Vi der venter på storken!

Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 5. okt 2016, 08:50

Ficus skrev:Jeg er så frustreret på hele det her projekt i øjeblikket...

Mine sidste 3 cyklusser har været helt utilregnelige og har aldrig nogensinde oplevet at mens har været tidligere eller senere på den, end max 2-3 dage, men som regel lige til beregnet dato. Ikke de sidste 8-9 år i hvert fald. Sidste 3 måneder har været +11, +6 og nu i går - 5 dage.

Samtidig så jeg siden midt august taget temperatur, for at prøve på den led måske at kunne regne ud, hvornår ægløsning er/har været. Der er på ingen måde noget der tyder på at den sidste halvdel af tiden inden næste mens, skulle være højere end den første... Svinger fra ene ende til anden hver dag. Min løsning er så blevet at jeg har købt en digital ægløsningstester :)

Men sidste dråbe i mit bæger er alligevel at min søde og rare læge, som gerne vil hjælpe med at finde ud af hvad det egentlig er der måske kan være skyld i at det er svært for mig, hun er blevet sygemeldt på ubestemt tid og alle patienter er nu spredt udover de andre læger i området. Har fået den mest lortede læge, synes jeg. Hun synes ikke der er det mindste unormalt i at man har problemer med at blive gravid, når man "altså kun har prøvet i 6 måneder" og lukkede helt af for at selvom vi "kun" har prøvet-prøvet siden marts, så har vi nu lidt små-arbejdet på det i 12 cyklusser.
De ting min gamle læge snakkede om, at det måske kan være arvæv fra en gammel operation, efter nogle slemme bivirkninger på en abort, dem troede den nye ikke på kunne være nogen årsag. Hun kunne ikke se nogen grund til at man skulle grave mere i den sag. Jamen okay. Så de henvisninger min gamle læge snakkede om at vi skulle se på her i oktober, dem kunne jeg da tydeligvis skyde en hvid pil efter.

Udover at prøve at finde en anden læge(frederiksberg, vanløse el. vesterbro er vist indenfor min km grænse) og skifte, hvor går man så hen? :gruble: Kan man fx bare ringe en gynækolog op og høre om man kan få en tid?



Lige et indspark fra en lurer:

Man kan sagtens blive tjekket af en gynækolog for egen regning.
Vi gjorde det samme da jeg efter en tidlig abort ingen tegn havde på ægløsning. Jeg kunne hverken mærke eller teste den frem. Alle mine symptomer var forsvundet og jeg var faktisk sikker på jeg ikke havde æl, da jeg efter 5 måneder stadig ikke havde nogle tegn og min cyklus stadig ikke havde fundet sin gamle rytme.

Vi betalte 1200 for en konsultation med indledende samtale og en scanning. Og 500 for efterfølgende scanninger.
Efterfølgende fik jeg endnu en scanning og en blodprøve hvor de tjekkede om der havde været æl. Det havde der.
Jeg blev faktisk gravid den cyklus, men aborterede igen, og gynækologen mente også det kunne skyldes arvæv efter en operation i forbindelse med min første fødsel. Min egen læge var ikke enig i det.
Jeg endte med at få en gennemskyldning af æggelederne og fik progesteron efter ægløsning til at hjælpe med at holde på en evt graviditet. Og noget må have virket, for jeg blev gravid og har termin i næste måned :)

Hos min gyn (i Jylland) kostede en 'pakke' med indledende samtale, scanninger og gennemskyldning 5000,- Vi fik dog gennemskyldningen til 2500,- da den først blev lavet efter 4 måneder, hvor vi jo allerede havde betalt for nogle af de andre ting fra pakken.
1
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 5. okt 2016, 09:00

Ficus skrev:Jeg er så frustreret på hele det her projekt i øjeblikket...

Mine sidste 3 cyklusser har været helt utilregnelige og har aldrig nogensinde oplevet at mens har været tidligere eller senere på den, end max 2-3 dage, men som regel lige til beregnet dato. Ikke de sidste 8-9 år i hvert fald. Sidste 3 måneder har været +11, +6 og nu i går - 5 dage.

