Dulle sniksnak

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Juki » 6. okt 2016, 13:38

Hvilken form for belysning har I der hvor I lægger makeup?

Jeg mangler et godt og ordentligt lys ved mit makeupbord. Sådan et teaterspejl(se billede) der kan flyttes med ville være ideelt, men det har jeg ikke haft held med at finde. Problemet er nemlig at bordpladen på bordet er ret dyb, så jeg kan ikke sidde helt op ad mit vægspejl. Jeg overvejer to eller fire af de her væglamper fra Ikea. Det er et helfigurspejl, der vender på modsat led, så to på langs øverst og evt. en i hver side.

Men er der nogen af jer der har dem og kan fortælle lidt om hvor godt et lys de giver? Om de er værd at køre langt efter. Jeg synes det er svært at få et ordentligt indtryk i en lampeforretning, der er total oplyst.

Jeg har i forvejen et lille bordspejl med lys i, så sådan et er jeg ikke interesseret i, men hvis I kender et sted der har teaterspejle må I gerne dele! :D

Billede

Billede

Billede
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf twinkle » 6. okt 2016, 14:02

Juki skrev:Hvilken form for belysning har I der hvor I lægger makeup?

Jeg mangler et godt og ordentligt lys ved mit makeupbord. Sådan et teaterspejl(se billede) der kan flyttes med ville være ideelt, men det har jeg ikke haft held med at finde. Problemet er nemlig at bordpladen på bordet er ret dyb, så jeg kan ikke sidde helt op ad mit vægspejl. Jeg overvejer to eller fire af de her væglamper fra Ikea. Det er et helfigurspejl, der vender på modsat led, så to på langs øverst og evt. en i hver side.

Men er der nogen af jer der har dem og kan fortælle lidt om hvor godt et lys de giver? Om de er værd at køre langt efter. Jeg synes det er svært at få et ordentligt indtryk i en lampeforretning, der er total oplyst.

Jeg har i forvejen et lille bordspejl med lys i, så sådan et er jeg ikke interesseret i, men hvis I kender et sted der har teaterspejle må I gerne dele! :D

Billede

Billede

Billede


Juki, er du stødt på denne her side i din søgen? http://reflectionsofme.co.uk/

Jeg fandt den her den anden dag - jeg leder nemlig efter et lille spejl, da jeg ikke har et decideret bord, hvor jeg lægger min makeup (desværre!!)
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Juki » 6. okt 2016, 14:39

twinkle skrev:Juki, er du stødt på denne her side i din søgen? http://reflectionsofme.co.uk/

Jeg fandt den her den anden dag - jeg leder nemlig efter et lille spejl, da jeg ikke har et decideret bord, hvor jeg lægger min makeup (desværre!!)

Det tror jeg ikke - tak for linket! :D

Ved du om man kan bruge almindelige, danske pærer til sådan et spejl? :genert:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf twinkle » 6. okt 2016, 16:14

Juki skrev:
twinkle skrev:Juki, er du stødt på denne her side i din søgen? http://reflectionsofme.co.uk/

Jeg fandt den her den anden dag - jeg leder nemlig efter et lille spejl, da jeg ikke har et decideret bord, hvor jeg lægger min makeup (desværre!!)

Det tror jeg ikke - tak for linket! :D

Ved du om man kan bruge almindelige, danske pærer til sådan et spejl? :genert:


Under "accessories" sælger de nogle E14 halogen pærer - det ser umiddelbart ud til, at man kan få pærer magen til i dk :)
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf twinkle » 9. okt 2016, 18:05

Lismaens skrev:Jeg har en 9-årig pige der er gået i pubertet. Hun er begyndt at få nubret hud og små bitte sorte urenheder på næsen.
Hvad skal jeg købe til hende, der er mildest muligt? Jeg vil ikke smøre alt muligt skrapt på hende. Hun har enormt sart hud og kronisk nældefeber så det skal virkelig være mildt og effektivt.


