Den store bagedyst

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Den store bagedyst

Indlægaf ManicNinja » 5. okt 2016, 19:34

Jeg sidder først og ser programmet nu. Har ikke læst alle jeres kommentarer, så jeg beklager, hvis jeg lyder som en genudsendelse af andre herinde, men øh ...

Det er da helt vanvittigt som Luna flirter med Vladimir!? :8: Blev nærmest helt pinligt berørt: "Tiii-iiimm? Kommer du ikke over og åbner min øl?" *Plirre-plirre* Aj, kunne du gøre dig selv lidt mere påtaget hjælpeløs, dame? Undskyld, men :gisp:

Og de dér snit i brødet, som var ZÅ MAZKULINE ... Aaaaaij, fy føj, hendes adfærd er PINLIG. Men åbenbart god for Timm Vladimirs sikkert lidt ramponerede midtvejskrise-ego. Aj, måske er det bare mig, jeg synes bare, hun er virkelig sådan ... pinligt indsmigrende. Lidt ærgerligt, hun virker ellers som en sød pige.

Hvad angår Gunnar ... Da jeg ikke havde kigget nærmere på den dér polterabendkage ... Jeg sad og skraldgrinede. Og ja, sikkert shame on me, men jeg tænkte altså også: "Det dér er sgu da en barnedåbskage". Ud fra jeres billeder her i tråden kan jeg jo så sagtens se, hvor han ville hen. Men nej. Nogen polterabendkage er det altså ikke. At han røg ud, fatter jeg dog hat af. Hvorfor røg Iben ikke? Det tænkte jeg allerede sidst, Med al hendes svineri og ikke særligt vellykket noget som helst ... Kan slet ikke forstå, at hende den ældre - var det Inge? - røg dér. Iben kan gnækgrine, og være friskfyragtig i en grad, så jeg er ved at blive idiot. Men bage kage kan hun sgutte. :D

Lidt mere generelt - hvad er så det fede ved programmet?
Jeg er ikke ret meget til kager. Slet ikke til fondant og pynt i lange baner eller 37 mousser i lag. En god frugttærte eller lunt wienerbrød, så er jeg glad. Bager jeg selv, er det brød og en kanelsnegl, en æblepie, en stabel pandekager eller andet jordnært. Lækkert og vellykket. Men ikke mere end det. Jeg bliver heller ikke sulten af at se Bagedysten. På nogen måde. Og det er i øvrigt første gang, jeg overhovedet ser den slags. Fordi jeg kender en af deltagerne perifært og var nysgerrig. Alt i alt ser jeg det bestemt ikke for kagerne, men langt mere, fordi jeg elsker at være fuldstændigt ansigtslammet af forargelse og irritation over, hvor KRUKKEDE dommere og værter altid er i den slags udsendelser lavet over temaet "amatører dyster". Dette er ingen undtagelse. Jeg har en FÆZD!

Christ! jeg har fået smæk for skillingen, hvad dét angår i dette program. Den dér "ratio"-formulering kan jeg fx leve højt på længe, og jeg foreslår, vi får den indarbejdet i Debattens herlige lager af indforståetheder på linje med "smiley, der kigger op og smiler" ... :lol:
Senest rettet af ManicNinja 5. okt 2016, 19:43, rettet i alt 3 gange.
4
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: Den store bagedyst

Indlægaf fisken80 » 5. okt 2016, 19:40

Jeg er træt af mousse og chokolade. Hvorfor skal de aldrig bage tærter eller sådan noget? Og i næste uge skal de nærmest ikke bage
6
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Den store bagedyst

Indlægaf ManicNinja » 5. okt 2016, 19:49

FruDulle skrev:Umiddelbart er der så meget virak på vej på fb mod DR, så mon ikke st de fatter pointen.
Jeg venter i spænding på den første #jesuisgunnar ;)


Link?
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Den store bagedyst

Indlægaf ManicNinja » 5. okt 2016, 20:01

Alligevel tankevækkende at Bagedysten iført den her fladpandede (og overflødige) kønsstereotypi leveres af samme kanal, der i øjeblikket sender dokumentarserien "Når to køn ikke er nok" ... :stoned: Eller blot udtryk for at spænde bredt? Hm ...

