Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 7. okt 2016, 20:52

godtnavn skrev:Ligger glukosebelastning først omkring uge 30? Åh jeg håber, jeg ville slet ikke kunne overskue hvis jeg får at vide jeg ikke må spise noget af maden juleaften :genert:


Ja. Men skam man have en eller to.
Hvis man skal have to skal den første ligger mellem 17-20 og nummer to mellem 28-30.

Er det kun en, så ja, så er det også mellem 27-30.
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf xxx---xxx » 7. okt 2016, 20:53

Bøtte skrev:
xxx---xxx skrev:
Bøtte skrev:
xxx---xxx skrev:
Bøtte skrev:Jeg har også haft mange hug direkte i blæren, Xxx.
Det er sgu lige før man tisser i bukserne, fordi det kommer så pludseligt. :genert:

Da de alligevel scannede, tjekkede de lige hvordan hun vendte, da de var I tvivl om hun havde sat numsen ned i bækkenet. Det havde hun heldigvis ikke.
Jm kom ellers med mange måder, man selv kunne medvirke til at vende dem så, fx nærmest trække sig frem på armene, mens man vrikkede med numsen - det er jeg okay med, jeg ikke skal ud i :lol:

Men det er vist noget med at anden gang skal de ikke sådan sætte sig fast i god tid, som første gang. Lillesøster er heller ikke nede i bækkenet endnu, S var der også allerede i uge 26-28 stykker.



Åh det var god info. Det anede jeg ikke. Var faktisk lidt nervøs fordi jeg kan mærke han vender og drejer sig.
Men fedt de lige tjekkede også at du fik kigget derind :)


I følge jm lå hun med hovedet oppe for to uger siden. Om de så har skudt forkert eller hun har vendt sig ved jeg ikke. Hun møfler også temmeligt meget og udnytter al den plads hun har til rådighed. Det er en temmelig magelig dame. :lol:

Synes jeg har hørt, at nogle først sætter sig helt fast under fødslen anden gang.
Og hun sagde i dag, at de kan vende babyer frem til uge 37 - og at babyen selv kan vende sig stort set lige så længe. Medmindre den står helt fast selvfølgelig.

Er du i 28 nu? Mener du er 4 uger efter mig?



Ja er 28+1.
Fedt at glemme ens egen ide med at sætte ugetal ind :tie:
Det beklager jeg. Det går bare lidt stærkt engang i mellem :-)

Det minder mig om at jeg skal til glukosebelastning indenfor de næste par uger, fuck det gider jeg virkelig ikke.

Men det kan jo give spænding til det sidste hvis de ligger og vender og drejer sig.
Med mine odds så står baby med hovedet oppe så jeg ender med Ks alligevel :stoned:


Jeg husker det heller ikke :-D Kan kun huske ar Lulu er 4 uger foran mig og du er 4 uger efter mig.

Jeg har også endnu en glukosebelastning i næste uge :tie: Det er nummer 3 :rulle:

Jeg havde præcis samme tanke som dig. Der er så stadig moderkagen, der kan resultere i et ks.


God hukommelse! :banan:

Shit nr 3 - så skal jeg ikke klage. Vi burde gøre det samme dag så vi kan være ynkelige sammen.
Jeg følte jeg skulle kaste op i 2 timer sidst. Det var så væmmeligt.
Problemet er også at når jeg er gravid, så forsætter kvalmen bare hvis jeg får spist noget som jeg ikke helt har lyst til, og jeg har bestemt ikke lyst til det sukkervand!
0
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 7. okt 2016, 20:58

Bøtte skrev:
godtnavn skrev:Ligger glukosebelastning først omkring uge 30? Åh jeg håber, jeg ville slet ikke kunne overskue hvis jeg får at vide jeg ikke må spise noget af maden juleaften :genert:


Ja. Men skam man have en eller to.
Hvis man skal have to skal den første ligger mellem 17-20 og nummer to mellem 28-30.

Er det kun en, så ja, så er det også mellem 27-30.


Min læge sagde jeg skulle have en, men er kun 30 uger til nytår, så den bliver jo i december. Men mon ikke man kan spise julemad en enkelt dag selv hvis man har fået sukkersyge? Har intet mod at droppe sukker i resten af december, men juleaften uden brunede kartofler er bare ikke juleaften :(
0
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 7. okt 2016, 21:01

xxx---xxx skrev:Mellem uge 28-30 står der i mine papirer.

Hvorfor skulle du ikke måtte spise noget af maden? Pga den test?
Jeg tror man de fleste steder bare skal møde op og at det ikke er en bestemt dag og tid.