En mild og parfumefri rens uden sulfater, som vaskes af med blide cirkulære bevægelser med en vaskeklud (fx ganske en ganske almindelig mikrofiberklud) og en simpel fugtighedscreme. Synes det er svært at give præcis anbefalinger når hendes hud er så sart, men et par gode tommelfingerregler kan være:

- ingen silikone (ingredienser der slutter på -cone eller -xane)
- ingen sulfater
- så kort en ingrediensliste som muligt

Hvis du går i Matas og spørger om de ting, vil du nok får et eller andet bullshit svar, eller en ekspedient der ligner, at du lige er landet fra månen. Den sikreste metode er derfor desværre, at kigge ingredienslister selv.
2
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf twinkle » 9. okt 2016, 18:47

Lismaens skrev:
twinkle skrev:
Lismaens skrev:Jeg har en 9-årig pige der er gået i pubertet. Hun er begyndt at få nubret hud og små bitte sorte urenheder på næsen.
Hvad skal jeg købe til hende, der er mildest muligt? Jeg vil ikke smøre alt muligt skrapt på hende. Hun har enormt sart hud og kronisk nældefeber så det skal virkelig være mildt og effektivt.


En mild og parfumefri rens uden sulfater, som vaskes af med blide cirkulære bevægelser med en vaskeklud (fx ganske en ganske almindelig mikrofiberklud) og en simpel fugtighedscreme. Synes det er svært at give præcis anbefalinger når hendes hud er så sart, men et par gode tommelfingerregler kan være:

- ingen silikone (ingredienser der slutter på -cone eller -xane)
- ingen sulfater
- så kort en ingrediensliste som muligt

Hvis du går i Matas og spørger om de ting, vil du nok får et eller andet bullshit svar, eller en ekspedient der ligner, at du lige er landet fra månen. Den sikreste metode er derfor desværre, at kigge ingredienslister selv.



Det er so far kun hendes næse der er ramt, og det er ikke helt så slemt endnu. Som det er nu vasker/skrubber hun den blidt i badet med en blød svamp og efter bad får hun en vatrondel med min miscelar vand fra L'oreal. Så ja, det er egt. nok bare en fugtighedscreme med mindst muligt shit i, vi skal have til hende. Hun har nemlig også tendens til meget tør hud i ansigtet.

Jeg har købt nogle næsestrips fra Normal, som blev anbefalet herinde, til hende, men har ikke turdet lade hende prøve dem.


Personligt er jeg ikke fan af de der næsestrips, da de kan være ret hårde ved huden. Så ville jeg hellere vælge en blid kemisk eksfoliering med 1% salicylsyre, men uanset hvad synes jeg både næsestrips og kemisk eksfoliering er tidligt for en pige på 9! Og hvis det er hormornelt er det begrænset, hvor meget man egentlig kan gøre ved det.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Juki » 10. okt 2016, 11:11

No1 skrev:Jeg lurer på om nogen af jer kan anbefale en foundation med ret høj dækkeevne? Jeg bruger tartes amazonian clay, og den dækker rigtig fint og har en lidt tyk konsistent. Jeg har også MUFE's Ultra HD foundation, men den er simpelthen for let.

Altså nu hvor Sephora åbner i Århus kunne Lock it fra Kat Von D eller Born this way fra Too Faced måske være et bud..Billede
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Juki » 10. okt 2016, 11:18

No1 skrev:
Juki skrev:
No1 skrev:Jeg lurer på om nogen af jer kan anbefale en foundation med ret høj dækkeevne? Jeg bruger tartes amazonian clay, og den dækker rigtig fint og har en lidt tyk konsistent. Jeg har også MUFE's Ultra HD foundation, men den er simpelthen for let.

Altså nu hvor Sephora åbner i Århus kunne Lock it fra Kat Von D eller Born this way fra Too Faced måske være et bud..Billede


Jeg må lure på dem. Gad bare godt at meldte en dato ud for åbningen i Magasin. :D Foundationen skal helst ikke være så flydende. :D Havde overvejet at kigge på estee lauders double wear, men ved ikke om den er godt dækkende.

