Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: 28+

Indlægaf Bøtte » 7. okt 2016, 16:28

Kolderudolf skrev:Jeg er meget splittet omkring de der babypakker. Jeg havde svoret, jeg aldrig ville røre dem igen. Med E fik vi kun den fra babysam. Det resulterede i, at min telefon ringede 4-5 gange om dagen fra alle mulige sælgere, der ville sælge mig alt muligt baby-lort. Det ville jeg sagtens kunne rumme, hvis det ikke lige var fordi, at min mand var i Afghanistan under min sidste graviditet. Jeg kan meddele, at telefonen der ringer 4-5 gange om dagen fra hemmeligt nummer, mens ens mand er udsendt og man er gravid og hormonella ikke er en skide god kombination :tie: Jeg tror også jeg fik råbt lidt højt af dem ind i mellem.

Bøtte: Jeg får også virkelig ondt. Det er lidt ligesom om, at der ikke rigtig er plads til de 2 lømler i maven, så min mave bliver virkelig sat på prøver og min livmoder gør virkelig naller. I går tog jeg i svømmehallen og lå i det varme vand og jeg har aldrig mærket min mave så blød og rolig. Det kan altså anbefales. Den slappede fuldstændig af.


Jeg havde fået anbefalet at 'komme til' at trykke forkert telefonnummer ved Babysam :genert:
Men den er virkelig ringe denne gang. Men de andre er rigtig fine og kan godt anbefales.

Min mave vsr også dejlig blød, da jeg var til svømning igår. Overvejede hvor mon babyen opholdt sig der, kunne slet ikke mærke hende :lol:

Her gjorde det også ondt, når hun moslede rundt, mens de værste stod på. :tie:
Det giver jo god nok mening at du har ondt konstant, når der er to. Men æv alligevel. Det er ikke rart med konstante smerter :(
0
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 7. okt 2016, 16:32

Det er heldigvis til at holde ud. Det er kun, når jeg får plukkeveer, at de gør sådan nullernaller. Men jeg er lidt spændt på hvordan der lige skal være plads om et par uger. De tager jo tilsammen 400 gram på om ugen fremover :tie:
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf xxx---xxx » 7. okt 2016, 17:32

Uh babypakker dem skal jeg helt klart ud og have, også selvom nogle af dem ikke rigtig var noget.
Jeg synes det er så fint man får dem gratis.
Og med tanke på at vi nærmest brugte en pakke bleer hver/hveranden dag så var der da til et par dage :)

Bøtte det er så synd for dig at du skal have så ondt :( men hvor er det godt at det ikke har påvirket din livmoderhals!

Kolde puha jeg synes Det er vildt at min baby vokser 200 gram. Og dine er dobbelt op. Jeg kan virkelig godt forstå du ikke føler der er plads derinde. Men det er en meget fin mave du har. Lurede dig på insta.

Her synes jeg til gengæld det virker til at han har usædvanlig meget plads. Jeg har godt nok også noget at give af men alligevel.
Der er tit hvor jeg tænker, hvor har du mon gemt dig fordi jeg ikke kan mærke ham hvis jeg føler udenpå maven

Til gengæld tror jeg han ret ofte tumler op og ned derinde. Da jeg var gravid med N lå han med hovedet nedad fra omkring uge 25-28 mener jeg. Men det tror jeg slet ikke ham her gør. Og hvis han gør så aner jeg ikke hvad han laver med hans hoved og arme. For det føles meget ofte som spark direkte ned i blæren og livmoderen :tie:
0
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 7. okt 2016, 19:26

Har også hørt man bliver kimet ned hvis man får babysams pakke, og at den generelt ikke er særlig god, dog får man et rabat-ting så hvis man skal købe noget der så kan man få lidt rabat, men jeg ville ikke gide det for telefonnedkimningen :) Jeg har opgivet en mail der ikke er min normale, kæresten har et domæne, så kan skrive hvad som helst foran snabel-a'et og sender de så for meget junk kan lige den mailadresse blokeres så det ikke ryger i ens normale mail, hvis det giver mening.

Jeg kom forbi superbrugsen og fik også deres pakke, og nu har vi også et væghængt puslebord (endda et latterlig dyrt et min bror har fundet i et genbrugshus gratis) :banan: Vi var bare lidt trætte da vi kom hjem, så vi (kæresten) slæbte det op på tredje, det burde jo bare været røget i kælderen de næste mange måneder, men det er ret tungt og vi har ikke elevator, så nu må det ryge op på et skab el.lign. de næste mange måneder.

