Den store bagedyst

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Den store bagedyst

Indlægaf sigge » 6. okt 2016, 07:30

Jeg har nu gennemført yderst uvidenskabelig undersøgelse blandt mine mandlige kolleger, og ingen af dem kender til polterabendkager. :lol: Men vi er selvfølgelig også fra Jylland, så det kan godt være, vi bare er bagud ift. nye trends.
2
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55652
Kontakt:

Re: Den store bagedyst

Indlægaf Ado » 6. okt 2016, 08:59

De der Gastromænd; I guder...kunne de være i sig selv af selvfedme?
2
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: Den store bagedyst

Indlægaf Anne Droid » 6. okt 2016, 09:00

0
Klimatosse
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Den store bagedyst

Indlægaf ManicNinja » 6. okt 2016, 09:20

Anne Droid skrev:http://www.dr.dk/levnu/mad/dr-chef-efter-seerstorm-mod-bagedysten-det-er-ikke-homofobi-og-sexisme


Endnu en gang vand ud af ørerne.
"Nå, så det er ikke sexisme, siger du? Tusind tak - nu er jeg mere rolig". :stoned:

Prøv med nej ... Hvad havde de tænkt sig?
3
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Den store bagedyst

Indlægaf ManicNinja » 6. okt 2016, 09:23

Ado skrev:De der Gastromænd; I guder...kunne de være i sig selv af selvfedme?


Pudsigt. Jeg oplevede dem mere som nervøse og lidt usikre og derudover komplet malplacerede i et program om brød og kager.
De prøvede at få alle til at grine og roste mest muligt. De virkede ... ja, usikre. Og opblæstheden var da vist mest sådan en "jeg forsøger at stive mig selv af". Ikke at dét gjorde den nemmere at holde ud ...
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Den store bagedyst

Indlægaf kidkomb » 6. okt 2016, 09:28

Nå, men det er da dejligt at DR kan fortælle at det er seerne der er noget galt med og ikke dem.
Sådan er det så nemt, når man ikke er afhængig af reklameindtægter eller går det store op i sine moralske forpligtelser som public service kanal.
4
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Den store bagedyst

Indlægaf kidkomb » 6. okt 2016, 10:52

Falstria skrev:
kidkomb skrev:Nå, men det er da dejligt at DR kan fortælle at det er seerne der er noget galt med og ikke dem.
Sådan er det så nemt, når man ikke er afhængig af reklameindtægter eller går det store op i sine moralske forpligtelser som public service kanal.


Er det ligefrem et moralsk problem at temaet handler om mænd og en lejlighed der endnu ikke har kagetradition?

Temaet kunne ligevel have været en "Min hest har lige smidt mælketænderne" kage, men moralsk er der da ikke noget galt i at det handler om mænd, uanset om der så er mænd med i konkurrencen eller ej.

Nej, det er et moralsk problem at præmissen var en polterabend-kage til mænd. Og når en bøsse så laver en polterabendkage, som nok mest kan betegnes som en homopolterabendkage og han så taber på at have misforstået konceptet... Ja, så siger de indirekte at homomænd ikke er rigtige mænd.
7
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Den store bagedyst

Indlægaf kidkomb » 6. okt 2016, 11:03

Falstria skrev:
kidkomb skrev:
Falstria skrev:
kidkomb skrev:Nå, men det er da dejligt at DR kan fortælle at det er seerne der er noget galt med og ikke dem.
Sådan er det så nemt, når man ikke er afhængig af reklameindtægter eller går det store op i sine moralske forpligtelser som public service kanal.


Er det ligefrem et moralsk problem at temaet handler om mænd og en lejlighed der endnu ikke har kagetradition?

Temaet kunne ligevel have været en "Min hest har lige smidt mælketænderne" kage, men moralsk er der da ikke noget galt i at det handler om mænd, uanset om der så er mænd med i konkurrencen eller ej.

