Den store bagedyst

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Den store bagedyst

Indlægaf vibbsen » 6. okt 2016, 13:08

Min lillebror er i underholdningsbranchen og er temmelig dygtig til det han laver. Som i "Vinder en pris hvor der er en pris at vinde" dygtig. Min svigerinde er også i underholdningsbranchen. Og det samme er rigtig rigtig mange af deres venner og bekendte. De fleste af dem har det som en hobby ved siden af deres almindelige job, da det kan være ret svært at leve af. Især her i DK.

Hver eneste år når der er Talent et-eller-andet-år så bliver disse entertainere KIMET ned af casterne...Som er helt syge for at få dem til at komme til audition. Og hver eneste år så siger hver eneste af dem "Nej Tak"....For ingen etableret entertainer med respekt for sig selv deltager i den slags show...

..Og hvis jeg skal være ærlig, så tror jeg at det måske er lidt den effekt DR er ved at se nu med "Den Store Bagedyst". Jeg er overbevist om at der sidder tonsvis af virkelig dygtige amatørbagere derude. Og som er langt dygtigere end dem vi ser på skærmen. Men som hellere vil findes død end deltage i et program som efter min mening har bevæget sig fra at handle om at være en dygtig bager, til at handle om at tilføre underholdningsværdi....Kig på Denne uges Mesterværk....Det ville ingen af dem jeg kender som bager kager vove at diske op med til en kunde....Det er jo mega sjusket lavet....
5
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Den store bagedyst

Indlægaf sigge » 6. okt 2016, 13:17

Her er opgavebeskrivelsen til kagen iflg. DR: http://www.dr.dk/levnu/mad/her-er-opgavebeskrivelsen-bag-mandehoermskagen

Du skal lave en festlig kage til 10-12 personer, som vil vække opsigt og begejstring til en polterabend for mænd.
Kagen skal være opbygget af flere lag – fx bund, creme, bund.
Kagen skal selvfølgelig smage godt, men der vil især blive lagt vægt på den gode idé og udførelsen.
Smag og i særdeleshed udseende, skal ose af din fortolkning af begrebet ”mandehørm”.


Og selv om punkt 1 og 4 måske nok lægger op til noget mere stereotypt maskulint, synes jeg alligevel, at der er plads til fortolkninger. Og hvis man accepterer, at homoseksuelle mænd også er mænd, så synes jeg, Gunnar var helt indenfor rammerne. Særligt pga. formuleringen "din fortolkning" i den sidste linje.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Den store bagedyst

Indlægaf Luffegås » 6. okt 2016, 14:06

Har lige set alle de andre kager.. Hooold da op!! :o Hans kage var da den bedste af mændenes i udseendet!! Det var da vildt hvor kedelige de 2 andre mænds er. Hvordan kan man sige han har misforstået budskabet, hans har da sex på!
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8191

Re: Den store bagedyst

Indlægaf Anilara » 6. okt 2016, 15:18

Men... Hvad skal man med temaer, hvis alt er inden for et tema, bare der argumenteres godt nok?
Er det ikke dommernes opgave at vurdere om et produkt er nok inden for emnet? Så kan det godt være emnet skulle udpensles endnu mere, men... Det er jo det samme når undervisere skal vurdere om en elev har fortolket rigtigt eller "forkert" i en analyse.

Sandheden er subjektiv.
2
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Den store bagedyst

Indlægaf Fru Sunshine » 6. okt 2016, 15:30

Helt ærligt, så failede Gunnar totalt med den kage. Som i fuldstændigt, helt og aldeles.
Men jeg synes ikke, han skulle have været ude, lige som det ikke skulle have været Inge i sidste uge.
4
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Den store bagedyst

Indlægaf Alphilia » 6. okt 2016, 16:23

Jeg synes der var for lidt fokus på kvaliteten i går og af det af den grund var den forkerte der røg ud.
Det kan godt være Gunnars kage var "safe" teknikmæssig og ikke fortolkede temaet på den rigtige måde, men mange af de andre fik da kritik på for ubagte kager som jeg synes må tælle mere.

Tilgengæld synes jeg det var meget fint at se Jette komme lidt ud af starthullerne
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Den store bagedyst

Indlægaf godtnavn » 6. okt 2016, 17:26

Anilara skrev:Men... Hvad skal man med temaer, hvis alt er inden for et tema, bare der argumenteres godt nok?
Er det ikke dommernes opgave at vurdere om et produkt er nok inden for emnet? Så kan det godt være emnet skulle udpensles endnu mere, men... Det er jo det samme når undervisere skal vurdere om en elev har fortolket rigtigt eller "forkert" i en analyse.