En pakke bleer om dagen xxx? Jeg har ingen idé om hvor meget man bruger, men troede der var til mange dage i sådan en pakke med 38 bleer.
0
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 7. okt 2016, 19:30

Har i øvrigt hørt babysam skifter indhold i pakken hver tredje måned (eller var det hvert halve år?) og at lige nu er pakken lidt sølle i forhold til hvad den plejer, men at den bliver ændret til januar, så tør man hente den så vil jeg anbefale at vente til januar :)
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 7. okt 2016, 19:48

Jeg har også haft mange hug direkte i blæren, Xxx.
Det er sgu lige før man tisser i bukserne, fordi det kommer så pludseligt. :genert:

Da de alligevel scannede, tjekkede de lige hvordan hun vendte, da de var I tvivl om hun havde sat numsen ned i bækkenet. Det havde hun heldigvis ikke.
Jm kom ellers med mange måder, man selv kunne medvirke til at vende dem så, fx nærmest trække sig frem på armene, mens man vrikkede med numsen - det er jeg okay med, jeg ikke skal ud i :lol:

Men det er vist noget med at anden gang skal de ikke sådan sætte sig fast i god tid, som første gang. Lillesøster er heller ikke nede i bækkenet endnu, S var der også allerede i uge 26-28 stykker.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 7. okt 2016, 19:51

Den der rabatten fra Babysam har jeg pt fået på mail to gange. Altså deres tilbudsmail ikke fordi jeg har hentet pakken. Og det kræver man køber for min. 400,- Men altså skal man have en seng eller vogn er det selvfølglig fint nok. :)
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf xxx---xxx » 7. okt 2016, 19:57

godtnavn skrev:Har også hørt man bliver kimet ned hvis man får babysams pakke, og at den generelt ikke er særlig god, dog får man et rabat-ting så hvis man skal købe noget der så kan man få lidt rabat, men jeg ville ikke gide det for telefonnedkimningen :) Jeg har opgivet en mail der ikke er min normale, kæresten har et domæne, så kan skrive hvad som helst foran snabel-a'et og sender de så for meget junk kan lige den mailadresse blokeres så det ikke ryger i ens normale mail, hvis det giver mening.

Jeg kom forbi superbrugsen og fik også deres pakke, og nu har vi også et væghængt puslebord (endda et latterlig dyrt et min bror har fundet i et genbrugshus gratis) :banan: Vi var bare lidt trætte da vi kom hjem, så vi (kæresten) slæbte det op på tredje, det burde jo bare været røget i kælderen de næste mange måneder, men det er ret tungt og vi har ikke elevator, så nu må det ryge op på et skab el.lign. de næste mange måneder.

En pakke bleer om dagen xxx? Jeg har ingen idé om hvor meget man bruger, men troede der var til mange dage i sådan en pakke med 38 bleer.


Ja :tie: vi brugte virkelig mange. N havde åbenbart godt gang i maven, så når han spiste så sked han også, og han sked også nogen gange i mellem måltiderne bare sådan nogle små tynde remoulade lorte. Men det gjord at han pænt ofte blev skiftet.
Det kom virkelig bag på mig hvor mange vi brugte i starten.

Fik du forresten kigget på Joha? Jeg ved ikke om jeg har skrevet det før men vi var vilde med deres grå uld dragte. Både som sove dragt og køre dragt.
Det er jo selvf en smagssag men jeg er vild med dem.

Og du har helt ret, så god er den fra babysam ikke. Jeg synes helt klart den fra Rema var bedst sidst.
Og jeg anede ikke det med telefonen. Men det skal jeg da huske, tak for tip!
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf xxx---xxx » 7. okt 2016, 19:59

Bøtte skrev:Jeg har også haft mange hug direkte i blæren, Xxx.
Det er sgu lige før man tisser i bukserne, fordi det kommer så pludseligt. :genert:

Da de alligevel scannede, tjekkede de lige hvordan hun vendte, da de var I tvivl om hun havde sat numsen ned i bækkenet. Det havde hun heldigvis ikke.
Jm kom ellers med mange måder, man selv kunne medvirke til at vende dem så, fx nærmest trække sig frem på armene, mens man vrikkede med numsen - det er jeg okay med, jeg ikke skal ud i :lol:

Men det er vist noget med at anden gang skal de ikke sådan sætte sig fast i god tid, som første gang. Lillesøster er heller ikke nede i bækkenet endnu, S var der også allerede i uge 26-28 stykker.



