Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 6. okt 2016, 16:07

ShuruQ skrev:Hvad de 3, Naser Khader med flere angår, ja der er regler. Man kan ikke bruge det til noget, men så kan det undre at fx Johanne Smidt fik lov til at gå på talerstolen for nogle år siden iført en t-shirt med et ditto budskab. Hvis regler er regler, som de jo er, så skal de dæleme gælde altid og overfor alle og overfor alle budskab.


Det kræver jo at der findes en formand, der har nosser og integritet nok til at tage sin opgave alvorligt.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3983
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5215

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf girl_beat » 6. okt 2016, 18:40

vUlpeS skrev:Jeg forestiller mig i mit stille sind, at du får et tarveligt afslag på din ansøgning om et forskningslegat ifm denne tese. - Altså, jeg synes da, du skal søge det alligevel, men...

Så må du vel have en modtese?
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 6. okt 2016, 18:45

girl_beat skrev:
vUlpeS skrev:Jeg forestiller mig i mit stille sind, at du får et tarveligt afslag på din ansøgning om et forskningslegat ifm denne tese. - Altså, jeg synes da, du skal søge det alligevel, men...

Så må du vel have en modtese?


Ordet du leder efter er antitese.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Nacaw
Indlæg: 209
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:56
Kort karma: 14
Likede indlæg: 357

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Nacaw » 6. okt 2016, 21:23

vUlpeS skrev:
girl_beat skrev:
vUlpeS skrev:Jeg forestiller mig i mit stille sind, at du får et tarveligt afslag på din ansøgning om et forskningslegat ifm denne tese. - Altså, jeg synes da, du skal søge det alligevel, men...

Så må du vel have en modtese?

Ikke så meget en tese som en relativt veldokumenteret baggrund. Man kalder det ofte "forankringer", og det dækker over den emotionelle effekt, neurale spor undertiden bringer med sig.
Aftrækkeren kan være hhv visuel, auditiv, kinestætisk og selvfølgelig olfaktorisk (oftest den stærkeste aftrækker).
Udtrykt meget simpelt: Mænd kan sagtens opleve sentimentalitet, når de kan lugte, se, føle eller høre noget, der kan forbindes med en erindring. Jeg ved ikke hvordan du er kommet frem til, at vi ikke besidder modaliteter, men jeg kan garantere dig, at det er forkert opfattet.

NLP har nu heller ikke svaret på alt.. :)
0
Nacaw
Indlæg: 209
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:56
Kort karma: 14
Likede indlæg: 357

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Nacaw » 7. okt 2016, 07:17

vUlpeS skrev:
Nacaw skrev:NLP har nu heller ikke svaret på alt.. :)

Næh, det kan jeg kun give dig ret i, men jeg kunne altså ikke præcist huske, hvad man kalder en forankring i psykologiens verden, så det blev udtrykt i et lingo, jeg er mere stiv i.
Var der noget mere substantielt, du havde lyst til at byde ind med? Mener du f.eks., at det er fejlagtigt opfattet, at det dannes neurale spor i hjernen i trit med at individet erfarer? Eller at der ikke findes noget, der hedder en aftrækkermekanisme i den menneskelige psykologi? Eller at mænd ikke kan blive sentimentale?
Hvor præcist oplever du, at der mangler noget i udlægningen? Hvad kan vi gøre for at optimere din brugeroplevelse hér?


Først og fremmest: Forskning lavet omkring NLP koncentrere sig i langt højere grad om virkningen, ikke om de fysiske ændringer, (Eller "neurale spor", som du vist har lånt fra Susan Hart) der sker når hjernen genkalder et minde. Når du blander de to forskellige begrebsforståelser inden for psykologi sammen med decideret hjerneforskning, opstår der forvirring og fordrejning af sammenhængen. Man kan med vores nuværende viden på ingen måde forklare hvordan vores hjerne fysisk lagre og genkalder minder, men vi har alligevel fundet nogle metoder som manipulere med denne mekanisme.
Der forskes lige nu ret intensivt i hukommelse og forståelse af menneskers connectome. Du kan faktisk selv være med på eyewire.org :)

Til sagen: At mænd og kvinders hjerner arbejder forskelligt er veldokumenteret. Javist, begge køn er da i stand til at genkalde følelser, baseret på forskellige ydre og indre påvirkninger, men det udelukker jo ikke at kvinder har en generel tendens til at gøre det i højere grad end mænd. Om det er tilfældet skal jeg ikke gøre mig klog på :gruble:
0
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Dirtylittledevil » 7. okt 2016, 07:45

FruDulle skrev:
TheAuthor skrev:
Juki skrev:
TheAuthor skrev:
Juki skrev:
TheAuthor skrev:Hende der den bitre fisse (hader det ord). Hvorfor synes nogen hun er sjov/interessant? Fordi hun kan skrive grimme ting om andre og fniser af ordet "diller"?