Men skal man ikke på special kost uden sukker, fedt osv. hvis testen viser man har fået graviditetssukkersyge? Har hørt der er meget man ikke må spise hvis man får det, håber selvfølgelig at gå fri og testen viser et tip-top resultat :)
Senest rettet af godtnavn 7. okt 2016, 21:03, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 7. okt 2016, 21:02

xxx---xxx skrev:
Bøtte skrev:
xxx---xxx skrev:
Bøtte skrev:
xxx---xxx skrev:
Bøtte skrev:Jeg har også haft mange hug direkte i blæren, Xxx.
Det er sgu lige før man tisser i bukserne, fordi det kommer så pludseligt. :genert:

Da de alligevel scannede, tjekkede de lige hvordan hun vendte, da de var I tvivl om hun havde sat numsen ned i bækkenet. Det havde hun heldigvis ikke.
Jm kom ellers med mange måder, man selv kunne medvirke til at vende dem så, fx nærmest trække sig frem på armene, mens man vrikkede med numsen - det er jeg okay med, jeg ikke skal ud i :lol:

Men det er vist noget med at anden gang skal de ikke sådan sætte sig fast i god tid, som første gang. Lillesøster er heller ikke nede i bækkenet endnu, S var der også allerede i uge 26-28 stykker.



Åh det var god info. Det anede jeg ikke. Var faktisk lidt nervøs fordi jeg kan mærke han vender og drejer sig.
Men fedt de lige tjekkede også at du fik kigget derind :)


I følge jm lå hun med hovedet oppe for to uger siden. Om de så har skudt forkert eller hun har vendt sig ved jeg ikke. Hun møfler også temmeligt meget og udnytter al den plads hun har til rådighed. Det er en temmelig magelig dame. :lol:

Synes jeg har hørt, at nogle først sætter sig helt fast under fødslen anden gang.
Og hun sagde i dag, at de kan vende babyer frem til uge 37 - og at babyen selv kan vende sig stort set lige så længe. Medmindre den står helt fast selvfølgelig.

Er du i 28 nu? Mener du er 4 uger efter mig?



Ja er 28+1.
Fedt at glemme ens egen ide med at sætte ugetal ind :tie:
Det beklager jeg. Det går bare lidt stærkt engang i mellem :-)

Det minder mig om at jeg skal til glukosebelastning indenfor de næste par uger, fuck det gider jeg virkelig ikke.

Men det kan jo give spænding til det sidste hvis de ligger og vender og drejer sig.
Med mine odds så står baby med hovedet oppe så jeg ender med Ks alligevel :stoned:


Jeg husker det heller ikke :-D Kan kun huske ar Lulu er 4 uger foran mig og du er 4 uger efter mig.

Jeg har også endnu en glukosebelastning i næste uge :tie: Det er nummer 3 :rulle:

Jeg havde præcis samme tanke som dig. Der er så stadig moderkagen, der kan resultere i et ks.


God hukommelse! :banan:

Shit nr 3 - så skal jeg ikke klage. Vi burde gøre det samme dag så vi kan være ynkelige sammen.
Jeg følte jeg skulle kaste op i 2 timer sidst. Det var så væmmeligt.
Problemet er også at når jeg er gravid, så forsætter kvalmen bare hvis jeg får spist noget som jeg ikke helt har lyst til, og jeg har bestemt ikke lyst til det sukkervand!


Jeg skal onsdag. Og jeg gider bare heller ikke :(
Jeg blev også rigtig skidt af den sidst. Og det blev faktisk værre, da jeg fik noget mad.
Magter der ikke rigtigt igen. :(
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 7. okt 2016, 21:06

godtnavn skrev:
xxx---xxx skrev:Mellem uge 28-30 står der i mine papirer.

Hvorfor skulle du ikke måtte spise noget af maden? Pga den test?
Jeg tror man de fleste steder bare skal møde op og at det ikke er en bestemt dag og tid.


Men skal man ikke på special kost uden sukker osv. hvis testen viser man har fået graviditetssukkersyge? Har hørt der er meget man ikke må spise hvis man får det, håber selvfølgelig at gå fri og testen viser et tip-top resultat :)


Man skal selvfølgelig undgå hvid sukker, hvidt brød og for meget frugt. Altså man skal bruge sin sunde fornuft, er ret sikker på at modererer man sig, kan man sagtens smage på det hele juleaften.

Min far der har diabetes type 2 spiser da også slik og dessert med måde. Ikke de vilde mængder, men juleaften smager han da alt.
0
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 7. okt 2016, 21:23

Bøtte skrev:
godtnavn skrev:
xxx---xxx skrev:Mellem uge 28-30 står der i mine papirer.

Hvorfor skulle du ikke måtte spise noget af maden? Pga den test?
Jeg tror man de fleste steder bare skal møde op og at det ikke er en bestemt dag og tid.


