Terminstråd - alle er velkomne :)

JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 5. okt 2016, 12:38

Hvis man vil på babymesse i Øksnehallen den 15.-16. oktober er der i øvrigt en deal lige nu på Myfirstdeal.dk hvor man får 2 billetter til én billets pris.
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 5. okt 2016, 13:25

Bøtte skrev:Godtnavn, det må da lige være noget for dig :-D

http://nyheder.tv2.dk/lokalt/2016-10-05 ... or-gravide


JAAAAAAAAAAA!!! Men det lader til man ikke kan købe den nogen steder lige nu :( Eller også er de bare meget lidt informative i linket, jeg vil have en forhandlerliste! Den lyder lidt gusten, altså fiber-protein-is, men tager den kvalmen er jeg ligeglad :lol:


Joynips: jeg er med dig på barnevognen, jeg aner ikke hvad vi skal have. Jeg er omvendt dig kommet frem til at det vi skal have ikke skal være en kombivogn, og at jeg ikke vil have drejbare små hjul, men det betyder jo der stadig er cirka en million at vælge imellem, og jeg har ingen idé om hvad der er bedst.

Måske skal du få dig nogle flere krav og dermed indsnævre feltet :) F.eks.

Minimums liggemål i barnevognsdelen, altså hvor længe skal den kunne bruges
Drejbare hjul eller ikke
Lufthjul eller ikke (lufthjul kan punkterer har jeg hørt, men de fås vidst også punkterfri)
Hvor meget plads skal der være under, net eller stor kurv
Hvor meget må den fylde sammenklappet (skal du kunne have den med i bil?)
Maks pris for vogn

Tænker hvis du beslutter dig for de ting vil du sikkert være nede på et par kandidater :)
0
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: 17+3

Indlægaf godtnavn » 5. okt 2016, 13:34

UndercoverAgent skrev:Min læge er nok bare ret sat i sine meninger. Jeg tester jo ikke bragende positiv, hvilket jeg vel ville gøre hvis jeg i dag er 8+0? Testen i lørdags var meget svag, var den hos lægen også - han troede faktisk den var negativ til at starte med. Havde tisset lige inden jeg tog afsted og kunne kun tisse meget lidt og tyndt hos lægen.. det mente han dog ikke havde noget at sige.

Jeg synes det er lidt forvirrende at jeg på nettet kan læse at HCG er mere koncentrere om morgenen eller hvis man har holdt sig lidt, og så min læge siger det modsatte.
Det samme med at få kvalme tidligt.

Er blevet indkaldt til en termins scanning på tirsdag, så må vi se hvad der sker. Lige nu tager jeg en dag af gangen og håber jeg ikke får min menstruation på fredag.
Håber ikke at en graviditet er en 9 måneder lang bekymring :D


Jeg tror også det passer du er så langt som du tror når testene ikke var mere positive end de er. Men en scanning skader jo aldrig, vær forberedt på at de nok ikke kan se et foster, men kun en sort klat der er graviditeten, det er normalt så tidligt, men du får vished om at den sidder i livmoderen, og det er meget rart at vide :) Har lægen dog ret i sin mistanke vil der jo være noget rigtig at se, men vil bare lige skrive det andet så du ikke blvier bekymret når hun siger "jeg kan ikke se et foster" for det skal man slet ikke kunne allerede :)

Og jeg mener din læge vrøvler med HCG, jeg har altid hørt det samme som du har læst, både på nettet og fra min læge. Og jeg fik som nævnt også kvalme før end lægerne siger man gør, ovenikøbet er kvalmen heller ikke stoppet som den burde, jeg har aftalt med min krop at den senest stopper 18+0 som er på lørdag.

Og jeg må desværre også sige der er for meget at blive bekymret om i en graviditet, og jeg tror kun det bliver værre når barnet er født, men jeg tror det er det hele værd, ellers ville ingen børn vel have søskende :P
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 5. okt 2016, 13:40

godtnavn skrev:

Joynips: jeg er med dig på barnevognen, jeg aner ikke hvad vi skal have. Jeg er omvendt dig kommet frem til at det vi skal have ikke skal være en kombivogn, og at jeg ikke vil have drejbare små hjul, men det betyder jo der stadig er cirka en million at vælge imellem, og jeg har ingen idé om hvad der er bedst.

Måske skal du få dig nogle flere krav og dermed indsnævre feltet :) F.eks.

Minimums liggemål i barnevognsdelen, altså hvor længe skal den kunne bruges
Drejbare hjul eller ikke
Lufthjul eller ikke (lufthjul kan punkterer har jeg hørt, men de fås vidst også punkterfri)
Hvor meget plads skal der være under, net eller stor kurv
Hvor meget må den fylde sammenklappet (skal du kunne have den med i bil?)
Maks pris for vogn

Tænker hvis du beslutter dig for de ting vil du sikkert være nede på et par kandidater :)


Det er netop sådan noget som liggemål, drejbare hjul, plads under, hvor meget den fylder sammenklappet osv der får os til at lande på en kombi - men jeg synes stadig, der er rigtig mange at vælge imellem.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf xxx---xxx » 5. okt 2016, 13:46

Ang test og måling af hcg så har jeg begge gange fået mest positive test om eftermiddagen, på tynd tis :stoned:
Så det er vidst meget forskelligt.
0
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 5. okt 2016, 13:48

JoyNips skrev:
godtnavn skrev:

Joynips: jeg er med dig på barnevognen, jeg aner ikke hvad vi skal have. Jeg er omvendt dig kommet frem til at det vi skal have ikke skal være en kombivogn, og at jeg ikke vil have drejbare små hjul, men det betyder jo der stadig er cirka en million at vælge imellem, og jeg har ingen idé om hvad der er bedst.