Samtidig så jeg siden midt august taget temperatur, for at prøve på den led måske at kunne regne ud, hvornår ægløsning er/har været. Der er på ingen måde noget der tyder på at den sidste halvdel af tiden inden næste mens, skulle være højere end den første... Svinger fra ene ende til anden hver dag. Min løsning er så blevet at jeg har købt en digital ægløsningstester :)

Men sidste dråbe i mit bæger er alligevel at min søde og rare læge, som gerne vil hjælpe med at finde ud af hvad det egentlig er der måske kan være skyld i at det er svært for mig, hun er blevet sygemeldt på ubestemt tid og alle patienter er nu spredt udover de andre læger i området. Har fået den mest lortede læge, synes jeg. Hun synes ikke der er det mindste unormalt i at man har problemer med at blive gravid, når man "altså kun har prøvet i 6 måneder" og lukkede helt af for at selvom vi "kun" har prøvet-prøvet siden marts, så har vi nu lidt små-arbejdet på det i 12 cyklusser.
De ting min gamle læge snakkede om, at det måske kan være arvæv fra en gammel operation, efter nogle slemme bivirkninger på en abort, dem troede den nye ikke på kunne være nogen årsag. Hun kunne ikke se nogen grund til at man skulle grave mere i den sag. Jamen okay. Så de henvisninger min gamle læge snakkede om at vi skulle se på her i oktober, dem kunne jeg da tydeligvis skyde en hvid pil efter.

Udover at prøve at finde en anden læge(frederiksberg, vanløse el. vesterbro er vist indenfor min km grænse) og skifte, hvor går man så hen? :gruble: Kan man fx bare ringe en gynækolog op og høre om man kan få en tid?


Hvordan tager du temperatur? Samme tid hver morgen, inden du stiger ud af sengen? Den der digitale æl-test, er det den med smileys? De er noget nemmere at aflæse, dog håber jeg så for dig at det ikke bliver endnu en lang cyklus, for så kan du godt løbe tør for dutter, der er nemlig ikke så mange med, og man kan ikke købe ekstra.
Hvor er det træls med lægen. Altså normen er at man skal prøve i 12 mdr, men kun 6 hvis man har mange symptomer på der er noget galt. Jeg ved ikke om du falder ind under det. Men altså min læge på Vesterbrogade henviste mig til gynækolog efter 6 mdr fordi jeg havde mange symptomer på PCO. Hvad mener du med at i så småt har prøvet i 12 mdr? Altså hvis i ikke har brugt prævention siden da, så kan du da godt sige i har prøvet i 12 mdr? :)
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 5. okt 2016, 09:22

Ballademager skrev:
Dejligt at høre, at du er ok med det. Det er sgu noget følsomt noget, det der med børn.

Og man skal ikke kimse af et godt glas rødvin :D


Jeg er (7-9-13) heldigvis stadig ved rigtig godt mod, og det er på ingen måde noget, der påvirker min dagligdag og/eller mit humør.

For ja, det er MEGET ømt og meget forskelligt, hvordan man reagerer, og reaktioner er jo desværre ikke noget, man selv vælger til eller fra.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 5. okt 2016, 10:40

Ballademager skrev:
Det er sindssygt følsomt.

Min ellers søde mor og hendes mand er SÅ indiskrete på det punkt. Havde en pose flæskesvær til at ligge på bordet, sidst de var på besøg. Min mors mand spørger straks, om "jeg mon var i en tilstand, hvor jeg cravede den slags, for hans mor havde nærmest ikke haft lyst til andet, da hun var gravid". Fik lukket munden på ham med et "nej, der må jeg sgu skuffe dig, men tak fordi du er så utroligt diskret". Har oplevet det samme med en ikke særlig nær kollega, og jeg undrer mig over, at folk er så direkte. Man aner jo ikke, om folk har prøvet i flere år.

Har ikke rigtig lyst til at fortælle nogen, at vi prøver, før der rent faktisk er en graviditet at fortælle om.


