Debattens mødregruppe

Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 6. okt 2016, 09:15

Knirke, ser hendes far hende ikke mere?

Jeg er ked af at høre om jeres brud. Jeg mindes, at aftalen mellem jer var, at han skulle stå for natten pga. sygdom hos dig. Det må være meget hårdt at skulle stå med det hele selv.
0
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Knirkemis » 6. okt 2016, 17:20

Sorenspige skrev:Knirke, ser hendes far hende ikke mere?

Jeg er ked af at høre om jeres brud. Jeg mindes, at aftalen mellem jer var, at han skulle stå for natten pga. sygdom hos dig. Det må være meget hårdt at skulle stå med det hele selv.

Jo, det gør han, men kun hveranden weekend. Han bor og arbejder på sydfyn indtil nytår, og vi bor i København.

Det er rigtigt, at vi havde en aftale om nætterne, fordi jeg tager noget medicin, som gør mig meget omtumlet om natten. Så jeg har måtte effektivisere nætterne. Alting er klar til flaskerne, lige ved hånden, så jeg kun skal op for at skifte. Hun spiser mere eller mindre i søvne, så vi begge to kan blive liggende. Heldigvis er hun begyndt at sove længere, efter jeg er begyndt at blande grød i den sidste flaske om aftenen. Jeg var lidt nervøs for om hendes mave kunne klare det, men det går fint.
0
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Knirkemis » 6. okt 2016, 18:14

Men bortset fra alt det der er gået galt, så går jeg i de her dage, og savner helt vildt at være gravid :blush2: Det er omkring et år siden, jeg testede positiv, og hele den der følelse, forventningen, spændingen osv. savner jeg. Og det på trods af, at jeg havde en hård graviditet med sygt meget kvalme og symfyseløsning. Og jeg er ellers ikke skruk, men tænker allerede på, at Idun skal have en søskende inden for en overskuelig fremtid. Så skal jeg bare lige finde en far :genert:

Er der andre der savner graviditeten?
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 6. okt 2016, 18:47

Knirke, du behøver ikke skifte om natten, med mindre der er mere end tis (men det ved du måske godt :genert:. Det gik der bare lidt tid, før vi var klar over første gang).

Jeg kan godt savne graviditeten, spændingen da ingen vidste det, at mærke hende i min mave og forventningerne (mest første gang. Anden gang fyldte bekymringerne for min store dreng og fødslen lidt for meget). Men vi skal ikke have flere børn. Det er jeg alt for dårlig til at have spædbørn til :genert:.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 6. okt 2016, 18:48

Hvordan gik det med dagplejen i dag?
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 6. okt 2016, 18:53

Min store dreng er lige startet i børnehave, og i den forbindelse præsenterer jeg mig som X, Rs mor :lun:.

Det fylder mig med sådan en stor glæde og taknemmelighed. Selvom jeg synes, det er svært og hårdt, så vil jeg aldrig være mine børn foruden. Det sidder stadig i mig, at vi engang ikke vidste, om vi nogensinde ville få børn - og tænk, nu har vi to :love:.
0
Brugeravatar
Mittemis
Indlæg: 133
Tilmeldt: 4. jan 2016, 07:20
Kort karma: 27
Likede indlæg: 95

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mittemis » 6. okt 2016, 19:20

Nå.. Det er 100 år siden jeg har hilst på herinde. Jeg læser med. Men får ikke kommenteret. Er bare så hængt op føler jeg. Her er det dog pga parforholdet og ikke pga baby. Omvendt er parforholdet nok lidt slidt pga barn og baby, så det er vel en slags ond cirkel.

Er ked af at høre om alle de babyer som slider mødrene op med dårlig søvn og besværlig amning. Man ønsker bare at alt går som smurt når man får sådan en lille størrelse. Det er desværre nok bare sjældent tilfældet.
Men med det sagt, så går både søvn og amning rigtig fint her lige for tiden. Faktisk vil jeg gerne begynde at indføre en flaske i ny og næ. Men det er lillemanden ikke enig i. Har prøvet 3 forskellige flasker, 2 forskellige mme og udpumpet brystmælk. Intet fungerer. Han vil kun have lige fra kilden :nej:
Det er ved at være en smule frustrerende. Jeg er nemlig ved at komme dertil hvor jeg godt snart kunne bruge en aften uden ansvaret, hvor jeg lige lister ud til en veninde i nogle timer eller lignende. Det ser ikke ud til at kunne realiseres anytime soon.

