Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 6. okt 2016, 07:02

Nu er der 10 dage til termin! :panik: og :banan: og :dance: og :shock:

Der er sådan set redebygget og klart til han kommer... Så nu er der kun the waiting game tilbage. Desværre har han kun lagt sig halvt ned i mit bækken lige pt., så han ligger og presser på min i forvejen pressede blære. Antallet af tisseture på et døgn har nået uanede højder. Det er simpelthen dumt.

Men altså... Er tisseture, tunghed og træthed det værste, så tror jeg, at jeg har sluppet temmelig heldigt fra diverse skavanker. Men jeg kan altså slet ikke forstå, at der ikke går længe, så er han ude. Det er helt vildt svært at forholde sig til, selvom han har været ventet i årevis. Lidt panik. Og meget glæde.
3
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 6. okt 2016, 07:04

UndercoverAgent skrev:Jeg er begyndt at tvivle lidt på at min graviditet er levedygtig. Kontaktede en privat jordemoder i går fordi jeg havde en del spørgsmål og gerne vil scannes privat fremfor på sygehuset.
Vi snakkede lidt om tingene og hun spurgte ind til hvorfor min læge og jeg er uenige i hvor langt jeg er. Hun synes også det lyder mærkeligt at jeg har kunne teste positiv 3+1. Hun er en meget erfaren jordemoder så umiddelbart stoler jeg på hendes vurdering.

Så lige nu har jeg kun dårlige fornemmelser. Måske jeg er 8 uger men fosteret er ikke levedygtigt i længden eller er alt for lille, siden jeg ikke laver bragende positive teste? Men de bliver tydeligere så mit HCG stiger jo, men måske bare for langsomt?

Jeg aner intet om det, så det er bare spekulationer. Hun tilbød mig en scanning på mandag og jeg takkede ja. Er det dårlige nyheder foretrækker jeg at være på en lille privat klinik fremfor et sygehus. Ikke mindst fordi sygehuse skræmmer mig fra vid og sans :genert:


Velkommen til... Og tag en dyb indånding. Du har lige testet positivt. Mon ikke det er OK? Jeg hepper i hvert fald! :pompom:
1
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 6. okt 2016, 07:24

Med den udvikling dine streger har, tror jeg bestemt dit hcg stiger som det skal.
Men jeg forstår godt din bekymring. Det er ikke rart ikke at vide hvad der foregår med en :ae:

Hvad med at købe en clearblue med ugeindikator og se hvad den siger?
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 6. okt 2016, 07:28

achillaxedprune skrev:Nu er der 10 dage til termin! :panik: og :banan: og :dance: og :shock:

Der er sådan set redebygget og klart til han kommer... Så nu er der kun the waiting game tilbage. Desværre har han kun lagt sig halvt ned i mit bækken lige pt., så han ligger og presser på min i forvejen pressede blære. Antallet af tisseture på et døgn har nået uanede højder. Det er simpelthen dumt.

Men altså... Er tisseture, tunghed og træthed det værste, så tror jeg, at jeg har sluppet temmelig heldigt fra diverse skavanker. Men jeg kan altså slet ikke forstå, at der ikke går længe, så er han ude. Det er helt vildt svært at forholde sig til, selvom han har været ventet i årevis. Lidt panik. Og meget glæde.


Lidt panik før lukketid, skal der være plads til :-D

Dejligt I er klar - håber ikke ventetiden bliver for lang for dig.
Og nyd sofaen mens du kan ;)
0
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf AgentPixie » 6. okt 2016, 07:41

Bøtte skrev:Med den udvikling dine streger har, tror jeg bestemt dit hcg stiger som det skal.
Men jeg forstår godt din bekymring. Det er ikke rart ikke at vide hvad der foregår med en :ae:

Hvad med at købe en clearblue med ugeindikator og se hvad den siger?

Det er så frustrerende at man ikke kan gøre noget selv, for at sikre den bliver siddende.
Uh den test lyder som noget jeg skal have! Kan de købes på apotekerne, eller kun online?
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf AgentPixie » 6. okt 2016, 07:43

achillaxedprune skrev:Nu er der 10 dage til termin! :panik: og :banan: og :dance: og :shock:

Der er sådan set redebygget og klart til han kommer... Så nu er der kun the waiting game tilbage. Desværre har han kun lagt sig halvt ned i mit bækken lige pt., så han ligger og presser på min i forvejen pressede blære. Antallet af tisseture på et døgn har nået uanede højder. Det er simpelthen dumt.