Måske skal du få dig nogle flere krav og dermed indsnævre feltet :) F.eks.

Minimums liggemål i barnevognsdelen, altså hvor længe skal den kunne bruges
Drejbare hjul eller ikke
Lufthjul eller ikke (lufthjul kan punkterer har jeg hørt, men de fås vidst også punkterfri)
Hvor meget plads skal der være under, net eller stor kurv
Hvor meget må den fylde sammenklappet (skal du kunne have den med i bil?)
Maks pris for vogn

Tænker hvis du beslutter dig for de ting vil du sikkert være nede på et par kandidater :)


Det er netop sådan noget som liggemål, drejbare hjul, plads under, hvor meget den fylder sammenklappet osv der får os til at lande på en kombi - men jeg synes stadig, der er rigtig mange at vælge imellem.


Tænkte bare du kunne sætte det mere specifikt op, og dermed sorterer nogle flere fra, det er det jeg regner med at vi gør når vi skal bestemme os om nogle måneder. F.eks. liggemålet er ofte småt i kombivogne, og hvis du gerne vil have barnevognsdelen kan bruges mere end et par måneder kan du hurtigt sorterer mange fra.

Eller hvis du har en pusletaske så prøv at tage den med og se om den kan være under de vogne du kigger på, og om der stadig vil være plads til en indkøbspose ved siden af tasken. Sådan nogle ting kan sikkert også sorterer nogle fra.

Eller tag bare den der er pænest og umiddelbart opfylder dine krav, for har du ikke mange krav/mange vogne opfylder de krav du har kan du jo lige så godt vælge en vogn der også ser lækker ud :)
0
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 5. okt 2016, 16:59

Undercover: Jeg er vist ved at ramme 28 uge og er så *ehem* heldig at skulle have to babyer på en gang :) Men så sparer jeg da en graviditet. Hvis ikke det altså lige var, at det kun var planen, at jeg skulle have 2 børn - og ikke tre.

Godtnavn: I'm sorry to say. Jeg kastede op sidste gang i uge 22. Men siden da har jeg dog stort set ikke haft kvalme. Kun hvis jeg ikke spiser eller hvis jeg ikke får sovet.

Joynips: Det er fandme også en jungle med det babygrej. Især når man er jævnt ligeglad med det. Vi havde en grande barnevogn til E, ror den hed Emmaljunga Bigstar Supreme. Fordelen med den var, at hun kunne ligge i den virkelig længe og at den var ret stabil. Det betød at jeg kunne løbe med hende i skoven, mens hun sov, da hun var helt lillebitte.

Til tvillingerne har vi købt en kombivogn. De kan kun ligge i barnevognskassen til de er 6-8 måneder, men så har jeg så købt sådan en sleepbag, hvor de kan sove i den i klapvognsdelen uden problemer. Når nu du bor i byen havde jeg nok også valgt en kombi-vogn. De er bare små og handy. Jeg tror jeg havde valgt en baby-jogger summit x3 med barnevognskasse, hvis jeg kun ventede en. Den er altså mega handy, fylder ingenting og så er den godkendt som babyjogger efterfølgende, som den eneste kombivogn. De sælger den desværre ikke til 2 i Danmark. Ellers havde jeg klart valgt den.
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 5. okt 2016, 18:13

Kolderudolf skrev:
Joynips: Det er fandme også en jungle med det babygrej. Især når man er jævnt ligeglad med det. Vi havde en grande barnevogn til E, ror den hed Emmaljunga Bigstar Supreme. Fordelen med den var, at hun kunne ligge i den virkelig længe og at den var ret stabil. Det betød at jeg kunne løbe med hende i skoven, mens hun sov, da hun var helt lillebitte.

Til tvillingerne har vi købt en kombivogn. De kan kun ligge i barnevognskassen til de er 6-8 måneder, men så har jeg så købt sådan en sleepbag, hvor de kan sove i den i klapvognsdelen uden problemer. Når nu du bor i byen havde jeg nok også valgt en kombi-vogn. De er bare små og handy. Jeg tror jeg havde valgt en baby-jogger summit x3 med barnevognskasse, hvis jeg kun ventede en. Den er altså mega handy, fylder ingenting og så er den godkendt som babyjogger efterfølgende, som den eneste kombivogn. De sælger den desværre ikke til 2 i Danmark. Ellers havde jeg klart valgt den.


