Brokketråd over Post Danmark

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Peter Post
Indlæg: 64
Tilmeldt: 9. aug 2016, 12:57
Kort karma: 5
Likede indlæg: 87

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Peter Post » 23. sep 2016, 08:20

En del af Post Danmarks problemer skyldes, at virksomheden er tvunget til at foretage den såkaldte slutdistribution her i landet til en pris, som ligger langt under markedsniveau fordi en International aftale tvinger Post Danmark til at bringe pakker ud til danskerne, selvom hver enkelt pakke er en underskudsforretning for det danske postvæsen. Og i sidste ende bliver regningen sendt videre til de danske borgere, som kommer til at betale mere i porto. I takt med, at e-handlen stiger, bliver effekterne af det her system mere og mere vanvittige.

Kompensationen for slutdistribution er reguleret af FN-organisationen Universal Postal Union, og reglerne er skabt ud fra et gammelt, kosmopolitisk ideal for at sikre post mellem alle lande verden over. Men i dag er det meste kommunikation reelt set overtaget af e-mail, og postvæsener håndterer i langt højere grad pakker som følge af den stigende e-handel. Resultatet er, at det er langt dyrere for danske kunder at modtage en pakke fra Herning end en tilsvarende pakke fra Hong Kong. Det kan koste mange kroner i fragt at bestille en pakke fra en dansk webshop, mens det stort set er reglen, at fragt fra lande som Kina og Singapore er gratis. Og det endda for anbefalede pakker, som kræver ekstra arbejde for postbudene i form af at få en underskrift fra modtageren.
0
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Maoam » 3. okt 2016, 14:55

Pakker fra netbutikker bliver dyrere

http://www.dr.dk/nyheder/penge/fra-nyta ... paa-nettet
0
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2860
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 232
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5556

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Luffegås » 3. okt 2016, 17:56

Denne weekend skulle jeg på kursus, og ventede i ugen op til på materiale. Lørdag var vi i alt 3-4 ud af 10 der ikke havde modtaget kursushåndbogen, på trods af kursusstedet havde brugt 75 kr. PR BREV på "hurtigt-som-muligt" levering!!
Og i dag er det jo mandag, og jeg har i månedvis haft på fornemmelsen af vi aldrig får leveret brev om mandagen.. Jeg kan høre post-scooteren, og jeg høre den aldrig om mandagen..
1
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf vibbsen » 3. okt 2016, 18:11

Maoam skrev:Pakker fra netbutikker bliver dyrere

http://www.dr.dk/nyheder/penge/fra-nyta ... paa-nettet


......Godt så...Jeg handler et par steder hvor man både kan få leveret med PestDanmark og GLS. Hvor sidstnævnte ofte er den billigste. Nu skal man så betale endnu mere....

Jamen det lyder da som Pest Danmark virkelig har udnyttet sin "konkurrencefordel"...
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Fuck.exe
Indlæg: 579
Tilmeldt: 13. aug 2015, 21:53
Kort karma: 171
Likede indlæg: 2024

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Fuck.exe » 3. okt 2016, 19:25

På det sidste er Post DK begyndt at være trælse overfor mig. I dag er det fucking 4. gang de afleverer en "du var ikke hjemme"-seddel i min postkasse.
Narrøve. Min mand er på barsel, og jo, han var faktisk hjemme. Både og torsdag OG fredag hvor de "forgæves" forsøgte at aflevere 2 pakker.

Sjovt nok er det altid torsdag og fredag der er et problem for dem. Jeg kan se på track&trace at pakkerne står som "forsøgt leveret til modtager" torsdag og fredag, men pudsigt nok får jeg først de håndskrevne pakkesedler om mandagen. Selvfølgelig med mandagens dato på. Det lugter langt væk af, at de ikke gider bevæge sig længere op end til stueetagen i et etagebyggeri.

I morgen skrider jeg ned på posthuset og råber af dem. Det er ikke for hyggens skyld, at jeg betaler porto i dyre domme for at få leveret bestemte pakker til min hjem-adresse. Lorte-mennesker.
0
Gulvaber er også mennesker.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Mi55y » 4. okt 2016, 06:50

Postbuddet skældte min kæreste huden fuld i fredags, da vi ikke var hjemme til at modtage en abonnementskasse - som jeg har modtaget længe uden problemer - også uden at være hjemme mellem 8 og 16, hvor den leveres. Jeg skrev til afsenderen, som skrev tilbage, at der måtte være tale om et postbud, som ikke kendte deres særaftale, og de ville tage fat i dem.

Men rimelig træls start på weekenden for min kæreste at komme hjem til at hidsigt postbud, som slet ikke ville lade ham komme til orde.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Ficus » 4. okt 2016, 06:56

Jeg fik en bøde i maj, troede jeg havde tabt mit periodekort i bussen og kontrollør var selvfølgelig nødt til at udstede den. Men kunne jo få den annulleret/nedsat, når jeg kunne bevise at jeg havde kort....

I fredags kom posten med både bøde og rykker, dateret og stemplet i hhv juni og august. Bødebrevet hvor der blandt andet står personlige informationer, var flænset så de var synlige....

Vi har aldrig problemer med post dk og pakkeaflevering 7-9-13. Men brevomdelingen... Vi har ikke fået noget som helst post i vores opgang i hele august måned fx.
Og det er ikke fordi de ikke kan komme ind, opgangsdøren er åben i dagstimerne, fordi viceværten er på kontoret
0
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Code71 » 4. okt 2016, 07:01

Jeg sendte et brev fra Valby til Vejle. Det ankom 11 hverdage efter. Jow jow
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Hunkat » 4. okt 2016, 07:35

Jeg modtog min ansættelseskontrakt 2 uger efter startdatoen. Endnu en uge efter kom der et adgangskort. Betalingskortet er endnu ikke dukket op her en måned senere.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Lull
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:18
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1595

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Lull » 4. okt 2016, 14:38

Hunkat skrev:Jeg modtog min ansættelseskontrakt 2 uger efter startdatoen. Endnu en uge efter kom der et adgangskort. Betalingskortet er endnu ikke dukket op her en måned senere.


Skal du betale for at gå på arbejde? :shock: :shock: :shock:
3
03.05.2017 :lun:
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Maoam » 6. okt 2016, 05:29

Kontant om at de ikke afleverer pakker i aften kl. 21.

http://mobil.dr.dk/smartphone/#artikel/ ... a-postnord
1
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 289
Likede indlæg: 7922

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Nicolait » 6. okt 2016, 14:24

Jeg bliver ved med at få post adresseret til min tidligere nabo. Det er godt nok lidt irriterende. Jeg har ringet til afsender og posten, og forsøgt at kontakte min tidligere nabo uden held.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Filipai » 6. okt 2016, 17:52

Jeg modtog igår et brev, som var afsendt 26. september. Det var så en varsling om at der ville være problemer med netværket og tv, samme dag som jeg modtog brevet.

Godt jeg ikke have planlagt hjemme arbejdsdag.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Wizzze » 7. okt 2016, 08:53

0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 289
Likede indlæg: 7922

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Nicolait » 17. okt 2016, 04:02

Jeg er så træt af postomdelte reklamer. De fylder i postkassen og er bare reklamer i stil med det andet som jeg ellers har sagt nej til.
2
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"

Tilbage til "Livets forhold"