Sandheden er subjektiv.


Men nu lød opgaven jo på at lave en steorotyp mandekage, men at lave en festlig polterabend kage der ville vække begejstring og der skulle ose af deres fortolkning af mandehørm. Han har jo lavet en kage der ville vække begejstring blandt hans venner, den osede af hvad han selv ville have elsket til sin polterabend (og han er jo mand) samt han havde valgt smage, jordbær og champagne, som om noget må siges at være festlige.

Min kæreste ville blive gladere for den kage end en røv-kage, og han er ikke bøsse (så vidt jeg ved :P )

Jeg overvejer at droppe at se resten af programmerne. Jeg synes niveauet er skuffende, det laves så mange fejl at programmet for første gang ikke har givet mig lyst til at afprøve en eneste af deres opskrifter, og når nu de skal være så fjollede så gider jeg næsten ikke mere.


Og jeg er typen der ikke er særlig feministisk normalt, der skal virkelig meget til at få mig op i det røde felt, og ofte synes jeg de såkaldte feminister overreagerer og ser problemer hvor de ikke er, men på en eller anden måde ramte det her mig.
3
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Den store bagedyst

Indlægaf Luffegås » 6. okt 2016, 17:36

Måske jeg er langsom, men det er lige gået op for mig, det selvfølgelig er en "love-bed" de ligger og knalder ovenpå... Dem har jeg nu altså set i lyserød før, men selvfølgelig ville en rød nervøs-velourfarve være bedst/mest sexet, men den oser da mere af sex, end de andre mænds kager..
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Yetie
Indlæg: 1426
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:18
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5018

Re: Den store bagedyst

Indlægaf Yetie » 6. okt 2016, 18:54

Et eller andet sted forstår jeg ikke at det er DR, folk skælder ud. Det er jo dommerne, der tager en beslutning.
0
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Den store bagedyst

Indlægaf JoyNips » 7. okt 2016, 14:47

0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Den store bagedyst

Indlægaf DetSorteCirkus » 7. okt 2016, 20:31

1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Den store bagedyst

Indlægaf godtnavn » 7. okt 2016, 20:49



Synes ikke den er mere plagiat end f.eks. numsekagen, dem har man også set en milliard gange. Men jo, ofte er kagerne de laver noget der er set før synes jeg.
1
Brugeravatar
Vaginetta
Indlæg: 117
Tilmeldt: 23. sep 2015, 21:28
Kort karma: 4
Likede indlæg: 178

Re: Den store bagedyst

Indlægaf Vaginetta » 7. okt 2016, 23:19

Konceptet med den flyvende dåse (hæ), blev også brugt i den britiske bagedyst sidste år. Gunnars kage (og mange af de andres) kan også findes i ca. 1000 variationer på Pinterest. Det er nok et felt hvor det er RET svært at forlange 100% originalitet og innovation inden for den tidsgrænse de arbejder med.

2f5b077ffb269116f49d244ffc5c5245.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Den store bagedyst

Indlægaf JoyNips » 8. okt 2016, 07:08

godtnavn skrev:


Synes ikke den er mere plagiat end f.eks. numsekagen, dem har man også set en milliard gange. Men jo, ofte er kagerne de laver noget der er set før synes jeg.


Jeg synes en numsekage er uoriginal. Men en øltønde med en flyvende dåse over er noget mere speciel og original og ikke noget, man bare lige finder på og derfor lugter det noget mere af plagiat end når man laver noget, alle kunne finde på.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Den store bagedyst

Indlægaf godtnavn » 8. okt 2016, 10:29

JoyNips skrev:
godtnavn skrev:


Synes ikke den er mere plagiat end f.eks. numsekagen, dem har man også set en milliard gange. Men jo, ofte er kagerne de laver noget der er set før synes jeg.


Jeg synes en numsekage er uoriginal. Men en øltønde med en flyvende dåse over er noget mere speciel og original og ikke noget, man bare lige finder på og derfor lugter det noget mere af plagiat end når man laver noget, alle kunne finde på.


Jeg har venner der bager meget og har set mange flyvende dåser på facebook, mest sodavandsdåser, og f.eks. m&ms poser, så jeg synes det er meget set før :) Men havde jeg ikke de venner havde jeg heller ikke set det før, så måske er jeg farvet af at jeg har set flere de sidste par år, og jeg tænker det er oplagt at skifte coladåsen ud med en øldåse når det er en polterabendkage :)
0

Tilbage til "Mad og drikke"