Nej, det er et moralsk problem at præmissen var en polterabend-kage til mænd. Og når en bøsse så laver en polterabendkage, som nok mest kan betegnes som en homopolterabendkage og han så taber på at have misforstået konceptet... Ja, så siger de indirekte at homomænd ikke er rigtige mænd.


De betegnede det som en dåbskage, ikke som en homopolterabendkage.

De første mange kommentarer her i tråden om den kage sagde da noget af det samme.

Hvis man kigger på kagen, så er det meget tydeligt to mennesker der knalder.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Den store bagedyst

Indlægaf kidkomb » 6. okt 2016, 11:11

Falstria skrev:
Den lille figur på toppen var fin, men resten af kagen dumpede, også på smagen.


Men han vandt den anden udfordring jo?
FruDulle skrev:
kidkomb skrev:Hvis man kigger på kagen, så er det meget tydeligt to mennesker der knalder.


Så du har ikke hørt "Den korte radioavis"? Det er nemlig 2 små børn der knalder og Gunnar er pædofil. Det siger Rasmus Bruun selv :sarkasme:

Arh, så forstår jeg bedre. Det var da også en klar fejl at man fjernede homoseksualitet fra listen over psykiske sygdomme.
Tilbage med den!
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Den store bagedyst

Indlægaf kidkomb » 6. okt 2016, 11:15

FruDulle skrev:Det er jo subjektivt vurderet at den dumper udfra kriterier "en polterabendkage". Hvem skal bestemme hvad der er rigtigt og forkert polterabend. Gunnar sagde at han var mere til hygge fremfor det der vilde show, så det er altså hans fortolkning. Men det er åbenbart forkert. Det er som i min optik er forkert

Bevares, vi har jo alle fattet er det var et eller andet latterligt stereotypt fisse og patter koncept de havde kørende hele weekenden. Men jeg synes det er nedslående at der ikke er plads til fortolkning.

Det svarer til at en kvindepolter kage skal være en pik, dildoer og mandlig stripper. Det ville være er stort nej tak herfra.

Lige præcis. Og jeg synes vitterligt at det er forkasteligt at en public service kanal ikke selv kan indse, før de sender programmet, at folk vil være mere end almindeligt utilfredse med det.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Den store bagedyst

Indlægaf Aspargsen » 6. okt 2016, 11:41

kidkomb skrev:
Falstria skrev:
kidkomb skrev:Nå, men det er da dejligt at DR kan fortælle at det er seerne der er noget galt med og ikke dem.
Sådan er det så nemt, når man ikke er afhængig af reklameindtægter eller går det store op i sine moralske forpligtelser som public service kanal.


Er det ligefrem et moralsk problem at temaet handler om mænd og en lejlighed der endnu ikke har kagetradition?

Temaet kunne ligevel have været en "Min hest har lige smidt mælketænderne" kage, men moralsk er der da ikke noget galt i at det handler om mænd, uanset om der så er mænd med i konkurrencen eller ej.

Nej, det er et moralsk problem at præmissen var en polterabend-kage til mænd. Og når en bøsse så laver en polterabendkage, som nok mest kan betegnes som en homopolterabendkage og han så taber på at have misforstået konceptet... Ja, så siger de indirekte at homomænd ikke er rigtige mænd.


Der er 3 kasser Mænd, Kvinder, Andet

homomænd hører til i Andet

Men undrer mig over hvorfor der kun er billede af bøssekagen, de kunne da godt have vist de andre kager som sammenligningsgrundlag
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55652
Kontakt:

Re: Den store bagedyst

Indlægaf Ado » 6. okt 2016, 11:56

Så homoseksuelle mænd er ikke mænd, men homoseksuelle kvinder er kvinder?
5
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Den store bagedyst

Indlægaf Flora » 6. okt 2016, 12:00

Ikke enig i at homomænd hører til "andet" Asparges, men lad nu det ligge..