Åh det var god info. Det anede jeg ikke. Var faktisk lidt nervøs fordi jeg kan mærke han vender og drejer sig.
Men fedt de lige tjekkede også at du fik kigget derind :)
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 7. okt 2016, 20:13

xxx---xxx skrev:
Bøtte skrev:Jeg har også haft mange hug direkte i blæren, Xxx.
Det er sgu lige før man tisser i bukserne, fordi det kommer så pludseligt. :genert:

Da de alligevel scannede, tjekkede de lige hvordan hun vendte, da de var I tvivl om hun havde sat numsen ned i bækkenet. Det havde hun heldigvis ikke.
Jm kom ellers med mange måder, man selv kunne medvirke til at vende dem så, fx nærmest trække sig frem på armene, mens man vrikkede med numsen - det er jeg okay med, jeg ikke skal ud i :lol:

Men det er vist noget med at anden gang skal de ikke sådan sætte sig fast i god tid, som første gang. Lillesøster er heller ikke nede i bækkenet endnu, S var der også allerede i uge 26-28 stykker.



Åh det var god info. Det anede jeg ikke. Var faktisk lidt nervøs fordi jeg kan mærke han vender og drejer sig.
Men fedt de lige tjekkede også at du fik kigget derind :)


I følge jm lå hun med hovedet oppe for to uger siden. Om de så har skudt forkert eller hun har vendt sig ved jeg ikke. Hun møfler også temmeligt meget og udnytter al den plads hun har til rådighed. Det er en temmelig magelig dame. :lol:

Synes jeg har hørt, at nogle først sætter sig helt fast under fødslen anden gang.
Og hun sagde i dag, at de kan vende babyer frem til uge 37 - og at babyen selv kan vende sig stort set lige så længe. Medmindre den står helt fast selvfølgelig.

Er du i 28 nu? Mener du er 4 uger efter mig?
0
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 7. okt 2016, 20:33

xxx---xxx skrev:
godtnavn skrev:Har også hørt man bliver kimet ned hvis man får babysams pakke, og at den generelt ikke er særlig god, dog får man et rabat-ting så hvis man skal købe noget der så kan man få lidt rabat, men jeg ville ikke gide det for telefonnedkimningen :) Jeg har opgivet en mail der ikke er min normale, kæresten har et domæne, så kan skrive hvad som helst foran snabel-a'et og sender de så for meget junk kan lige den mailadresse blokeres så det ikke ryger i ens normale mail, hvis det giver mening.

Jeg kom forbi superbrugsen og fik også deres pakke, og nu har vi også et væghængt puslebord (endda et latterlig dyrt et min bror har fundet i et genbrugshus gratis) :banan: Vi var bare lidt trætte da vi kom hjem, så vi (kæresten) slæbte det op på tredje, det burde jo bare været røget i kælderen de næste mange måneder, men det er ret tungt og vi har ikke elevator, så nu må det ryge op på et skab el.lign. de næste mange måneder.

En pakke bleer om dagen xxx? Jeg har ingen idé om hvor meget man bruger, men troede der var til mange dage i sådan en pakke med 38 bleer.


Ja :tie: vi brugte virkelig mange. N havde åbenbart godt gang i maven, så når han spiste så sked han også, og han sked også nogen gange i mellem måltiderne bare sådan nogle små tynde remoulade lorte. Men det gjord at han pænt ofte blev skiftet.
Det kom virkelig bag på mig hvor mange vi brugte i starten.

Fik du forresten kigget på Joha? Jeg ved ikke om jeg har skrevet det før men vi var vilde med deres grå uld dragte. Både som sove dragt og køre dragt.
Det er jo selvf en smagssag men jeg er vild med dem.

Og du har helt ret, så god er den fra babysam ikke. Jeg synes helt klart den fra Rema var bedst sidst.
Og jeg anede ikke det med telefonen. Men det skal jeg da huske, tak for tip!


Så har vi bleer til to dage nu :P Fik ikke nået forbi, kom langsomt ud af døren så kunne først være der 10 min før de lukkede, så tænker at gå en tur forbi i morgen måske :)
Jeg synes føtex pakken er bedst af dem jeg har fået, men rema er bestemt heller ikke skidt :)
1
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf xxx---xxx » 7. okt 2016, 20:42

Bøtte skrev:
xxx---xxx skrev:
Bøtte skrev:Jeg har også haft mange hug direkte i blæren, Xxx.
Det er sgu lige før man tisser i bukserne, fordi det kommer så pludseligt. :genert:

Da de alligevel scannede, tjekkede de lige hvordan hun vendte, da de var I tvivl om hun havde sat numsen ned i bækkenet. Det havde hun heldigvis ikke.
Jm kom ellers med mange måder, man selv kunne medvirke til at vende dem så, fx nærmest trække sig frem på armene, mens man vrikkede med numsen - det er jeg okay med, jeg ikke skal ud i :lol:

Men det er vist noget med at anden gang skal de ikke sådan sætte sig fast i god tid, som første gang. Lillesøster er heller ikke nede i bækkenet endnu, S var der også allerede i uge 26-28 stykker.