Jeg vil sige, at det faktisk ikke er noget, jeg selv har fået øjnene op før, før vi er gået i gang. Jeg kunne sagtens have været hende med kommentarerne for et år eller to siden :genert:

Men må indrømme, jeg heller ikke lægger så meget i at få dem. Min mor og søster stikker tit til, om vi aldrig skal i gang, og svarer bare noget a la, at det nok ikke varer sååå længe.

Der er heller ikke særlig mange omkring os, der ved det.
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Ficus » 5. okt 2016, 10:46

Ballademager skrev:Du kan da prøve at ringe til en gynækolog og høre, om de vil undersøge dig, evt. hvor du betaler selv.
Har personligt gode erfaringer med ham her på Frederiksberg:

http://parslov.dk


Tak :) Så har jeg lidt at kigge på


Bøtte skrev:Lige et indspark fra en lurer:

Hos min gyn (i Jylland) kostede en 'pakke' med indledende samtale, scanninger og gennemskyldning 5000,- Vi fik dog gennemskyldningen til 2500,- da den først blev lavet efter 4 måneder, hvor vi jo allerede havde betalt for nogle af de andre ting fra pakken.


Godt indspark, for var slet ikke nået så langt med mine snakke med den gamle læge, så det er rart at vide noget om hvad der måske kan være forude :blush:



PinkPowerPrincess skrev:
Hvordan tager du temperatur? Samme tid hver morgen, inden du stiger ud af sengen? Den der digitale æl-test, er det den med smileys? De er noget nemmere at aflæse, dog håber jeg så for dig at det ikke bliver endnu en lang cyklus, for så kan du godt løbe tør for dutter, der er nemlig ikke så mange med, og man kan ikke købe ekstra.
Hvor er det træls med lægen. Altså normen er at man skal prøve i 12 mdr, men kun 6 hvis man har mange symptomer på der er noget galt. Jeg ved ikke om du falder ind under det. Men altså min læge på Vesterbrogade henviste mig til gynækolog efter 6 mdr fordi jeg havde mange symptomer på PCO. Hvad mener du med at i så småt har prøvet i 12 mdr? Altså hvis i ikke har brugt prævention siden da, så kan du da godt sige i har prøvet i 12 mdr? :)


I de her 2 måneder hvor jeg har taget den, har det været mellem kl 5 og 6 hver morgen - der vågner jeg automatisk og skal tisse :-p - Den er taget inden jeg stiger ud ad sengen og selvfølgelig inden drikke og mad og alt det. Taget med et digitalt termometer fra Apoteket, i munden.

Den æl-tester jeg har købt er digital, umiddelbart var det vist en Clearblue, måske den har smiley? :gruble: Har ikke prøvet den endnu, men kommer til det i næste uge/næste uge igen tænker jeg. De apps jeg bruger anslår æl den 18. og den 20. Det var den eneste apoteket havde hjemme, men den havde i hvert fald 10 dutter.

Vi har prøvet, sådan organiseret, siden marts. Men vi har ikke brugt prævention siden februar 2015 og jeg har, med hjælp fra den app jeg har brugt til at huske hvornår jeg skulle have mens, derfor en ide om at vi har haft sex på de "rigtige" tidspunkter, i hvert fald det sidste år, hvor app er brugt. Teknisk set har vi jo så prøvet i halvandet år. Altså ved jo godt at sæd og æg ikke kan se forskel på om man prøver... Det var bare marts min gamle læge brugte som udgangspunkt, så det gør jeg også lidt :)


Snakkede også med den gamle læge om PCO, fordi min allerførste læge havde nævnt det i forbindelse med noget andet, men det mente hun(og hende den sidste nye her) i hvert fald ikke der var nogen grund til at være bekymret for, som det ser ud nu. Heldigvis. Ser hvor meget min rigtig gode veninde kæmper med det :/
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Marigold » 5. okt 2016, 10:47