Vi har nemlig lovning på en arvet kæmpevogn til at stå på altanen til lursovning, så barnevognen skal være til ren transport. Så gør det jo ikke så meget, hvis han vokser ud af barnevognsdelen som 8-10 måneders og kun kan bruge klapvognen bagefter. Og så synes jeg jo, det er lidt smart at kunne køre om hjørner på en femøre med drejbare hjul...
Jeg er lidt forelsket i mutsy igo, rent udseendemæssigt og umiddelbart passer alt vist på ønskerne, men den kan vist kun ses i Aarhus.

Men prøv lige at se hvor pæn den er! :lun:

Billede
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 5. okt 2016, 18:30

Ja. Shit mand. Den er da mega pæn. Jeg kender den slet ikke.

Vi har købt dette monstrum. Det er lidt ligesom, at det ikke rigtig bliver fint og yndefuldt, når der skal være plads til 2 :boo:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 5. okt 2016, 18:37

Men til gengæld får du tvillinger. Det gad jeg altså virkelig godt! :lun:
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 5. okt 2016, 18:53

Joynips - drejehjul er geniale til bykørsel :gogo:
Vi havde en EJ barnevogn, også den som Rudolf nævner med masser af plads og komfort, gode dæk så den var god i alt slags terræn. Og så en EJ nitro City (hedder den vist) klapvogn med drejbare hjul og udover den bare er 100 gange nemmere at have i bilen og fylder meget mindre, så elsker jeg hjulene, det er så nemt at komme omkring.

Så synes den du overvejer er rigtig fin og tror den vil dække jeres behov godt (selv om jeg ikke umiddelbart kender den).
0
Thesen
Indlæg: 96
Tilmeldt: 17. aug 2015, 12:07
Kort karma: 19
Likede indlæg: 254

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Thesen » 5. okt 2016, 19:43

JoyNips skrev:
godtnavn skrev:

Joynips: jeg er med dig på barnevognen, jeg aner ikke hvad vi skal have. Jeg er omvendt dig kommet frem til at det vi skal have ikke skal være en kombivogn, og at jeg ikke vil have drejbare små hjul, men det betyder jo der stadig er cirka en million at vælge imellem, og jeg har ingen idé om hvad der er bedst.

Måske skal du få dig nogle flere krav og dermed indsnævre feltet :) F.eks.

Minimums liggemål i barnevognsdelen, altså hvor længe skal den kunne bruges
Drejbare hjul eller ikke
Lufthjul eller ikke (lufthjul kan punkterer har jeg hørt, men de fås vidst også punkterfri)
Hvor meget plads skal der være under, net eller stor kurv
Hvor meget må den fylde sammenklappet (skal du kunne have den med i bil?)
Maks pris for vogn

Tænker hvis du beslutter dig for de ting vil du sikkert være nede på et par kandidater :)


Det er netop sådan noget som liggemål, drejbare hjul, plads under, hvor meget den fylder sammenklappet osv der får os til at lande på en kombi - men jeg synes stadig, der er rigtig mange at vælge imellem.


Joynips, vi har en kombivogn fra Flip Flap, som vi har været vildt glade for. Den har, modsat mange andre kombivogne, ret langt liggemål, kunne være i vores Swift, drejelige hjul og så koster den under 4000.
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 5. okt 2016, 20:04

Uh, den må jeg lige kigge på også.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf AgentPixie » 6. okt 2016, 06:18

Kolderudolf skrev:Undercover: Jeg er vist ved at ramme 28 uge og er så *ehem* heldig at skulle have to babyer på en gang :) Men så sparer jeg da en graviditet. Hvis ikke det altså lige var, at det kun var planen, at jeg skulle have 2 børn - og ikke tre.

Whaaat! Puha, tanken om tvillinger gør mig træt :lol: Men jeg tror nu nok det skal blive sjov, især når de bliver ældre og er nemmere at putte, made og ikke vækker hinanden med gråd :D
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf AgentPixie » 6. okt 2016, 06:28

Jeg er begyndt at tvivle lidt på at min graviditet er levedygtig. Kontaktede en privat jordemoder i går fordi jeg havde en del spørgsmål og gerne vil scannes privat fremfor på sygehuset.
Vi snakkede lidt om tingene og hun spurgte ind til hvorfor min læge og jeg er uenige i hvor langt jeg er. Hun synes også det lyder mærkeligt at jeg har kunne teste positiv 3+1. Hun er en meget erfaren jordemoder så umiddelbart stoler jeg på hendes vurdering.

Så lige nu har jeg kun dårlige fornemmelser. Måske jeg er 8 uger men fosteret er ikke levedygtigt i længden eller er alt for lille, siden jeg ikke laver bragende positive teste? Men de bliver tydeligere så mit HCG stiger jo, men måske bare for langsomt?

Jeg aner intet om det, så det er bare spekulationer. Hun tilbød mig en scanning på mandag og jeg takkede ja. Er det dårlige nyheder foretrækker jeg at være på en lille privat klinik fremfor et sygehus. Ikke mindst fordi sygehuse skræmmer mig fra vid og sans :genert:
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19

Tilbage til "Graviditet"