Åh det var god info. Det anede jeg ikke. Var faktisk lidt nervøs fordi jeg kan mærke han vender og drejer sig.
Men fedt de lige tjekkede også at du fik kigget derind :)


I følge jm lå hun med hovedet oppe for to uger siden. Om de så har skudt forkert eller hun har vendt sig ved jeg ikke. Hun møfler også temmeligt meget og udnytter al den plads hun har til rådighed. Det er en temmelig magelig dame. :lol:

Synes jeg har hørt, at nogle først sætter sig helt fast under fødslen anden gang.
Og hun sagde i dag, at de kan vende babyer frem til uge 37 - og at babyen selv kan vende sig stort set lige så længe. Medmindre den står helt fast selvfølgelig.

Er du i 28 nu? Mener du er 4 uger efter mig?



Ja er 28+1.
Fedt at glemme ens egen ide med at sætte ugetal ind :tie:
Det beklager jeg. Det går bare lidt stærkt engang i mellem :-)

Det minder mig om at jeg skal til glukosebelastning indenfor de næste par uger, fuck det gider jeg virkelig ikke.

Men det kan jo give spænding til det sidste hvis de ligger og vender og drejer sig.
Med mine odds så står baby med hovedet oppe så jeg ender med Ks alligevel :stoned:
0
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 7. okt 2016, 20:45

Ligger glukosebelastning først omkring uge 30? Åh jeg håber, jeg ville slet ikke kunne overskue hvis jeg får at vide jeg ikke må spise noget af maden juleaften :genert:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 7. okt 2016, 20:49

xxx---xxx skrev:
Bøtte skrev:
xxx---xxx skrev:
Bøtte skrev:Jeg har også haft mange hug direkte i blæren, Xxx.
Det er sgu lige før man tisser i bukserne, fordi det kommer så pludseligt. :genert:

Da de alligevel scannede, tjekkede de lige hvordan hun vendte, da de var I tvivl om hun havde sat numsen ned i bækkenet. Det havde hun heldigvis ikke.
Jm kom ellers med mange måder, man selv kunne medvirke til at vende dem så, fx nærmest trække sig frem på armene, mens man vrikkede med numsen - det er jeg okay med, jeg ikke skal ud i :lol:

Men det er vist noget med at anden gang skal de ikke sådan sætte sig fast i god tid, som første gang. Lillesøster er heller ikke nede i bækkenet endnu, S var der også allerede i uge 26-28 stykker.



Åh det var god info. Det anede jeg ikke. Var faktisk lidt nervøs fordi jeg kan mærke han vender og drejer sig.
Men fedt de lige tjekkede også at du fik kigget derind :)


I følge jm lå hun med hovedet oppe for to uger siden. Om de så har skudt forkert eller hun har vendt sig ved jeg ikke. Hun møfler også temmeligt meget og udnytter al den plads hun har til rådighed. Det er en temmelig magelig dame. :lol:

Synes jeg har hørt, at nogle først sætter sig helt fast under fødslen anden gang.
Og hun sagde i dag, at de kan vende babyer frem til uge 37 - og at babyen selv kan vende sig stort set lige så længe. Medmindre den står helt fast selvfølgelig.

Er du i 28 nu? Mener du er 4 uger efter mig?



Ja er 28+1.
Fedt at glemme ens egen ide med at sætte ugetal ind :tie:
Det beklager jeg. Det går bare lidt stærkt engang i mellem :-)

Det minder mig om at jeg skal til glukosebelastning indenfor de næste par uger, fuck det gider jeg virkelig ikke.

Men det kan jo give spænding til det sidste hvis de ligger og vender og drejer sig.
Med mine odds så står baby med hovedet oppe så jeg ender med Ks alligevel :stoned:


Jeg husker det heller ikke :-D Kan kun huske ar Lulu er 4 uger foran mig og du er 4 uger efter mig.

Jeg har også endnu en glukosebelastning i næste uge :tie: Det er nummer 3 :rulle:

Jeg havde præcis samme tanke som dig. Der er så stadig moderkagen, der kan resultere i et ks.
1
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf xxx---xxx » 7. okt 2016, 20:50

Mellem uge 28-30 står der i mine papirer.

Hvorfor skulle du ikke måtte spise noget af maden? Pga den test?
Jeg tror man de fleste steder bare skal møde op og at det ikke er en bestemt dag og tid.
0

Tilbage til "Graviditet"