Hvad vil du sige til debatten?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf ManicNinja » 6. okt 2016, 08:37

Animi skrev:
ManicNinja skrev:
Animi skrev:Tænk, jeg synes det er SÅ mærkeligt at gå op i om andre kalder sine veninder for skat og sådan noget :gruble: Altså, det påvirker jo ikke nogen at jeg kalder min veninde for skat, så hvorfor ikke bare være ligeglad? :D


Sådan er det jo med så mange ting i andre menneskers adfærd og valg her livet: Mange af dem er dybest set helt ligegyldige for os. Men derfor forholder vi os jo stadig tit og har en mening. Reagerer. Det er vist bare noget alment menneskeligt - at vi spejler os i andre menneskers adfærd og tiltrækkes eller frastødes. Somme tider til vores egen forundring.

Jeg tænker, det er netop dér, forandringer og erkendelser starter, dér vi bliver klogere på os selv : "Sådan dér ville jeg også gerne være / sådan dér ville jeg kraftedeme nødigt selv være! / Gad vide om jeg er sådan dér?"-agtigt.
Verden ville da godt nok være et kedeligt sted, hvis alle blot rummede alt hos hinanden med det samme. Kunsten er jo så i en del tilfælde ikke blot at lukke af, men at bevare en vis åben nysgerrighed. I min bog behøver man dog ikke favne alt ...

I øvrigt synes jeg også, at både truttere, kindkys og "heeeej skat" blandt veninder er frygteligt og frygteligt grinagtigt at se på. Det bliver mig for skabagtigt. Men skat du da bare løs :D Vi skal da være her alle sammen. Nogle synes, JEG er sær eller skabet, fordi jeg foretrækker håndtryk som hilsen over for folk, jeg ikke kender. Kram er for mig ret akavet og upassende med en fremmed.


Ja, joh... Jeg synes stadigvæk bare det er spøjst at have så stærke meninger om sådanne små ting :genert:
Selvfølgelig skal man ikke favne alt, og der er da også ting jeg synes kan være lidt mærkeligt folk gør/ikke gør, men ja, jeg er måske bare god til at trække på skuldrene når det alligevel ikke omhandler mig :D


Tja. Egentlig gør du jo selv det samme her - du reagerer også på en "meget lille ting", et andet menneske gør eller siger. :) Spejler dig i den. Sådan ér vi bare. Ofte ikke så ligeglade, som vi måske selv går og tror. :)
2
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19510

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Animi » 6. okt 2016, 08:46

ManicNinja skrev:
Animi skrev:
ManicNinja skrev:
Animi skrev:Tænk, jeg synes det er SÅ mærkeligt at gå op i om andre kalder sine veninder for skat og sådan noget :gruble: Altså, det påvirker jo ikke nogen at jeg kalder min veninde for skat, så hvorfor ikke bare være ligeglad? :D


Sådan er det jo med så mange ting i andre menneskers adfærd og valg her livet: Mange af dem er dybest set helt ligegyldige for os. Men derfor forholder vi os jo stadig tit og har en mening. Reagerer. Det er vist bare noget alment menneskeligt - at vi spejler os i andre menneskers adfærd og tiltrækkes eller frastødes. Somme tider til vores egen forundring.

Jeg tænker, det er netop dér, forandringer og erkendelser starter, dér vi bliver klogere på os selv : "Sådan dér ville jeg også gerne være / sådan dér ville jeg kraftedeme nødigt selv være! / Gad vide om jeg er sådan dér?"-agtigt.
Verden ville da godt nok være et kedeligt sted, hvis alle blot rummede alt hos hinanden med det samme. Kunsten er jo så i en del tilfælde ikke blot at lukke af, men at bevare en vis åben nysgerrighed. I min bog behøver man dog ikke favne alt ...

I øvrigt synes jeg også, at både truttere, kindkys og "heeeej skat" blandt veninder er frygteligt og frygteligt grinagtigt at se på. Det bliver mig for skabagtigt. Men skat du da bare løs :D Vi skal da være her alle sammen. Nogle synes, JEG er sær eller skabet, fordi jeg foretrækker håndtryk som hilsen over for folk, jeg ikke kender. Kram er for mig ret akavet og upassende med en fremmed.