Fuldammende mødre.. Fortæl mig lige hvad i gør? Fra barnet er så stort at man ikke længere lige slæber det med i lift ud til veninder og venner, så kan man da ikke rigtigt komme nogen steder om aftenen? Han er begyndt at sove til natten fra kl 19 ca. Og er begyndt at blive meget opmærksom på hvor han sover og lyde osv. Så det er svært at have ham med om aftenen nu. Kan ikke overskue at skulle blive hjemme hver aften fra nu, til han er et år eller sådan noget :gisp:
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 7. okt 2016, 11:49

Mitte, har din mand prøvet at give flaske, når du ikke er hjemme?
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 7. okt 2016, 11:51

Vi har haft nogle dage, hvor dagslurene har kunnet snige sig op på 1,5 time uden trilleri - i dag er vi så tilbage til de 30 minutter *suk*.

Hun har også rodet lidt rundt nogle nætter. Ikke med gråd, men hvor hun ligger og mosler rundt 1//-1,5 time. Jeg håber, at det hjælper, når hun snart kommer i tremmeseng. Måske trænger hun til lidt mere plads omkring sig.
0
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Knirkemis » 7. okt 2016, 13:00

Sorenspige skrev:Knirke, du behøver ikke skifte om natten, med mindre der er mere end tis (men det ved du måske godt :genert:. Det gik der bare lidt tid, før vi var klar over første gang).

Jeg kan godt savne graviditeten, spændingen da ingen vidste det, at mærke hende i min mave og forventningerne (mest første gang. Anden gang fyldte bekymringerne for min store dreng og fødslen lidt for meget). Men vi skal ikke have flere børn. Det er jeg alt for dårlig til at have spædbørn til :genert:.

Hun laver nogle meget tunge bleer om natten, fordi hun spiser store portioner. Selv de bedste bleer holder ikke en hel nat. Men det går okay med at skifte. Jeg gør det i liften på gulvet og undlader at vaske. Så det tager kun to minutter.
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Snowdrop » 7. okt 2016, 17:55

Sorenspige skrev:Knirke, du behøver ikke skifte om natten, med mindre der er mere end tis (men det ved du måske godt :genert:. Det gik der bare lidt tid, før vi var klar over første gang).

Jeg kan godt savne graviditeten, spændingen da ingen vidste det, at mærke hende i min mave og forventningerne (mest første gang. Anden gang fyldte bekymringerne for min store dreng og fødslen lidt for meget). Men vi skal ikke have flere børn. Det er jeg alt for dårlig til at have spædbørn til :genert:.


Det vidste jeg ikke.... Men hvordan ved man om der er mere i bleen end tis uden at skulle pille svøb af, og åbne natdragten og så enten åbne bleen eller lige linde på den ved låret (og lyse ind med en lommelygte fordi det ellers er for mørkt)?
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 7. okt 2016, 18:07

Jeg plejer at sniffe til numsen. Synes som regel godt man kan lugte det.
Min lille pige er dog en bæmaskine, så der er næsten noget i hver gang.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lilleluftballon » 8. okt 2016, 08:55

Ja man kan lugte baby bæ. Og vores pige kan man også høre- hun kan virkelig lave rabalder når hun producerer en stor ble :)
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lilleluftballon » 8. okt 2016, 08:57

Min pige valgte at sove 8,5 time i streg i går nat. Hun plejer at vågne efter 5, nogle gange 6 timer. Så mine bryster var godt fyldte, og nu har jeg meget smertefulde mælkeknuder og let feber. Argh. Ikke helt fair, var ellers helt høj over så god en nats søvn.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 8. okt 2016, 11:07

Bruger I andre strækvikle? Thea vil kun sove på min mave om dagen, så den er gudesendt for mig. Men jeg er konstant i tvivl om hun sidder rigtigt i den. Jeg sætter hende i frøstilling, mave mod mave. Men jeg synes hendes hoved falder sådan lidt ned, når hun ligger i den. Føler hun bliver sådan lidt krumrygget. Hun sover som en drøm i den...
Ved i om jeg på nogen måde kan sikre mig hun ligger korrekt?
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018

Tilbage til "Forældre"