Måske man kunne sige, der mangler lidt ratio mellem det rene luft og fyld her ...
4
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Den store bagedyst

Indlægaf Sophies-mor » 5. okt 2016, 20:01

DR er i fuld sving med at undskylde, svare på sure kommentarer osv. i Facebook gruppen DR1
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Den store bagedyst

Indlægaf ManicNinja » 5. okt 2016, 20:02

Sophies-mor skrev:DR er i fuld sving med at undskylde, svare på sure kommentarer osv. i Facebook gruppen DR1


Kan saftsuseme ikke finde det. Link, tak?

EDIT: Fundet :)
Senest rettet af ManicNinja 5. okt 2016, 20:03, rettet i alt 1 gang.
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Den store bagedyst

Indlægaf Muspel » 5. okt 2016, 20:03

ManicNinja skrev:
Sophies-mor skrev:DR er i fuld sving med at undskylde, svare på sure kommentarer osv. i Facebook gruppen DR1


Kan saftsuseme ikke finde det. Link, tak?



Her: https://www.facebook.com/dr1/
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Den store bagedyst

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. okt 2016, 20:04

ManicNinja skrev:
Sophies-mor skrev:DR er i fuld sving med at undskylde, svare på sure kommentarer osv. i Facebook gruppen DR1


Kan saftsuseme ikke finde det. Link, tak?

EDIT: Fundet :)


https://www.facebook.com/dr1/?fref=ts

Næstøverste opslag.
Senest rettet af DetSorteCirkus 5. okt 2016, 20:05, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Den store bagedyst

Indlægaf ManicNinja » 5. okt 2016, 20:09

Falstria skrev:
ManicNinja skrev:Alligevel tankevækkende at Bagedysten iført den her fladpandede (og overflødige) kønsstereotypi leveres af samme kanal, der i øjeblikket sender dokumentarserien "Når to køn ikke er nok" ... :stoned: Eller blot udtryk for at spænde bredt? Hm ...

Måske man kunne sige, der mangler lidt ratio mellem det rene luft og fyld her ...


Den er ikke overflødig, den var bare ikke særligt godt gennemført.


Jeg kan godt synes, at (køns)stereotyper er ret sjove. Ligesom så mange andre bombastiske udsagn. Men at hive et eller andet "mandehørm" ned over det, fordi man gerne vil ha' nogen til at bage et grovbrød ... Knep mig i ansigtet og kald mig Bente: Det er altså noget pjat. (Og ja, sådan et dumt udtryk passer ræddi, ræddi godt lige netop her ...)
2
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Den store bagedyst

Indlægaf ManicNinja » 5. okt 2016, 20:10

DetSorteCirkus skrev:
ManicNinja skrev:
Sophies-mor skrev:DR er i fuld sving med at undskylde, svare på sure kommentarer osv. i Facebook gruppen DR1


Kan saftsuseme ikke finde det. Link, tak?

EDIT: Fundet :)


https://www.facebook.com/dr1/?fref=ts

Næstøverste opslag.


Det var selve siden, jeg ikke kunne hitte - fattede ikke lige, at det var en særlig Bagedyst-side. Men tak. :)
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Den store bagedyst

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. okt 2016, 20:11

Sagde de ikke til ham med fuldskægget, at det kun var ham selv og hans venner, der ville kunne forstå, hvad hans kage sigtede til? Og at det var en fejl? Samtidig med at han klarede sig rigtig dårligt i de to andre runder.
0
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Den store bagedyst

Indlægaf ManicNinja » 5. okt 2016, 20:17

Holy moly - hvem sagde 'shitstorm' ...? Ærligt - jeg synes sgu, de har fortjent den her ... :rulle:
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Den store bagedyst

Indlægaf Allmost_Famous » 5. okt 2016, 20:19

DetSorteCirkus skrev:Sagde de ikke til ham med fuldskægget, at det kun var ham selv og hans venner, der ville kunne forstå, hvad hans kage sigtede til? Og at det var en fejl? Samtidig med at han klarede sig rigtig dårligt i de to andre runder.

Jo.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Den store bagedyst

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. okt 2016, 20:21

Allmost_Famous skrev:
DetSorteCirkus skrev:Sagde de ikke til ham med fuldskægget, at det kun var ham selv og hans venner, der ville kunne forstå, hvad hans kage sigtede til? Og at det var en fejl? Samtidig med at han klarede sig rigtig dårligt i de to andre runder.

Jo.


Så fatter jeg minus. Det gør jeg også mht. Iben.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Den store bagedyst

Indlægaf kidkomb » 5. okt 2016, 20:26

Hvordan kan ingen på det program have forudset det her?
Ingen?
Hvor mange er der på sådan et produktionshold? 100?
Jeg forstår det slet ikke...
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Mad og drikke"