Men altså... Er tisseture, tunghed og træthed det værste, så tror jeg, at jeg har sluppet temmelig heldigt fra diverse skavanker. Men jeg kan altså slet ikke forstå, at der ikke går længe, så er han ude. Det er helt vildt svært at forholde sig til, selvom han har været ventet i årevis. Lidt panik. Og meget glæde.

:banan:
Hvor er det spændende og dejligt han snart kommer ud til jer :banan:
1
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 6. okt 2016, 08:06

Bøtte skrev:Lidt panik før lukketid, skal der være plads til :-D

Dejligt I er klar - håber ikke ventetiden bliver for lang for dig.
Og nyd sofaen mens du kan ;)


Jeg kan slet ikke begribe det... Det er en helt ufattelig tanke, at det der møffende, moslende nøfledyr inde i maven kommer ud lige om lidt og er vores barn. Nu har jeg jo lige vænnet mig til bunk, bank, hikke og rumsteren rundt inde i maven. Bliver også helt underligt, når det holder op. :lol:

Og tro mig... Jeg nyder det!! Det tog ca. 3 uger på barsel, før end jeg kunne slippe jobbet, men herefter: Det har været ren luksus at tulle rundt herhjemme. Hurra, jeg elsker at bo i Danmark og være offentlig ansat. Det er jo simpelthen så fantastisk, at man har ret til så lang en barsel!
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 6. okt 2016, 08:54

UndercoverAgent skrev:Jeg er begyndt at tvivle lidt på at min graviditet er levedygtig. Kontaktede en privat jordemoder i går fordi jeg havde en del spørgsmål og gerne vil scannes privat fremfor på sygehuset.
Vi snakkede lidt om tingene og hun spurgte ind til hvorfor min læge og jeg er uenige i hvor langt jeg er. Hun synes også det lyder mærkeligt at jeg har kunne teste positiv 3+1. Hun er en meget erfaren jordemoder så umiddelbart stoler jeg på hendes vurdering.

Så lige nu har jeg kun dårlige fornemmelser. Måske jeg er 8 uger men fosteret er ikke levedygtigt i længden eller er alt for lille, siden jeg ikke laver bragende positive teste? Men de bliver tydeligere så mit HCG stiger jo, men måske bare for langsomt?

Jeg aner intet om det, så det er bare spekulationer. Hun tilbød mig en scanning på mandag og jeg takkede ja. Er det dårlige nyheder foretrækker jeg at være på en lille privat klinik fremfor et sygehus. Ikke mindst fordi sygehuse skræmmer mig fra vid og sans :genert:


Tag det roligt. Indtil du får at vide at noget er galt skal du altså bare gå ud fra, at alt er godt. Ellers bliver det 9 lange måneder hvor uvished er = bekymring. Og graviditet ER bare uvished. Selv når man har været til nakkefold og misdannelsesscanning er der jo ingen garantier, det er blot vurderinger af, hvor lille risikoen er - men uanset lille risiko, så ER der stadig en risiko for at alt ikke er helt i orden med baby.

Det allerbedste, du kan gøre for din baby under graviditeten er at prøve at nyde det bedst muligt, holde dig glad og gå ud fra, at alt er godt. For det er det jo heldigvis som regel.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 6. okt 2016, 08:57

achillaxedprune skrev:
Jeg kan slet ikke begribe det... Det er en helt ufattelig tanke, at det der møffende, moslende nøfledyr inde i maven kommer ud lige om lidt og er vores barn. Nu har jeg jo lige vænnet mig til bunk, bank, hikke og rumsteren rundt inde i maven. Bliver også helt underligt, når det holder op. :lol:

Og tro mig... Jeg nyder det!! Det tog ca. 3 uger på barsel, før end jeg kunne slippe jobbet, men herefter: Det har været ren luksus at tulle rundt herhjemme. Hurra, jeg elsker at bo i Danmark og være offentlig ansat. Det er jo simpelthen så fantastisk, at man har ret til så lang en barsel!


Jeg talte lige med min kæreste om, at jeg kommer til at savne babyen i maven når han bliver født. Jeg synes simpelthen, han er så hyggelig at have derinde. Og jeg er ellers ikke sådan én, der synes, konstant selskab er fedt. Men møffebaby i maven er bare :love:
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 6. okt 2016, 09:57

JoyNips skrev:
achillaxedprune skrev:
Jeg kan slet ikke begribe det... Det er en helt ufattelig tanke, at det der møffende, moslende nøfledyr inde i maven kommer ud lige om lidt og er vores barn. Nu har jeg jo lige vænnet mig til bunk, bank, hikke og rumsteren rundt inde i maven. Bliver også helt underligt, når det holder op. :lol:

Og tro mig... Jeg nyder det!! Det tog ca. 3 uger på barsel, før end jeg kunne slippe jobbet, men herefter: Det har været ren luksus at tulle rundt herhjemme. Hurra, jeg elsker at bo i Danmark og være offentlig ansat. Det er jo simpelthen så fantastisk, at man har ret til så lang en barsel!


