spejler os i andre menneskers adfærd og tiltrækkes eller frastødes. Somme tider til vores egen forundring.

Jeg tænker, det er netop dér, forandringer og erkendelser starter, dér vi bliver klogere på os selv : "Sådan dér ville jeg også gerne være / sådan dér ville jeg kraftedeme nødigt selv være! / Gad vide om jeg er sådan dér?"-agtigt.
Verden ville da godt nok være et kedeligt sted, hvis alle blot rummede alt hos hinanden med det samme. Kunsten er jo så i en del tilfælde ikke blot at lukke af, men at bevare en vis åben nysgerrighed. I min bog behøver man dog ikke favne alt ...

I øvrigt synes jeg også, at både truttere, kindkys og "heeeej skat" blandt veninder er frygteligt og frygteligt grinagtigt at se på. Det bliver mig for skabagtigt. Men skat du da bare løs :D Vi skal da være her alle sammen. Nogle synes, JEG er sær eller skabet, fordi jeg foretrækker håndtryk som hilsen over for folk, jeg ikke kender. Kram er for mig ret akavet og upassende med en fremmed.


Ja, joh... Jeg synes stadigvæk bare det er spøjst at have så stærke meninger om sådanne små ting :genert:
Selvfølgelig skal man ikke favne alt, og der er da også ting jeg synes kan være lidt mærkeligt folk gør/ikke gør, men ja, jeg er måske bare god til at trække på skuldrene når det alligevel ikke omhandler mig :D
4
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.

Tilbage til "Generelt"