Men skal man ikke på special kost uden sukker osv. hvis testen viser man har fået graviditetssukkersyge? Har hørt der er meget man ikke må spise hvis man får det, håber selvfølgelig at gå fri og testen viser et tip-top resultat :)


Man skal selvfølgelig undgå hvid sukker, hvidt brød og for meget frugt. Altså man skal bruge sin sunde fornuft, er ret sikker på at modererer man sig, kan man sagtens smage på det hele juleaften.

Min far der har diabetes type 2 spiser da også slik og dessert med måde. Ikke de vilde mængder, men juleaften smager han da alt.


Synes ikke det er nok at smage på brune kartofler, jeg mener ikke julemad burde indeholde andet end brune kartofler :P Ej juleaften og min fødselsdag er de to dage om året hvor jeg overhovedet ikke gider tænke på sundhed, men får jeg sukkersyge må jeg jo være voksen selv juleaften og nedsætte forbruget af brune kartofler og risalamande :)
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf xxx---xxx » 8. okt 2016, 05:41

Godtnavn du får sikkert ikke graviditets sukkersyge, og hvis du gør så ville jeg give den gas med brune kartofler juleaften, og risalamande ;)
Mange andre med diabetes spiser desværre meget værre :tie:

Jeg havde heldigvis intet sidst og håber hellere ikke jeg har det denne gang.
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf xxx---xxx » 8. okt 2016, 06:12

Bøtte skrev:
xxx---xxx skrev:
Bøtte skrev:
xxx---xxx skrev:
Bøtte skrev:
xxx---xxx skrev:
Bøtte skrev:Jeg har også haft mange hug direkte i blæren, Xxx.
Det er sgu lige før man tisser i bukserne, fordi det kommer så pludseligt. :genert:

Da de alligevel scannede, tjekkede de lige hvordan hun vendte, da de var I tvivl om hun havde sat numsen ned i bækkenet. Det havde hun heldigvis ikke.
Jm kom ellers med mange måder, man selv kunne medvirke til at vende dem så, fx nærmest trække sig frem på armene, mens man vrikkede med numsen - det er jeg okay med, jeg ikke skal ud i :lol:

Men det er vist noget med at anden gang skal de ikke sådan sætte sig fast i god tid, som første gang. Lillesøster er heller ikke nede i bækkenet endnu, S var der også allerede i uge 26-28 stykker.



Åh det var god info. Det anede jeg ikke. Var faktisk lidt nervøs fordi jeg kan mærke han vender og drejer sig.
Men fedt de lige tjekkede også at du fik kigget derind :)


I følge jm lå hun med hovedet oppe for to uger siden. Om de så har skudt forkert eller hun har vendt sig ved jeg ikke. Hun møfler også temmeligt meget og udnytter al den plads hun har til rådighed. Det er en temmelig magelig dame. :lol:

Synes jeg har hørt, at nogle først sætter sig helt fast under fødslen anden gang.
Og hun sagde i dag, at de kan vende babyer frem til uge 37 - og at babyen selv kan vende sig stort set lige så længe. Medmindre den står helt fast selvfølgelig.

Er du i 28 nu? Mener du er 4 uger efter mig?



Ja er 28+1.
Fedt at glemme ens egen ide med at sætte ugetal ind :tie:
Det beklager jeg. Det går bare lidt stærkt engang i mellem :-)

Det minder mig om at jeg skal til glukosebelastning indenfor de næste par uger, fuck det gider jeg virkelig ikke.

Men det kan jo give spænding til det sidste hvis de ligger og vender og drejer sig.
Med mine odds så står baby med hovedet oppe så jeg ender med Ks alligevel :stoned:


Jeg husker det heller ikke :-D Kan kun huske ar Lulu er 4 uger foran mig og du er 4 uger efter mig.

Jeg har også endnu en glukosebelastning i næste uge :tie: Det er nummer 3 :rulle:

Jeg havde præcis samme tanke som dig. Der er så stadig moderkagen, der kan resultere i et ks.


God hukommelse! :banan:

Shit nr 3 - så skal jeg ikke klage. Vi burde gøre det samme dag så vi kan være ynkelige sammen.
Jeg følte jeg skulle kaste op i 2 timer sidst. Det var så væmmeligt.
Problemet er også at når jeg er gravid, så forsætter kvalmen bare hvis jeg får spist noget som jeg ikke helt har lyst til, og jeg har bestemt ikke lyst til det sukkervand!


Jeg skal onsdag. Og jeg gider bare heller ikke :(
Jeg blev også rigtig skidt af den sidst. Og det blev faktisk værre, da jeg fik noget mad.
Magter der ikke rigtigt igen. :(



Det kan være jeg gør det samme dag, så kan vi da være ynkelige sammen :LOL:
1
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 8. okt 2016, 07:40

Ved ikke om det var venepumpeøvelserne, jeg lavede inden sengetid i går, men jeg havde ikke krampe her til morgen :banan: Må prøve det af over lidt tid og se om det virker. Så er de par minutter jo givet godt ud.

