Terminstråd - alle er velkomne :)

godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12973

Re: 17+2

Indlægaf godtnavn » 3. okt 2016, 14:08

Lulu skrev:
godtnavn skrev:Hvornår så I gravide ud?

Jeg er i en terminsgruppe på facebook, hvor alle ser vildt gravide ud, også dem der er sat til slutningen af marts og altså er flere uger bag mig. Jeg bliver helt bekymret, her kan man intet se endnu. Eller, om aftenen er min mave lidt oppustet, men om morgenen ser maven ud ligesom før jeg blev gravid. Havde jeg ikke sagt det til folk var der næppe nogen der havde gættet det eller bare så meget som mistænkt det.


Første gang var jeg i uge 26 før det med sikkerhed kunne ses. Denne gang var jeg omkring 23 uger henne. Indtil da så det mest ud som om jeg havde taget lidt på.
Jeg er slank af bygning, men har åbenbart brede hofter hvor babybulen kan ligge godt skjult længe.


Her ser det ikke en gang ud som jeg har taget lidt på :genert: Maven er præcis som før.

Men jeg var også overvægtig før jeg blev gravid, og har tabt mig, så måske har jeg bare tabt det samme på maven som livmoderen er vokset, således at det er gået i 0? Omvendt har maven heller ikke ændret form, synes de er mærkeligt, men er rart jeg ikke er alene føler mig lidt sådan på facebook hvor alle ser meget gravide ud :)
0
JoyNips
Indlæg: 12084
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33981

Re: 17+2

Indlægaf JoyNips » 3. okt 2016, 14:31

godtnavn skrev:Hvornår så I gravide ud?

Jeg er i en terminsgruppe på facebook, hvor alle ser vildt gravide ud, også dem der er sat til slutningen af marts og altså er flere uger bag mig. Jeg bliver helt bekymret, her kan man intet se endnu. Eller, om aftenen er min mave lidt oppustet, men om morgenen ser maven ud ligesom før jeg blev gravid. Havde jeg ikke sagt det til folk var der næppe nogen der havde gættet det eller bare så meget som mistænkt det.


Jeg afslørede det i uge 17 på jobbet, det begyndte jeg at skulle tænke over min påklædning. Men jeg kunne stadig knappe mine almindelige jeans om morgenen (men knappede så gerne op efter frokost).

Jeg tror det kommer meget an på ens kropsbygning. Jeg er slank og med hofter, men har ret meget svaj i lænden, så det skubber jo maven frem. Og så kommer det jo også an på moderkagens position. Min ligger foran og ret højt oppe.

Nu er jeg i 25. Uge og der er ikke så meget tvivl når jeg står op, men sidder jeg ned og læner mig frem mod et bord ser jeg bare lidt kvabset ud. Jeg kan også sagtens ligge på maven endnu.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

32+

Indlægaf Bøtte » 4. okt 2016, 07:46

Jeg er gået i gang med at vaske til baby. Der er altså noget mere end jeg lige huskede :genert: Så det er vist meget godt, jeg kom i gang, når jeg gerne vil være klar til uge 36.
1
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf AgentPixie » 4. okt 2016, 08:08

Hej!

Jeg tog en test i lørdags der var svagt positiv. I går tog jeg en der var endnu mere positiv.
Har lige haft ringet til min læge og skal ind til undersøgelse senere i dag.
Efter jeg ringede til ham, gik det hele pludselig op for mig og jeg begynder at panikke og tude :( Synes det er så skræmmende det hele, samtidig med jeg føler mig som en dårlig person og en der aldrig burde få børn, fordi jeg reagerer på den måde :(
Er der en der gider fortælle mig, at jeg reagerer normalt? :D

Det er meget tidligt, forventede mens på fredag så jeg er kun 3+4. Vi har ikke prøvet på at blive gravide, tog udelukkende en test fordi jeg i sidste uge havde kvalme - det har jeg stadigvæk samt niv og jag i underlivet.

Jeg er undercover fordi jeg kender folk herinde, det må I lige leve med :D
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
JoyNips
Indlæg: 12084
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33981

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 4. okt 2016, 08:57

UndercoverAgent skrev:Hej!

Jeg tog en test i lørdags der var svagt positiv. I går tog jeg en der var endnu mere positiv.
Har lige haft ringet til min læge og skal ind til undersøgelse senere i dag.
Efter jeg ringede til ham, gik det hele pludselig op for mig og jeg begynder at panikke og tude :( Synes det er så skræmmende det hele, samtidig med jeg føler mig som en dårlig person og en der aldrig burde få børn, fordi jeg reagerer på den måde :(
Er der en der gider fortælle mig, at jeg reagerer normalt? :D

Det er meget tidligt, forventede mens på fredag så jeg er kun 3+4. Vi har ikke prøvet på at blive gravide, tog udelukkende en test fordi jeg i sidste uge havde kvalme - det har jeg stadigvæk samt niv og jag i underlivet.