De åbner d. 28. oktober :D

Kender desværre ikke noget til den Estee Lauders foundation.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3992
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5231

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf girl_beat » 10. okt 2016, 11:21

Lismaens skrev:Det er so far kun hendes næse der er ramt, og det er ikke helt så slemt endnu. Som det er nu vasker/skrubber hun den blidt i badet med en blød svamp og efter bad får hun en vatrondel med min miscelar vand fra L'oreal. Så ja, det er egt. nok bare en fugtighedscreme med mindst muligt shit i, vi skal have til hende. Hun har nemlig også tendens til meget tør hud i ansigtet.

Jeg har købt nogle næsestrips fra Normal, som blev anbefalet herinde, til hende, men har ikke turdet lade hende prøve dem.


Jeg ville være lidt påpasselig med netop L'Oreals miscelar water - den er for nylig taget af hylderne pga. mistanke om kræftfremkaldende stoffer:

http://politiken.dk/forbrugogliv/forbru ... -hylderne/
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Oddinary » 10. okt 2016, 11:45

Der er ikke tilfældigvis nogen, der ejer Becca Ever Matte primer, som jeg må købe en prøve af, vel? :genert:
(Er så træt af at brænde inde med ting, der ikke duer)
0
Brugeravatar
Junika
Indlæg: 306
Tilmeldt: 9. sep 2015, 16:04
Kort karma: 24
Likede indlæg: 246

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Junika » 11. okt 2016, 19:58

Oddinary skrev:Der er ikke tilfældigvis nogen, der ejer Becca Ever Matte primer, som jeg må købe en prøve af, vel? :genert:
(Er så træt af at brænde inde med ting, der ikke duer)


Den skulle minde vildt meget om Makeup forevers matterende primer. Så den kan du evt prøve først, for at få en ide om konsistensen :)
1
~~Makeup Junkie~~
Findes der andre forums på debatten end Skønhed ??
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Juki » 12. okt 2016, 20:17

Er der nogen af jer der ejer noget makeup fra Morphe?

Jeg overvejer evt. en palette derfra, men jeg synes anmeldelserne er meget blandede. Nogle sværger nærmest til mærket, hvorimod andre ikke er imponerede. Jeg har derfor ikke givet meget for mærket tidligere, men nu er jeg blevet lidt lun på farverne i en palette derfra. Det er den øjenskyggepalette der hedder 35B color glam jeg er interesseret i.

Hvad er jeres erfaring med mærket?
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Trillian
Indlæg: 138
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:12
Kort karma: 7
Likede indlæg: 134

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Trillian » 13. okt 2016, 10:13

Ignorér lige at jeg laver kyssemund (haha) - prøv at se hvor uheldigt Laura Merciers secret brightening powder kan se ud, hvis man ikke blender den ordentligt ud :) (fandt lige et gammelt billede fra 2012)
Gad vide hvor mange gange jeg er gået ud af døren, mens jeg så sådan ud? :gruble: :lol:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Oddinary » 13. okt 2016, 15:23

Trillian skrev:Ignorér lige at jeg laver kyssemund (haha) - prøv at se hvor uheldigt Laura Merciers secret brightening powder kan se ud, hvis man ikke blender den ordentligt ud :) (fandt lige et gammelt billede fra 2012)
Gad vide hvor mange gange jeg er gået ud af døren, mens jeg så sådan ud? :gruble: :lol:


Haha, hvis det kan trøste, så tror jeg kun, det er på billeder, du så sådan ud. Silica kan være ret led på billeder med flash. ;)
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Juki » 13. okt 2016, 15:31

Trillian skrev:Ignorér lige at jeg laver kyssemund (haha) - prøv at se hvor uheldigt Laura Merciers secret brightening powder kan se ud, hvis man ikke blender den ordentligt ud :) (fandt lige et gammelt billede fra 2012)
Gad vide hvor mange gange jeg er gået ud af døren, mens jeg så sådan ud? :gruble: :lol:

Heh det minder mig om de der youtube-videoer hvor folk genskaber deres teenage looks :D
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:

Tilbage til "Skønhed"