Jeg talte lige med min kæreste om, at jeg kommer til at savne babyen i maven når han bliver født. Jeg synes simpelthen, han er så hyggelig at have derinde. Og jeg er ellers ikke sådan én, der synes, konstant selskab er fedt. Men møffebaby i maven er bare :love:


Møffebaby! Herligt udtryk. :dåne:
Og præcis... Der er noget helt specielt over babytumlen i maven. :love:
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Cosi
Indlæg: 999
Tilmeldt: 31. jul 2016, 17:33
Kort karma: 150
Likede indlæg: 2229

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Cosi » 6. okt 2016, 12:22

Melder mig forsigtigt ind i tråden - 5+5.

Man skulle tro at folk, vidste jeg var gravid... I går da jeg hentede lillemanden i dagpleje, blev der joket vældigt om, at "nu mangler vi bare dig" - to andre mødre med børn yngre end vores søn er gravide. Da vi skulle til at gå kom en anden mor hen - vi snakkede kort om mit nye vikarjob, hvortil hun til sidst svarede, at "længden på jobbet passer måske meget godt med de planer, vi ellers har". Hun ved vi prøver, men ved ikke at det er lykkes - under samtalen kunne jeg se, at hun flere gange kiggede på min mave :fløjt:
5
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf xxx---xxx » 6. okt 2016, 13:58

Velkommen til cosi.
Jeg håber du får en fantastisk graviditet. :lun:
0
Jenny
Indlæg: 136
Tilmeldt: 29. dec 2015, 07:54
Kort karma: 12
Likede indlæg: 141

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Jenny » 6. okt 2016, 14:37

UndercoverAgent.. Jeg kommer lige med et lille indspark;
Du kan ikke regne med tydeligheden af tests - det er vidt forskelligt fra kvinde til kvinde hvor meget HCG vi udskiller i urinen. Nogen kvinder opnår aldrig at lave særligt tydelige tests uanset om de er 4+0 eller 7+0.
Held og lykke :lun:
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

17+5

Indlægaf godtnavn » 6. okt 2016, 14:39

Undercover: Der er ikke mulighed for æl har faldet et par dage før du troede? Altså så du var 3+3/3+4 da du testede positivt der er der mange der kan teste positivt, langt fra alle, men dog ikke helt unormalt. Jeg tror altså ikke at du har noget at bekymre dig om, der er også folk der tester positvit 3+1 :) Vil dog sige at de er meget søde på sygehuset, og jeg er bestemt ikke fan af sygehuse, men blev scannet sidst hvor vi mistede og en gang i denne graviditet hvor jeg pludselig fik stærke smerter, og når der er mistanke om der kan være noget galt er de ekstra søde, giver så god tid, beroliger en (hvis man som mig stortuder) og generelt føler man sig i trygge hænder :)

Velkommen til Cosi :)

Og ax, det må være så vildt at han snart kommer ud! Hvornår er det du har termin præcis?


Her har jeg den sidste uge haft hele to dage uden opkast :banan: Markant kvalme de dage men har kunne styre det så det blev ved kvalmen. I dag har jeg pt kun kastet op én gang, så det er også en ganske god dag, kommer sikkert en gang eller to mere i aften hvor kvalmen hos mig er værst. Men synes det er fantastisk der har været dage helt uden og dage som i dag hvor det næsten er aften og kun én gang opkast :)
0
Brugeravatar
Lull
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:18
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1595

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lull » 6. okt 2016, 15:18

Så må jeg hellere melde mig officielt ind i klubben :genert:
Gravid med et regnbuebarn efter 5 IUI forsøg.
Vi skal til hjerteblinksscanning i morgen og jeg er helt vildt nervøs.
Lider af ekstremt meget kvalme og har kastet næsten alt op siden jeg ramte 4+0 - håber det er et godt tegn. :)

Navn: Lull
Alder: 37
Beskæftigelse: Produktionskoordinator
Mands alder: 41
Bor: Storkøbenhavn
Fødested: Rigshospitalet
Prøvet siden: September 2015
Testet positiv: 10/09/2016
Termin: 19/05/2017
Andre børn: nej
Vide kønnet: ikke nødvendigvis
NF-dato:
MD-dato:
Første lægebesøg:
Første jm-konsultation:
2
03.05.2017 :lun:

Tilbage til "Graviditet"