Jeg er undercover fordi jeg kender folk herinde, det må I lige leve med :D


Først: tillykke!
Dernæst: der er ingen rigtig eller forkert reaktion -eller måde at være gravid på i øvrigt. Nogle er jublende lykkelige, nogen er panikslagne og andre er sådan lidt "jaja, så bygger jeg en baby, what's the big deal?" Og det er altså helt normalt at synes det er lidt (eller meget!) skræmmende at skulle være mor.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12973

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 4. okt 2016, 09:17

UndercoverAgent skrev:Hej!

Jeg tog en test i lørdags der var svagt positiv. I går tog jeg en der var endnu mere positiv.
Har lige haft ringet til min læge og skal ind til undersøgelse senere i dag.
Efter jeg ringede til ham, gik det hele pludselig op for mig og jeg begynder at panikke og tude :( Synes det er så skræmmende det hele, samtidig med jeg føler mig som en dårlig person og en der aldrig burde få børn, fordi jeg reagerer på den måde :(
Er der en der gider fortælle mig, at jeg reagerer normalt? :D

Det er meget tidligt, forventede mens på fredag så jeg er kun 3+4. Vi har ikke prøvet på at blive gravide, tog udelukkende en test fordi jeg i sidste uge havde kvalme - det har jeg stadigvæk samt niv og jag i underlivet.

Jeg er undercover fordi jeg kender folk herinde, det må I lige leve med :D


Tillykke!

Jeg tror det er det man kalder hormoner :P Vi prøvede i 9 måneder, efter vi havde mistet, og det var mit højste ønske at blive gravid, og jeg kunne nærmest ikke tænke på andet. Et par dage efter jeg havde testet positiv blev jeg ramt af en "er det her nu en god idé?"/"er vi overhovedet klar?"/"kan jeg finde ud af at være en mor"/"vil jeg overhovedet være mor?"-tudetur lige pludselig blev det hele bare meget virkeligt og selvom jeg overhovedet ikke havde været i tvivl et eneste sekund før jeg testede positiv blev jeg overvældet af tvivl da testen var der. Nu er jeg overhovedet ikke i tvivl, jeg glæder mig SÅ meget til at få min lille pige, og jeg ved jeg bliver en god mor og min kæreste bliver en endnu bedre far. Så selv hvis man har planlagt barnet og ventet længe kan man altså godt reagerer sådan :)

Hvad siger faren?
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 4. okt 2016, 09:46

UndercoverAgent skrev:Hej!

Jeg tog en test i lørdags der var svagt positiv. I går tog jeg en der var endnu mere positiv.
Har lige haft ringet til min læge og skal ind til undersøgelse senere i dag.
Efter jeg ringede til ham, gik det hele pludselig op for mig og jeg begynder at panikke og tude :( Synes det er så skræmmende det hele, samtidig med jeg føler mig som en dårlig person og en der aldrig burde få børn, fordi jeg reagerer på den måde :(
Er der en der gider fortælle mig, at jeg reagerer normalt? :D

Det er meget tidligt, forventede mens på fredag så jeg er kun 3+4. Vi har ikke prøvet på at blive gravide, tog udelukkende en test fordi jeg i sidste uge havde kvalme - det har jeg stadigvæk samt niv og jag i underlivet.

Jeg er undercover fordi jeg kender folk herinde, det må I lige leve med :D


Tillykke :kys:

Du er helt normalt :-D

Vil din læge lave en gynækologisk undersøgelse? Er det ikke lidt tidligt, når du ikke er over tid endnu?

Er spændt på hvem der gemmer sig bag profilen ;)
0
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf AgentPixie » 4. okt 2016, 11:30

Tak for jerrs søde indlæg! :lun: Det er super rart at kunne skrive herinde, når vi ikke har fortalt det til venner og familie.

Mit lille panikanfald er gået over, nu er jeg bare almindeligt nervøs og rundt på gulvet :lol:
Jeg er faktisk mere nervøs over graviditeten end det at få en baby. Tanken om at noget vokser derinde giver mig the creeps lige nu :genert:

Min kæreste er helt oppe at køre, han glæder sig sindssyg meget!!! Han kigger på mig som om jeg er verdens 8. vidunder :genert: og vil gerne fortælle det til gud og hver mand - har dog bedt ham tage en chill pill :cool:

Lægen ville gerne se mig i dag, fordi han ikke synes det er normalt at jeg har daglig kvalme og niv i underlivet, hvis jeg kun er 3+4, så han pønsede på at jeg skulle være 7+6. Han syntes også det lød underligt at jeg kunne teste positivt i lørdags, hvor jeg så har været 3+1.
Han mærkede mig bare på skambenet og så ringede han til Skejby for at få mig henvist til en scanning, så vi kan fastslå hvor langt jeg er henne.
Jeg tror dog jeg er 3+4, testene er ikke sådan bragende positive, men der er helt klart to streger.