Ja, joh... Jeg synes stadigvæk bare det er spøjst at have så stærke meninger om sådanne små ting :genert:
Selvfølgelig skal man ikke favne alt, og der er da også ting jeg synes kan være lidt mærkeligt folk gør/ikke gør, men ja, jeg er måske bare god til at trække på skuldrene når det alligevel ikke omhandler mig :D


Tja. Egentlig gør du jo selv det samme her - du reagerer også på en "meget lille ting", et andet menneske gør eller siger. :) Spejler dig i den. Sådan ér vi bare. Ofte ikke så ligeglade, som vi måske selv går og tror. :)


Jeg har jo heller ikke skrevet at man ikke må reagere? Selvfølgelig reagerer vi hele tiden på alle ting - jeg skrev at jeg synes det er mærkeligt at have så stærke meninger om det, fx som at mene at folk der gør dit og dat burde have et los bagi (også selvom jeg godt ved at 2shy nok ikke mener det bogstaveligt :P )
Selvfølgelig er der ting jeg kan finde mærkelige - men jeg går ikke rundt og tænker "ej, folk der ikke gider kramme deres mor er så frygtelige og skabagtige og burde have et los bagi".
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf ManicNinja » 6. okt 2016, 08:59

^^ Tænk, jeg opfatter at du reagerer ret kraftigt på, at andre ytrede sig om den dér skatte-adfærd. At du lige netop har "stærke meninger" om folk, som du opfatter "har en stærk mening" på et punkt, hvor du måske ikke har det eller ikke selv oplever at have det. :)

Jeg synes nok ikke helt, det giver mening at diskutere, hvem der har "stærke meninger". Det handler tit om formuleringer. Folk tror fx tit, jeg har enormt stærke meninger om et eller andet. Og så handler det i mange tilfælde reelt mest om, at jeg synes, det er sjovt at formulere dem lidt firkantet. Mens selve emnet ikke er så vigtigt.

For resten kan jeg rigtigt godt lide at kramme min mor. Men hende kender jeg også meget godt :D
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19510

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Animi » 6. okt 2016, 09:02

ManicNinja skrev:^^ Tænk, jeg opfatter at du reagerer ret kraftigt på, at andre ytrede sig om den dér skatte-adfærd. At du lige netop har "stærke meninger" om folk, som du opfatter "har en stærk mening" på et punkt, hvor du måske ikke har det eller ikke selv oplever at have det. :)

Jeg synes nok ikke helt, det giver mening at diskutere, hvem der har "stærke meninger". Det handler tit om formuleringer. Folk tror fx tit, jeg har enormt stærke meninger om et eller andet. Og så handler det i mange tilfælde reelt mest om, at jeg synes, det er sjovt at formulere dem lidt firkantet. Mens selve emnet ikke er så vigtigt.

For resten kan jeg rigtigt godt lide at kramme min mor. Men hende kender jeg også meget godt :D



Jamen okay, hvis det at synes noget er mærkeligt er at reagere kraftigt, så fair nok :P Det synes jeg nu ikke det er :)
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22017

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf dgd2007 » 6. okt 2016, 09:05

^^ Nej, men jeg tror også, at de fleste af os kæmper med at have en realistisk opfattelse af virkeligheden.
Det er nok også derfor, at man nogle gange reagerer kraftigt på, når det virker, som nogle prøver at "male virkeligheden" i nogle bestemte farver - snarere end at det er selve de ord, de bruger. Ved at bruge en bestemt jargon, prøver man jo som regel at kaste et bestemt skær over virkeligheden. Jeg kender vist ikke selv nogen, der kalder alle for skat og den slags, men der er da masser af andre jargoner, som jeg har reageret imod, netop af den grund. Ved ikke om det gav mening ... :gruble:
1
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Aspargsen » 6. okt 2016, 09:41

Når folk sidder og kalder hinanden for skat på en skabet måde så kommer jeg altid til af tænke på Fritz og Poul
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
De Suspekte Bryster
Indlæg: 300
Tilmeldt: 13. feb 2016, 20:37
Kort karma: 91
Likede indlæg: 711

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf De Suspekte Bryster » 6. okt 2016, 21:29

Min røvbanan-eks og jeg kaldte hinanden for "søde" efter han startede på det tidligt i forholdet. Det viste sig så, at han også havde kaldt sin ekskone for "søde", mens de var gift, samt de kvinder, han havde datet, mens vi var sammen. Faktisk ret smart tænkt....