Min venstre læg gør dog stadig ondt fra den krampe jeg vågnede med i går. :sur:
3
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Rebecca9000
Indlæg: 28
Tilmeldt: 15. aug 2016, 08:57
Kort karma: 4
Likede indlæg: 13

14+0

Indlægaf Rebecca9000 » 8. okt 2016, 16:57

Først og fremmest vil jeg gerne lige undskylde, at jeg er så pisse dårlig til at følge med og deltage aktivt :( Er på fra min telefon det meste af tiden, og det gør det lidt svært - for mig, ihvertfald :)

Håber alle har det godt, og VELKOMMEN til nye :lun:

Jeg har et spørgsmål som jeg håber I måske har noget input på -
Jeg har siden jeg var helt ung teenager (er nu i slutningen af 20'erne) haft skedesvamp mindst et par gange om året, og tit meget oftere. Så jeg kender efterhånden mit underlivs reaktion derpå; kløe, rødme, ophævning, karakteristisk udflåd.
Nu er sagen den, at jeg de sidste ihvertfald 8 uger (er nu 14+0) har haft en voldsom og vedholdende kløe på skamlæberne og "indeni", samt en voldsomt "tør" fornemmelse i hele området dernede. Har snart brugt en hel tube locobase. Men, jeg har ikke haft resterende symptomer. Selvfølgelig masser af udflåd, men ikke på "svampe-måden ( :stoned: ) - nok bare på "graviditets-måden" :lol:
HAPS et lækkert emne, hva'??? :D
Er der nogen, der kunne have en idé om hvad der foregår, eller hvad jeg kan gøre? Er det bare den samme gamle svamp, i nye klæder? Det er ved at drive mig til vanvid!
Må jo nok bare en tur til lægen, endnu engang :mellow:
0
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 8. okt 2016, 17:36

Har aldrig haft svamp, men har hørt man nemmere får det som gravid, så har de det normalt er det nok godt at blive tjekket :) Jeg havde nok ikke ventet 8 uger med at blive tjekket.

Heldigvis har jeg ikke fået noget, men har meget mere udflåd end normalt, men ingen kløe, svie eller andet. Så tror udflåden kan skyldes graviditeten, men kløen er nok noget andet.
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 8. okt 2016, 19:37

Altså det er muligvis alt alt for tidligt at jeg joiner tråden her, men ved i hvad, nu gør jeg det alligevel.
Jeg testede positivt i går og er dermed blot 4 uger henne. Jeg forlod tråden her for små 6 måneder siden da jeg fødte en lille pige i uge 20 der ikke kunne klare livet. Jeg er både glad og skræmt over en ny graviditet og det vil nok forfølge mig hele graviditeten. Jeg er selvfølgelig vildt bevidst om, at det nemt kan gå galt specielt her de første uger, men jeg bliver simpelthen nødt til at tro på at denne gang går det godt.

Vi er gennem genetisk udredning mht vores døde datter og venter stadig svar! Aftalen er at jeg skal ringe til genetikeren så snart jeg er gravid og udgangspunktet er en moderkage biopsi i uge 10. Men lige nu, når der ikke foreligger et svar, kan det så heller ikke findes i en biopsi, så jeg ved ikke lige hvad de så tænker.
Men altså min test er meget flot positiv og jeg kunne se skyggestregen med det samme mens "den sugede op".
Den næste månedstid går forhåbentlig hurtigt for om en uge er der efterårsferie og om 12 dage rejser vi til Gran Canaria i en uge. Så er der lige 14 dage på arbejde og så tager vi en uge i sommerhus. Og hvis alt stadig er vel til den tid er det nok på tide at sige det på arbejde.

Her kommer mine oplysninger:

Navn: Marigold
Alder: 38
Beskæftigelse: Pædagog
Mands alder: 38
Bor: Fyn
Fødested: OUH
Prøvet siden: Maj 2016
Testet positiv: 7. okt. 2016
Termin: 17.06.17
Andre børn: Pige fra april 12 og englebarn (pige) fra april 16
Vide kønnet: Ja
NF-dato:
MD-dato:
Første lægebesøg:
Første jm-konsultation:
10
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 8. okt 2016, 19:55

Stort tillykke Marigold :kys: Det er dejligt at se dig herinde. Jeg tror på, at alt et godt denne gang. Jeg græd mange tårer for jer og jeres lille pige.
Ved I hvad risikoen er for det samme syndrom ?
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 8. okt 2016, 19:55

Er så glad for at se dig her, MariGold :kys:

Krydser fingre og håber på I står med en fuldbåren sommerbaby om 8 måneder! :kys:
1

Tilbage til "Graviditet"