Så nu håber vi bare at den bliver siddende derinde! Er jeg 3+4 har jeg termin 17. Juni :banan:
1
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12973

17+3

Indlægaf godtnavn » 4. okt 2016, 11:35

Jeg testede positivt 3+5 fordi jeg havde kvalme og kunne mærke på min krop jeg var gravid. Allerede omkring 3+0 kastede jeg op første gang. Så nogen bliver bare hurtigt påvirket af graviditetshormonerne. Men det sker også tit at man har mens første måned, så der er mange der bliver sat 4 uger frem, og det ville jo kun være positiv, kortere tid til "den farlige periode" er overstået, og kortere tid til kvalmen bør aftage (skriver bør da ikke alle kroppe, bl.a. min, har opfattet det der med at man skal have det godt efter de første 12 uger).
0
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: 17+3

Indlægaf AgentPixie » 5. okt 2016, 07:44

godtnavn skrev:Jeg testede positivt 3+5 fordi jeg havde kvalme og kunne mærke på min krop jeg var gravid. Allerede omkring 3+0 kastede jeg op første gang. Så nogen bliver bare hurtigt påvirket af graviditetshormonerne. Men det sker også tit at man har mens første måned, så der er mange der bliver sat 4 uger frem, og det ville jo kun være positiv, kortere tid til "den farlige periode" er overstået, og kortere tid til kvalmen bør aftage (skriver bør da ikke alle kroppe, bl.a. min, har opfattet det der med at man skal have det godt efter de første 12 uger).

Min læge er nok bare ret sat i sine meninger. Jeg tester jo ikke bragende positiv, hvilket jeg vel ville gøre hvis jeg i dag er 8+0? Testen i lørdags var meget svag, var den hos lægen også - han troede faktisk den var negativ til at starte med. Havde tisset lige inden jeg tog afsted og kunne kun tisse meget lidt og tyndt hos lægen.. det mente han dog ikke havde noget at sige.

Jeg synes det er lidt forvirrende at jeg på nettet kan læse at HCG er mere koncentrere om morgenen eller hvis man har holdt sig lidt, og så min læge siger det modsatte.
Det samme med at få kvalme tidligt.

Er blevet indkaldt til en termins scanning på tirsdag, så må vi se hvad der sker. Lige nu tager jeg en dag af gangen og håber jeg ikke får min menstruation på fredag.
Håber ikke at en graviditet er en 9 måneder lang bekymring :D
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 5. okt 2016, 07:50

Stort tillykke. Jeg kan desværre meddele, at det er en lang bekymring. Og det bliver sgu ikke nemmere, når ungen er ude :lol:

Jeg havde også symptomer ekstremt tidligt. Jeg fik kvalme og blev ramt af vanvittig træthed på en måde, jeg aldrig havde oplevet før allerede inden jeg burde kunne teste positivt. Ved min datter var jeg reelt bange for, at jeg var blevet alvorligt syg, da jeg havde det på den måde. Denne gang var symptomerne lidt mere genkendelige.

Det er da fint, at du allerede bliver tilbudt en scanning. Mon ikke det passer meget godt med de der 3 uger, når nu den kun var svag positiv.
0
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf AgentPixie » 5. okt 2016, 09:42

I skal da lige se testene :D
Øverst: 4/10
Midten: 3/10
Nederst: 1/10
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf AgentPixie » 5. okt 2016, 09:43

Kolderudolf skrev:Stort tillykke. Jeg kan desværre meddele, at det er en lang bekymring. Og det bliver sgu ikke nemmere, når ungen er ude :lol:

Jeg havde også symptomer ekstremt tidligt. Jeg fik kvalme og blev ramt af vanvittig træthed på en måde, jeg aldrig havde oplevet før allerede inden jeg burde kunne teste positivt. Ved min datter var jeg reelt bange for, at jeg var blevet alvorligt syg, da jeg havde det på den måde. Denne gang var symptomerne lidt mere genkendelige.

Det er da fint, at du allerede bliver tilbudt en scanning. Mon ikke det passer meget godt med de der 3 uger, når nu den kun var svag positiv.

Du sælger det ikke så godt, der med at være gravid og senere mor :gruble: :D

Hvor langt er du henne?
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 5. okt 2016, 10:18

Godtnavn, det må da lige være noget for dig :-D

http://nyheder.tv2.dk/lokalt/2016-10-05 ... or-gravide
0
JoyNips
Indlæg: 12084
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33981

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 5. okt 2016, 12:30

Maaaaand, jeg magter ikke at tage stilling til barnevogn. Kan nogen ikke bare fortælle mig, hvad vi skal købe? :D

Jeg synes det er dødsvært. Jeg har dog efterhånden sporet mig ind på, at det nok skal være en kombivogn. Men det er dælme stadig en jungle. Overvejer bare at købe hvad jeg synes er pænest :lol:
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje

Tilbage til "Graviditet"