Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: 17+5

Indlægaf achillaxedprune » 6. okt 2016, 16:05

godtnavn skrev: Og ax, det må være så vildt at han snart kommer ud! Hvornår er det du har termin præcis?


Helt vildt! Det har taget så lang tid og jeg har været så utålmodig. Nu er det endelig ved at være. Succes! :banan:

Jeg har termin den 16. oktober... Men jeg regner med at gå lidt over. Min mor gik 14 dage over med min storebror og 17 med mig. Så tænker, at jeg nok bliver en af de førstegangsfødende, som går over tid. Jeg forsøger i hvert fald ikke at sætte næsen op efter, at han skal være i mine arme om 10 dage. :)
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 6. okt 2016, 16:06

Og stort velkommen til cosi og lull! :pompom:
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: 17+5

Indlægaf godtnavn » 6. okt 2016, 16:17

achillaxedprune skrev:
godtnavn skrev: Og ax, det må være så vildt at han snart kommer ud! Hvornår er det du har termin præcis?


Helt vildt! Det har taget så lang tid og jeg har været så utålmodig. Nu er det endelig ved at være. Succes! :banan:

Jeg har termin den 16. oktober... Men jeg regner med at gå lidt over. Min mor gik 14 dage over med min storebror og 17 med mig. Så tænker, at jeg nok bliver en af de førstegangsfødende, som går over tid. Jeg forsøger i hvert fald ikke at sætte næsen op efter, at han skal være i mine arme om 10 dage. :)


10 dage til termin :lun:

Og jeg kan følge din utålmodighed, jeg er der allerede :genert: Der kommer jo også til at være gået to år fra vi besluttede at ville have børn til jeg rent faktisk føder. Lige nu føler jeg jeg har været gravid i mindst et år, men kalenderen siger små 18 uger :lol:

Bliver man egentlig ikke sat igang senest 42+0 i dag? Det troede jeg. Min mor gik 22 dage over tid med mig, det gider jeg altså ikke gøre :lol:
0
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf AgentPixie » 6. okt 2016, 16:17

Velkommen til Cosi og Lull! Jeg hepper på jer :D

Og tak for jeres søde indlæg, jeg er måske lidt hys, det hele er bare stadig skræmmende og nyt. Jeg får små anfald af usikkerhed flere gange om dagen :genert: tror jeg får det bedre hvis scanningen på mandag er positiv.

Godtnavn: Jeg har sådan en app hvor jeg tracker min cyklus og den siger min frugtbare periode var 19.-24. september, og jeg har tastet ind at vi havde ubeskyttet sex den 21. Men det har vi også haft dagene op til, så jeg kan i princippet være blevet befrugtet en af de 4 andre dage.

Nåmen ellers har jeg haft voldsom kvalme efter aftensmaden, var tæt på at kaste op et par gange men gjorde det heldigvis ikke.
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: 17+5

Indlægaf achillaxedprune » 6. okt 2016, 16:22

godtnavn skrev:10 dage til termin :lun:

Og jeg kan følge din utålmodighed, jeg er der allerede :genert: Der kommer jo også til at være gået to år fra vi besluttede at ville have børn til jeg rent faktisk føder. Lige nu føler jeg jeg har været gravid i mindst et år, men kalenderen siger små 18 uger :lol:

Bliver man egentlig ikke sat igang senest 42+0 i dag? Det troede jeg. Min mor gik 22 dage over tid med mig, det gider jeg altså ikke gøre :lol:


Sådan har jeg det også. Jeg fik min spiral fjernet i juni 2013, så babyen har også været liiidt lang tid undervejs hos os. Så et par uger fra eller til - pfffh. :-p Men hurra til det lykkedes for os - yay! ... Og 18 uger. Årh, du har lang tid endnu... Men den bedste tid, hvis du spørger mig. Det er først lidt skægt, når man kan mærke baby derinde.

Og man bliver tilbudt at blive sat i gang alt fra 41+2 til 42+0 alt efter hvilket hospital du er tilknyttet (af de hospitaler jeg kender til)... Og 22 dage over tid! Det gad jeg virkelig ikke! :lol:
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 6. okt 2016, 16:25

Velkommen til alle nye!

JEg er endelig gået på barsel, i mandags, og nyder det.
Men eftersom barsel = ny baby om ikke så længe, er tankerne begyndt at kredse omkring hvordan vi lige klarer to små børn. JEg har allerede lidt dårlig samvittighed over for Emil omkring den tid der går fra ham :genert:
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: 17+5

Indlægaf godtnavn » 6. okt 2016, 16:26

achillaxedprune skrev:
godtnavn skrev:10 dage til termin :lun:

Og jeg kan følge din utålmodighed, jeg er der allerede :genert: Der kommer jo også til at være gået to år fra vi besluttede at ville have børn til jeg rent faktisk føder. Lige nu føler jeg jeg har været gravid i mindst et år, men kalenderen siger små 18 uger :lol:

Bliver man egentlig ikke sat igang senest 42+0 i dag? Det troede jeg. Min mor gik 22 dage over tid med mig, det gider jeg altså ikke gøre :lol:


Sådan har jeg det også. Jeg fik min spiral fjernet i juni 2013, så babyen har også været liiidt lang tid undervejs hos os. Så et par uger fra eller til - pfffh. :-p Men hurra til det lykkedes for os - yay! ... Og 18 uger. Årh, du har lang tid endnu... Men den bedste tid, hvis du spørger mig. Det er først lidt skægt, når man kan mærke baby derinde.