Hun er da lidt :tie: og jeg er lidt træt af hun popper op via bekendte på sociale medier

Vidste slet ikke hun stadig eksisterede :genert:


Jojo, hun har åbenbart udgivet bøger i eget navn nu, kunne jeg se på link som en bekendt delte på facebook.

Det eneste, der tilnærmelsesvist var interessant da hun gik under Bitterfissen var da, at nogen gik og troede, at hun var en eller anden kendis undercover, som dissede andre kendisser.
Så viser det sig bare, at hun er en random enlig mor-type, som tror hun er en Bridget Jones-type, tilsat overdrevne mængder af grimt teenagesprog.

http://hinsideshindberg.dk/om-mig/

Var det ikke noget med at hun var bruger på den gamle debat?


Var hun? Jeg havde da været derinde siden 2006 og tror ikke jeg har lagt mærke til hende så. :gruble:


Jo. Husker ikke navn.


Jeg mener hun hed Fairywitch eller noget i den stil. med en lille alfeagtig ting som avatar :)
3
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12953
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3534
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55692
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 7. okt 2016, 10:47

Kunne I evt. oprette en tråd til jeres diskussion?
9
Donna Martin Graduates!
Straniera
Indlæg: 901
Tilmeldt: 6. aug 2016, 21:46
Kort karma: 64
Likede indlæg: 2660

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Straniera » 7. okt 2016, 16:26

Når jeg kigger på forældrene i min omgangskreds, så undrer jeg mig over, hvad det er, der er så attraktivt ved moderskabet. Alt jeg ser er kaos, stress og udmattethed... Og så vil jeg fremover sætte overordentlig meget pris på den tosomhed, som jeg har med min kæreste!
7
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4352
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 485
Likede indlæg: 10666

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf BlueBunny » 8. okt 2016, 08:03

Straniera skrev:Når jeg kigger på forældrene i min omgangskreds, så undrer jeg mig over, hvad det er, der er så attraktivt ved moderskabet. Alt jeg ser er kaos, stress og udmattethed... Og så vil jeg fremover sætte overordentlig meget pris på den tosomhed, som jeg har med min kæreste!


Jeg ser noget andet. Noget som næsten ikke kan beskrives med ord.
Heldigvis - for jeg er mor til fire :D
5
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Bluemoon
Indlæg: 106
Tilmeldt: 7. jul 2016, 12:44
Kort karma: 14
Likede indlæg: 276

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Bluemoon » 8. okt 2016, 10:29

Straniera skrev:Når jeg kigger på forældrene i min omgangskreds, så undrer jeg mig over, hvad det er, der er så attraktivt ved moderskabet. Alt jeg ser er kaos, stress og udmattethed... Og så vil jeg fremover sætte overordentlig meget pris på den tosomhed, som jeg har med min kæreste!


Jeg ser præcis det samme i min omgangskreds og det er på en måde rart, for det bekræfter mig hvergang i, at jeg aldrig nogen sinde skal have børn.
0
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf decibell » 8. okt 2016, 11:12

Sådan er det vel altid, når vi prøver at forestille os noget, vi ikke selv har eller har prøvet, alene ud fra at betragte andre? Så ser vi ofte ikke hele billedet. Desuden har jeg bemærket, at vi mennesker vel nok også har en tendens til at fokusere på det negative, når vi skal vurdere en situation. Om det er et urinstinkt, der er til for at beskytte os, ved at vi vurderer "faren" ved situationen, det ved jeg ikke, men det sker meget tit. Vi ser noget og holder det op mod, hvad vi selv har og ønsker (eller snarere ikke ønsker), og så bemærker vi mest alle de ting, som vi i hvert fald ikke skal nyde noget af. Lige som når vi ser på en mulig eller kommende forandring i vores liv og ofte kun tænker på alt det, vi mister og ikke kan have mere, men sjældent på alt det, der selvfølgelig nok skal komme af gode ting også, der giver det hele mere balance. Igen det med ikke at se hele billedet. Vi kan ikke mærke følelserne, som er med til at bære fx forældre gennem de hårde tider, hvor der rigtig nok kan være en del kaos, stress og udmattethed. Vi ser ikke de gode tider og de specielle øjeblikke, der kan gøre op for det hele på et splitsekund.