Her er der to dage til forventet mens. Jeg synes jeg kan mærke at kroppen gør klar.
Vi er jo lige flyttet og har stadig lige lidt kasser tilbage. Tømte den ene tidligere og der lå ting fra min store piges fødsel og fra graviditeten. Havde skrevet "dagbog" da jeg blev gravid og der stod at jeg slet ikke var i tvivl om at jeg var gravid for det spændte i maven. Og det viste sig jo at jeg var gravid. Denne gang har min krop været mærkelig siden æl indtil for et par dage siden hvor den nu ligner sig selv i forhold til at mens er på vej.
Jeg har, som altid, mega lyst til at teste. Men de andre cyklusser er mens jo kommet kort efter en negativ test. Så denne cyklus vil jeg altså ikke teste før jeg er over tid. Alt andet har vist sig at være spild af teste. Men som sagt forventer jeg bare at mens kommer indenfor de næste 3 dage.
0
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 6. okt 2016, 16:13

Nå min æl test var negativ i dag, så æl har nok været der i går. Vi sexede to gange i går, så må håbe det var godt nok, for min kæreste er kommet til skade med foden på job i dag og kan næsten ikke gå. Så tvivler på jeg får ham med på en gang lagengymnastik i aften.

Nu kommer så den ulidelige periode hvor jeg går og lover mig selv ikke at håbe og tolke for meget. Og jeg falder lige i hver gang og er overbevist om at der er gevinst denne gang.

Orker det næsten ikke mere :(
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Marigold » 6. okt 2016, 18:19

Majer skrev:Nå min æl test var negativ i dag, så æl har nok været der i går. Vi sexede to gange i går, så må håbe det var godt nok, for min kæreste er kommet til skade med foden på job i dag og kan næsten ikke gå. Så tvivler på jeg får ham med på en gang lagengymnastik i aften.

Nu kommer så den ulidelige periode hvor jeg går og lover mig selv ikke at håbe og tolke for meget. Og jeg falder lige i hver gang og er overbevist om at der er gevinst denne gang.

Orker det næsten ikke mere :(


Kender det alt for godt. Sommetider får jeg kvalme af at tænke så meget! Jeg tør næsten ikke gå på toilet mere nu da forventet mens er i morgen!
0
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 6. okt 2016, 18:36

Marigold skrev:
Majer skrev:Nå min æl test var negativ i dag, så æl har nok været der i går. Vi sexede to gange i går, så må håbe det var godt nok, for min kæreste er kommet til skade med foden på job i dag og kan næsten ikke gå. Så tvivler på jeg får ham med på en gang lagengymnastik i aften.

Nu kommer så den ulidelige periode hvor jeg går og lover mig selv ikke at håbe og tolke for meget. Og jeg falder lige i hver gang og er overbevist om at der er gevinst denne gang.

Orker det næsten ikke mere :(


Kender det alt for godt. Sommetider får jeg kvalme af at tænke så meget! Jeg tør næsten ikke gå på toilet mere nu da forventet mens er i morgen!


Det er skrækkeligt at man kan psyke sig selv så meget. Jeg har den vilde murren i underlivet og er sikker på æl er lige nu. Så har forsøgt at overtale kæresten til en tur alligevel. Seriøst manden har skide ondt og har virkelig ikke lyst. Og jeg presser bare på. Nu har han bedt mig om at stoppe. Øv hvor er jeg træt af mig selv :(

Nej hvor spændende, har du testet før tid?
Nogen tegn på at mens er på vej?
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Marigold » 6. okt 2016, 19:04

Jeg har ikke testet denne gang. De sidste par cyklusser er mens kommet kort efter test, så tænkte at vente da mens angiveligt kommer i morgen. Men ellers tester jeg i morgen aften eller lørdag.
Synes min krop reagerer som om mens er på vej. Min mave føles lidt "spændt". Men ved bare jeg bliver skide skuffet selv om jeg forbereder mig!
1
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 6. okt 2016, 19:07

Marigold skrev:Jeg har ikke testet denne gang. De sidste par cyklusser er mens kommet kort efter test, så tænkte at vente da mens angiveligt kommer i morgen. Men ellers tester jeg i morgen aften eller lørdag.
Synes min krop reagerer som om mens er på vej. Min mave føles lidt "spændt". Men ved bare jeg bliver skide skuffet selv om jeg forbereder mig!