Søde bliver i dag brugt til mine veninder; du kommer bare an, 2SHY :kys:
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15617
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20992

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf 2SHY » 7. okt 2016, 00:31

Det skal jo ikke tages bogstaveligt når jeg siger folk skal have et los i røven for at bruge de udtryk. For mig kommer det til at virke alt for sukret, klistret og nogle gange også kunstigt og påtaget (det gælder i øvrigt også når det bruges blandt kærester). Det er muligvis fordi jeg bare generelt ikke er til kælenavne hverken til kærester, veninder eller mig selv. Jeg synes bare, det lyder frygteligt

Men det kan godt tænkes den burde have været skrevet i Det må man ikke sige-tråden
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Fru Sunshine » 7. okt 2016, 04:31

Jeg kan ikke fordrage ordet "skat".
Det kaldte min eks stort set alting ligefra mig, til sin søster, kattene, sin niece og så videre.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12657
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 911
Likede indlæg: 12377

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Guilded_Lily » 7. okt 2016, 05:03

Fru Sunshine skrev:Jeg kan ikke fordrage ordet "skat".
Det kaldte min eks stort set alting ligefra mig, til sin søster, kattene, sin niece og så videre.


Jeg kan ikke huske, hvornår manden sidst har brugt mit navn. Jeg er bare "skat". Jeg hader det.
Jeg siger konsekvent hans nvn, jeg har meget svært ved at sige ordet skat (dog ikke til mine børn, dog :gruble: ), men så føler han, han har gjort noget galt, fordi det "lyder så hårdt".

Tough.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Fru Sunshine » 7. okt 2016, 05:53

Guilded_Lily skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg kan ikke fordrage ordet "skat".
Det kaldte min eks stort set alting ligefra mig, til sin søster, kattene, sin niece og så videre.


Jeg kan ikke huske, hvornår manden sidst har brugt mit navn. Jeg er bare "skat". Jeg hader det.
Jeg siger konsekvent hans nvn, jeg har meget svært ved at sige ordet skat (dog ikke til mine børn, dog :gruble: ), men så føler han, han har gjort noget galt, fordi det "lyder så hårdt".

Tough.

Min mand hedder konsekvent "elskling". Det er lige så tacky som "skat", men det giver mig ikke trælse associationer.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22017

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf dgd2007 » 7. okt 2016, 06:19

Guilded_Lily skrev:Jeg kan ikke huske, hvornår manden sidst har brugt mit navn. Jeg er bare "skat". Jeg hader det.
Jeg siger konsekvent hans nvn, jeg har meget svært ved at sige ordet skat (dog ikke til mine børn, dog :gruble: ), men så føler han, han har gjort noget galt, fordi det "lyder så hårdt".

Tough.

Du kan jo kalde ham "Told" ... så kan han sikkert se komikken :D

Jeg slipper helt for den slags. Min kone har mange sagt, at hun associerer ordet "skat" med let snerrende bemærkninger, såsom: "Det er din tur til at <tage opvasken/skifte ble/den slags>, skat!" Og så kan hun jo ikke selv bruge det. I det omfang hun har brugt "kælenavne", har det været nogle mere selvopfundne af slagsen (og ikke offentligt). For tiden er det vist bare mit navn, udtalt på sydsjællandsk.
1
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf KitKat » 7. okt 2016, 06:23

Krydser I lige fingre for mig i dag? :genert:

(Jeg har nogle billeder til vurdering i forbindelse med en udstilling, og svar på sorteringsrunde 1 og 2 kommer på mail i dag :kryds: )
6
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Thestral » 7. okt 2016, 06:25

^ :kryds:





Jeg synes jeg har ondt i ryggen idag :genert:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22017

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf dgd2007 » 7. okt 2016, 06:25

Fru Sunshine skrev:Min mand hedder konsekvent "elskling". Det er lige så tacky som "skat", men det giver mig ikke trælse associationer.

Er det ikke svensk? :gruble:
0

Tilbage til "Generelt"