Før jeg fik min datter, tænkte jeg også, at det med børn bare ikke er noget, jeg gider. Men jeg har altid gidet mit eget barn - og det blev på forunderlig vis udvidet en del til andres børn også, som tiden gik, og jeg fik mere erfaring. Og når det var hårdest, og jeg havde lyst til at stikke af fra det hele, så skete der altid noget godt eller følelsespræget, der fik mig til at huske alt det gode igen og holde ud, til det ikke var så hårdt. Jeg tror, at det virkelig er et af de tilfælde, hvor man ikke kan betragte det udefra, men hvor man skal opleve det for at vide, hvad det drejer sig om. Ikke, at det er nogen garanti for, at det så bliver fryd og gammen. Og det er klart nok også helt tilladt ikke at ønske sig børn, uanset hvad.
10
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
D.itsen
Indlæg: 3298
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8905

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf D.itsen » 8. okt 2016, 13:20

Jeg synes egentligt mest der handler om at dem med børn primært fortæller om hvor hårdt det er og det gør de meget. Det er faktisk i en grad, hvor jeg nogengange kommenterer på det. Jeg oplever ikke andre ting, hvor folk der har valgt det, i den grad fokuserer på hvor hårdt og svært det er
Rigtig mange forældre sælger virkelig konceptet dårligt
6
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Studsgaard » 8. okt 2016, 14:02

D.itsen skrev:Jeg synes egentligt mest der handler om at dem med børn primært fortæller om hvor hårdt det er og det gør de meget. Det er faktisk i en grad, hvor jeg nogengange kommenterer på det. Jeg oplever ikke andre ting, hvor folk der har valgt det, i den grad fokuserer på hvor hårdt og svært det er
Rigtig mange forældre sælger virkelig konceptet dårligt


Jeg er helt enig.

Jeg er mor til tre og ja det kan være hårdt - og tro mig vores familie har haft noget mere at slås med, end de fleste heldigvis har. MEN der er så mange skønne ting, og jeg (vi) har valgt at foksuere på det gode og positive frem for begrænsninger og negative ting, ellers så tror jeg virkelig heller ikke vi var blevet sammen som familie.

En gang imellem på de trælse tidspunkter har jeg også lyst til at fortælle om hvor svært det er og alt muligt andet. Men vælger generelt at se på de gode ting.
2
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf decibell » 8. okt 2016, 14:39

D.itsen skrev:Jeg synes egentligt mest der handler om at dem med børn primært fortæller om hvor hårdt det er og det gør de meget. Det er faktisk i en grad, hvor jeg nogengange kommenterer på det. Jeg oplever ikke andre ting, hvor folk der har valgt det, i den grad fokuserer på hvor hårdt og svært det er
Rigtig mange forældre sælger virkelig konceptet dårligt


Kan det ikke også godt skyldes internettet og den tidsalder, vi lever i, hvor alt er online, og hvor flere hundrede mennesker ved, hvad man skal spise til aften, før familien gør det? Min datter er fra 1995, og da var der endnu nogle år til, at pc og internet blev allemandseje, så jeg spejlede mig mest i familie, venner, arbejdskolleger og mødregrupper. Og man delte altså slet ikke så meget med hinanden, som det godt kan virke til i dag. I dag deler vi stort set alt med omverdenen - og ofte jo værre, desto bedre. Det negative fanger bare mest opmærksomhed, så det naturligt også får et større fokus, tror jeg. At vi så burde lade være med at fokusere på det, fordi det smitter, er en helt anden sag.
2
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
D.itsen
Indlæg: 3298
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8905

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf D.itsen » 8. okt 2016, 16:06

decibell skrev:
D.itsen skrev:Jeg synes egentligt mest der handler om at dem med børn primært fortæller om hvor hårdt det er og det gør de meget. Det er faktisk i en grad, hvor jeg nogengange kommenterer på det. Jeg oplever ikke andre ting, hvor folk der har valgt det, i den grad fokuserer på hvor hårdt og svært det er
Rigtig mange forældre sælger virkelig konceptet dårligt


Kan det ikke også godt skyldes internettet og den tidsalder, vi lever i, hvor alt er online, og hvor flere hundrede mennesker ved, hvad man skal spise til aften, før familien gør det? Min datter er fra 1995, og da var der endnu nogle år til, at pc og internet blev allemandseje, så jeg spejlede mig mest i familie, venner, arbejdskolleger og mødregrupper. Og man delte altså slet ikke så meget med hinanden, som det godt kan virke til i dag. I dag deler vi stort set alt med omverdenen - og ofte jo værre, desto bedre. Det negative fanger bare mest opmærksomhed, så det naturligt også får et større fokus, tror jeg. At vi så burde lade være med at fokusere på det, fordi det smitter, er en helt anden sag.

Jeg synes især det er i kantine på arbejde
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:

Tilbage til "Generelt"