De øvrige kager så sådan her ud:

Jespers kage:
Billede

Lunas kage:
Billede

Louises kage:
Billede

Ibens kage:
Billede

Julianes kage:
Billede

Jettes kage:
Billede

Sunes kage:
Billede

Og så Gunnars omdiskuterede kage:
Billede
0
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Den store bagedyst

Indlægaf billiebean » 6. okt 2016, 12:13

Åh altså hvor er det skidt i år! Det gør helt ondt i øjnene.

Og lurer i øvrigt på om der er skiftet ud i folkene bag Bagedysten og at det kunne være en medvirkende årsag til at det er så markant mere ringe i år. De andre år har der dels været bedre casting af deltagere og temaerne har ikke været så håbløse. Men omvendt så har temaerne aldrig været rigtig interessante og kreative.
3
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Den store bagedyst

Indlægaf milisa » 6. okt 2016, 12:30

Anilara skrev:Jeg er sgu splittet.
Altså hvad er meningen med temaer, hvis man kan lave ALT inden for et tema. En kæmpe påskehare til et juletema ville jo også, med rette, få nogle minuspoint, uanset om "bageren" så mente det var en juleting for ham. Eller en helt sort kage til et Gay-pride tema...

Dermed ikke sagt at Gunnars kage var forkert eller udelukkende feminin. Men når der hele dagen har været en brovten tone og lagt op til mandehørm, så ér et lyserødt hjerte bare ikke hvad en dommer forventer at se. Ligesom en dommer formentlig heller ikke vil se kartoffelfrikadeller til en bøf konkurrence.
Til gengæld mener jeg heller ikke han skulle være smidt ud.


Jeg er helt med her.

Jeg kan slet ikke se, at der skulle være noget forkert i at sige, at Gunnars kage ikke var maskulin. Jeg kan slet, slet ikke se, at der er noget som helst forkert i at definere "mandehørm" som noget med høhøhø og cognac og chesterfield-sofaer osv. Lige som jeg ved gud heller ikke kan se, at der er noget som helst forkert i at sige, at en rigtig tøse-kage er noget med sløjfer og pussenusse og lyserødt.

Til gengæld kan jeg se MEGET forkert i at sige, at en mand, der laver lyserøde kager ikke er rigtig mand, eller at en kvinde, der ikke går i kjoler ikke er en rigtig kvinde. Det kan godt være, han ikke er særlig maskulin, eller hun ikke er særlig feminin, men derfor er de dælme stadigvæk hhv mand og kvinde.

Derfor kan jeg heller ikke se noget problem i at sige, at Gunnar ikke lavede en mandehørms-kage. Hvis opgaven havde lydt på en femininkage, så havde Johannes jo også været fuldstændig ude i hampen? Eller faktisk, alle pigernes kager havde været totalt malplacerede? Det er der da ikke noget fordægt i? Problemet er faktisk, at folk ser det som et problem. Lidt analogt til at vi er kogt så meget over i den politiske korrekthed, at der tales om at forbyde lakridshoveder....?! Vi må aldrig blive hysteriske, for så udvander vi begreberne. Jeg kunne virkelig godt tænke mig at se alle dem, der kritiserer dommerne, blive præsenteret for nogle billeder af kager og så inddele dem i maskuline og feminine. Min påstand er, at INGEN havde placeret Gunnars kage i den maskuline gruppe - og så er man altså dumpet ift opgavens indhold.

At jeg så stadig ikke mener, at han skulle være røget ud er en anden snak. Men det handler udelukkende om, at det at vinde den hemmelige udfordring burde have trukket så meget op, at en vellykket kage, der dog ikke opfylder kriterierne, ikke er lig med udsmidning. ISÆR, når der nu ikke ligefrem var tale om, at de andre var tiptop og 100% fejlfrie...
2
Tally-ho

Tilbage til "Mad og drikke"