Og man bliver tilbudt at blive sat i gang alt fra 41+2 til 42+0 alt efter hvilket hospital du er tilknyttet (af de hospitaler jeg kender til)... Og 22 dage over tid! Det gad jeg virkelig ikke! :lol:


Jeg tror ikke det der igangsættelse var normalt i 80'erne, jeg ville hellere ikke holde til at gå så lang tid over tid!

Jeg håber også at kvalmen snart forsvinder og at jeg snart kan mærke hende derinde, så bliver det nok hyggeligere at være gravid. Tæller pt ned til barsel, det er der lidt kortere tid til end til termin, så det er mere overskueligt.
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 6. okt 2016, 16:31

^ Personligt har jeg ikke været særlig glad for at være gravid... Dog vil jeg sige, at efter Klint blev mere aktiv og jeg kom på barsel, så har det været bedre. Men jeg ville med glæde bytte oplevelsen med min mand, hvis det havde været muligt!

Og nej, det var nok noget anderledes dengang. Men så længe det er ok derinde, så sker der jo ikke noget ved at gå over tid. :)
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 6. okt 2016, 16:36

Godtnavn, jeg har også følelsen af at have været gravid i 100 år. Tror det hænger sammen med at vi jo faktisk har været gravide tidligere og burde sidde med vores babyer nu.

Velkommen Lull og Cosi :kys:

Undercover - clearblue kan vist købes i større supermarkeder og på apoteket.



Jeg er gået vaske-amok :genert: Vasker alle de ting, der ikke vaskes så tit (herhjemme), sofapuder, tæpper, jakker osv. Og selvfølglig alle lillesøsters ting, der mangler dog kun 3-4 maskiner af hendes, så er jeg færdig med det.
0
Brugeravatar
Lull
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:18
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1595

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lull » 6. okt 2016, 16:48

Tak for alle velkommen'erne :D :blomst:
1
03.05.2017 :lun:
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 6. okt 2016, 17:29

Bøtte skrev:Godtnavn, jeg har også følelsen af at have været gravid i 100 år. Tror det hænger sammen med at vi jo faktisk har været gravide tidligere og burde sidde med vores babyer nu.


Ja, det er jo et år og fire måneder siden jeg testede positivt, så måske det er det der gør jeg føler jeg har været gravid i evigheder :P

Ej men jeg glæder mig så meget til at kunne mærke hende, der har været et par gange hvor jeg tror jeg måske kunne mærke noget, men har ikke været helt sikker, glæder mig til første gang at mærke noget og slet ikke være i tvivl.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

12+4

Indlægaf Æble » 6. okt 2016, 19:02

Nå, nu tør jeg godt være med. Begynder så småt at turde indrømme at jeg er gravid :genert:

Navn: Æble
Alder:38
Beskæftigelse: Projektleder
Mands alder: 39
Bor: Storkøbenhavn
Fødested: Herlev
Prøvet siden: Marts 2015 (med 2 mislykkede graviditeter siden)
Testet positiv: øøh august engang eller måske juli
Termin: 16. April 2016
Andre børn: søn på 13 og datter på 7
Vide kønnet: ja tak
NF-dato: 3-okt
MD-dato: ?
Første lægebesøg: husker ikke
Første jm-konsultation: ?
7
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: 12+4

Indlægaf Bøtte » 6. okt 2016, 19:05

Æble skrev:Nå, nu tør jeg godt være med. Begynder så småt at turde indrømme at jeg er gravid :genert:

Navn: Æble
Alder:38
Beskæftigelse: Projektleder
Mands alder: 39
Bor: Storkøbenhavn
Fødested: Herlev
Prøvet siden: Marts 2015 (med 2 mislykkede graviditeter siden)
Testet positiv: øøh august engang eller måske juli
Termin: 16. April 2016
Andre børn: søn på 13 og datter på 7
Vide kønnet: ja tak
NF-dato: 3-okt
MD-dato: ?
Første lægebesøg: husker ikke
Første jm-konsultation: ?


Yay! Du er længe ventet :kys:
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: 12+4

Indlægaf godtnavn » 6. okt 2016, 19:06

Æble skrev:Nå, nu tør jeg godt være med. Begynder så småt at turde indrømme at jeg er gravid :genert:

Navn: Æble
Alder:38
Beskæftigelse: Projektleder
Mands alder: 39
Bor: Storkøbenhavn
Fødested: Herlev
Prøvet siden: Marts 2015 (med 2 mislykkede graviditeter siden)
Testet positiv: øøh august engang
Termin: 16. April 2016
Andre børn: søn på 13 og datter på 7
Vide kønnet: ja tak
NF-dato: 3-okt
MD-dato: ?
Første lægebesøg: husker ikke
Første jm-konsultation: ?



Jaaaaa :banan:

D. 16. var min terminsdag sidst, håber den bringer dig mere held :kys:
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 7. okt 2016, 05:21

Pyh, S kom ind allerede 23.40, hun er forkølet, så hun sover noget uroligt og hoster også. Hun sov først 20.30 igår og vågnede allerede 5.15, normalt sover hun i hvert fald til kl 7, hvis hun sover sent. Og jeg har været oppe og tisse tre gange + og vågnet utallige gange med sovende fingre. :(
Så jeg er virkelig træt nu :træt:
Heldigvis virker hun frisk nok og har ingen feber, så hun kommer altså i børnehave som normalt.
0

Tilbage til "Graviditet"