Håber for dig at mens holder sig langt væk :)
0
Frk._Strawberry
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:45
Kort karma: 79
Likede indlæg: 692

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Frk._Strawberry » 7. okt 2016, 08:20

Vi lader lige være med at have ubeskyttet sex det næste stykke tid. Jeg er blevet sat på en heftig antibiotika-behandling fordi mit eksem i ansigtet er blusset op igen..

Øv altså!
0
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 7. okt 2016, 10:28

Nu er jeg endelig ruger :pompom: På en meget flot blastocyst. Ved sidste ægoplægning i juni, der begyndte jeg jo at styrtbløde, og det endte så med jeg havde blødt hele min livmoderslimhinde og min blastocyst ud. Men denne her ægoplægning gik bare så godt, og jeg har ikke blødt en eneste dråbe i dag! Jeg har det vidst lidt anderledes end de fleste af jer andre; synes two-week-wait er det mest fantastiske, det er jo her man har en chance for at være gravid :lun:
10
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 7. okt 2016, 10:54

PinkPowerPrincess skrev:Nu er jeg endelig ruger :pompom: På en meget flot blastocyst. Ved sidste ægoplægning i juni, der begyndte jeg jo at styrtbløde, og det endte så med jeg havde blødt hele min livmoderslimhinde og min blastocyst ud. Men denne her ægoplægning gik bare så godt, og jeg har ikke blødt en eneste dråbe i dag! Jeg har det vidst lidt anderledes end de fleste af jer andre; synes two-week-wait er det mest fantastiske, det er jo her man har en chance for at være gravid :lun:


Jubiiii.. STORT tillykke! Det er jo en sejer i sig selv :pompom: og så en blastocyst :banan: Jeg hepper alt hvad jeg kan på den lille fis!

Jeg tror ikke meget på min lille Krumme :( Min krop har været så stresset pga. rygsmerter, og jeg har måtte tage panodiler i to dage :boo: Det der crinone driller mig med kvalme (som godt nok er forduftet nu) og jag i brystvorterne. Samtidig så var der ikke noget æg som var godt nok til frys på 5. dagen :(
0
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 7. okt 2016, 11:10

Howitz skrev:
PinkPowerPrincess skrev:Nu er jeg endelig ruger :pompom: På en meget flot blastocyst. Ved sidste ægoplægning i juni, der begyndte jeg jo at styrtbløde, og det endte så med jeg havde blødt hele min livmoderslimhinde og min blastocyst ud. Men denne her ægoplægning gik bare så godt, og jeg har ikke blødt en eneste dråbe i dag! Jeg har det vidst lidt anderledes end de fleste af jer andre; synes two-week-wait er det mest fantastiske, det er jo her man har en chance for at være gravid :lun:


Jubiiii.. STORT tillykke! Det er jo en sejer i sig selv :pompom: og så en blastocyst :banan: Jeg hepper alt hvad jeg kan på den lille fis!

Jeg tror ikke meget på min lille Krumme :( Min krop har været så stresset pga. rygsmerter, og jeg har måtte tage panodiler i to dage :boo: Det der crinone driller mig med kvalme (som godt nok er forduftet nu) og jag i brystvorterne. Samtidig så var der ikke noget æg som var godt nok til frys på 5. dagen :(


Øv at der ikke var nogle af de resterende æg der klarede sig til 5. dagen! Jeg håber jeres befrugtede æg klarer sig bedre i livmoderen end i reagensglasset, sådan er det jo for nogle.. Åh ja det er så irriterende med det medicin man skal tage, hvor bivirkningerne er det samme som graviditetssymptomer :tie: Jeg håber ægget har sat sig fast på trods af rygsmerter! Det er der jo stadig en chance for :) Hvornår har du test dag?
0

Tilbage til "Graviditet"